Det här med Blocket...

Permalänk
Skrivet av ArcticFire:

Betyder det då att jag borde byta mina ssd skivor eftersom jag använder SSDnow ssd:er?

Visa signatur

Jag hatar när folk anmäler min signatur...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av compaq älskaren:

Betyder det då att jag borde byta mina ssd skivor eftersom jag använder SSDnow ssd:er?

"Lite budget"... Prova med att byta ut lite mot "mycket".

Kingstons SSD:er är skräp och det finns en orsak varför de är billigast också.

Sedan hur har han ens råd att slänga med dessa "gratissaker"? Antingen har han så få kunder att han kan lova det (mest troligt) eller så inser han inte hur det kommer att kosta i längden (ganska troligt det med).

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av compaq älskaren:

Betyder det då att jag borde byta mina ssd skivor eftersom jag använder SSDnow ssd:er?

Beror på hur gamla de är. De var bra förrän Kingston plötsligt bestämde sig för att snåla in.

Visa signatur

De köper en bil. Säljaren säljer bilen till dem. Var är du? Vart ska du? Varifrån kom du?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av compaq älskaren:

Betyder det då att jag borde byta mina ssd skivor eftersom jag använder SSDnow ssd:er?

Jag kan säga så här.. Det finns en orsak varför de är så billiga som de är. Har du tur så håller de i tio år. Har du otur så håller de i ett eller två. Samma gällde Agility III från OCZ och min är uppe i sitt fjärde år och har inte get mig några problem alls.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Skrivet av ArcticFire:

Han verkar ju inte bry sig om vad som är rätt och fel så jag gissar på "gratisalternativet".

när ja fråga om det var 6månader gratis varianten så fick ja svar att det va fullversionen med både AV+brandvägg och 1år.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Grönahunden:

när ja fråga om det var 6månader gratis varianten så fick ja svar att det va fullversionen med både AV+brandvägg och 1år.

Han har ljugit förut.. Vad säger att han inte gör det igen? Tvivlar att det ens skrivs under några papper.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk

Sen när blev HD 7990 bättre än Titan Z haha??

http://m.blocket.se/orebro/Amd_xfx_hd_r7990_6_gb_61872434.htm...

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 3820 3.6 GHz GPU: ASUS GeForce GTX 770 2GB DirectCUII OC SLI
Minne: Crucial Ballistix Elite 16GB DDR3 1866mhz MB: ASUS SABERTOOTH X79 - ATX / X79
PSU: Corsair AX 1200W 80+ Gold Chassi: Cooler Master Storm Trooper
HDD: Corsair Force LS SSD 240 GB Kylare: Hydro i100

Permalänk

@ArcticFire: Jag har 3st av dom, den ena är från 2013 (tror jag), och dom andra 2 köpte jag i slutet av förra året eller början på detta år. FYI: jag har haft inga problem what so ever, och den från 2013 är totalt smockfull (som tur är använder jag inte den nu för den är smockfull)

Visa signatur

Jag hatar när folk anmäler min signatur...

Permalänk

Vad tycks om min signatur?

Visa signatur

Jag hatar när folk anmäler min signatur...

Permalänk

Din signatur håller "hög stabilitet" ))

Skrivet av compaq älskaren:

Vad tycks om min signatur?

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 3820 3.6 GHz GPU: ASUS GeForce GTX 770 2GB DirectCUII OC SLI
Minne: Crucial Ballistix Elite 16GB DDR3 1866mhz MB: ASUS SABERTOOTH X79 - ATX / X79
PSU: Corsair AX 1200W 80+ Gold Chassi: Cooler Master Storm Trooper
HDD: Corsair Force LS SSD 240 GB Kylare: Hydro i100

Permalänk
Medlem

Nej fy fan det där tangentbordet på bilden må vara det äckligaste jag sett. Färgen och typsnittet på pilarna... UHHHh

Visa signatur

Chassi: En stor bakpotatis
CPU: En körsbärstomat (OC 4.5 tomater) som kyls av ketchup
Modertkort: En extra-allt pizza
Nätagg: En modulär kålrot
Grafikkort: En fet biff (standardklock 987mHeinz)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snövit:

Nu har visst Tech&Meck med grabbar advancerat till Twitter med
https://twitter.com/Tech_Meck

@CDON.COM
@Grönahunden

Är inte Thor Cdons egna gaming märke?
Tydligen skickar han ju med sådana när man handlar av honom

Visa signatur

CPU: i7-7700K 4,0ghz GPU: Asus strix 1080 gaming 8gb
Mobo: Asus Z270H socket1151
RAM: 16GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz HDD: st2 1TB 7200 rpm,
SSD: 1st 525GB Crucial mx300, 1 st 240GB Corsair Force LE PSU: EVGA supernova G2 850w
Skärm: Asus Swift ROG och AOC 32"

Permalänk
Medlem

@Dragone:
Jojemen!
Man ser till och med CDON.COMs emblem på musmattan

Visa signatur

Det var bättre förr
- Michael B. Tretow

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av RedbullF1:

Sen alltid?

Permalänk

Han skriver att det är bättre än TITAN Z

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 3820 3.6 GHz GPU: ASUS GeForce GTX 770 2GB DirectCUII OC SLI
Minne: Crucial Ballistix Elite 16GB DDR3 1866mhz MB: ASUS SABERTOOTH X79 - ATX / X79
PSU: Corsair AX 1200W 80+ Gold Chassi: Cooler Master Storm Trooper
HDD: Corsair Force LS SSD 240 GB Kylare: Hydro i100

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av RedbullF1:

Han skriver att det är bättre än TITAN Z

Aha. Missade det. Titan Z är dual-GPU antar jag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Aha. Missade det. Titan Z är dual-GPU antar jag?

Japp, två Titan i den.

Visa signatur

CPU: I5-4670k @ 4,5 GHz + Corsair H100i // GPU: GTX 980 Reference + MSI GTX 980 Twinfrozr V // RAM: 16 GB HyperX Savage 2400 MHz // MoBo: MSI Z97 Gaming 5 // PSU: EVGA Supernova G2 750W 80+ Gold // SSD: Samsung 850 Evo 500GB + Corsair Neutron 250GB // HDD: 500GB Samsung + Western Digital Green 3TB // Chassi: NZXT H440 Red // OS: Win 7 x64 // Skärmar: Asus ROG SWIFT + BenQ XL2410T // Konsol:PS4

Permalänk
Medlem

http://www.blocket.se/kalmar/Sjukt_Bra_Gaming_Dator_61651545....

Den här var ju rätt bra. Ingen bild på att det faktiskt finns något inuti chassit. Det står heller inte vad det är för komponenter. Bara att den klarar alla spel på hög grafik. Sen är det ju heller inte en gaming dator utan en gamäng dator. Man kanske ska slå till?

Visa signatur

CPU: I5-4670k @ 4,5 GHz + Corsair H100i // GPU: GTX 980 Reference + MSI GTX 980 Twinfrozr V // RAM: 16 GB HyperX Savage 2400 MHz // MoBo: MSI Z97 Gaming 5 // PSU: EVGA Supernova G2 750W 80+ Gold // SSD: Samsung 850 Evo 500GB + Corsair Neutron 250GB // HDD: 500GB Samsung + Western Digital Green 3TB // Chassi: NZXT H440 Red // OS: Win 7 x64 // Skärmar: Asus ROG SWIFT + BenQ XL2410T // Konsol:PS4

Permalänk

Aaa

Skrivet av anon42512:

Aha. Missade det. Titan Z är dual-GPU antar jag?

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 3820 3.6 GHz GPU: ASUS GeForce GTX 770 2GB DirectCUII OC SLI
Minne: Crucial Ballistix Elite 16GB DDR3 1866mhz MB: ASUS SABERTOOTH X79 - ATX / X79
PSU: Corsair AX 1200W 80+ Gold Chassi: Cooler Master Storm Trooper
HDD: Corsair Force LS SSD 240 GB Kylare: Hydro i100

Permalänk

Grym försäljare!

Skrivet av Tezzeen:

http://www.blocket.se/kalmar/Sjukt_Bra_Gaming_Dator_61651545....

Den här var ju rätt bra. Ingen bild på att det faktiskt finns något inuti chassit. Det står heller inte vad det är för komponenter. Bara att den klarar alla spel på hög grafik. Sen är det ju heller inte en gaming dator utan en gamäng dator. Man kanske ska slå till?

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 3820 3.6 GHz GPU: ASUS GeForce GTX 770 2GB DirectCUII OC SLI
Minne: Crucial Ballistix Elite 16GB DDR3 1866mhz MB: ASUS SABERTOOTH X79 - ATX / X79
PSU: Corsair AX 1200W 80+ Gold Chassi: Cooler Master Storm Trooper
HDD: Corsair Force LS SSD 240 GB Kylare: Hydro i100

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Tezzeen:

http://www.blocket.se/kalmar/Sjukt_Bra_Gaming_Dator_61651545....

Den här var ju rätt bra. Ingen bild på att det faktiskt finns något inuti chassit. Det står heller inte vad det är för komponenter. Bara att den klarar alla spel på hög grafik. Sen är det ju heller inte en gaming dator utan en gamäng dator. Man kanske ska slå till?

Oscar borde spendera lite mer tid i skolbänken än framför datorn. Gamäng och använda när den håller på med youtube?

Jag drar en vild gissning på innehållet...

Medioker AMD-processor med stockkylare som sitter på ett mediokert moderkort. På moderkortet sitter det 2 ram-stickor som tillsammans ger 8GB ram i 1333mhz. Nätagget är av budgetversion, ickemodulärt och har en effekt på 500W. Grafikkortet som gör att man kan köra gamäng i grym upplösning är ett 560Ti.

Men den kanske är värd det han kräver... chassit har ju faktiskt fönster och två klistermärken på sig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dragone:

@CDON.COM
@Grönahunden

Är inte Thor Cdons egna gaming märke?
Tydligen skickar han ju med sådana när man handlar av honom

Ping på CDON funkade så där @ tar inte punkter med i beräkningen tyvärr.

Man får pinga på gamla sättet för dessa, tills detta kanske fixas.

Skrivet av CDON.COM:
Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zpnk:

Oscar borde spendera lite mer tid i skolbänken än framför datorn. Gamäng och använda när den håller på med youtube?

Jag drar en vild gissning på innehållet...

Medioker AMD-processor med stockkylare som sitter på ett mediokert moderkort. På moderkortet sitter det 2 ram-stickor som tillsammans ger 8GB ram i 1333mhz. Nätagget är av budgetversion, ickemodulärt och har en effekt på 500W. Grafikkortet som gör att man kan köra gamäng i grym upplösning är ett 560Ti.

Men den kanske är värd det han kräver... chassit har ju faktiskt fönster och två klistermärken på sig

Ja inte bara det, denna blivande A-traktor gosse försäkrar ju oss om att den är sjukt bra (ser ni inte titeln hallå???). Vad mer kan man kräva? Jo en sak faktiskt, att definiera vad exakt en grym upplösning är skulle jag nog vilja veta innan jag slänger fram plånboken eller traktorn.

Visa signatur

CPU: I5-4670k @ 4,5 GHz + Corsair H100i // GPU: GTX 980 Reference + MSI GTX 980 Twinfrozr V // RAM: 16 GB HyperX Savage 2400 MHz // MoBo: MSI Z97 Gaming 5 // PSU: EVGA Supernova G2 750W 80+ Gold // SSD: Samsung 850 Evo 500GB + Corsair Neutron 250GB // HDD: 500GB Samsung + Western Digital Green 3TB // Chassi: NZXT H440 Red // OS: Win 7 x64 // Skärmar: Asus ROG SWIFT + BenQ XL2410T // Konsol:PS4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tezzeen:

Ja inte bara det, denna blivande A-traktor gosse försäkrar ju oss om att den är sjukt bra (ser ni inte titeln hallå???). Vad mer kan man kräva? Jo en sak faktiskt, att definiera vad exakt en grym upplösning är skulle jag nog vilja veta innan jag slänger fram plånboken eller traktorn.

Vad kostar en A-traktor? Man kan kanske mha denna uppgift räkna ut på ett ungefär vad gamäng-maskinen innehåller?

Visa signatur

VCS 2600 + E.T. New Mexico Edition

Permalänk
Avstängd
Skrivet av iCannot:

Vad kostar en A-traktor? Man kan kanske mha denna uppgift räkna ut på ett ungefär vad gamäng-maskinen innehåller?

Mer än den datorn är värd ny iallafall. En A-traktor i bra skick går mellan 15.000 - 25.000:-

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

@Tumnus:

25k?

Då snackar vi Haswell-E + dubbla 980ti! Blir gamängsugen...

Visa signatur

VCS 2600 + E.T. New Mexico Edition

Permalänk

@RedbullF1: Jag vet, inspirationen fick jag från @grönahundens signatur

Visa signatur

Jag hatar när folk anmäler min signatur...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av iCannot:

@Tumnus:

25k?

Då snackar vi Haswell-E + dubbla 980ti! Blir gamängsugen...

Det är iallafall vad de ligger på blocket för.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Inte blocket men väl facebooks "Köp, sälj,Byt"

Bra pris när samma saker kostar 5469:- att köpa på komplett...

Visa signatur

NZXT H510 | MSI Z170A KRAIT | Intel i5 6600K @ 4.4 Ghz | Powercolor 5700XT Red Devil | HyperX 16GB DDR4 2133Mhz | EVGA Supernova G2 750W | Samsung 850 Pro 256GB | Samsung 860 EVO 500GB | Corsair H100i Platinum | LG 34GK950F

Permalänk
Skrivet av Jerban:

Inte blocket men väl facebooks "Köp, sälj,Byt"

http://i57.tinypic.com/2uhbz9f.jpg

Bra pris när samma saker kostar 5469:- att köpa på komplett...

bättre om du använder http://imgur.com/ då kan du länka direkt till bilden + att man slipper all reklam.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644