Vad tycker ni om PlayStation 4?

Permalänk
Medlem
Skrivet av doccia:

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=1OegYm...

Inte så mycket kanske men något =), kommer nog fler videon under E3.

Det där såg bra mycket trevligare ut än ps3. Nu blev man mycket mer såld på ps4 än innan.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av oGGamer:

Tycker att sonys presskonferens var väldigt svag jämfört med microsoft. Microsoft brassade på med spel, spel och åter spel, medan sonys första timme gick åt till tjänster och andra sömnpiller.

Så många spel var det väl inte från varken sonys eller ms sida? ms snackade ju mycket skit deras videotjänster osv till användarna i US

Sen var det väl mer meningen att man skulle få reda på lite mer om ps4 till skillnad från MS som redan haft en presskonferens tidigare och berättat om sin Xlåda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dammskog:

Det finns i dagsläget inte ett enda officiellt svenskt pris på PS4, får vänta och see, 4500 kr som de flesta har är placeholders. Samma gäller Xbox One för tillfället.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dammskog:

Vad fan har Nordisk film att göra med Sony?

FÖ tycker jag det är lusigt att ingen nämner det otroliga pinsamma när PS4-failade under Assasins Creed-gameplayen. Jag ville typ dö i soffan... Hände två ggr under Destiny-gameplayet också.

Men utöver det så sopade Sony hem E3 med råge igår. Öronbedövande jubel när de berättade att du kan göra vad du vill med dina (skivbaserade) spel. Inget krav på always online osv. När man dessutom lägger sig på 100 euro mindre på sin nya konsol (som jag dessutom tyckte var riktigt läcker!) så blir det svårt att misslyckas. Jag tyckte att de hade en bättre line-up än MS. Destiny och Watch Dogs känns som två lovande titlar, utöver det så var det inget som etsade sig envist kvar på hornhinnan.

Bättre hårdvara än XB1? Det är enbart spekulationer eftersom ingen vet vad det är för hårdvara i de båda maskinerna, dessutom har utvecklare från båda hållen sagt att det är devkits de sitter med och att hårdvaran som finns i dessa idag inte är slutgiltiga, så den spekulationen tror jag inte vi behöver ägna så mycket energi åt. Däremot har det skickats två tydliga signaler, Sony vill vara gamerns första val medans MS står för hela familjen och vill ha sin konsol mer som en mediaspelare än en spelmaskin.

Långsiktigt känns MS val som det mest lönsamma och smarta, men inte i dagsläget och framför allt inte på E3. Vi fick fö inte ens en månad för lansering vilket pekar åt att PS4an befinner sig mycket längre ifrån "gone gold" än XB1. Problemen under konferensen tydde på det och Jack Tretton och de andra två såg märkbart tagna ut (vilket de också borde ha gjort, gissar på att några huvuden kommer att rulla på antingen Ubisoft eller Sony). Tråkigt dock att de väljer att dumpa gratis onlinespel som annars jag tycker var en viktig USP för ps3an, men förstår å andra sidan att det finns otroligt mycket pengar att hämta där, samt att börjar man tvinga in mer användare på betaltjänsten så innebär det ju också att man kan hålla nere priset på konsolen. Min gissning är att de går back en hel del på varje konsol, men räknar med att ta igen det på ps+-medlemskap vilket ändå är en ganska ok affärsmodell för mig. Det är ändå inte speciellt dyrt och innehållet är väldig bra (det var ganska mediokert för att inte säga skräp när jag skaffade det när det släpptes).

Sen tycker jag det är kul att Sony tar emot indie-utvecklare med öppna armar, DET är verkligen att lyssna till både gamers och till utvecklare tycker jag - fjäder i hatten! Blir intressant att se om MS svarar med att prissänka sin konsol med 50$ åtminstone, gör de inte det så tror jag XB1 kommer få en väldigt trög säljstart så vida inte PS4 blir väldigt sen med att släppas.

Jag köpte nyligen ett 780 till datorn och lite annat smått och gått, men kan ju erkänna att det lutar åt en PS4a och en ny TV i vinter ändå

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Nordisk Film är generalagent för Playstation i Norden och står för distribution och support (som kostar 18kr i minuten). De brukar alltid sätta dyrare priser än övriga EU.

Skrivet av MugiMugi:

Det finns i dagsläget inte ett enda officiellt svenskt pris på PS4, får vänta och see, 4500 kr som de flesta har är placeholders. Samma gäller Xbox One för tillfället.

placeholderpriset var 6995 kr
direkt efter konferensen satte flera pris på 3995.

några timmar senare ändrades priset till 4495 kr

samma sak hände när PS3 slim släpptes och priset sänktes i EU.

Skrivet av trickysaer:

Långsiktigt känns MS val som det mest lönsamma och smarta, men inte i dagsläget och framför allt inte på E3

för vem?

inte för dig som konsument iallafall

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickysaer:

FÖ tycker jag det är lusigt att ingen nämner det otroliga pinsamma när PS4-failade under Assasins Creed-gameplayen. Jag ville typ dö i soffan... Hände två ggr under Destiny-gameplayet också.

Hände under Xbox One eventet också, och med ett svenskt spel på toppen, BF4 hade problem att starta Men so what??? Bara lite ironiskt, värt att nämna att BÅDA konsolerna inte är släppta än och de har självklart buggar att fixa. Har de samma problem vid slutet av året när de är ute hoss kund, ja då är det verkligen något att skriva om.

----

http://www.siliconera.com/2013/06/11/sony-confirms-playstatio...

Sony har nu sagt att PS4 är regions fri, med andra ord la precis min förbeställning av konsolen, detta är den viktigaste punkten för mig, och ja de håller fast vid att leverera vad vi kunder vill ha, och inte vad stora feta företag vill ha.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dammskog:

Nordisk Film är generalagent för Playstation i Norden och står för distribution och support (som kostar 18kr i minuten). De brukar alltid sätta dyrare priser än övriga EU.

placeholderpriset var 6995 kr
direkt efter konferensen satte flera pris på 3995.

några timmar senare ändrades priset till 4495 kr

samma sak hände när PS3 slim släpptes och priset sänktes i EU.

Var vänlig och länka till källa som berättar att detta är det officiella priset i Sverige, för just nu, de butiker som har priset namnger inget eller säger att priset är inte fast. T.ex. Wenhallen http://www.webhallen.com/se-sv/spel/playstation_4/135975-play... "OBS! Pris samt releasedatum är preliminärt tills vi fått det bekräftat från vår leverantör."

De skriver KLART och tydligt att de inte vet priset.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

fram tills inatt så var Webhallesn pris 6995 kr

imorse så var Elgigantens pris 3995 kr, sen ändrades det till 4495 kr

jag gissar på att de fått prislistan från Nordisk Film och sedan ändrat priserna

leveransdatum vet ingen än så länge

Permalänk
Medlem

Jag ber dig, länka till källa, jag gav dig just en källa som motbevisar ditt påstående.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dammskog:

Nordisk Film är generalagent för Playstation i Norden och står för distribution och support (som kostar 18kr i minuten). De brukar alltid sätta dyrare priser än övriga EU.

Ok, det visste jag inte men då känns det en smula mer motiverat. Däremot, är det inte mer den otroligt höga skatten på elektronik som mer pressar upp priset?

placeholderpriset var 6995 kr
direkt efter konferensen satte flera pris på 3995.

några timmar senare ändrades priset till 4495 kr

samma sak hände när PS3 slim släpptes och priset sänktes i EU.

för vem?

inte för dig som konsument iallafall

Inte för en enskild konsument, men det är inte MS målgrupp utan hela familjen. XB1 ska ju vara för hela familjen där du ska ha en helhetslösning i form av både spelkonsol och mediaspelare medans PS4 är more core gamer-inriktat.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Hände under Xbox One eventet också, och med ett svenskt spel på toppen, BF4 hade problem att starta Men so what??? Bara lite ironiskt, värt att nämna att BÅDA konsolerna inte är släppta än och de har självklart buggar att fixa. Har de samma problem vid slutet av året när de är ute hoss kund, ja då är det verkligen något att skriva om.

----

http://www.siliconera.com/2013/06/11/sony-confirms-playstatio...

Sony har nu sagt att PS4 är regions fri, med andra ord la precis min förbeställning av konsolen, detta är den viktigaste punkten för mig, och ja de håller fast vid att leverera vad vi kunder vill ha, och inte vad stora feta företag vill ha.

Ahh, missade större delen av eventet faktiskt. Men då är slaget ännu mer vunnet, framför allt när den är regionsfri också Beställde du ifrån Sverige eller utomlands? Jag tror Sony vinner otroligt mycket på det här, både i form av försäljning och förtroende ifrån gamers - ljublet igår när de berättade att du kan köra beggade spel osv var ett ganska tydligt tecken på det.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Pris under 4000:-? En sökning: https://www.spelbutiken.se/catalog/product/78265-playstation_...

Prislapp: 3698:-

Visa signatur

Console: Xbox Series X TV: Samsung Q70T 4K 120HZ Headset: Turtle Beach Stealth 700 Gen 2

Permalänk
Medlem

Playstation 4 - 3698 kronor på Spelbutiken. Som förväntat alltså.

Visa signatur

Si vis pacem, para bellum.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av trickysaer:

Bättre hårdvara än XB1? Det är enbart spekulationer eftersom ingen vet vad det är för hårdvara i de båda maskinerna, dessutom har utvecklare från båda hållen sagt att det är devkits de sitter med och att hårdvaran som finns i dessa idag inte är slutgiltiga, så den spekulationen tror jag inte vi behöver ägna så mycket energi åt.

Detta är väl den slutgiltiga hårdvaran? Eller?
http://www.sweclockers.com/nyhet/17159-sony-visar-playstation...

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hzup:

Min gissning är att den kommer kosta dubbelt av det. 5999:- eller ngt... Men skulle de mot förmodan bara kosta 3500sek, då kanske jag köper 2... Baraför att...

Men varför så dyr när listpriset är 399€?

Skrivet av doccia:

https://www.spelbutiken.se/catalog/product/78265-playstation_...

3698 kr på spelbutiken.

Vidare gillar jag konsolen och funktionerna men fattade tycke för MS cloudfunktion såg rätt så intressant ut om det fungerar lika bra i verkligheten som de visade igår. Spelfronten är väl kanske inte den bästa för ps4 än lite fler blockbuster skulle man gärna vilja se.

Såg också det priset och det gillas.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av trickysaer:

Ahh, missade större delen av eventet faktiskt. Men då är slaget ännu mer vunnet, framför allt när den är regionsfri också Beställde du ifrån Sverige eller utomlands? Jag tror Sony vinner otroligt mycket på det här, både i form av försäljning och förtroende ifrån gamers - ljublet igår när de berättade att du kan köra beggade spel osv var ett ganska tydligt tecken på det.

Beställde från webhallen, hämtas i butik. orkar inte vänta liksom.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Min gissning är att den kommer att kosta 4495:- på de flesta ställen som det finns listat. Finns säkert enskilda återförsäljare som Elgiganten och ev. Spela som kommer att dumpa den.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Blir helt klart ett PS4 om konsol inhandlas.

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Nej det tror jag inte, såg intervjuer igår med spelutvecklare som betonade att de fortfarande hade devkit och att det inte svar slutgiltig hårdvara i maskinerna. Därmed kanske inte sagt att de kommer behålla det som som fanns i maskinerna idag, men ingen garanti

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av DrAg00nEn-4thePlayers:

Ps4 bättre hårdvara än x1. -> leder troligtvis till bättre prestanda i multiplats
Ps4 billigare än x1.
Ps4 fler spel som tilltalade mig under eventet. Enda X1 spelet som jag skulle vilja ha hittills är Dead Rising 3.
Ps4 de flesta multiplats som visades som tilltalade mig får exclusive content till ps4

Enda minuset är att de infört PSN+ krav att spela online. Har alltiv varit negativt inställd till xbox live gold krav att spela online. Nu är jag även negativt inställd till sonys val att sätta ett likadant krav.

Ps4an kommer att vara ett väldigt bra val för mig som gamer tillsammans med min PC, PS3 och 360

Skrivet av DrAg00nEn-4thePlayers:

umm...What?
Som jag förstod det krävs psn+ för att spela online samt att man får tillgång till allt annat vad psn+ innebär i dagsläget, medan det vanliga PSN skulle fortsätta som vanligt utan månadskostnad med den skillnaden att man inte kan spela online.

Vore ju rätt idiotisk om man måste betala för vanliga psn för att kunna ta emot uppdatering och köpa spel från PSN.

Måste kolla runt lite och se om jag hittar mer angående detta

Skrivet av MugiMugi:

Ja de har enbart sagt att det krävs PS+ för att spela online spel, men applikationer och annat kommer inte kräva det. T.ex Netflix kommer fortfarande att fungera utan PS+, utan enbart multiplayer bitar av spel.

Det är dessutom samma konto som du redan har till PS3 samt Vita så har du redan det så tja har du det redan.

Han sa ju PS+ samt att det stod på "powerpoint presentationen" för att spela multiplayer.

Jag har hållit mig undan PS3 så mycket som möjligt just för den bedrövliga online upplevelsen, instabilt och ingen "partychat". Men om det nu skulle innebära att det blir stabilare och även införs "partychat" så skulle jag inte tveka att betala för online precis som jag i dagsläget gör på "Sexboxen"

Dock kommer jag inte kunna köpa varken PS4 eller "Xbone" p.g.a. ekonomiska skäl men inför dom stabilare online upplevelser även på PS3 så kan jag mycket väl tänka mig att bli PS+ medlem.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tycker PS4 gör mkt rätt. Billigare, kräver inget ständigt internet, utbytbar hdd, man gör vad man själv vill med sina spel osv. Däremot måste jag säga att om man jämför spelutbud vs spelutbud tyckte jag Xbox One vann klart. Kan iofs bero mkt på att jag tycker Forza e mkt bättre bilserie än GT Fast känns tungt att behöva köpa en konsol för ett spel suck.

Permalänk

Att konsolen kostar 3500-4000kr spelar inte mig så stor roll, det värsta är ju att spelen kommer väl kostar 500-600kr styck :/

Visa signatur

PC: Define R3 | Asus Rampage II GENE | i7 920 | EVGA 660ti | 6GB RAM | 3TB HDD | Corsair 750W |
Ljud: Cambridge Audio DacMagic Plus - Beyerdynamic Dt990

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrM3:

Tycker PS4 gör mkt rätt. Billigare, kräver inget ständigt internet, utbytbar hdd, man gör vad man själv vill med sina spel osv. Däremot måste jag säga att om man jämför spelutbud vs spelutbud tyckte jag Xbox One vann klart. Kan iofs bero mkt på att jag tycker Forza e mkt bättre bilserie än GT Fast känns tungt att behöva köpa en konsol för ett spel suck.

Vad logiskt att säg att xbox har ett bättre spelutbud när det bara handlade om en exklusiv titel! Jämför man spelutbud så tycker jag PS4 sittkissar alt. ståbajsar på MS eftersom de har en bred front med roliga indie-utvecklare och annat lulllull. Destiny känns ju bra mycket hetare än allt annat imo.

Tyvärr har man sett alldeles för lite av det ännu, men den exklusiva racespelet till PS4 kändes mer lockande än Forza (fast jag håller med dig, enda spelet jag känt att jag önskade att jag ägde en 360 för).

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Shuhei Yoshida bekräftade hyfsat nyligen att PS4 precis som sin föregångare har utbytbar hårdvara som t ex hårddisk.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Bara så att ni vet. PS4 kommer att ha DRM. Utvecklarna får välja själva. Det kan bli så att det blir flera olika DRM istället för en. Jag tror de flesta kommer kräva online check d.v.s. always online.

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk
Medlem

Kommer gamla ps3 spel att funka och hur blir det med begagnade spel tro?

Visa signatur

i7-4790K - ASUS Z97-PRO GAMER - EVGA 3080 Ti- Corsair RM850w - 32GB Corsair 2133MH - Corsair Hydro H100i - Define R5 - Acer XB321HK - Logitech G402 - Roccat Aimo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slinger:

Kommer gamla ps3 spel att funka och hur blir det med begagnade spel tro?

PS3 spel fungerar inte på PS4, begagnade spel ska kunna säljas och bytas men de har inte specifierat ifall det blir avgift eller inte för onlinefunktioner i dessa spel

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickysaer:

Vad fan har Nordisk film att göra med Sony?

I Sverige så är det Nordisk Film, inte Sony som bestämmer hur mycket PS4 kostar för butikerna att köpa in.

Skrivet av Rikimaru:

Playstation 4 - 3698 kronor på Spelbutiken. Som förväntat alltså.

De har höjt till 4298 kr nu.

Permalänk
Medlem

Är också intresserad av PS4, har dock ingen aning om vad återförsäljarna i Sverige håller på med, sätter de 4500kr på Xbox One så måste ju för fan PS4 kosta 3500kr.

Aja, den prisdumpas väl inom kort, tycker dock att det är synd att de tar betalt för onlinespelandet då jag troligtvis skaffar båda konsolerna och då blir det ju 2 avgifter i månaden ist för 1 som det är i denna generation.

Sen tycker jag att det är mycket bra att MS valde att integrera Skype i konsolen så att man kan snacka med polarna på PC. Sedan har jag ju inte testat PS4 handkontrollen med jag gillar skarpt 360 handkontrollen och fastän de gjort några ändringar på PS4 dosan så tror jag fortfarande att Xbox One har den utan tvekare bättre handkontrollen.

Förutom det så är det ju utan tvekan PS4 som har övertaget enligt mig.