Permalänk
Medlem

Subwoofer XTZ

Hej!

Har kollat runt lite på nya subwoofers, har kollat väldigt mycket på xtz 99 w12.16 med ett 12'' element och hört att den är väldigt bra.
Men med tanke med att jag ska ha den i ett rum på cirka 15 kvadrat meter undrar jag om det blir lite överdrivet. Har även kollat på två stycken xtz 99 w8.16 med 8'' element i. Vad tror ni är det bästa alternativet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av nickee_:

Hej!

Har kollat runt lite på nya subwoofers, har kollat väldigt mycket på xtz 99 w12.16 med ett 12'' element och hört att den är väldigt bra.
Men med tanke med att jag ska ha den i ett rum på cirka 15 kvadrat meter undrar jag om det blir lite överdrivet. Har även kollat på två stycken xtz 99 w8.16 med 8'' element i. Vad tror ni är det bästa alternativet?

Nej köp inte 8tummaren,de större modellerna är bättre prestandamässigt,att de skulle vara överdrivna är trams,går alldeles utmärkt.

Permalänk
Medlem

Okej, tack för snabbt svar

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Antingen
12
1 st 10
2 st 10.16

Permalänk
Medlem

jag har 10tummaren XTZ 10.16 heter den väl! den mullrar på bra! och var inte dyr

Visa signatur

4070 super - amd ryssen 5700x -
3070ti - intel 12700KF
laptop 3070ti

Permalänk
Medlem

Fördelen med två mindre är att du kan placera dom bättre på olika ställen i rummet och få bättre bas på så vis. Men XTZs åtta tummare är inte speciellt bra (ägt en själv) så jag skulle säga kör på tolvan istället. Far min äger tio tums varianten (eller det kanske är tolvan ändå?) och den är hästlängder bättre än åtta tummaren. Det kommer inte bli överdrivet i ett 15kvm rum, jag kör själv två tolvor i ett lika stort rum.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av nickee_:

Hej!

Min tanke på detta är hur mycket du vill satsa.

Kör antingen 1 st W12.16 eller 2 st Xtz 10.16.

Har du funderingar på att köpa en senare så börja med 1 st 12" och så köper du en till efter ett tag.

Men 2 st av 10" modellen är mycket bättre en 1 st 12" alla dagar i veckan.

Men undvik 8" modellen bara för den är klen.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem

Okej, tack för alla svar.

finns det bättre basar än xtz för samma pris? Har kollat lite beggat också.