HTC One eller Galaxy S4?

Permalänk
Skrivet av plunn:

Njau det vet jag inte vad du menar med? en ytterst snabb kamera som skapar foton för de behov de flesta har nuförtiden dvs att publicera på diverse sociala medium plus att då kameran klarar att skapa dito bilder med dåligt ljus, typ fester, konserter etc. Helt rätt tänkt av HTC!

-------------------------

Sen är det bra lurar allihopa och så här utfall testet i Augusti för AndroidCentral när de funderade över valet.

http://www.androidcentral.com/best-android-phone-you-can-buy-...

--

Det låga megapixeltalet gör att bilderna blir väldigt detaljfattiga, och just HTC One's bilder blir alltid aningen gryniga.

Att du är så ignorant och bortser det kan inte jag hjälpa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jensen.:

Pratar vi inte om HTC M7 och inte X eller har jag missat något totalt? ^^

Jo! men hade du läst hade du sett vad jag menade!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Theshawty:

Det låga megapixeltalet gör att bilderna blir väldigt detaljfattiga, och just HTC One's bilder blir alltid aningen gryniga.

Att du är så ignorant och bortser det kan inte jag hjälpa.

Kameran har fortfarande högre upplösning än skärmen som är FullHD och bilderna ser väldigt skarpa ut när du kolla på dem i mobilen (som f ö har en bra skärm), de skalas ner när de publiceras på sociala nätverk eller skickas i MMS etc, dessutom piskar den många andra när ljuset börjar bli riktigt risigt och fortsätter prestera imponerande i nattläget.

Vill du ta bilder för att göra stora prints så använder man inte mobilkamera hur många pixlar den än har...

EDIT: Full HD = 2 Mpix, HTC One:s kamera = 4 Mpix

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Medlem

Och för att svara på tråden, jag köpte en HTC One och är nöjd, känns snabb och stabil, bra ljud, bra skärm, förvånansvärt bra kamera trotts upplösningen (och i mörker troligen p g a den lägre upplösningen).

Mycket nöjd.

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Karaff:

Och för att svara på tråden, jag köpte en HTC One och är nöjd, känns snabb och stabil, bra ljud, bra skärm, förvånansvärt bra kamera trotts upplösningen (och i mörker troligen p g a den lägre upplösningen).

Mycket nöjd.

Har du hunnit uppdatera till senaste version ? Flera bra förbättringar bla för kameran.

Sen om du gjort det så ska du starta om luren med en sk "mjuk omstart".

Håll inne "Power-knappen" cirkus 10 sekunder, luren börjar räkna ned efter ett tag och startar om, allt cachat junk är då borta och du startar helt rent.

Visa signatur

ASUS K56CB i7, W10 > Asus VivoBook S15 S530UN
HTC 10
ASUS Transformer Prime 32GB, Nougat :)
Ubiquiti Edge Lite, UniFi AP-AC-Lite (AP) samt ASUS AC68U och N66U (AP), fiber 500/100Mbit/s.
Mitt nätverk: https://imgur.com/aco9XQz Bild https://imgur.com/oQ2WG9Y

Permalänk
Medlem

Xperia Z1 alla gånger, är väldigt nära att överge ming Xperia S till förmån för en Z1. Vatten- och dammtät, i mina ögon en av de snyggare telefonerna som finns därute, smidigt och snygg overlay, och dessutom som det verkar fantastisk skärm, prestanda och batteritid. I mina ögon är det en no-brainer.

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem

jag äger en HTC One och jag är rätt så nöjd med den. grym känsla i den. tillräckligt bra batteritid, noll lagg i den. dock kommer jag inte överens med Sense. men det beror mest på att jag inte har brytt mig om att sätta mig in i hur det funkar. ägt den i nästan ett bra tag nu och aldrig haft en krasch med den än.(visst har dåligt kodade appar kraschat för mig)

Permalänk
Skrivet av krejsi:

jag äger en HTC One och jag är rätt så nöjd med den. grym känsla i den. tillräckligt bra batteritid, noll lagg i den. dock kommer jag inte överens med Sense. men det beror mest på att jag inte har brytt mig om att sätta mig in i hur det funkar. ägt den i nästan ett bra tag nu och aldrig haft en krasch med den än.(visst har dåligt kodade appar kraschat för mig)

Flasha in en GPE-rom då? Vanilla Android utan Sense-junk.

Permalänk
Medlem

HTC One.

Varför?

1. Premiumkänsla.
2. Bättre skärm. Deras skärm har en väldigt hög nits(brightness) och passar bättre till saker som att sufra. Den ger också en bättre färgåtergivning förutom just svärta, som AMOLED ger bättre återgivning av(men vem bryr sig?). Den har också en bättre färgkalibrering överlag. Läs Anandtech's recension av HTC One(Googla 'Anandtech HTC One review' så får du dig en recension som är kanske den bästa jag någonsin läst, extremt detaljerad).
3. Bättre mikrofon, bättre på noise cancellation, vilket ger bättre samtalskvalité för motparten.
4. Bättre ljud när du vill visa ett klipp för polarn.(även om jag mest kör med headphones, så är det ändå något som kan i vissa fall vara bra).
5. HTC har blivit lika bra, om inte bättre, på att uppdatera sina flaggskeppstelefoner. Plus att HTC One communytit bland custom rom-skapare är verkligen solitt.

Ett tips dock, jag skulle investera att köpa en HTC One Google Edition via Bazula om du har råd. Google Edition-lurar är som Nexus-telefoner, de får Androiduppdateringar nästan direkt och du slipper alla customsaker som HTC har lagt in(även om Sense 5 är mycket bättre än TouchWiz).
Det kostar en slant men om du ska ha luren i 2+ år så är det värt det. Google Edition versionen av S4 har jag inte hört bra saker.

Om du inte vill ha en HTC One så Xperia Z.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Formel117:

Min kompis ska köpa en ny mobiltelefon, men kan inte bestämma sig vilken han vill ha. Ge era rekommendationer och motivera gärna era åsikter.

HTC One, Xperia Z1 eller Galaxy S4?

Xperia Z i röstningen ska vara Z1*

Jag skulle säga HTC One, varför?
Inte nog med att den har blivit röstad för att vara den snyggaste, bästa telefonen just nu av otroligt många "experter", utan även tycker jag själv att den ligger som "handen i handsken" på handen.
Den är extremt attraktiv, den är snabb, grym kamera, bra hållbarhet osv.
men som andra har sagt så är det en vanesak, men du kan ju även se att flest röster går till HTC One, dom har gjort ett fantastiskt jobb med den, och den kommer nog troligtvis att vara min favorit mobil långt framöver!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Theshawty:

Flasha in en GPE-rom då? Vanilla Android utan Sense-junk.

Junk ?

Jag stog ut en hel vecka med Vanilla-GPE..... Sense forever!

(dual-boot kan jag eventuellt tänka mig men Vanilla är för trökigt)

Visa signatur

ASUS K56CB i7, W10 > Asus VivoBook S15 S530UN
HTC 10
ASUS Transformer Prime 32GB, Nougat :)
Ubiquiti Edge Lite, UniFi AP-AC-Lite (AP) samt ASUS AC68U och N66U (AP), fiber 500/100Mbit/s.
Mitt nätverk: https://imgur.com/aco9XQz Bild https://imgur.com/oQ2WG9Y

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Theshawty:

HTC One, om du kan leva med att kameran är som en 80-tals kompaktkamera.

Jag gissar på att du är en liten fanboy, då HTC One har en riktigt bra kamera.

Permalänk
Skrivet av plunn:

Junk ?

Jag stog ut en hel vecka med Vanilla-GPE..... Sense forever!

(dual-boot kan jag eventuellt tänka mig men Vanilla är för trökigt)

Yes, junk. Inte att Sense som sådant är junk, menade mer att det kanske finns en massa bös man själv inte vill ha. Sense är dock väldigt stilrent och för närvarande mycket trevligare än tråkiga vanilla.

Skrivet av DevilRape:

Jag gissar på att du är en liten fanboy, då HTC One har en riktigt bra kamera.

Fanboy? Hur då, menar du? Jag har en HTC One och älskar den mer än någon annan lur på denna gjord, men kan inte hjälpa att jag känner mig lite missnöjd över kameran.

Permalänk
Avstängd

Z1 överlägsen