Ivy/Haswells dåliga tempraturer. Limmet är skurken inte pastan. LÄS

Permalänk
Avstängd

ni som gjort detta nu körde ni processorn nått innan så den blev varm? tänkte för kylpastan funkar ju ibland så att den måste bli varm innan den släpper från ihsen och kärnan. tänkte så att man inte river bort kärnan när man delidat den.

har funderat skälv nu när jag hittade en billig i7 4770k så tänkte jag innan jag instalerar den, och kör med den så delidar jag den. Och kör knivbortagningen till limmet (hoppas ni fattar va jag snackar om) jag är som inte så att jag snabbt måste få ihop den riggen, så det kan va värt att ta den tid det tar för att få ett bra resultat.

Visa signatur

Datorer: i7 4930k med dubbla 780 dubbla 250gb ssd diskar. 32gb

Jag har Asberger så dryga svar/medelanden kan leda till missförstånd från min sida så unvik dryga svar då det nu kan missuppfattas fel från från min sida.

Permalänk
Skrivet av Tranceguy:

ni som gjort detta nu körde ni processorn nått innan så den blev varm? tänkte för kylpastan funkar ju ibland så att den måste bli varm innan den släpper från ihsen och kärnan. tänkte så att man inte river bort kärnan när man delidat den.

har funderat skälv nu när jag hittade en billig i7 4770k så tänkte jag innan jag instalerar den, och kör med den så delidar jag den. Och kör knivbortagningen till limmet (hoppas ni fattar va jag snackar om) jag är som inte så att jag snabbt måste få ihop den riggen, så det kan va värt att ta den tid det tar för att få ett bra resultat.

Nä jag körde inte min prolle så den blev varm. Bara hammare o träbit med små snabba slag tills man ser att pcbn håller på släppa. Sen kan man lossa sista biten för hand annars finns risken att pcbn flyger iväg o skadad. Det tar typ 2-3 minuter att delida på det viset.

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D