Det här med Blocket...

Permalänk
Skrivet av maxee:

lägger du upp din egen annons ? din dator + tillbehör har inte ett "nypris" på 27kkr tror du har missuppfattat det heter Inköpspris det är vad DU köpte datorn för nypris är vad datorn kostar idag.

sådär nu finns den uppe.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av maxee:

Har en annons ute på blocket på hela min hörna, http://www.blocket.se/vastmanland/Spelhornan__Allt_pa_bild__6...

Fick detta till svars : lol 27k ny? du måste blivit lurad!!! min är bättre jag betala bara 10000
med 3Dskärm smabbare minnen två ssd 256gig en extärn 3 trbite hd. samt
besta i5an som är bättre i spel. för spelen stöder inte i7 finns
välldigt få i så fall. samt har 16 gig 2400minnen. 770 geforce som är
äldre samt bättre än amd 290. din data är bara att ha kvar. eller sälj
för den är värd 6000. sen säljer du andra skärmen separat kanske 400kr.
hahahha

Undrar vad killen har i skallen alltså..

Innehåll i min burk : Chassi: Fractal Design Define R5 (Ska beställa fönstersida)
Moderkort: Asus Z97-AR 1150 Socket
Processor: Intel Core i7 4790K Ghz
Ram-minne: Corsair Vengeance 4x4GB 1600mhz
Grafikkort: Sapphire 290 tr-x 4GB
Nätaggregat: EVGA G2 750W
SSD: Samsung EVO 840 250GB
Kylare: Phanteks PH-TC14PE 3x140mm
Kylning: 5 st corsair AF140mm Quiet Edition (Lackade silver ringar)
Operativsystem: Windows 10

& han säger att hans dator är mycket bättre än min & att i7 inte kan användas för att spela spel... :DDDDDD

770 bättre än R9 290? Vilken idiot.

Visa signatur

De köper en bil. Säljaren säljer bilen till dem. Var är du? Vart ska du? Varifrån kom du?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Haha Riktig tomte, sitter och ba skrattar @ArcticFire:

Permalänk
Medlem

Man måste ju bara älska hur han lägger ut texten om hur bra allt är, hoppas för guds skull att det är nån som trollar.

Bästa på länge, tuppe upp för screen!

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Intel i7 6700K @ 4,4 Ghz | MSI Z170 KRAIT GAMING 3X | be quiet! Dark Rock 4 | 16 GB Kingston HyperX Fury 2133 Mhz | Asus RTX 3060 OC | PNY XLR8 CS3030 500 GB | Samsung 860 QVO 1 TB

Permalänk
Medlem

Lite som Achmeds affärsidé, sätta ihop datorer med hyllvaror. Snodd logo, felaktigt cirkeldiagram, gaming-dator med endast integrerad grafik, och mot kickstarters regler fungerar han som återförsäljare. Bästa av allt är dock att pengarna bara ska gå till att starta hans firma, man får knappt något tillbaka.

https://www.kickstarter.com/projects/1420621866/oaks-computer...

Permalänk
Medlem
Skrivet av pre-dator:

Lite som Achmeds affärsidé, sätta ihop datorer med hyllvaror. Snodd logo, felaktigt cirkeldiagram, gaming-dator med endast integrerad grafik, och mot kickstarters regler fungerar han som återförsäljare. Bästa av allt är dock att pengarna bara ska gå till att starta hans firma, man får knappt något tillbaka.

https://www.kickstarter.com/projects/1420621866/oaks-computer...

Lite kul att en av maskinerna har MSI Kraut Edition Z97 Motherboard. Tysk kvalité?

Permalänk
Skrivet av pre-dator:

Lite som Achmeds affärsidé, sätta ihop datorer med hyllvaror. Snodd logo, felaktigt cirkeldiagram, gaming-dator med endast integrerad grafik, och mot kickstarters regler fungerar han som återförsäljare. Bästa av allt är dock att pengarna bara ska gå till att starta hans firma, man får knappt något tillbaka.

https://www.kickstarter.com/projects/1420621866/oaks-computer...

så en viss del av 15.7% kommer att gå till välgörenhet ? lägger man ut 150$ så får man en Raspberry Pi B+ wow 1300kr prisvärt
vill han ha 15,000$ för att bygga två datorer ?
Rogers andel blir alltså 2355$ eller 19 890kr
http://www.kicktraq.com/projects/1420621866/oaks-computers/#c...

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk

http://www.blocket.se/alvsborg/Geforce_680__Z77A_G43_GAMING_o...

Blir rätt sugen på ett 680 för 3000 kr.....skall nog slå till direkt så ingen annan hinner före!

Permalänk
Medlem

Jag blir så satans förbannad på annonser som denna:

http://www.blocket.se/alvsborg/Geforce_680__Z77A_G43_GAMING_o...

Han spammar facebook på olika köp/sälj grupper med annonsen också.

Jag har konfronterat honom och förklarat att grafikkortet max är värt 800kr och att han praktiskt taget lurar folk.

Citat från honom:

"Där har du allt fel. Köpte den för ungefär 7000 när den var ny om jag finns rätt. Dessutom så kostar den 5595 som ny hos dustin home :)"

Visa signatur

| 4000D Airflow | MSI B550 TOMAHAWK | Ryzen 5600X | 32gb DDR4 | 1x 1TB Kingston NVMe | GeForce GTX 1080TI | Corsair RM1000x | 34" Xiaomi Mi Monitor | CM Storm Quickfire TK Brown | Logitech G602 | HyperX Cloud II |

Permalänk
Skrivet av dulingen:

Jag blir så satans förbannad på annonser som denna:

http://www.blocket.se/alvsborg/Geforce_680__Z77A_G43_GAMING_o...

Han spammar facebook på olika köp/sälj grupper med annonsen också.

Jag har konfronterat honom och förklarat att grafikkortet max är värt 800kr och att han praktiskt taget lurar folk.

Citat från honom:

"Där har du allt fel. Köpte den för ungefär 7000 när den var ny om jag finns rätt. Dessutom så kostar den 5595 som ny hos dustin home :)"

som vanligt så hittar dom en utdaterad sida, just dustin verkar inte vara särskilt bra på att ta bort såna.
be att han länkar till en sida som faktiskt säljer den istället.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av pre-dator:

Lite som Achmeds affärsidé, sätta ihop datorer med hyllvaror. Snodd logo, felaktigt cirkeldiagram, gaming-dator med endast integrerad grafik, och mot kickstarters regler fungerar han som återförsäljare. Bästa av allt är dock att pengarna bara ska gå till att starta hans firma, man får knappt något tillbaka.

https://www.kickstarter.com/projects/1420621866/oaks-computer...

60GB SSD i mellandatorn. Windows börjar väl klaga efter en tid.
Mellandatorn har mycket bättre grafikprestanda än "bästa" datorn. Till och med budgetdatorn är ju bättre för spel...

Visa signatur

De köper en bil. Säljaren säljer bilen till dem. Var är du? Vart ska du? Varifrån kom du?

Permalänk
Medlem

le crap för överpris

http://www.blocket.se/vasternorrland/Supersnabb_Gamingdator__...

ååå man får ju ett "häftigt headset vid smidig affär".. my bad, helklart värt pengarna.

Visa signatur

5800X3D 3080 Tuf oc || Lenovo y720 1060/i5

Permalänk
Medlem

@maxee:
Kanske någon rolig snubbe på swec som skojat till det lite hehe :). Måste vara på skoj, kolla stavningen och logiken hehe. Nu till själva annonsen, 19k är knappast systemet värt, om man räknar på 60% av nypriset.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av dulingen:

Jag blir så satans förbannad på annonser som denna:

http://www.blocket.se/alvsborg/Geforce_680__Z77A_G43_GAMING_o...

Han spammar facebook på olika köp/sälj grupper med annonsen också.

Jag har konfronterat honom och förklarat att grafikkortet max är värt 800kr och att han praktiskt taget lurar folk.

Citat från honom:

"Där har du allt fel. Köpte den för ungefär 7000 när den var ny om jag finns rätt. Dessutom så kostar den 5595 som ny hos dustin home :)"

Bara att ignorera och hoppas att den okunnige tjommen inte lyckas lura någon.. vilket inte verkar vara fallet om han tvingas "spamma" diverse facebook grupper.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Janne är nu en av mina favoriter!
Vattenkylt MONSTER med nypris på ca. 20K (!!!)

AMD 6 Core på 24 GHz! (Sa du vattenkylning..?)
GTX 285 som maxar allt och ger ca. 3GB på skärmen med max upplösning!
Windows 7 64bit fire.. lol

Kopierar hela annonsen om den tas bort:

VATTENKYLD MONSTER SPELDATOR CIRKA 24.0 ghz totalt!
OBS läs hela annonsen är ni snälla! Datorn provas hemma hos mig innan köp om så önskas!

Hej på er folk, jo det är så att jag vill bli av med min trotjänare som jag själv har ägt. Datorn är mycket prisvärd datorn som klarar av alla spel på ultra. Datorn äter upp alla spel med sitt prestanda. Datorn kostade flera tusen lappar runt 20 tusen. De delarna som finns i datorn är rätt så dyra och kostade jätte mycket. Datorn är i jätte bra skick, nästan i nyskick. Inga skador alls. Datorn har en vattenkylning system vilket gör att processorn har alltid stabil temperatur oavsett vad du gör, och detta kan ge dig möjlighet att överklocka processorn hur mycket du vill med vetenskapen om att processorn behöver inte ens överklockas eftersom den är rätt så snabb cirka 4,0 ghz. Och datorn innehåller 6 stycken CPU processors Lite info finns här:
- AMD six processor cirka 4.0 ghz ( finns 6 stycken processor i datorn ) ( totalt ) ( detta är jätte snabb prestanda )
- 6 gb ram ( special ramminne utöver de vanliga ram, de är jätte snabba med sin hastighet )
- Nvidia geforce GTX 285, denna grafikkort klarar av alla spel på ultra. Ger cirka 3gb på skärmen med högsta upplösningen. nypris var rätt så dyrt.
- Corsair liten och snygg designad chassi.
- 3,0 usb finns
- ny typ av moderkort
- Vattenkylning system ( perfekt till spel, undviker överhettning såklart ) ( dyra saker )
- Wifi USB använd kanske 3 gånger ny i förpackningen ( ger dig möjlighet att ha wifi inuti datorn var du än sätter den, som en laptop )
- GX power supply ( riktig härlig designad nättaggregat av cooler master märket )
- DVD Spelare finns.
- Windows 7 64bit fire, installerad och aktiverad med nyckel. Alla drivrutiner är installerade det e bara att spela direkt på datorn.
*Betyder det att den är speldator då betyder det att den klarar de flesta sakerna som finns! Speldatorer är ännu snabbare än dom vanliga datorerna helt enkelt.

Datorn levereras helt nyformaterad. Datorn säljs med tårar i ögat. OBS det e först till kvarn som gäller. Ska du ha en ärlig speldator som klarar av alla spel på ultra så kom ni rätt. Ingen skärm följer med. Ska du ha en skärm hör gärna av dig till mig så kan jag slumpa bort en stor skärm till billiga pengar.
Pris 4000:-
Med vänliga hälsningar,
Janne

Dold text
Visa signatur

R9 7950X 5.8GHz I CH X670E Hero I TridentZ5 6200CL30 I RTX3090Ti K|NGP|N I 990 Pro 1TB x2 I AX1500i
i5 12500 5.2GHz I Strix B660G I TridentZ5 6000CL30 I RTX2080Ti K|NGP|N I RTX2070 Strix I 990 Pro 1TB I AX1500i

Permalänk

Att folk köper begagnade komponenter osv kan jag förstå har själv köpt CPU/Moderkort någon gång, men att köpa tangentbord/mus/headset är för mig helt obegripligt. Visst kan man tvätta skiten men skulle ändå aldrig kännas rätt för mig.

Skrivet av prolle:

Janne är nu en av mina favoriter!
Vattenkylt MONSTER med nypris på ca. 20K (!!!)

AMD 6 Core på 24 GHz! (Sa du vattenkylning..?)
GTX 285 som maxar allt och ger ca. 3GB på skärmen med max upplösning!
Windows 7 64bit fire.. lol

Kopierar hela annonsen om den tas bort:

VATTENKYLD MONSTER SPELDATOR CIRKA 24.0 ghz totalt!
OBS läs hela annonsen är ni snälla! Datorn provas hemma hos mig innan köp om så önskas!

Hej på er folk, jo det är så att jag vill bli av med min trotjänare som jag själv har ägt. Datorn är mycket prisvärd datorn som klarar av alla spel på ultra. Datorn äter upp alla spel med sitt prestanda. Datorn kostade flera tusen lappar runt 20 tusen. De delarna som finns i datorn är rätt så dyra och kostade jätte mycket. Datorn är i jätte bra skick, nästan i nyskick. Inga skador alls. Datorn har en vattenkylning system vilket gör att processorn har alltid stabil temperatur oavsett vad du gör, och detta kan ge dig möjlighet att överklocka processorn hur mycket du vill med vetenskapen om att processorn behöver inte ens överklockas eftersom den är rätt så snabb cirka 4,0 ghz. Och datorn innehåller 6 stycken CPU processors Lite info finns här:
- AMD six processor cirka 4.0 ghz ( finns 6 stycken processor i datorn ) ( totalt ) ( detta är jätte snabb prestanda )
- 6 gb ram ( special ramminne utöver de vanliga ram, de är jätte snabba med sin hastighet )
- Nvidia geforce GTX 285, denna grafikkort klarar av alla spel på ultra. Ger cirka 3gb på skärmen med högsta upplösningen. nypris var rätt så dyrt.
- Corsair liten och snygg designad chassi.
- 3,0 usb finns
- ny typ av moderkort
- Vattenkylning system ( perfekt till spel, undviker överhettning såklart ) ( dyra saker )
- Wifi USB använd kanske 3 gånger ny i förpackningen ( ger dig möjlighet att ha wifi inuti datorn var du än sätter den, som en laptop )
- GX power supply ( riktig härlig designad nättaggregat av cooler master märket )
- DVD Spelare finns.
- Windows 7 64bit fire, installerad och aktiverad med nyckel. Alla drivrutiner är installerade det e bara att spela direkt på datorn.
*Betyder det att den är speldator då betyder det att den klarar de flesta sakerna som finns! Speldatorer är ännu snabbare än dom vanliga datorerna helt enkelt.

Datorn levereras helt nyformaterad. Datorn säljs med tårar i ögat. OBS det e först till kvarn som gäller. Ska du ha en ärlig speldator som klarar av alla spel på ultra så kom ni rätt. Ingen skärm följer med. Ska du ha en skärm hör gärna av dig till mig så kan jag slumpa bort en stor skärm till billiga pengar.
Pris 4000:-
Med vänliga hälsningar,
Janne

Dold text

Komiskt att denna "Janne" bor på Ramels väg i Rosengård, hur många Janna'r tror ni bor där...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kylskåpshandtag:

Att folk köper begagnade komponenter osv kan jag förstå har själv köpt CPU/Moderkort någon gång, men att köpa tangentbord/mus/headset är för mig helt obegripligt. Visst kan man tvätta skiten men skulle ändå aldrig kännas rätt för mig.

Komiskt att denna "Janne" bor på Ramels väg i Rosengård, hur många Janna'r tror ni bor där...

Tja beror på hur noga man är själv, vi delar ju på hörselkåpor på jobbet (2/3 stycken på samma par kan det bli, i för sig lite arbetsplats med under 20 stycken)

Även andningsskydd är det inte så noga med.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Andingsskydd kan ju vara lite riskabelt, om personen innan haft kanske tbc eller något, hehe.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VideoyGTX:

Andingsskydd kan ju vara lite riskabelt, om personen innan haft kanske tbc eller något, hehe.

Dumsnål chef är svaret, han har ingen kunskap och skiter i det hela. Som exempel är traversutbildning dyrt och onödigt (även om vi har det i våran egen verkstad). Så ingen har utbildning för det (bara en anställd har en gammal utbildning endast).

Så vi lever kvar i gamla tider än Ja i alla fall få saker som det tas något allvar på. Ha ordning i lokalen är också dyrt tydligen

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Bara att ignorera och hoppas att den okunnige tjommen inte lyckas lura någon.. vilket inte verkar vara fallet om han tvingas "spamma" diverse facebook grupper.

Problemet är ju att man lyckas alltid lura någon okunnig äldre person som ska köpa en dator åt sitt barn/barnbarn.

Visa signatur

| 4000D Airflow | MSI B550 TOMAHAWK | Ryzen 5600X | 32gb DDR4 | 1x 1TB Kingston NVMe | GeForce GTX 1080TI | Corsair RM1000x | 34" Xiaomi Mi Monitor | CM Storm Quickfire TK Brown | Logitech G602 | HyperX Cloud II |

Permalänk
Medlem
Skrivet av dulingen:

Problemet är ju att man lyckas alltid lura någon okunnig äldre person som ska köpa en dator åt sitt barn/barnbarn.

Nej det är nog långt ifrån alltid, snarare ett undantag. Äldre köper inte dator genom Facebook-grupper eller blocket primärt.

De blir snarare lurade av Elgiganten.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Avstängd
Skrivet av dulingen:

Jag blir så satans förbannad på annonser som denna:

http://www.blocket.se/alvsborg/Geforce_680__Z77A_G43_GAMING_o...

Han spammar facebook på olika köp/sälj grupper med annonsen också.

Jag har konfronterat honom och förklarat att grafikkortet max är värt 800kr och att han praktiskt taget lurar folk.

Citat från honom:

"Där har du allt fel. Köpte den för ungefär 7000 när den var ny om jag finns rätt. Dessutom så kostar den 5595 som ny hos dustin home :)"

"Eftersom att grafikkortet inte har DP (Displayport) Så säljer jag grafikkortet lite billigare än vanligt."

haha.

Permalänk
Skrivet av Kylskåpshandtag:

Att folk köper begagnade komponenter osv kan jag förstå har själv köpt CPU/Moderkort någon gång, men att köpa tangentbord/mus/headset är för mig helt obegripligt. Visst kan man tvätta skiten men skulle ändå aldrig kännas rätt för mig.

Komiskt att denna "Janne" bor på Ramels väg i Rosengård, hur många Janna'r tror ni bor där...

konstigt också att han inte svarar på mail la till min alldeles särskilda jag är intresserad kan ja köpa den direkt ? men har inte fått något svar.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Avstängd
Skrivet av dulingen:

Problemet är ju att man lyckas alltid lura någon okunnig äldre person som ska köpa en dator åt sitt barn/barnbarn.

Och det är tyvärr inget man kan göra något åt. Okunskap måste botas med kunskap.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Skrivet av Tumnus:

Och det är tyvärr inget man kan göra något åt. Okunskap måste botas med kunskap.

Du glömde dom som blir blåsta på hundra tusentals $£kr från Nigeria sen mailar "FBI" och så blir dom blåsta igen.
"microsoft help center" som hjälper och "poliser" som ska kolla så pengarna är kvar på bankomatkortet.

kunskap behöver inte betyda att man fattar var/när/varför/hur.
men vet man inte om att man blivit blåst så kanske man är lycklig i alla fall ?

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

Det vore bra att damma ur datorn lite innan man säljer..
http://m.blocket.se/stockholm/Ultimat_speldator___tillbehor_B...

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem
Skrivet av bärplockaren:

Det vore bra att damma ur datorn lite innan man säljer..
http://m.blocket.se/stockholm/Ultimat_speldator___tillbehor_B...

Inget vidare agg att skryta om heller.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk