Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Avstängd

Snyggt!!

Jag undrade vad du betala företaget för att skära delarna till dig? Ink frakt?

mvh

Visa signatur

Halleluja

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ordningsvakt:

det blev ju faktiskt riktigt bra, tycker dock att det ser lite halvskitet ut med mellanrummet på tassarna (mellan plexit och plexit om man säger så) kanske bara är jag som är för petig annars så tycker jag faktiskt tassar är riktigt snyggt på datorer, så det dära blev riktigt nice!

Jasså det var inte bara jag som störde mig på det.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Skrivet av Andez:

men dem blåa är väl 8-pin iaf på mitt agg har blå och svarta kontakter i agget och dem två blå är 8 pin (ena för extra mb 4+4 och andra för GPU) dem två svarta är 6-pin (extra sata samt GPU) sen totalt då 2 modulära 6+2 och två "fasta" 6+2.

har ingen multimeter men har sån "penna" som visar från om de fins ström borde väl fungera?

absolut altid kul att lära sig något nytt och sleeva är inte det roligaste som fins så det bästa vore att få fart på kabeln jag har som är färdig ;P

fick känslan att han hade gpu till molex(gammal disk)

bara att testa på en molex kontakt och se om den reagerar. (någon av mitten och sido stiften)
annars kommer gemet bara kortsluta och stänga av nättagget vid felande stift, övriga fall ingen skillnad mot inget gem:-D

Visa signatur

Elektronik och microprocessor innovatör :D

Permalänk
Skrivet av Lifooz:

Jasså det var inte bara jag som störde mig på det.

haha jag får fan tvångssyndrom av att se det, men som han sa så ger det ju lite charm på sitt sätt, ett hus är inte ett hem om det inte knarrar etc

Vill du ha en bild på mina kontakter?, blir mindfuckad med nummer efter att hjärnan inte vill vara med efter denna dag mvh

Visa signatur

corsair hx 750w 80+ gold | FX 8320 octacore 4,5ghz |custom loop vattenkylning för processorn| 970a-g43 msi | Radeon HD powercolor 7970| 1x360gb lacie 7200rpm| OCZ agility 2 40gb | nzxt phantom vit | 8GB ballistix sport vlp 1866mhz |
planering: vattenblock för grafikkort

Permalänk
Skrivet av Ordningsvakt:

haha jag får fan tvångssyndrom av att se det, men som han sa så ger det ju lite charm på sitt sätt, ett hus är inte ett hem om det inte knarrar etc

Vill du ha en bild på mina kontakter?, blir mindfuckad med nummer efter att hjärnan inte vill vara med efter denna dag mvh

Skulle säga att 85% sannorlikhet så vid sleevning har stift bytt plats,10% 4 stift som är satt fel, 4% kabeln som är defekt och 1% okänt/ökänt fel

Visa signatur

Elektronik och microprocessor innovatör :D

Permalänk
Medlem
Skrivet av knatteanka:

I extra mating för CPU (8 pin) och GPU (6+2/6) så är det 12V där hälften är plus och hälfen minus om du har satt två stift fel i kontakten.
Detta fel kan ske då grafikkortet kopplar samman alla plus med varandra och alla minus med varandra.
Så om en plus och minus har bytt plats så blir det kortis och nättagget klagar genom att inte starta
http://miscblogscontributors.files.wordpress.com/2012/10/8-pc...

Felet mätas lätt upp vilka stift som är fel genom att starta datorn och mäta att du har rätt spänning ut på stiften ( mäta från en annan jord tex en molex kontakt)

Skrivet av knatteanka:

fick känslan att han hade gpu till molex(gammal disk)
bara att testa på en molex kontakt och se om den reagerar. (någon av mitten och sido stiften)
annars kommer gemet bara kortsluta och stänga av nättagget vid felande stift, övriga fall ingen skillnad mot inget gem:-D

Skrivet av knatteanka:

Skulle säga att 85% sannorlikhet så vid sleevning har stift bytt plats,10% 4 stift som är satt fel, 4% kabeln som är defekt och 1% okänt/ökänt fel

Jag ar Molex till 8 pin men det är inte ett hållbart alternativ då jag inte vill ha molexen på framsidan av moderkortet och den molex -> 8-pin är jätte kort.
har testat koppla bort alla kablar och sen gå efter bilden svart till svart gul till gul för det spelar ingen roll vilken svart som går till vilken eller hur? fungerar fortfarande inte så får ta till mätning i eftermiddag efter jobbet.

Skrivet av Ordningsvakt:

haha jag får fan tvångssyndrom av att se det, men som han sa så ger det ju lite charm på sitt sätt, ett hus är inte ett hem om det inte knarrar etc

Vill du ha en bild på mina kontakter?, blir mindfuckad med nummer efter att hjärnan inte vill vara med efter denna dag mvh

Skrivet av Lifooz:

Jasså det var inte bara jag som störde mig på det.

Skrivet av MarkoV:

Snyggt!!

Jag undrade vad du betala företaget för att skära delarna till dig? Ink frakt?

mvh

Kul att ni gillar projektet tassarna kommer bli omgorda då dem behöver vara något högre så det ska ni slippa störa er på
jag betalade ca 900 för skärning av allt plexi (dvs både chassit och HDD/DVD racket) bor ganska nära så åkte dit vet inte vad dem tar för framt ken är du intresserad så släng iväg ett mail till prodcut så får du ett korekt svar direkt

Visa signatur

Dator 1 : Ace Ecco 420 Midi Tower : Ace RawDeal Plus 520W PSU : 2st 120 mm fläkt på sidan : 1st 80 mm fläkt fram : MSI 770-C45 AM3 socket : AMD Phenom II x6 3,3/3,7 MHz : Radeon HD 6770 1GB : 12GB Ram (CL7 och CL9) : BR/DVD : Terateck Aureon 5.1 Ljudkort : SSD 125GB + 500GB + 1TB HDD : Windows 7 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trhuster:

Ett jättefint bygge förutom nätet framför fläktarna. Men det kan ju bli en uppgradering, samma firma som fixade plexiglasen säkert vattenskära/laserskära ut ett egendesignat fläktagaller. Hade gjort mycket för hela bygget. Annars väldigt bra jobbat!

Kul att höra att du gillar det
hade från början tänkt använda perfererad plåt men den var inte tilräckligt stora hål i, dem jag har nu är dem jag hittade på nätet som passade till 200mm fläktar och dem var inte så dyra så dem får sitta tillsvidare men har funderat på att skära ut ett eget men måste komma på en bra design samt ha råd först ;P

Visa signatur

Dator 1 : Ace Ecco 420 Midi Tower : Ace RawDeal Plus 520W PSU : 2st 120 mm fläkt på sidan : 1st 80 mm fläkt fram : MSI 770-C45 AM3 socket : AMD Phenom II x6 3,3/3,7 MHz : Radeon HD 6770 1GB : 12GB Ram (CL7 och CL9) : BR/DVD : Terateck Aureon 5.1 Ljudkort : SSD 125GB + 500GB + 1TB HDD : Windows 7 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av knatteanka:

I extra mating för CPU (8 pin) och GPU (6+2/6) så är det 12V där hälften är plus och hälfen minus om du har satt två stift fel i kontakten.
Detta fel kan ske då grafikkortet kopplar samman alla plus med varandra och alla minus med varandra.
Så om en plus och minus har bytt plats så blir det kortis och nättagget klagar genom att inte starta
http://miscblogscontributors.files.wordpress.com/2012/10/8-pc...

Felet mätas lätt upp vilka stift som är fel genom att starta datorn och mäta att du har rätt spänning ut på stiften ( mäta från en annan jord tex en molex kontakt)

Skrivet av Ordningsvakt:

smartejävel haha skämt åsido, då lärde även jag mig något nytt

ja, asså jag har 2st "6+2" kontakter liggandes, jag fick 4st sånna med mitt nätagg.. (med blå kontakt mot nätagget) och svart in i gpu

Nu har jag fått ordning på det men vet om jag skall vara ärlig inte vad det är som är fel.

kopplade båda pcie kablarna på 8-pin -> 6+2 och då fungerar det men kopplar jag 6 -> 6+2 så startar bara datorn med gemet i 2 av alla kombinationer man kan testa. startar med 3 om man kopplar till jord på annan kontakt men i den tredje börjar gemet glöda så jag tror att dem två 6-pin kontakterna är till något annat men då kan man inte använde alla modulära kablar som kom med samtidigt :S men men kommer inte behöva en extra 4+4 CPU kontakt så behöver ju egentligen inte bry mig.

Visa signatur

Dator 1 : Ace Ecco 420 Midi Tower : Ace RawDeal Plus 520W PSU : 2st 120 mm fläkt på sidan : 1st 80 mm fläkt fram : MSI 770-C45 AM3 socket : AMD Phenom II x6 3,3/3,7 MHz : Radeon HD 6770 1GB : 12GB Ram (CL7 och CL9) : BR/DVD : Terateck Aureon 5.1 Ljudkort : SSD 125GB + 500GB + 1TB HDD : Windows 7 64-bit

Permalänk
Skrivet av Andez:

Nu har jag fått ordning på det men vet om jag skall vara ärlig inte vad det är som är fel.

kopplade båda pcie kablarna på 8-pin -> 6+2 och då fungerar det men kopplar jag 6 -> 6+2 så startar bara datorn med gemet i 2 av alla kombinationer man kan testa. startar med 3 om man kopplar till jord på annan kontakt men i den tredje börjar gemet glöda så jag tror att dem två 6-pin kontakterna är till något annat men då kan man inte använde alla modulära kablar som kom med samtidigt :S men men kommer inte behöva en extra 4+4 CPU kontakt så behöver ju egentligen inte bry mig.

Bara du hittar en lösning som funkar, har du en till kabel som har samma kontakter på båda sidorna så kan du ev senare om det skulle behövas summra och jämföra så kablarna är draget lika

Visa signatur

Elektronik och microprocessor innovatör :D

Permalänk
Medlem
Skrivet av knatteanka:

Bara du hittar en lösning som funkar, har du en till kabel som har samma kontakter på båda sidorna så kan du ev senare om det skulle behövas summra och jämföra så kablarna är draget lika

Ja huvudsaken är ju som sagt att det fungerar men skall ta och slänga iväg frågan till Corsair hur det egentligen skall vara kopplat...
måste också kontakta NZXT tror jag då det verkar vara någe vajsing med Slingorna...

Visa signatur

Dator 1 : Ace Ecco 420 Midi Tower : Ace RawDeal Plus 520W PSU : 2st 120 mm fläkt på sidan : 1st 80 mm fläkt fram : MSI 770-C45 AM3 socket : AMD Phenom II x6 3,3/3,7 MHz : Radeon HD 6770 1GB : 12GB Ram (CL7 och CL9) : BR/DVD : Terateck Aureon 5.1 Ljudkort : SSD 125GB + 500GB + 1TB HDD : Windows 7 64-bit

Permalänk
Medlem

Har idag använt datorn för första gången. Spelat lite SC 2 och war thunder och detta resulterade i en mindre eldsvåda, en molex -> 3-pin fan fattade eld men inget tog skada. Kan det vara så att jag kopplat fel så 5v gick till 12v och tvärt om? Eller kan det ha varit fel på kontakten?
Har haft lite höga temps på CPU men inget oroväckande, GPU normala temps. Dock varnade Windows om varma ram minnen precis innan (66 grader)
EDIT:
Måste ha varit något som gjorde att fläktarna inte gick som dem skulle för idag håller den betydligt mycket lägre temp och vad gäller branden så måste det vara så att Jag kopplat molexen fel.

Visa signatur

Dator 1 : Ace Ecco 420 Midi Tower : Ace RawDeal Plus 520W PSU : 2st 120 mm fläkt på sidan : 1st 80 mm fläkt fram : MSI 770-C45 AM3 socket : AMD Phenom II x6 3,3/3,7 MHz : Radeon HD 6770 1GB : 12GB Ram (CL7 och CL9) : BR/DVD : Terateck Aureon 5.1 Ljudkort : SSD 125GB + 500GB + 1TB HDD : Windows 7 64-bit

Permalänk
Medlem

Nu har datorn tuffat på med spelande sedan missödet i Fredags.
Det ända jag stör mig på atm är att fläktarna är kopplade på MB och får error varje gång jag startar datorn för Chassi_fan_3 500rpm men fläktarna är ju gjorda för 700 +/- 200rpm något man kan göra åt det?
ska ju iofs mixtra lite med molexen och se om jag gjort något fel och förhoppningen är att ta allt via fläktkontrollen igen sen.

Visa signatur

Dator 1 : Ace Ecco 420 Midi Tower : Ace RawDeal Plus 520W PSU : 2st 120 mm fläkt på sidan : 1st 80 mm fläkt fram : MSI 770-C45 AM3 socket : AMD Phenom II x6 3,3/3,7 MHz : Radeon HD 6770 1GB : 12GB Ram (CL7 och CL9) : BR/DVD : Terateck Aureon 5.1 Ljudkort : SSD 125GB + 500GB + 1TB HDD : Windows 7 64-bit

Permalänk
Skrivet av Andez:

Nu har datorn tuffat på med spelande sedan missödet i Fredags.
Det ända jag stör mig på atm är att fläktarna är kopplade på MB och får error varje gång jag startar datorn för Chassi_fan_3 500rpm men fläktarna är ju gjorda för 700 +/- 200rpm något man kan göra åt det?
ska ju iofs mixtra lite med molexen och se om jag gjort något fel och förhoppningen är att ta allt via fläktkontrollen igen sen.

absolut inget ovanligt att dom inte pallar varvtalet som sägs, och du kan ju alltid stänga av den errorn i moderkortet så slipper du trycka "f1 eller vad det är för att kunna starta datorn direkt istället

Visa signatur

corsair hx 750w 80+ gold | FX 8320 octacore 4,5ghz |custom loop vattenkylning för processorn| 970a-g43 msi | Radeon HD powercolor 7970| 1x360gb lacie 7200rpm| OCZ agility 2 40gb | nzxt phantom vit | 8GB ballistix sport vlp 1866mhz |
planering: vattenblock för grafikkort

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ordningsvakt:

absolut inget ovanligt att dom inte pallar varvtalet som sägs, och du kan ju alltid stänga av den errorn i moderkortet så slipper du trycka "f1 eller vad det är för att kunna starta datorn direkt istället

Problemet uppstar nar windovs startat men antar att det fins nagon installning i bios far det sa far kolla efter det.
i ovrigt sa har jag forberett for nya tassar samt fixat med molexen som jag antar var anledningen till branden sa skall testa koppla in ledslingor och flaktkontroller imorgon och se hur det fungerar.
*ber om ursakt for stavningen men surfplattan vill inte anvanda svenska alfabetet.

Visa signatur

Dator 1 : Ace Ecco 420 Midi Tower : Ace RawDeal Plus 520W PSU : 2st 120 mm fläkt på sidan : 1st 80 mm fläkt fram : MSI 770-C45 AM3 socket : AMD Phenom II x6 3,3/3,7 MHz : Radeon HD 6770 1GB : 12GB Ram (CL7 och CL9) : BR/DVD : Terateck Aureon 5.1 Ljudkort : SSD 125GB + 500GB + 1TB HDD : Windows 7 64-bit

Permalänk
Medlem

Var mycket riktigt molexen som var felkopplad dock kvarstår problemet med Ledslingorna så dem kanske kan ha tagit skada av den felkopplade molexen? skall åka och köpa nya någon dag här så får vi se om det blir någon ordning på torpet. Nya fötterna kommer att fixas i helgen och dena blir det när ledslingorna är fixade dags för slutgiltlig fortografering

Visa signatur

Dator 1 : Ace Ecco 420 Midi Tower : Ace RawDeal Plus 520W PSU : 2st 120 mm fläkt på sidan : 1st 80 mm fläkt fram : MSI 770-C45 AM3 socket : AMD Phenom II x6 3,3/3,7 MHz : Radeon HD 6770 1GB : 12GB Ram (CL7 och CL9) : BR/DVD : Terateck Aureon 5.1 Ljudkort : SSD 125GB + 500GB + 1TB HDD : Windows 7 64-bit

Permalänk
Skrivet av Andez:

Var mycket riktigt molexen som var felkopplad dock kvarstår problemet med Ledslingorna så dem kanske kan ha tagit skada av den felkopplade molexen? skall åka och köpa nya någon dag här så får vi se om det blir någon ordning på torpet. Nya fötterna kommer att fixas i helgen och dena blir det när ledslingorna är fixade dags för slutgiltlig fortografering

blir kul att se, och ja, var försiktiga med slingorna, dom börjar som sagt glappa VÄLDIGT lätt

Visa signatur

corsair hx 750w 80+ gold | FX 8320 octacore 4,5ghz |custom loop vattenkylning för processorn| 970a-g43 msi | Radeon HD powercolor 7970| 1x360gb lacie 7200rpm| OCZ agility 2 40gb | nzxt phantom vit | 8GB ballistix sport vlp 1866mhz |
planering: vattenblock för grafikkort

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ordningsvakt:

blir kul att se, och ja, var försiktiga med slingorna, dom börjar som sagt glappa VÄLDIGT lätt

Jag skall vara försiktig man jag tror att det är något som tagit skada av att Molexen var felkopplad då den jag monterade i sambons dator varit behandlad på samma sätt som mina men den fungerar som den ska. men men vi får se hur resultatet blir och ska bli nice att få dit dem nya tassarna så att man kan få dit Fläktgallret och inte bara dammfiltret på undersidan.

Visa signatur

Dator 1 : Ace Ecco 420 Midi Tower : Ace RawDeal Plus 520W PSU : 2st 120 mm fläkt på sidan : 1st 80 mm fläkt fram : MSI 770-C45 AM3 socket : AMD Phenom II x6 3,3/3,7 MHz : Radeon HD 6770 1GB : 12GB Ram (CL7 och CL9) : BR/DVD : Terateck Aureon 5.1 Ljudkort : SSD 125GB + 500GB + 1TB HDD : Windows 7 64-bit

Permalänk
Skrivet av Andez:

Jag skall vara försiktig man jag tror att det är något som tagit skada av att Molexen var felkopplad då den jag monterade i sambons dator varit behandlad på samma sätt som mina men den fungerar som den ska. men men vi får se hur resultatet blir och ska bli nice att få dit dem nya tassarna så att man kan få dit Fläktgallret och inte bara dammfiltret på undersidan.

Väntar glatt på uppdatering!

Visa signatur

corsair hx 750w 80+ gold | FX 8320 octacore 4,5ghz |custom loop vattenkylning för processorn| 970a-g43 msi | Radeon HD powercolor 7970| 1x360gb lacie 7200rpm| OCZ agility 2 40gb | nzxt phantom vit | 8GB ballistix sport vlp 1866mhz |
planering: vattenblock för grafikkort

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ordningsvakt:

Väntar glatt på uppdatering!

Allt är klart skall bara få lite tid över så jag kan fota och skriva siktar på att göra det till helgen.

Visa signatur

Dator 1 : Ace Ecco 420 Midi Tower : Ace RawDeal Plus 520W PSU : 2st 120 mm fläkt på sidan : 1st 80 mm fläkt fram : MSI 770-C45 AM3 socket : AMD Phenom II x6 3,3/3,7 MHz : Radeon HD 6770 1GB : 12GB Ram (CL7 och CL9) : BR/DVD : Terateck Aureon 5.1 Ljudkort : SSD 125GB + 500GB + 1TB HDD : Windows 7 64-bit

Permalänk
Medlem

Jaha då var det dags för en sista uppdatering tror jag.
blev magsjuk i helgen så fick vänta tilsl idag med att göra uppdateringen.

nya tassarna böjda runte en 4,5*4,5cm mall och de blev inte perfekta denna gången heller men det skall ju synas att det är hemgjort det är ju en del av charmen men dem är åtminstone jämna nu.

sen har vi två bilder på den som den står just nu under mitt skrivbord.

har dock upptäckt att den blir lite varm under skrivbordet skulle ha behövt ett utblås i bak men det är flera saker jag skulle ha gjort annorlunda om jag gjorde projektet idag så de får bli till nästa gång
något ni vill se bättre/fler bilder på eller något ni vill fråga om så e det bara att höra av er
kommer snart en slutlig uppdatering på mitt andra mini projekt också för dem som är intresserade

Visa signatur

Dator 1 : Ace Ecco 420 Midi Tower : Ace RawDeal Plus 520W PSU : 2st 120 mm fläkt på sidan : 1st 80 mm fläkt fram : MSI 770-C45 AM3 socket : AMD Phenom II x6 3,3/3,7 MHz : Radeon HD 6770 1GB : 12GB Ram (CL7 och CL9) : BR/DVD : Terateck Aureon 5.1 Ljudkort : SSD 125GB + 500GB + 1TB HDD : Windows 7 64-bit