Daemon tools funkar inte på min laptop!

Permalänk

Daemon tools funkar inte på min laptop!

Hej!

Jag har en laptop med Windows 8 på, och jag har problem med Daemon tools.

Programmet har tidigare befunnit sig på datorn och om jag minns rätt, så skall det även ha fungerat som en klocka tidigare (är dock inte säker på det sistnämnda). Nu kommer Daemon tools inte ens fram på datorn. Programmet är igång och allt, jag kan se det i task manager men det dyker inte upp på skärmen. Jag har provat med att tabba upp och tabba ned, genom att trycka på programmet massor av gånger nere i verktygsfältet och då ser jag hur rutan åker upp och ned hela tiden. Det som jag dock ser är problematiskt här, är att daemon tools rutan, åker snett ut och stannar utanför skärmen...

Så det hamnar inte på skärmen på laptopen, utan utanför, jag har provat att trycka Windows + P för att byta till mirroring, extended, screen 1 och 2 men jag ser fortfarande inte programmet. Vad är det som är fel?

Jag har installerat om programmet minst 2 gånger och det funkar fortfarande inte, jag har faktiskt ingen aning om vad som är knasigt nu.

Kan någon hjälpa mig?

TL;DR,

När man öppnar Daemon tools, åker programmet upp utanför skärmen och jag kan inte använda mig av det. Vad är fel? De åtgärder jag försökt använda mig av vid problemlösning är fetmarkerat ovanför.

Se §7 i reglerna.
Visa signatur

Många datoranvändare underskattar virus och överskattar sina egna kunskaper medan andra är omedvetna om problemet med virus. Den nonchalans som finns idag beror på ett stort antal faktorer, folk tycker virusskydd är dyrt, besvärligt och sölar ned prestandan. Något som däremot är dyrt, besvärligt och slöar ned prestandan är en infekterad dator, som dessutom förstör för alla andra på nätet. - Pedrag Mitrovic, IT-Säkerhet (2010)

Permalänk
Medlem

Windows 8 hanterar väl image-filer? Bara dubbelklicka och den "mountas". Inget behov av deamon tools.

Permalänk
Entusiast

Personligen tycker jag att man skall lämna Daemon Tools bakom sig. Dels för att de introducerar adwares och toolbars med installationen.

Ett värdigt alternativ är Virtual Clone Drive från Slysoft. Vågar till och med säga att den är bättre.
Dessutom så har den inga ad/spy/bloat/tool -wares med i varken programmet eller i installationen. Tre tummarna upp.
http://www.slysoft.com/en/virtual-clonedrive.html

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad*

…från "Moln- och internettjänster" till denna forumdel.

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.