Permalänk
Medlem

Hjälp med mitt Headset

Hej

Jag behöver hjälp med mitt headset.

Det är ett Razer Megalodon. Det fungerade bra i ett par veckor, sen plötsligt en dag fungerade det inte längre när jag pluggade in det. Datorn känner av att det finns, men kan inte spela ljud genom det. När jag försöker köra testtonen står det; det gick inte att spela upp testtonen.

Jag har provat att plugga ur det och sätta i igen, jag har avinstallerat det och installerat igen, jag har uppdaterat till moderkortets senaste drivrutiner för ljud, jag har installerat senaste firmware för headsetet, inget fungerar. Vad är nästa steg?

Permalänk
Medlem

Jag kom på en till sak. Jag testade headsetet i en annan dator och det funkade utan problem. Inte fel på headsetet alltså, det är nåt med datorn.

Permalänk
Legendarisk

Har du provat om du får något ljud med med andra lurar?

Visa signatur

Abstractions all the way down.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Biberu:

Har du provat om du får något ljud med med andra lurar?

Razer-headsetet är ett USB-headset och jag har inget annat USB-HS att testa med. Jag har ett headset med 3,5mm kontakter och det funkar. Jag har en TV som andraskärm och i den funkar ljudet bra (via HDMI).

Som sagt så funkar Razer-HS:et i en annan dator, så det verkar inte vara fel på det. Kan det vara nån inställning i Windows eller liknande? Är det nån som har nåt tips? Jag satt ett par timmar igår igen och försökte få igång det utan att lyckas, jag behöver verkligen hjälp