Permalänk
Medlem
Skrivet av Flippin:

Någon som kollat om preload av Beta är uppe? (Är inte hemma atm)

10 CET stod det att det skulle dyka upp i Origin under beta / free games.

Japp preload är uppe nu, håller på att ta hem den själv.

Visa signatur

Vill du att jag besvarar något så kom ihåg att citera mitt inlägg! :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sisyfos:

Värt att nämna är dock att online slutar på måndag. http://www.sweclockers.com/nyhet/21096-star-wars-battlefront-...

Betan kommer alltid kunna köras offline mot bottar om man vill (Vilket ju i föregående Battlefront-spel faktiskt varit hyffsat kul) så det kan man ju alltid göra om man vill hårdvarutesta eller liknande efteråt.

Så du menar att vi kommer kunna spela betan offline hur mycket vi vill framöver, även när betan är över?
Det vore ju fantastiskt om de inte stänger ner den delen.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Såg för övrigt att betan ska starta 16:00 imorgon enligt Origin

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flippin:

Någon som kollat om preload av Beta är uppe? (Är inte hemma atm)

10 CET stod det att det skulle dyka upp i Origin under beta / free games.

Jag satte de precis på att ladda ner så det är färdigt lagom till jag kommer hem efter jobbet (runt 01 00 i natt) så kanske kan spela när man kommer hem och va trött på jobbet i morgon Men antagligen startar de inte betan direkt vid 12 slaget.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sisyfos:

Värt att nämna är dock att online slutar på måndag. http://www.sweclockers.com/nyhet/21096-star-wars-battlefront-...

Betan kommer alltid kunna köras offline mot bottar om man vill (Vilket ju i föregående Battlefront-spel faktiskt varit hyffsat kul) så det kan man ju alltid göra om man vill hårdvarutesta eller liknande efteråt.

Bra information! Hade ingen aning att man kunde fortsätta i offlineläge just som du säger för att i lugn och ro pilla med grafikinställningarna.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flippin:

Någon som kollat om preload av Beta är uppe? (Är inte hemma atm)

10 CET stod det att det skulle dyka upp i Origin under beta / free games.

Betan finns att tanka hem

Permalänk

Kör spelet med ett XFX AMD Radeon HD 7950, i5:a nerklockad till 3,2GHz. 16GB ram.
Spelet flyter på utan hack på den stora banan. Grafikinställningarna var på auto och la sig på High.
med andra ord, ni som har en någorlunda speldator kommer inte ha några som helst problem att köra.
Jag ska göra en uppgradering längre fram men avvaktar på star citizen ^^

Permalänk
Medlem

@StarScore:

Vill du ladda upp .exe filen någonstans så man kan testa att klistra in den i mappen och se om det funkar? Det funkade tydligen på titanfall så det är ju inte omöjligt att det funkar nu. Jag orkar inte vänta tills klockan 4 imorgon...

Permalänk
Medlem

Någon som vet om det hella VPN grejne funkar som det gjorde med BF3 o BF4 ?

Visa signatur

Det är jag som är Stav felet här på forumet (Dyslexi)

Permalänk
Geeks Gaming
Skrivet av DeXZoR:

Någon som vet om det hella VPN grejne funkar som det gjorde med BF3 o BF4 ?

Finns ingen anledning då betan kommer att startas och stängas samtidigt över hela världen.

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem

Flyter på rätt bra, nån bug här och där bara. Känns verkligen inte som BF. Grymt snyggt spel. Jävligt obalanserat dock, men det löser sig väl till release får man hoppas.

Permalänk
Medlem

Jag har inte spelat jättemycket än men första intrycket är rätt "meh". Man ska väl egentligen inte dra allt för större slutsatser då det är en "beta" (demo), men mycket kommer ju givetvis kvarstå, det är bara en del material som saknas.

Man ska nog inte på något sätt tro att det är ett Battlefield-spel. Det är väl lite det bekymret jag har. Det är otroligt casual (vilket troligtvis är väldigt medvetet) och det kommer vara omöjligt att skilja på folk som är duktiga och inte. Den som hittar den bästa positionen (läs: stenen) att sitta och skjuta ifrån kommer prestera bäst. Om man nu inte hittar en kanon eller ett fordon som det går att meja ner folk med. Kartorna i betan passar mig inte alls i smaken och består mest av öppna ytor. Återigen, rör dig väldigt lite och långsamt så kommer du att vara kung på att panga. Jag har också svårt att se hur jag själv skulle få motivationen att spela massa många timmar.

Till det positiva; menyerna. Simpla och tydligen, känns väldigt kvicka. Detta är tvärtemot tidigare Battlefield-spel. Även fast jag gillar Battlelog så är det faktiskt skönt att slippa det och bara starta igång ett spel på normalt vis. Det går fort att komma in i matcher vilket säkerligen kommer uppskattas av många. Verkar inte gå att joina som ett party, men jag antar att det löser sig senare, eller så har jag bara inte greppat hur det fungerar. Spelet ska också vara snyggt, men då jag spelar på lägsta inställningar så väljer jag att inte kommentera mer än så. Jag gillade även korten som man kan använda (granater, sniper-tjofanset, raketer på ryggen, osv). Det gör spelet snabbare och passar in väldigt bra.

Gillar man Star Wars och bara kvickt vill hoppa in i ett spel, springa runt och skjuta lite grann så kommer detta vara en perfekt match. Söker man något mer skillbaserat så bör man nog hålla sig borta.

Permalänk
Medlem

Hur börjar ni tidigare? Kompisen skrev att den startar idag kl 16?

Visa signatur

Morderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX - Processor: Intel Core i7 13700K 3.4GHz - Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming - Interminne: Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance - SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Seagate FireCuda 510 SSD 2TB - Processorkylning: Arctic Liquid Freezer II 360 - Datorlåda: Lian Li PC-O11 Dynamic Svart - Nätaggregat: ASUS TUF Gaming 1000W Gold - Tillbehör: Mus: Logitech G Pro Wireless, G502 Wireless, Tangentbord: Logitech G915 TKL Lightspeed Tactile, Headset: SteelSeries Arctis Pro Wireless, Skärmar: LG 42" C2, Dell S2417DG 24" 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av segafreaktwo:

Hur börjar ni tidigare? Kompisen skrev att den startar idag kl 16?

Vissa blev inbjudna att börja lite tidigare bara

Visa signatur

Intel Core i7-11700K / Asus ROG Strix Z590-F / Asus 1070 Dual OC / G.Skill Trident Z RGB 32GB (4x8) 3200MHz CL14 / Corsair RM750x / Samsung 980 PRO 1TB / Lian Li PC-O11 Dynamic EVO / custom loop 3x360 / Asus ROG Swift PG278Q / Ducky Shine 5 RGB MX Red / Sennheiser HD660S / FiiO E10K / Audio-Technica AT2020USB+

Permalänk
Medlem

Aha VIP personer xD

Visa signatur

Morderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX - Processor: Intel Core i7 13700K 3.4GHz - Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming - Interminne: Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance - SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Seagate FireCuda 510 SSD 2TB - Processorkylning: Arctic Liquid Freezer II 360 - Datorlåda: Lian Li PC-O11 Dynamic Svart - Nätaggregat: ASUS TUF Gaming 1000W Gold - Tillbehör: Mus: Logitech G Pro Wireless, G502 Wireless, Tangentbord: Logitech G915 TKL Lightspeed Tactile, Headset: SteelSeries Arctis Pro Wireless, Skärmar: LG 42" C2, Dell S2417DG 24" 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av segafreaktwo:

Aha VIP personer xD

Folk på DICE har skickat ut ett gäng nycklar på twitter också så det finns t.om vanliga dödliga som kunde spela tidigare.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Hittar inga servrar när jag startar Mutiplayer..

Permalänk
Medlem
Skrivet av thexps:

Hittar inga servrar när jag startar Mutiplayer..

samma här, hela tiden!
Verkar ju inte finnas nån server lista heller.

Visa signatur

Dator1:13900ks, H115i+NF-A14, Msi 790 P pro ,32Gb 6400mhz ,Asus 4080 16gb Tuf gaming, Asus 1000w atx3.0 , Acer 27" Predator XB273UNX, Fractal XL R2,Steelseries Pro Tkl +Logitech G Pro x Superlight, Sennheiser HD599 + iFi zen dac, Rode nt-usb, Stol Rh logic 400 xl elite Dator2:10900k, H110, Asus Z490 p, 32Gb 3800mhz, Evga 1080, HX850I, Asus PG278Q,16Gb, NZXT 530,CM G650M,Evga 1080, Epos H3+GSX300, Xtrfy K4+M4. Dator3 8700@4.6Ghz, H100I, Asus PG278Q,16Gb, NZXT 530,CM G650M, Asus VG278, logitech g933, Evga 1060 6gb.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thexps:

Hittar inga servrar när jag startar Mutiplayer..

Samma här för mig och min kompis.

Permalänk
Medlem

jag kan inte logga in alls, jag trycker på connect. Men står bara att jag måste logga in på mitt EA account?
Fattar inget, är ju inloggad och spelet är startat från Origin

Permalänk
Visa signatur

2600x | Asus b450-e | 16GB Ram | 3060ti | 660p 1tb | CM 690 chassi.

Permalänk
Medlem
Skrivet av infocus:

samma här, hela tiden!
Verkar ju inte finnas nån server lista heller.

Antagligen är de som finns uppe fulla och då får "server browsern" fnatt och fattar inte att köa in igen. Folk spelar iaf på Twitch nu. Serverlista kommer inte heller att finnas i spelet. Matchmaking all the way....

Permalänk
Medlem

Får inte ens igång spelet med datorn i signaturen och 7970 i CF samt Win7. Får svart skärm omedelbart och sedan en notis om att programmet slutat fungera. Har försökt installera nya drivrutiner, få programmet att köras i fönsterläge mm. Ingenting fungerar. Någon som kommit på en lösning?

Permalänk
Medlem

Testat Singleplayer och det flöt på riktigt bra, lite stutter ibland.
Ingen aning om fps dock.
Dator:
Upplösning: 1680x1050
I5 2500k @4,5Ghz
Nvidia 570
8GB ram

Permalänk
Avstängd

Kört lite singleplayer i ultra på mitt 390x en stund nu.
Känns som runt 50 fps, men är osäker då jag inte har någon mätare.
Däremot är det ju jävligt surt att det inte går hitta några servrar att spela på och att spelet krashar efter ungefär 20 minuter, men det åtgärdas väl snart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av infocus:

samma här, hela tiden!
Verkar ju inte finnas nån server lista heller.

Skrivet av Rasmus117:

Samma här för mig och min kompis.

Löste sig efter ett par försök.

Permalänk

Lirar just nu singleplayer. Stabila 60fps i high, 1440p
Specs i sign

Visa signatur

CCNP R&S

Permalänk
Medlem

Lirade drop zone med riggen i signaturen. Gillar det jag ser gällande prestanda. Grafikkortet går oavbrutet i 99% samt fina FPS. Körde det var nog allt på High då det var auto så gick med det och så i 1080p.

sFrames, Time (ms), Min, Max, Avg
8683, 120000, 61, 88, 72.358

Ska testa walker assault sen samt ultra.

Edit: hade tydligen ultra ändå med ovanstående resultat

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | RX 7900 XT

Permalänk
Medlem

2600k och 6970 @ 1080p medium

Runt 50-55 fps i multiplayer med många spelare.

Permalänk
Avstängd

vilket konsol skräp

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)