Varför så många fläktar?

Permalänk
Medlem

Fler fläktar på lågt varvtal > Få fläktar med högt varvtal.
Dra igång furmark + Prime 95 och se hur svalt du får det då
För närvarande ligger min burk runt 35dB i load, med alla fläktar igång. tar jag bort några måste jag höjja rpm på de andra och då lever det om mer.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av alexander.hall:

Så, nu börjar det likna nåt. 22,2c i rumstemp och 25c på CPUn (se länk)https://www.dropbox.com/sh/bkd7ms0kpubcr9q/v-Rw2pyphw#f:temp2.jpg

I min mediarigg som står här i mitt varma vardagsrum visar core temp att den kallaste kärnan ligger på 28 grader... enligt core temp har den även legat på 24. Du hör ju själv hur tokigt det låter...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pappy:

18 diskar i maskinen. 1 fläkt är skrattretande. Måste bli av med värmen.

Jag läste "18 i diskmaskinen"

Permalänk
Entusiast
Skrivet av TheFlyingFin:

Så med andra ord så skulle jag säga att min mormors gammla burk vinner mot tex Tvelanders om jag bara stoppade in fler fläktar i den? Jasså du, stämde inte riktigt.

Skickades från m.sweclockers.com

Vad dillar du om? Klart att din mormors burk vinner om du stoppar in fler fläktar.

Om kriteriet för att vinna är att ha flest fläktar så vinner ju den med flest fläktar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tob@X:

istället för att köra med 4 120mm så kan man ju köpa 2 st 230mm

2st 230mm flyttar ungefär dubbelt så mycket luft vid samma varvtal

Arean av 4st 120mm blir 4 * 120^2*pi = 180864mm^2
Arean av 2st 230mm blir 2 * 230^2*pi = 332212mm^2
alltså har 2st 230mm ungefär dubbelt så stor area som de flyttar luft igenom än 4st 120mm och flyttar därför ungefär dubbelt så mycket luft.

Detta är räknat utan sådanna faktorer som att blad som är längre flyttar sig snabbare längst ut och då blir ännu effektivare vilket gör att siffran är ännu mer till 230mm:s fördel.

Visa signatur

In the end what separates a man from a slave?
Money? Power? No... A man chooses, a slave obeys.
ASUS Z170M-PLUS || Intel Core i7 6700k @ 4,7GHz || 64GB 2133MHz Corsair RAM || MSI NVIDIA RTX 2070 Gaming Z 8GB || Bifenix Prodigy M || 2x CZ TR150 480GB RAID 0 || BeQuiet DarkRock Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blargmode:

Vad dillar du om? Klart att din mormors burk vinner om du stoppar in fler fläktar.

Om kriteriet för att vinna är att ha flest fläktar så vinner ju den med flest fläktar.

nej, alla under 15 tycker inte det. Bla. Jag. Kriteriet var ju inte att ha flest fkäktar utan att alla som är under 15 tycker det.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Brukar man inte ha som riktmärke att en bra kylning håleer temp på ca 10 grader över rumstemp?
Min 3930k ligger och idlar runt 35-37grader med en rumstemp på ca 25 och ner under det verkar jag inte komma hur jag än gör (räknar snittemp så kärnorna diffar med upp åt 15grader ibland)
vattenkyler med en xspc rx360 med tre lågvarviga fläktar som inte hörs alls och ett ek hf supreme block (samt mitt 7970)

Jag har nog aldrig vart med om att jag kommit under 10 grader över rumstemp utan att cpu rapporterat fel temp.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

Som någon redan har påpekat, men det tål att upprepas.

Tempsensorerna i en CPU är INTE TERMOMETRAR som visar korrekt temp hela skalan från -50 till + 100 eller vad nu en normal sådan brukar göra.

De är överhettningsskydd, vars främsta uppgift är att throttla ner och eventuellt stänga av systemet så att inte CPUn tar skada. De är därför kalibrerade att vara väldigt noggranna runt larmnivån.

Min Phenom II X6 1090T t.ex. har ju rekommenderad max på 62 grader. Kör man coretemp eller tittar på kärnornas temp i andra program så ska de visa hyfsat nära verklig temperatur kring 45-70 grader, ju närmre 62 grader du kommer, ju mer stämmer det visade värdet med verklig temperatur.

Ligger du under 45 grader så gör sättet som de beräknar på att du kan få värden på t.ex. 18 grader i ett rum som har 20-25 grader i luften. Enligt AMD själva, ska tilläggas.

Det enda ni kan mäta vettigt med dem är alltså när man belastar CPUn för fullt för att kunna dimensionera sin kylning för "worst case".

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Medlem
Skrivet av lorgix:

Vad tror du själv?

Jadu tyko, jag undrade bara om det kunde vara något annat. Men om du inte har någon koll så varför ödslar du din tid med ett så onödigt inlägg?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gamingrigg: 2600X | Asus ROG STRIX X470-F | G.Skill Flare X 16GB | Palit RTX 3060 Ti Gaming Pro OC | EVGA SUPERNOVA G3 750W | Fractal Design Meshify C-TG

Permalänk
Medlem

Min förra maskin hade bara 2st. 80mm fläktar och gick ganska varm, speciellt om somrarna. Det slutade med att jag fick plocka bort sidopanelen vilket ökade ljudnivån ytterligare plus att det kom in mängder med damm direkt i kylflänsar och fläktar.

Kör med 6 st. 140mm fläktar i mitt nuvarande chassi. Den låter inte mer än gamla maskinen, speciellt inte idle, då fläktarna går på "tomgång". När den extra kylningen behövs varvar fläktarna upp.

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk
Medlem

Jag ger upp!!! Jag skriver att jag har hyfsat låga temperaturer i mitt chassi med en ensam chassi fläkt. Lägger upp bildbevis på omgivnings och system/CPU Temp, då är det otillförlitliga tempgivare, felmätning (inaktiv kärna) m.m.

Konsensus är alltså att man behöver och eller bör ha en hel armada av chassifkäktar i sin burk om man inte vill elda upp CPU, moderkort, grafikkort m.m. ?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

__________________
Stationär: | NZXT H510 Flow | Corsair RM850x | GIGABYTE Z790 AORUS Elite AX | Intel Core i7 13700K | 32GB 6400Mhz CL32 DDR5 | MSI RTX 380 | 1TB Seagate FireCuda 530 + 1TB Kingston KC3000 | LG OLED 42C2 120Hz 4K | Bärbar: MacBook Pro 14"

NAS: Synology DS1815+ 8X 4TB WD RED
Server: Esxi 6.5 | i5 4690K | 32GB DDR3 | 1TB SSD + iSCSI SATA [/B]

Permalänk
Medlem
Skrivet av alexander.hall:

Jag ger upp!!! Jag skriver att jag har hyfsat låga temperaturer i mitt chassi med en ensam chassi fläkt. Lägger upp bildbevis på omgivnings och system/CPU Temp, då är det otillförlitliga tempgivare, felmätning (inaktiv kärna) m.m.

Konsensus är alltså att man behöver och eller bör ha en hel armada av chassifkäktar i sin burk om man inte vill elda upp CPU, moderkort, grafikkort m.m. ?

Skickades från m.sweclockers.com

Nej, konsensus finns inte... Men den generella tråden är att:

* Det är bättre att ha flera fläktar som snurrar långsamt än en fläkt som snurrar snabbt.
* Om man har flera komponenter som behöver få sin luft effektivt transporterad bort från komponenten så är en fläkt per komponent plats bra att ha.
* Tempmätningen på CPU inte är tillförlitlig i andra temperaturer än den av reellt intresse för CPU tillverkaren. Denna intressetemperatur ligger runt den temperatur som är maximum för CPU'n innan den skall throttla ner för att förhindra att den blir skadad.

Ingen som säger att man per automatik eldar upp sina komponenter med bara en chassifläkt eller ingen chassifläkt alls.
Bara att det blir bättre kylförmåga med fler fläktar eller större fläkt(ar).

Visa signatur

Chassi: Svart, PSU: 230 volt, Moderkort: Stort, CPU: Med fläkt, Minne: Tappat, GPU: Klarar MsPaint jättebra, Hårddiskar: Stor och liten, Mus: Med rullhjul, Tangentbord: Svenskt, Skärm: Platt

Permalänk
Skrivet av alexander.hall:

Jag ger upp!!! Jag skriver att jag har hyfsat låga temperaturer i mitt chassi med en ensam chassi fläkt. Lägger upp bildbevis på omgivnings och system/CPU Temp, då är det otillförlitliga tempgivare, felmätning (inaktiv kärna) m.m.

Konsensus är alltså att man behöver och eller bör ha en hel armada av chassifkäktar i sin burk om man inte vill elda upp CPU, moderkort, grafikkort m.m. ?

Skickades från m.sweclockers.com

Ingen som tvingar dig att ha en endaste fläkt om du själv inte anser att du behöver någon. Detta är Sweclockers, många av oss klockar och våra komponenter genererar därför i många fall en hel del värme, värme vi inte vill ha kvar inne i chassi av anledningar jag hoppas jag inte behöver gå in på, men för att dra ett snabbt exempel gällande ditt GTX 770 så har den en måltemperatur på 80 ish grader och GPUn kan klocka sig endel men börjar hålla igen när den når 80 grader. Har du en massa komponenter som genererar värme så kommer du snabbare upp i 80 grader om all den värmen stannat i chassit, vilket skulle kunna göra att ditt grafikkorts turboläge inte vågar gå lika högt som i t.ex mitt välventilerade chassi, dvs. jag får ut mer prestanda ur mitt GFX 770 än du får ur ditt då mitt GFX vågar skruva upp sig aningen mer än ditt innan det når 80 grader, om det ens nu når 80 grader dvs (något jag helst vill undvika pga. ökade fläkthastigheter och därmed ökad ljudnivå). Om så dock är fallet låter jag vara osagt, men det är en möjlighet.

Är du nöjd med en fläkt så för all del, fortsätt med en fläkt. Smaken är som baken, likaså vad man prioriterar.

Visa signatur

Define S | Seasonic Focus Plus 850w | Asus TUF Gaming X670E-PLUS | AMD 7800X3D + Noctua NH-D15 | 2x16GB GSkill DDR5 6000Mhz | Asus RTX 4070 TUF OC | Samsung 980 PRO 2TB | iFi Audio Zen Dac Signature + iFi Audio Zen Can Signature 6XX Amp | Sennheiser HD650 + Elgate Wave:3 | Acer XB271H | Dell U2412M

Permalänk
Medlem

Jag har 7 st, en för varje plats där jag kan ha en (naturligtvis kopplade till fläktkontroller. Orsaken är att jag vill ha möjlighet att välja. Drar jag på max OC på allt och benchmarkar eller stresstestar en dag eller något så kan jag säga att en eller två fläktar inte räcker...

Skrivet av alexander.hall:

Jag ger upp!!! Jag skriver att jag har hyfsat låga temperaturer i mitt chassi med en ensam chassi fläkt. Lägger upp bildbevis på omgivnings och system/CPU Temp, då är det otillförlitliga tempgivare, felmätning (inaktiv kärna) m.m.

Konsensus är alltså att man behöver och eller bör ha en hel armada av chassifkäktar i sin burk om man inte vill elda upp CPU, moderkort, grafikkort m.m. ?

Skickades från m.sweclockers.com

iallafall två fläktar är ju bättre så att du har en som suger in luft och en som blåser ut den.

Visa signatur

| Fractal Design XL R2| 2x Gigabyte 680 Gtx@1254/7300mhz | Asrock Z77 OC Formula | 3570k@4.5ghz(1.36v) & Phanteks PH-TC14PE | 16gig hyperx beast series@2133mhz | Fractal Design Newton R2, 1000W 80+ | Samsung SSD Basic 840-Series 512GB | 2TB Toshiba 7200rpm SATA6 | 9x Scythe Glide Stream 2000rpm | 2x Bitfenix Recon Fan Controller | BenQ 27'' XL2720T 120Hz + Dell UltraSharp 27" U2713HM IPS 2560x1440 | Sennheiser HD595

Permalänk
Medlem
Skrivet av frizzy10:

Jadu tyko, jag undrade bara om det kunde vara något annat. Men om du inte har någon koll så varför ödslar du din tid med ett så onödigt inlägg?

Skickades från m.sweclockers.com

Jodå, visst har jag koll; din CPU följer fysikens lagar. Det var inte meningen att göra någon upprörd, jag tyckte bara att frågan besvarade sig själv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av alexander.hall:

Jag ger upp!!! Jag skriver att jag har hyfsat låga temperaturer i mitt chassi med en ensam chassi fläkt. Lägger upp bildbevis på omgivnings och system/CPU Temp, då är det otillförlitliga tempgivare, felmätning (inaktiv kärna) m.m.

Konsensus är alltså att man behöver och eller bör ha en hel armada av chassifkäktar i sin burk om man inte vill elda upp CPU, moderkort, grafikkort m.m. ?

Skickades från m.sweclockers.com

Ditt jäkla grafikkort klockar ju ned sig när det når 80 grader, självklart klarar du dig på en fläkt. Men du får inte lika bra prestanda som om du hållit kortet kallare. jag kan köra med alla mina fläktar helt avstängda om jag vill, men då blir det ingen oc och grafikkorten kommer nog behöva spinna upp sina småfläktar onödigt högt och gå högre ju längre jag spelar.

Visa signatur

| Fractal Design XL R2| 2x Gigabyte 680 Gtx@1254/7300mhz | Asrock Z77 OC Formula | 3570k@4.5ghz(1.36v) & Phanteks PH-TC14PE | 16gig hyperx beast series@2133mhz | Fractal Design Newton R2, 1000W 80+ | Samsung SSD Basic 840-Series 512GB | 2TB Toshiba 7200rpm SATA6 | 9x Scythe Glide Stream 2000rpm | 2x Bitfenix Recon Fan Controller | BenQ 27'' XL2720T 120Hz + Dell UltraSharp 27" U2713HM IPS 2560x1440 | Sennheiser HD595

Permalänk
Avstängd
Skrivet av deadich:

Ditt jäkla grafikkort klockar ju ned sig när det når 80 grader, självklart klarar du dig på en fläkt. Men du får inte lika bra prestanda som om du hållit kortet kallare. jag kan köra med alla mina fläktar helt avstängda om jag vill, men då blir det ingen oc och grafikkorten kommer nog behöva spinna upp sina småfläktar onödigt högt och gå högre ju längre jag spelar.

Klockar ner sig är fel ordval. Det når inte lika hög boost som det kunde gjort med bättre temperaturer.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Lemmitbh:

Många system producerar mer värme. Strömhungriga grafikkort, CF eller SLI lösningar och överklockade processorer/grafikkort är alla legitima orsaker till varför man kan behöva många fläktar.

Då ska man köra vatten

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av anon142735:

Då ska man köra vatten

Behöver fortfrande massa fläktar med vattenkylning fast du kör dom i typ 600-800 RPM så man inte hör dom.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av alexander.hall:

Jag ger upp!!! Jag skriver att jag har hyfsat låga temperaturer i mitt chassi med en ensam chassi fläkt. Lägger upp bildbevis på omgivnings och system/CPU Temp, då är det otillförlitliga tempgivare, felmätning (inaktiv kärna) m.m.

Konsensus är alltså att man behöver och eller bör ha en hel armada av chassifkäktar i sin burk om man inte vill elda upp CPU, moderkort, grafikkort m.m. ?

Skickades från m.sweclockers.com

Nejdå. Efter behov, helt enkelt.

Ju färre och större chassifläktar på så låga varvtal som möjligt, desto bättre, för min del. I min nuvarande maskin har jag bara en 18cm-fläkt på 350-700 rpm (idle-load) i fronten som skapar övertryck, och den räcker gott och väl. Men jag klockar inte, och har bara en 3770K och en 7970 som behöver kylas (inga mekaniska diskar osv).

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av tvelander:

Behöver fortfrande massa fläktar med vattenkylning fast du kör dom i typ 600-800 RPM så man inte hör dom.

Sant tänkte inte på det

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Klockar ner sig är fel ordval. Det når inte lika hög boost som det kunde gjort med bättre temperaturer.

Det tycker jag inte. Antagligen så kommer hans kort att nå lika hög eller nästan lik hög turboboost först men eftersom att mycket varmluft stannar kvar i chassit så kommer det bli varmare och varmare och kortet kommer att sänka turboboostfrekvensen, klocken, alltså klocka ned sig. Eller spinna fläktarna snabbare.

Visa signatur

| Fractal Design XL R2| 2x Gigabyte 680 Gtx@1254/7300mhz | Asrock Z77 OC Formula | 3570k@4.5ghz(1.36v) & Phanteks PH-TC14PE | 16gig hyperx beast series@2133mhz | Fractal Design Newton R2, 1000W 80+ | Samsung SSD Basic 840-Series 512GB | 2TB Toshiba 7200rpm SATA6 | 9x Scythe Glide Stream 2000rpm | 2x Bitfenix Recon Fan Controller | BenQ 27'' XL2720T 120Hz + Dell UltraSharp 27" U2713HM IPS 2560x1440 | Sennheiser HD595

Permalänk

Jag kör få fläktar i datorn enbart för att det låter så satans mycket annars! Har två front och en utblås, min cpu på 4.5ghz ligger på 70c i load, och gpu:n 75 drygt, skulle förmodligen kunna få ner tempsen med fler fläktar, men vill inte att datorn låter så

Visa signatur

Mjaa, gillar la att pilla små datorer och bilar.

Rätta mig vid eventuella fel, jag lovar att jag tål kritik :)
CITERA OM NI VILL HA SVAR.

Permalänk
Medlem

Försök kyla 2st GTX480 med en tyst fläkt som insug och se vems dator som överhettar vid idle

Visa signatur

R7 5800X - RTX 3080

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av LeoCarlsson:

Jag kör få fläktar i datorn enbart för att det låter så satans mycket annars! Har två front och en utblås, min cpu på 4.5ghz ligger på 70c i load, och gpu:n 75 drygt, skulle förmodligen kunna få ner tempsen med fler fläktar, men vill inte att datorn låter så

Köp tysta fläktar?

Typ 140mm enermax PWM med fläktkontroller.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Jag överklockar för fulla muggar på sommaren och har inte en enda chassifläkt. Eller, jag har ett utblås men det är för min vattenkylning.

Min serverdator har stått på i 6 månader nu med en 80 mm chassifläkt som är full med damm. Bara en tidsfråga innan den lägger av

Visa signatur

i7 3770K @4.5 Ghz | MSI Z77-S01 | Radeon HD 6850 | Sandisk 120GB SSD | 8GB 1866Mhz Corsair Vengeance

Permalänk
Skrivet av tvelander:

Köp tysta fläktar?

Typ 140mm enermax PWM med fläktkontroller.

Ska köpa noctua pwm, väntar på pengar just nu SSD:n funkar bra btw!

Visa signatur

Mjaa, gillar la att pilla små datorer och bilar.

Rätta mig vid eventuella fel, jag lovar att jag tål kritik :)
CITERA OM NI VILL HA SVAR.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av alexander.hall:

Jag ger upp!!! Jag skriver att jag har hyfsat låga temperaturer i mitt chassi med en ensam chassi fläkt. Lägger upp bildbevis på omgivnings och system/CPU Temp, då är det otillförlitliga tempgivare, felmätning (inaktiv kärna) m.m.

Konsensus är alltså att man behöver och eller bör ha en hel armada av chassifkäktar i sin burk om man inte vill elda upp CPU, moderkort, grafikkort m.m. ?

Skickades från m.sweclockers.com

Det är alltid bättre att ha flera fläktar som är tystare än grafikkortets fläkt för att få en så tyst dator som möjligt.
När ditt grafikkort går upp över 70 grader så går grafikkortets fläkt förmodligen upp ganska högt den med och skapar oljud, har du då flera fläktar som blåser frisk luft på grafikkortet så behöver grafikkortets fläkt inte jobba lika mycket för att få ner temperaturen och då har du en tystare dator overall.

Svårare än så är det inte.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av LeoCarlsson:

Ska köpa noctua pwm, väntar på pengar just nu SSD:n funkar bra btw!

Aha jag sålt SSD till dig

sålt till så många så har ingen anning vem jag sålt till

Nice

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Skrivet av tvelander:

Aha jag sålt SSD till dig

sålt till så många så har ingen anning vem jag sålt till

Nice

Yes det stämmer! 240gb:n, haha full koll!

Visa signatur

Mjaa, gillar la att pilla små datorer och bilar.

Rätta mig vid eventuella fel, jag lovar att jag tål kritik :)
CITERA OM NI VILL HA SVAR.