Optimala datorn för 10-12k! (Se hit!)

Permalänk
Medlem

Optimala datorn för 10-12k! (Se hit!)

Hejsan, jag är nu ute efter en ny burk, och tycker att jag har lyckats lägga ihopa en riktigt saftig burk för en riktigt fin peng!
Det är en liten uppgradering av SweCs sommardator men till nästan exakt samma pris.. Hur? jo CDON.coms Rea!

Nåväl, här är komponenterna.

Moderkort MSI Z87-G45 Gaming 1151kr cdon 15%rabatt
Grafikkort KFA2 Geforce GTX 770 3293kr cdon 15%rabatt - 2400
Cpu Intel Core i5 4670k 1849kr netonnet
Cpu-kylare Noctua NH-u12P SE2 535kr cdon
Minne Corsair Vengeance 585kr cdon

SSD Samsung 840 256gb 1339kr netonnet
HDD Seagate Barracuda 2TB 689kr netonnet

Chassi Fracal Design Define R4 Vit 786kr cdon 15%
Nätagg Be Quiet PURE POWER L8 730W 748kr cdon 15%

Detta blir ett cirkapris på 10975kr (utan montering och OS) lägger man till OS så blir det 840kr extra, dvs 11815.
Om man vill byta ut GTX 770 mot ett 760 så sparar man nästan en tusenlapp.

(nästan) samma dator på inet utan montering och os blir 11801, dvs nästan 900kr billigare.

Några tycken och tankar? Att lyckas spara 1000kr, genom att bara beställa från ett annat ställe, är för mig en stor bedrift iaf, då de pengarna kan läggas på en ny skärm eller dyligt istället.

Tack för mig!

Permalänk
Hjälpsam

Kanondator till brutalpris. . .KÖP!!

Permalänk
Medlem

jag tror att det kan bli lite billigare om man beställer från andra butiker också, men då blir det lite jobbigare att få allt samtidigt.
Ingen annan som har synpunkter på detta paket?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Behövs en rabatt kod?

Permalänk
Medlem

Ja, SWECJUL13 på cdon. Ger lite över 1000kr rabatt!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Behöver man köpa några extra sladdar eller fläktar för att montera ihop datorn?

Beställde du från både cdon och netonnet?
Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Kan nån ge en länk till datorn ser jätte bra ut!

Permalänk
Medlem

Nej inga extra sladdar eller fläktar! Ja, man bör beställa från båda, CDON då det blir lite billigare! Sen har CDON.com inte cpun i lager etc etc.

Permalänk
Hjälpsam

Med lite trixande kan man annars få denna på Komplett, färdigbyggd!!

Komplett Gamer i30 - Crazy Edition
Stötsäker kartong
Corsair Carbide 300R Midi Tower OEM
XFX ProSeries Core Edition 750W PSU
Intel Core i7-4770K Processor
ASUS Z87-A, Socket-1150
Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9
Gigabyte GeForce GTX 770 2GB PhysX CUDA
Samsung SSD 840 Series 120GB 2.5" OEM
WD Desktop Blue 1TB
Samsung DVD Writer, SH-224DB
Garanti 3 års inskicksgaranti
Totalt: 11.317,93

Permalänk
Medlem

120gb mindre SSD, 1tb mindre HD, mycket sämre chassie och sämre moderkort för mer pengar...?

Permalänk
Hjälpsam

mindre lagring, ja. . .ganska liknande moderkort. . . men du får en i7-4770K o framförallt är denna färdigbyggd, vilken många tycker är skönt..

Den datorn du visar är grym, jag bara visa ett byggt alt.

Permalänk
Medlem

3:e partskylare då? det saknas..

Permalänk
Hjälpsam

Japp det saknas. . .din har större lagring, kostnad ca 800:- mer, CPu kylare 550:- o 500:- dyrare Mb o chassi...så ca 1900:- mer

900:- av dom tar Komplettdatorn tillbaka på i7a. . . så totalt 1000:- mer i värde på din o det är va monteringen kostar.. ..så i slutändan ganska lika värde bara olika prio...

Men igen, JAG tar hellre din för jag kan bygga. . .men kan man INTE det är Komplettdatorn ett ok alt

Permalänk
Medlem

Hej, jag undrar om rabattkoden gällar än idag eller om det var i juli. Blir lite förvirrad då det står SWEC'JUL'13 och är inte helt säker på om det är skrivet den 8 juli eller 7 augusti.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Nej, 15% e på utvalda produkter som du kan se på denna sida: http://cdon.se/hemelektronik/cdon_%2B_sweclockers/
Du kan ju lägga till allt i varukorgen o skriv in koden så får du se vilka det blir rabatt för.

"Erbjudandet gäller endast tom 2013-08-11."

Permalänk
Medlem

lånar tråden liten, tänkte bara få en snabbkoll. Tänker nu beställa https://dl.dropboxusercontent.com/u/19490767/dator.jpg

har en mekanisk hårddisk och detta nätagg sen tidigare:
http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/152395-antec_powersup...

Det ska väl inte vara några problem utan att bra köp? Finns det plats på moderkortet för att köpa 2 st till ramminnen, alltså totalt 16 gig. Eller är det bortkastade pengar?

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av 2pi:

lånar tråden liten, tänkte bara få en snabbkoll. Tänker nu beställa https://dl.dropboxusercontent.com/u/19490767/dator.jpg

har en mekanisk hårddisk och detta nätagg sen tidigare:
http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/152395-antec_powersup...

Det ska väl inte vara några problem utan att bra köp? Finns det plats på moderkortet för att köpa 2 st till ramminnen, alltså totalt 16 gig. Eller är det bortkastade pengar?

Funkar ju..dock har jag aldrig hört talas om SSD märket.

Moderkortet har 4st minnes slots, så du kan köpa fler. . .dock räcker 8Gb långt. . men SKALL du köpa 16Gb köp gärna 2x8Gb så har du tomma slots kvar om du vill uppgradera ännu mer i framtiden

Permalänk

Hej,
tror ni mitt nuvarande nätagg räcker till den här bygget?

Har ett Piper 530W ATX