Det här med Blocket...

Permalänk
Medlem

För någon vecka sedan postade jag en länk till tradera där ett super luigi U såldes för 705 eller 715(kommer inte ihåg exakt) när samma spel på cdon kostar blott 400 :-. Idag ser jag en annons på samma spel som även den är uppe i 705:-! Hur tänker folk?!

http://www.tradera.com/item/343401/237353283/nytt-inplastat-n...-

Visa signatur

Corsair Obsidian 250D | i5 7600K | Gigabyte Z270N WiFi | Samsung 960 EVO 250GB | Fractal Design Integra M 650W | Corsair Hydro H90 |Kingston 8GB 2133M DDR4 CL14 | Asus GeForce GTX 970 4GB STRIX DC2 OC MAX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dakkie:

För någon vecka sedan postade jag en länk till tradera där ett super luigi U såldes för 705 eller 715(kommer inte ihåg exakt) när samma spel på cdon kostar blott 400 :-. Idag ser jag en annons på samma spel som även den är uppe i 705:-! Hur tänker folk?!

http://www.tradera.com/item/343401/237353283/nytt-inplastat-n...-

Fast att det finns många idioter på tradera som gladeligen betalar över nypris på varor är väl ingen nyhet?

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

@Dakkie: Varken Cdon eller någon annan butik har varan i lager så det är väl slutsålt och någorlunda sällsynt.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Broken-arrow:

Dom gör inte olagligt (inte vad vi vet i alla fall), så svårt att stoppa det hela.

Det med kvalités delar speciellt agg snålar även större butiker på. Ifrågasatt det många gånger, men helt enkelt kunden som inte klarar av att datorn inte är prispressad till max

Olagligt och olagligt men det är riktiga rufflare vi pratar om som man ska undvika till varje pris!

Detta baserar jag på:

1. Dem plagierar och snor upphovsrättsskyddade bilder till höger och vänster och retuscherar dem

2. Dem utger sig för att vara företag på Blocket medans på hemsidan under deras FAQ punkt #6 (Är ni ett företag eller privat, behöver man vara skeptisk?) skriver dem att dem inte vill marknadsföra sig som företag utan är bara två personer p.g.a. att dem kan sätta billigare priser

3. Dem utgav sig för att vara certifierade av Trygg E-Handel när dem i själva verket bara hade plagierat loggan

4. Om dem är certifierade av Microsoft heter jag Bill Gates

5. Mycket bristfällig, oprofessionell och icke förtroendeingivande svenska

6. "Ett dåligt rykte väger upp lika mycket som tio andra bra"

Permalänk
Skrivet av anon183825:

Olagligt och olagligt men det är riktiga rufflare vi pratar om som man ska undvika till varje pris!

Detta baserar jag på:

1. Dem plagierar och snor upphovsrättsskyddade bilder till höger och vänster och retuscherar dem

2. Dem utger sig för att vara företag på Blocket medans på hemsidan under deras FAQ punkt #6 (Är ni ett företag eller privat, behöver man vara skeptisk?) skriver dem att dem inte vill marknadsföra sig som företag utan är bara två personer p.g.a. att dem kan sätta billigare priser

3. Dem utgav sig för att vara certifierade av Trygg E-Handel när dem i själva verket bara hade plagierat loggan

4. Om dem är certifierade av Microsoft heter jag Bill Gates

5. Mycket bristfällig, oprofessionell och icke förtroendeingivande svenska

6. "Ett dåligt rykte väger upp lika mycket som tio andra bra"

du glömde att jag fortfarande är anklagad för att ha spridit falska rykten..
hur kommer man ens på tanken att börja tjafsa med nån som lägger fram fakta på vad som är fel ?

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Grönahunden:

du glömde att jag fortfarande är anklagad för att ha spridit falska rykten..
hur kommer man ens på tanken att börja tjafsa med nån som lägger fram fakta på vad som är fel ?

Bedrövligt, istället borde dem ta åt sig kritiken och råda bot på sina misstag.

Just nu inger dem inget uns av förtroende och tycker synd om dem som verkligen går på deras annonser och fadäser.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grönahunden:

fast enligt EU reglerna så ska alla färdigbyggda datorer från butik ha nätagg som har samma krav som 80+ brons

Jo, glömde i för sig den detaljen. Men tror garanterat EU inte bryr sig så mycket speciellt om det är privatpersoner som håller på Sen skulle det vara ett företag, dels skulle det ta ett tag innan det upptäcks och sen gå genom pappers kvarnen kommer ta tid.

Sen vet jag inte om det går att gå runt denna lag på något vis dessutom.

Skrivet av anon183825:

Olagligt och olagligt men det är riktiga rufflare vi pratar om som man ska undvika till varje pris!

Detta baserar jag på:

1. Dem plagierar och snor upphovsrättsskyddade bilder till höger och vänster och retuscherar dem

2. Dem utger sig för att vara företag på Blocket medans på hemsidan under deras FAQ punkt #6 (Är ni ett företag eller privat, behöver man vara skeptisk?) skriver dem att dem inte vill marknadsföra sig som företag utan är bara två personer p.g.a. att dem kan sätta billigare priser

3. Dem utgav sig för att vara certifierade av Trygg E-Handel när dem i själva verket bara hade plagierat loggan

4. Om dem är certifierade av Microsoft heter jag Bill Gates

5. Mycket bristfällig, oprofessionell och icke förtroendeingivande svenska

6. "Ett dåligt rykte väger upp lika mycket som tio andra bra"

1. helt riktigt, men lagar runt detta är rätt slappa (om det inte är ett gigantiskt företag som denne har snott bilder).

2. jupp, men det bevisar just att dom bara är ett halvseröst/skumraskeföretag . men vad jag vet bryter inte detta direkt mot någon lag.

3. Kan dom vara, enligt vad som nämns tidigare så är det tydligen enkelt att få dessa, speciellt genom en skola. Men det bevisar ju inte mycket alls så klart. Speciellt inte om dom är seriösa eller inte.

5 och 6 kan jag bara hålla med om

Oavsett så håller jag helt med om dessa inte borde få vara på marknaden, men så länge dom inte blåser folk på pengar eller/och inte levererar det som står på fakturan, är det svårt att få bort dessa på marknaden.

Sen verkar det som dessa två aldrig drivit ett företag förut, så kan ju också förklara hur dom agerar och beter sig. Får hoppas i så fall dom får erfarenhet och gör ett betydligt bättre intryck som företagare i framtiden i detta eller annat bolag. Som det är nu så är det rätt tja dåliga byggen och enligt mig inte prisvärda.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk

Denna annons har inte med datorer att göra men jag tycker i allafall att den är mer av dom "udda" annonser jag sett.
Här kommer den

Visa signatur

Jag hatar när folk anmäler min signatur...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Eldorado:

@Dakkie: Varken Cdon eller någon annan butik har varan i lager så det är väl slutsålt och någorlunda sällsynt.

Att något är slutsålt så betyder det inte att det är värt över nypris. I många fall är det faktiskt raka motsatsen. Spelet finns tom. att köpa digitalt.

Skrivet av compaq älskaren:

Denna annons har inte med datorer att göra men jag tycker i allafall att den är mer av dom "udda" annonser jag sett.
Här kommer den
http://i.imgur.com/eV78RHR.jpg

Den är bara underbar. Har de ingen återvinningsmarknad i närheten? Har själv jobbat på en över sommaren och icke fungerande saker brukar ges bort om någon vill ha dem för annars åker de på tippen. Att någon fascinerad plockar isär den för att undersöka den (under uppsikt självfallet) skulle iallafall få mig att donera en trasig klippare till honom.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk

@Tumnus: Jo, det finns nog ett ganska stort loppis där dom tar in saker från återvinnings centralen

Visa signatur

Jag hatar när folk anmäler min signatur...

Permalänk
Skrivet av compaq älskaren:

Denna annons har inte med datorer att göra men jag tycker i allafall att den är mer av dom "udda" annonser jag sett.
Här kommer den
http://i.imgur.com/eV78RHR.jpg

ja hitta en också fast det står ju jakobstad dom här bilderna måste ju varit tagna på södra delen av jorden.

http://www.findit.fi/sve/search/848690.htm

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

Det här tyckte jag var lite kul, ser dessutom ut att vara nån skitgpu och gammalt moderkort.

http://www.blocket.se/orebro/Dator_var_skadad_i_flytten_61215...

Visa signatur

Asus MAXIMUS VIII HERO • Intel i7-6700K • Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4-3000 • Sapphire Radeon R9 390 8GB Nitro • Samsung 850 EVO 250GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinscS2:

Fast att det finns många idioter på tradera som gladeligen betalar över nypris på varor är väl ingen nyhet?

budgivning upp till 908 kr? WTF?!?!

slutsålt överallt hoppas jag

Visa signatur

| Fractal Design XL R2| 2x Gigabyte 680 Gtx@1254/7300mhz | Asrock Z77 OC Formula | 3570k@4.5ghz(1.36v) & Phanteks PH-TC14PE | 16gig hyperx beast series@2133mhz | Fractal Design Newton R2, 1000W 80+ | Samsung SSD Basic 840-Series 512GB | 2TB Toshiba 7200rpm SATA6 | 9x Scythe Glide Stream 2000rpm | 2x Bitfenix Recon Fan Controller | BenQ 27'' XL2720T 120Hz + Dell UltraSharp 27" U2713HM IPS 2560x1440 | Sennheiser HD595

Permalänk
Medlem
Skrivet av =)(=:

Det här tyckte jag var lite kul, ser dessutom ut att vara nån skitgpu och gammalt moderkort.

http://i.imgur.com/kbpiMgi.png

http://www.blocket.se/orebro/Dator_var_skadad_i_flytten_61215...

Folk som lever i illusionen att tekniska prylar är dyra och tycker att 5000 kr är en rimlig summa för den där skiten. Man ser direkt att den där skiten är värd max ett par hundra om nån vill ha en surfdator.

Visa signatur

| Fractal Design XL R2| 2x Gigabyte 680 Gtx@1254/7300mhz | Asrock Z77 OC Formula | 3570k@4.5ghz(1.36v) & Phanteks PH-TC14PE | 16gig hyperx beast series@2133mhz | Fractal Design Newton R2, 1000W 80+ | Samsung SSD Basic 840-Series 512GB | 2TB Toshiba 7200rpm SATA6 | 9x Scythe Glide Stream 2000rpm | 2x Bitfenix Recon Fan Controller | BenQ 27'' XL2720T 120Hz + Dell UltraSharp 27" U2713HM IPS 2560x1440 | Sennheiser HD595

Permalänk
Medlem
Skrivet av =)(=:

Det här tyckte jag var lite kul, ser dessutom ut att vara nån skitgpu och gammalt moderkort.

http://i.imgur.com/kbpiMgi.png

http://www.blocket.se/orebro/Dator_var_skadad_i_flytten_61215...

Han tycks hålla på och förnya den hela tiden vilket gör att tidstämpeln ändras och annonsen ser ny ut vilket ju tyvärr hjälper honom.. Var uppe i tråden redan den 11.7 och kanske en gång efteråt, men fortfarande 5000 kr 9000 kr. Kan ju inte vara värd mera än 500 kr med tanke på hur otroligt gamla komponenterna ser ut att vara. Tur att ingen blivit lurad ännu.

Visa signatur

De köper en bil. Säljaren säljer bilen till dem. Var är du? Vart ska du? Varifrån kom du?

Permalänk
Medlem

Den här ser lite dammig ut...

http://www.blocket.se/kalmar/Grym_Gaming_Dator_61098496.htm?c...

Visa signatur

Asus MAXIMUS VIII HERO • Intel i7-6700K • Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4-3000 • Sapphire Radeon R9 390 8GB Nitro • Samsung 850 EVO 250GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av ArcticFire:

Han tycks hålla på och förnya den hela tiden vilket gör att tidstämpeln ändras och annonsen ser ny ut vilket ju tyvärr hjälper honom.. Var uppe i tråden redan den 11.7 och kanske en gång efteråt, men fortfarande 5000 kr 9000 kr. Kan ju inte vara värd mera än 500 kr med tanke på hur otroligt gamla komponenterna ser ut att vara. Tur att ingen blivit lurad ännu.

Tror det är 4-5'e gången jag ser den i denna tråd

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ArcticFire:

Han tycks hålla på och förnya den hela tiden vilket gör att tidstämpeln ändras och annonsen ser ny ut vilket ju tyvärr hjälper honom.. Var uppe i tråden redan den 11.7 och kanske en gång efteråt, men fortfarande 5000 kr 9000 kr. Kan ju inte vara värd mera än 500 kr med tanke på hur otroligt gamla komponenterna ser ut att vara. Tur att ingen blivit lurad ännu.

Jag skulle ärligt talat inte ge en enda krona för det där "skrotet" han visar.
Skadad vid flytt, jo visst tjena! Mer som att han kastat ner den för en stentrappa.

Jag har flyttat min gamingdator 3 gånger varav första gången var 143 mil utan att det blev en enda skråma eller åverkan på den.
Först tar man flera lager bubbelplast runt om, sedan ett tjockt täcke som man virar om så att det blir ett tjockt paket av det hela.
Sedan ställer man "paketet" i bagaget och lägger tunga lådor runt om så att den står stadigt.

Men det är verkligen tur att ingen har blivit lurad ännu och jag hoppas och ber till gud att ingen blir det heller.

Visst, datorn är säkert jättebra och allt det där men den är inte värd 12.000:- och dessutom så brukar man ju anstränga sig lite när man säljer saker.
Man kanske skulle dammat ur/blåst ren datorn och tagit bättre bilder om man nu vill få köpare.

Inte har jag någon gång sålt en bil t.ex. genom att låta den vara smutsig och dammig. Rengjorda objekt, realistisk prissättning och tydliga bilder är A & O när man ska sälja.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon183825:

Jag skulle ärligt talat inte ge en enda krona för det där "skrotet" han visar.
Skadad vid flytt, jo visst tjena! Mer som att han kastat ner den för en stentrappa.

Jag har flyttat min gamingdator 3 gånger varav första gången var 143 mil utan att det blev en enda skråma eller åverkan på den.
Först tar man flera lager bubbelplast runt om, sedan ett tjockt täcke som man virar om så att det blir ett tjockt paket av det hela.
Sedan ställer man "paketet" i bagaget och lägger tunga lådor runt om så att den står stadigt.

Men det är verkligen tur att ingen har blivit lurad ännu och jag hoppas och ber till gud att ingen blir det heller.

Visst, datorn är säkert jättebra och allt det där men den är inte värd 12.000:- och dessutom så brukar man ju anstränga sig lite när man säljer saker.
Man kanske skulle dammat ur/blåst ren datorn och tagit bättre bilder om man nu vill få köpare.

Inte har jag någon gång sålt en bil t.ex. genom att låta den vara smutsig och dammig. Rengjorda objekt, realistisk prissättning och tydliga bilder är A & O när man ska sälja.

Annars är originalkartong till chassit jäkligt bra. Men mitt R4 chassi är inte dåligt stort med kartong, får bara plats i bagaget eller framsätet

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk

@Grönahunden: , Jakobstad är faktiskt staden närmaste mig. (bor ute på landet)

Visa signatur

Jag hatar när folk anmäler min signatur...

Permalänk

@Grönahunden: Asså, varför laddar folk upp bilder upp och ner?

Visa signatur

Jag hatar när folk anmäler min signatur...

Permalänk
Skrivet av compaq älskaren:

@Grönahunden: Asså, varför laddar folk upp bilder upp och ner?
http://i.imgur.com/h1woFCy.jpg

ja vet inte gyron i telefonen känner ju av om ja vänder den 180grader. dom kanske fotar av med vanlig kamera upp och ner. fast det blir ju märkligt utlösaren sitter ju nästan alltid på höger sida längst upp.

nån form av tillverknings fel måste det vara om man inte kan hantera en kamera.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Skrivet av Grönahunden:

nån form av tillverknings fel måste det vara om man inte kan hantera en kamera.

10/10

Visa signatur

Jag hatar när folk anmäler min signatur...

Permalänk

Han kommer få ut ca 6000 för den, om ens det...

Skrivet av anon183825:

Jag skulle ärligt talat inte ge en enda krona för det där "skrotet" han visar.
Skadad vid flytt, jo visst tjena! Mer som att han kastat ner den för en stentrappa.

Jag har flyttat min gamingdator 3 gånger varav första gången var 143 mil utan att det blev en enda skråma eller åverkan på den.
Först tar man flera lager bubbelplast runt om, sedan ett tjockt täcke som man virar om så att det blir ett tjockt paket av det hela.
Sedan ställer man "paketet" i bagaget och lägger tunga lådor runt om så att den står stadigt.

Men det är verkligen tur att ingen har blivit lurad ännu och jag hoppas och ber till gud att ingen blir det heller.

Visst, datorn är säkert jättebra och allt det där men den är inte värd 12.000:- och dessutom så brukar man ju anstränga sig lite när man säljer saker.
Man kanske skulle dammat ur/blåst ren datorn och tagit bättre bilder om man nu vill få köpare.

Inte har jag någon gång sålt en bil t.ex. genom att låta den vara smutsig och dammig. Rengjorda objekt, realistisk prissättning och tydliga bilder är A & O när man ska sälja.

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 3820 3.6 GHz GPU: ASUS GeForce GTX 770 2GB DirectCUII OC SLI
Minne: Crucial Ballistix Elite 16GB DDR3 1866mhz MB: ASUS SABERTOOTH X79 - ATX / X79
PSU: Corsair AX 1200W 80+ Gold Chassi: Cooler Master Storm Trooper
HDD: Corsair Force LS SSD 240 GB Kylare: Hydro i100

Permalänk
Medlem
Visa signatur

De köper en bil. Säljaren säljer bilen till dem. Var är du? Vart ska du? Varifrån kom du?

Permalänk

ja har letat lite och inte hittat nånting som är billigare än i "riktiga butiker" som dom skrev att det skulle vara.

skulle dom lägga till Office Home & Student & Bitdefender total security på en dator som dom troligen köpt på CDON,
det går inte få tag på Aspire ES1-311 för 1500kr för att sen spendera 1100 på office mattematiken går inte ihop

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grönahunden:

ja har letat lite och inte hittat nånting som är billigare än i "riktiga butiker" som dom skrev att det skulle vara.

skulle dom lägga till Office Home & Student & Bitdefender total security på en dator som dom troligen köpt på CDON,
det går inte få tag på Aspire ES1-311 för 1500kr för att sen spendera 1100 på office mattematiken går inte ihop

Japp, ganska enkelt att gissa vad för sorts licenser de sätter in för att gå med vinst.
Skriver inte ens ut modellnamnet för att göra det svårt att söka.

Visa signatur

De köper en bil. Säljaren säljer bilen till dem. Var är du? Vart ska du? Varifrån kom du?

Permalänk
Avstängd

Vinst? Programmen han lovar att lägga in kostar de också. Om han nu inte handlar med fullicenser så kostar Office 365 749:- plus annan program han lovar att installera... Om han nu inte sitter och ljuger om att han är en student (för att få eventuella studentpriser) till vilket är ett lagbrott. Jag får helt enkelt inte ihop det?

Skrivet av Grönahunden:

ja har letat lite och inte hittat nånting som är billigare än i "riktiga butiker" som dom skrev att det skulle vara.

skulle dom lägga till Office Home & Student & Bitdefender total security på en dator som dom troligen köpt på CDON,
det går inte få tag på Aspire ES1-311 för 1500kr för att sen spendera 1100 på office mattematiken går inte ihop

Samma här. Får det inte att gå ihop.

Skrivet av ArcticFire:

Japp, ganska enkelt att gissa vad för sorts licenser de sätter in för att gå med vinst.
Skriver inte ens ut modellnamnet för att göra det svårt att söka.

Om han nu inte handlar med fullicenser så går det inte ihop.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Vinst? Programmen han lovar att lägga in kostar de också. Om han nu inte handlar med fullicenser så kostar Office 365 749:- plus annan program han lovar att installera... Om han nu inte sitter och ljuger om att han är en student (för att få eventuella studentpriser) till vilket är ett lagbrott. Jag får helt enkelt inte ihop det?

Samma här. Får det inte att gå ihop.

Om han nu inte handlar med fullicenser så går det inte ihop.

Han verkar ju inte bry sig om vad som är rätt och fel så jag gissar på "gratisalternativet".

Visa signatur

De köper en bil. Säljaren säljer bilen till dem. Var är du? Vart ska du? Varifrån kom du?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ArcticFire:

Han verkar ju inte bry sig om vad som är rätt och fel så jag gissar på "gratisalternativet".

Alltså 30 dagar fri trial? Alltså kan jag gå till Elgiganten och få exakt samma laptop för 600:- billigare med exakt samma strunt som han proppar in i den? Varför skulle jag lägga ut 600:- mer för att få något som antagligen inte ens har garanti längre? Det finns inget i dennes affärside som håller.. Billigare än företag? Inte då. Det snarare dyrare och eftersom han "är ett mindre företag" (går att diskutera om han ens är ett företag) så kommer han inte få mycket sålt. Sidan kostar väl också.. Framförallt domänen gör.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds