Bra musikspelare för Windows 7 samt synkning av spellistor till Android över wi-fi

Permalänk
Medlem

Bra musikspelare för Windows 7 samt synkning av spellistor till Android över wi-fi

Hej!

Jag är en sån där som börjar bli trött på allt trams med "molnet" och allt det där vilket kanske inte är så konstigt då jag inte har tillgång till någon skandinavisk fetinguppkoppling för tillfället

Jag håller just nu på att gå över till att ha allt lokalt i mitt hem. En del av detta innefattar musik. Är det någon som vet vilket program som gäller i dagsläget för att spela upp musik man har lokalt på sin dator, samt en smidig lösning för att synkronisera sina spellistor till en Galaxy S3 via wifi?

Tack på förhand!

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk
Avstängd

Tror att Songbird är din vän!

Permalänk
Medlem

Jag vet att Winamp har synkroniseringsmöjligheter (mellan Winamp på datorn och Winamp i mobilen), vill dock minnas att det inte funkade superbra när jag testade det senast (vilket dock var när det precis var nytt).

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NiV3Rt:

Hej!

Jag är en sån där som börjar bli trött på allt trams med "molnet" och allt det där vilket kanske inte är så konstigt då jag inte har tillgång till någon skandinavisk fetinguppkoppling för tillfället

Jag håller just nu på att gå över till att ha allt lokalt i mitt hem. En del av detta innefattar musik. Är det någon som vet vilket program som gäller i dagsläget för att spela upp musik man har lokalt på sin dator, samt en smidig lösning för att synkronisera sina spellistor till en Galaxy S3 via wifi?

Tack på förhand!

Spotify borde lösa detta. Har synkat över lokala filer från datorn över till min telefon via WiFi. Dock behöver du ju ha ett premiumkonto för detta, och det kanske inte är värt det enligt dig. Jag vet inte heller hur bra 3G / 4G-täckningen är i Fillipinerna

Visa signatur

Dator: i7 4770K, MSI RTX 2060, 16 GB RAM, blandade SSD:s, en gul kabel från HDD till modermodemet

Permalänk
Medlem

Winamp med local media directory på din lokala server via nsf, samba eller vad hellst du föredrar. Eller varför inte foobar2000 eller vad den nu hette.

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.