Permalänk
Entusiast
Skrivet av Flopper:

vilket konsol skräp

Får man fråga vad kriterierna för att ett spel skall vara "konsol-skräp" är?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

Glad att dom skippar Battelog skiten, UIet får dock bara 6/10 av mig.

Permalänk
Medlem

hm, för mig hittar den inga servrar

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Glad att dom skippar Battelog skiten, UIet får dock bara 6/10 av mig.

Battlelog är 10x bättre än skiten dom har nu.

Visa signatur

Dator 1: Intel 6700k @ 4.5ghz |Asus Z170-A |Corsair 16GB Vengence LP |Palit 1080 Jetstream |Samsung 850 EVO 512GB + Crucial m4 128GB
Dator 2: Intel 2500k @ 4,4ghz |Asrock Z68 Extreme4 |Corsair 8GB Vengence |Gigabyte 970 G1 Gaming |Crucial m4 128GB

Permalänk
Medlem

Underbart att kunna spela på HIGH Med 50-60fps med min skräpdator. Trodde att Battlefront skulle tortera min gamla i3 540 men icke. (W7)

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

För casual för mig... krävs ju knappast nån skill att använda vapnen, ingen rekyl. Aldrig gillar spel som funkar så.

Visa signatur

Intel 7700k | Asus StrixF | Asus 2080 Super Strix | Corsair Vengeance 16Gb 3000Mhz | 1,7Tb Ssd | Corsiar Rmx650w | Corsair H115i | Acer XB271HU 165Hz G-Sync | Corsair air 540 | Xbox One X | Ps4 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sisyfos:

Får man fråga vad kriterierna för att ett spel skall vara "konsol-skräp" är?

Skickades från m.sweclockers.com

"Konsol skräp" om jag får be.

Visa signatur

Fraktfritt Inet

Permalänk
Medlem
Skrivet av bobzombie:

För casual för mig... krävs ju knappast nån skill att använda vapnen, ingen rekyl. Aldrig gillar spel som funkar så.

Det är nog för att det är en såpass stor franchise och att även folk som kanske inte alltid spelar men älskar Star Wars skulle känna att dom hade en chans och det är aldrig roligt att endast dö utan man kanske även vill kunna vinna någon gång. Behöver inte vara något negativt imo.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Inaktiv

Har spelat sedan man kom in i spelet, men ger upp. Ville pröva walked assault och där man får flyga men den hittar ingen server och den man kommer in i med att fånga livkapslar tröttnade jag riktigt snabbt på. Tvivlar på att jag kommer köpa battlefront.

Ingen aning om fps men körde allt på ultra och inte det minsta hack som jag kunde se.

Permalänk
Medlem

Jag hittar inga serverar heller så körde Singel player flöt på rätt bra i 5760x1200 på High så ska inte klaga.

Visa signatur

För er som är nyfikna på vad jag styr med när jag inte är vid datorn och är med min sambo: https://www.youtube.com/watch?v=T5JfkDbtBTA&t=916s

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

Det är nog för att det är en såpass stor franchise och att även folk som kanske inte alltid spelar men älskar Star Wars skulle känna att dom hade en chans och det är aldrig roligt att endast dö utan man kanske även vill kunna vinna någon gång. Behöver inte vara något negativt imo.

Sant Men då kommer ju problemet att den som har det vapen som gör mest skada på kortats tid alltid vinner. Så då kommer alla springa omkring med samma vapen. Men visst det är ju ett snyggt spel och kommer säkert vara att bra casual lir i soffan.

Visa signatur

Intel 7700k | Asus StrixF | Asus 2080 Super Strix | Corsair Vengeance 16Gb 3000Mhz | 1,7Tb Ssd | Corsiar Rmx650w | Corsair H115i | Acer XB271HU 165Hz G-Sync | Corsair air 540 | Xbox One X | Ps4 Pro

Permalänk
Medlem

För alla er som inte vet hur man kollar FPS, ta upp konsollen med § sen perfoverlay_drawfps 1

Visa signatur

Intel Core i7-11700K / Asus ROG Strix Z590-F / Asus 1070 Dual OC / G.Skill Trident Z RGB 32GB (4x8) 3200MHz CL14 / Corsair RM750x / Samsung 980 PRO 1TB / Lian Li PC-O11 Dynamic EVO / custom loop 3x360 / Asus ROG Swift PG278Q / Ducky Shine 5 RGB MX Red / Sennheiser HD660S / FiiO E10K / Audio-Technica AT2020USB+

Permalänk

Efter att ha lirat ca 5 h (började redan igår) så känns spelet rätt "meh!". Väldigt nedskalat och simpelt på något sätt dock fin grafik och skön Star Wars-känsla. Nej detta blir nog inget köp.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro | 16" QHD 165Hz | Ryzen 7 5800H | 16GB DDR4@3200 Mhz | 512GB SSD | RTX 3070 |

Permalänk
Medlem

Flyter på bra tycker jag. Bara hunnit testa 2 rundor änsålänge, men omkring 100fps på systemet i sign. Detta med förinställda 1920x1080 och ultra.

Som tidigare talare, skön star wars känsla. Får återkomma när jag spelat lite mera.

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av ghostfenix:

Efter att ha lirat ca 5 h (började redan igår) så känns spelet rätt "meh!". Väldigt nedskalat och simpelt på något sätt dock fin grafik och skön Star Wars-känsla. Nej detta blir nog inget köp.

Känner samma sak jag också
Hade det funnits ett singel player läge med en schysst story så hade det nog blivit ett köp men i nuvarande form så skippar jag

Visa signatur

Chassi: Enthoo EVOLV mATX Moderkort: MSI M75A-E33 CPU: i5 3570K 4.4GHz Kylare: Corsair H75(P&P) Nätagg: FD Newton R2, 650W RAM:Corsair Vengence 16GB GPU: EVGA SSC ACX GTX 970 SSD: Japp Tangentbord: Gigabyte Aivia Ghost (röda brytare) Mus: QPAD 5K Ljud: Turtlebeach Earforce
OS: Win 10 pro Mobil: Motorola G5 Plus.

Permalänk
Medlem

Jag har inga problem att hitta servrar, jag fick försöka 2 gånger med walker assault den första gången och efter det har det inte varit några problem. Då har jag även startat om spelet ett X antal gånger då jag har gjort annat också.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av loweb_:

Battlelog är 10x bättre än skiten dom har nu.

Verkligen inte. Battelog måste nog vara den absolut sämsta jag någonsin använt. Alltid något som strular. Lite därför jag knappt spelat Battlefield spelen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Verkligen inte. Battelog måste nog vara den absolut sämsta jag någonsin använt. Alltid något som strular. Lite därför jag knappt spelat Battlefield spelen.

Battlelog är ju grymt. Funkar bra för min del och sååå mycket bättre än ingame browsers.

Permalänk
Medlem

Hur länge pågår betan?

Permalänk
Sötast

Jadå, det var nog det mest generiska skjutarspelet detta årtiondet!

Kom 4a första matchen, 3a andra matchen och sedan provade jag AT å stängde... bleh!

Not bad, men fy vad trist.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Silcan:

Hur länge pågår betan?

tror det är till på måndag. Ibland kan det förlängas.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Var väl inte det roligaste spelet.... Tveksam till köp på detta.

Var väldigt svårt att flyga iaf tyckte jag, inte alls som i BF.

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

Meh. Väldigt tråkigt, saknar djup.

Permalänk
Medlem

Trött jag blir på sån här skit. De säger att betan ska börja den 8:e och slänger ur sig diverse tider, men självklart visar det sig att helvetet inte blir upplåst i Thailand fören imorgon. Okej om det hade varit en tidszonsgrej (att det blir upplåst överallt samtidigt och det råkar vara nån timme inpå nästa dag i Thailand), men nu är det ju upplåst för i stort sett alla andra regioner, inklusive Japan och Australien sedan många timmar tillbaka.

Som grädde på moset skriver de i Origin att betan ska låsas upp "October 9 2:00", vilket man givetvis tolkar som klockan två på natten. Ändrade av en händelse språket i Origin-klienten, och då visar det sig dock att det rör sig om klockan 14:00.

Har inte betalat ett skit för den här betan, men blir ändå förbannad som satan när man vilseleder potentiella kunder och till synes gör allt man kan för att folk inte ska ha koll på när saker och ting ska ske. Hur svårt hade det varit att lägga upp exakta tider för alla regioner så att folk kunde haft lite koll och inte behöva sitta och vänta i onödan?

Ett solklart köp har nu blivit ett troligt icke-köp, såvida inte betan (om jag överhuvud taget kommer in i den) visar sig vara helt jävla exceptionell. Jag är så satans trött på felinformation och luddighet när det kommer till spelsläpp.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonny Myran:

Trött jag blir på sån här skit. De säger att betan ska börja den 8:e och slänger ur sig diverse tider, men självklart visar det sig att helvetet inte blir upplåst i Thailand fören imorgon. Okej om det hade varit en tidszonsgrej (att det blir upplåst överallt samtidigt och det råkar vara nån timme inpå nästa dag i Thailand), men nu är det ju upplåst för i stort sett alla andra regioner, inklusive Japan och Australien sedan många timmar tillbaka.

Som grädde på moset skriver de i Origin att betan ska låsas upp "October 9 2:00", vilket man givetvis tolkar som klockan två på natten. Ändrade av en händelse språket i Origin-klienten, och då visar det sig dock att det rör sig om klockan 14:00.

Har inte betalat ett skit för den här betan, men blir ändå förbannad som satan när man vilseleder potentiella kunder och till synes gör allt man kan för att folk inte ska ha koll på när saker och ting ska ske. Hur svårt hade det varit att lägga upp exakta tider för alla regioner så att folk kunde haft lite koll och inte behöva sitta och vänta i onödan?

Ett solklart köp har nu blivit ett troligt icke-köp, såvida inte betan (om jag överhuvud taget kommer in i den) visar sig vara helt jävla exceptionell. Jag är så satans trött på felinformation och luddighet när det kommer till spelsläpp.

Du missar inget speciellt....

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flopper:

vilket konsol skräp

Hade hoppats på att just Star Wars - Battlefront skulle få mig att vilja köpa en ny konsol. Men efter att kört spelet ett tag nu, så gillar jag det inte alls. Är inte intresserad av multiplayer utan hade hoppats på ett intressant singleplayer-läge.

Så för mig är spelet skräp... oavsett om det är till PC eller konsol Spelet saknar själ enligt mig.

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022

Någon som man vet hur man joinar multiplayer games med en kompis? Alltså den med 40st spelare

Permalänk
Medlem

Snyggt - men trist.

Edit:
Och Luke/Darth-grejen är nog det fånigaste någonsin i ett BF-spel. SEr verkligen urlöjligt ut.

Permalänk
Inaktiv

Riktigt kul det lilla jag har testat. Tror att alla som spelat och gillade 1:an och 2:an kommer gilla detta. Det känns inte som en enkel mod till BF4, utan de verkar ha försökt att göra det i samma anda som de tidigare.

Rekommenderar det såhär långt och blir nog ett köp.

Permalänk
Medlem

Spelade precis, och får nån konstig skit i TIEfighters och liknande. Det finns en cooldown i mitt nedre vänstra hörn och vid varje cykel av de så snurrar skeppet runt, så jag kan inte flyga ordentligt. är det nåt ni andra också har märkt av?

Visa signatur

woop woop