Permalänk
Medlem

Väskdator!

Så, bestämde mig för att bygga om min pokerväska till en dator
Specs är rätt ointressanta, det när någon gammal AMD Dualcore prolle, 4gb RAM.
Kör Ubuntu på den och har använt den som HTPC tidigare, men då jag inte kan luska ut något bra sätt att sätta dit en bildutgång blir det antagligen en NAS.
Nätagget som sitter i är ett 460w noname agg som är lite väl overkill, men då jag har en riktig moboplåt i botten kan jag sätta dit vilket ATX kort som helst, och då det mest är ett "proof of concept" bygger jag lite för framtiden.
Ja, en NUC är Mindre, snabbare o smidigare, men denna byggdes av delar jag hade hemma som helgprojekt då jag hade lite o göra.
Kritik Uppskattas!

To-Do:
Få bild från den så jag vet att den fungerar, den bootar iallafall

Väskdator!

Permalänk

Var har du utblåset till nätagget? Inuti väskan?

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Medlem

Jag har inget direkt utblås.
Jag har tagit bort en sida på nätagget, den mot minnerna. Den orangea fläkten är tänkt att dra varmluft från nätagget via cpun, och den vita fractalfläkten trycker i sval luft.
Får ev. sätta en "fläktram" ovanpå PSUn för att få bättre drag om det skulel gå varmt, det kommer och att arbeta på max 10-20% så kommer nog inte bli så varmt.
Testade med fläkten inmonterad i nätagget men det blev för långt till locket och såg inge vidare ut.

Permalänk
Medlem

Update:
Tog upp ett hål för DVI. IT'S ALIIIVE!

Måste nog confa om den dock Den är relativt tyst och sval iallafall.

Permalänk
Medlem

Jävligt OP grymt!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Före sändningsdags hade gruppen instruerats av programledningen att inte sjunga ordet higher i textraden "girl we couldn't get much higher" i TV, utan istället byta ut det mot better. Jim Morrison struntade dock i det.