MSI lanserar Geforce GTX 770 Gaming och Lightning

Permalänk
Melding Plague

MSI lanserar Geforce GTX 770 Gaming och Lightning

På Computex 2013 introducerar MSI två nya grafikkort baserade på nylanserade Geforce GTX 770, båda med skräddarsydd design.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Dom har ju funnits sen 770 lanserades dock

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag läste ''MSI Geforce GTX 770 Gaming finns redan ute i handeln och kostar från 3372:-''
Jävlar vad billigt tänkte jag det blir nog fan ett köp.
Och sen så såg jag vart den kostade 3372kr.... FUCKING MP BUTIKEN. FAN

Permalänk
Medlem
Skrivet av R4UWR:

Jag läste ''MSI Geforce GTX 770 Gaming finns redan ute i handeln och kostar från 3372:-''
Jävlar vad billigt tänkte jag det blir nog fan ett köp.
Och sen så såg jag vart den kostade 3372kr.... FUCKING MP BUTIKEN. FAN

Hahaha och efter det ClickOK, härligt med alternativ va?
Första vettiga butiken var Inet med 3690:-

Visa signatur

It is impossible to defeat an ignorant man in an argument.
William G. McAdoo
My definition of an expert in any field is a person who knows enough about what's really going on to be scared.
P. J. Plauger, Computer Language, March 1983

Permalänk
Medlem
Skrivet av R4UWR:

Jag läste ''MSI Geforce GTX 770 Gaming finns redan ute i handeln och kostar från 3372:-''
Jävlar vad billigt tänkte jag det blir nog fan ett köp.
Och sen så såg jag vart den kostade 3372kr.... FUCKING MP BUTIKEN. FAN

Kan inte heller rekommendera MP Butiken, har råkat ut för spydiga kommentarer där flera gånger, sätter inte min fot där igen. Usch.

Visa signatur

Mobo: Asus X470 Crosshair VII Hero *** CPU: AMD Ryzen 7 2700X *** RAM: 32Gb G.Skill TridentZ 2933Mhz *** PSU: Seasonic 850W Focus+ Platinum *** GPU: Gigabyte RTX2080 Gaming OC *** SSD: Samsung 860 EVO 2 TB *** Chassi: Fractal Design Define R6 TG Svart *** Tangentbord: Ducky One 3 Daybreak MX Clear *** Mus: Logitech Pro X Superlight *** Skärm: Alienware AW3821DW

Permalänk
Medlem

hm vilket känns mest vettigt o köpa egentligen? Lightning eller gaming.
Tycker dom är nära identiska, kylarna är väll rätt lika också?

Eller är det någon skillnad i tyshet framförallt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av R4UWR:

Jag läste ''MSI Geforce GTX 770 Gaming finns redan ute i handeln och kostar från 3372:-''
Jävlar vad billigt tänkte jag det blir nog fan ett köp.
Och sen så såg jag vart den kostade 3372kr.... FUCKING MP BUTIKEN. FAN

Sedan ClickOK.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

hm vilket känns mest vettigt o köpa egentligen? Lightning eller gaming.
Tycker dom är nära identiska, kylarna är väll rätt lika också?

Eller är det någon skillnad i tyshet framförallt.

Lightning är tystare och större och dessutom kyler den bätte och har bättre överklockingspontential.
Fast skillnaden är inte sådär jättenorm, ligger du på en budget så klarar du dig utav tvekan på gaming.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Fractal Design R6 - AMD 3700X - Lian Li Galahad 360 - Gigabyte X570 Elite
ASUS RTX3080 White - Corsair MP510 960GB - G.Skill 32GB 3600MHZ - Corsair RM 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av nemod:

Båda har samma klock och boost har jag för mig så inet har nog gjort fel

Edit, inet har bytt plats på dom, gaming ed. har fått lighnings specs och vice versa

Permalänk
Medlem

Men vilken är bäst? Det låter som lightning, men vad är skillnaden egentligen? Har en polare som köpte gaming nyss, och jag behöver också ett nytt kort. Vilket ska jag ta?

Visa signatur

Asrock Extreme 44670K @ 4.4 GHzGTX 770 4GB @1250/3663 MHzCorsair TX650Corsair K90Logitech G700Qpad QH-90

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vation:

Men vilken är bäst? Det låter som lightning, men vad är skillnaden egentligen? Har en polare som köpte gaming nyss, och jag behöver också ett nytt kort. Vilket ska jag ta?

Gaming sparar du ju nån hundring på så känner inte att det är värt med lightning

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av AddeezZ:

Gaming sparar du ju nån hundring på så känner inte att det är värt med lightning

Skickades från m.sweclockers.com

Så lightning är en smula bättre?

Visa signatur

Asrock Extreme 44670K @ 4.4 GHzGTX 770 4GB @1250/3663 MHzCorsair TX650Corsair K90Logitech G700Qpad QH-90

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vation:

Så lightning är en smula bättre?

Det har bättre komponenter så är i teorin bättre och därmed oftast i verkligheten på OC.

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Inaktiv

Säg vad man vill om MSIs boothbabes, men deras kort är utan tvekan de snyggaste.

Permalänk

Tycker Lightning helt klart var värt pengarna