Permalänk

Bygga egen laddare

Jag köpte en Ericsson S868 på en loppis igår men fick inte med någon laddare så jag undrar om man kan bygga en egen laddare av en usb kabel?

Visa signatur

(\__/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Zingo2000:

Jag köpte en Ericsson S868 på en loppis igår men fick inte med någon laddare så jag undrar om man kan bygga en egen laddare av en usb kabel?

En riktig klassiker!
Vad fick du ge för den?
Googla upp vad en orginalladdare kör för spänning. Usb har ju en standard på det så då ser du om det funkar.

Annars är det nog enklare att höra med närmsta återförsäljare av mobiltelefoner om de inte har någon liggandes, de är nog glada att bli av med det

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Rekordmedlem

Det är svårt att bygga om en kabel till batteriladare.
Men du kan ta el från usbkontakterna i datorn om det var det du menade, men om du inte har kontakten som passar i telefonen är det nog enklast att köpa en färdig laddare.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

Fick med en usb kabel till typ en walkman mobil.
Det står att batteriet vill ha 4.8 volt och 750mAH.
Tänkte använda den usb kabeln som jag fick med bara för att testa om mobilen funkar.

Visa signatur

(\__/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination

Permalänk
Skrivet av Zingo2000:

Fick med en usb kabel till typ en walkman mobil.
Det står att batteriet vill ha 4.8 volt och 750mAH.
Tänkte använda den usb kabeln som jag fick med bara för att testa om mobilen funkar.

Har du tänkt ladda den genom datorn (5V) eller genom väggen (230V)?

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk

har tänkt ladda den igenom datorn.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

(\__/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination

Permalänk
Rekordmedlem

Men 868 har inte laddning via usb så det kommer nog inte att fungera särskilt bra, troligen kommer ingen ström fram till batteriet bakvägen.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

Mod kan låsa tråden eller något.
Hittade en laddare i garderoben.

Visa signatur

(\__/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination

Permalänk
Desk Master

Det brukar vara 5 volt. Ge likström via en adapter och löd fanskapet ihop med laddaren så funkar det. DU hitter laddare för 5 kronor i en gammal loppis o lödtång kan du låna eller finns att köpa för ett par hundringar.

Visa signatur