Sony Vaio Pro 13 med Intel Haswell

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Überklass:

Just nu får man gratis uppgradering av SSD från 120 till 256 GB. Sen får du även 5% rabatt med följande kod: GENVCHSAFF913

Funderar allvarligt på att köpa en Vaio Pro 13. Skulle göra sig fint på nattduksbordet.

Det står att man får 256 utan extra kostnad men den lägger fortfarande till 1070 extra vid det valet.

Permalänk
Datavetare
Skrivet av Jacob:

...Personligen ser jag däremot inte individen framför mig som velar mellan en dator med OS X eller Windows.
...

Kan ju inte påstå att jag har en statistiskt relevant urvalsgrupp, men vi är 3st på jobbat som precis ska uppgradera hemlaptop och alla står i valet och kvalet mellan ultrabook med högupplöst skärm och "retina" MBP. Undrar om det är så konstigt egentligen då man kör ungefär samma program på båda OSen och OSX har ju stöd för MS Office och avsaknad av MS Office är för många något som utesluter Linux. Alla 3 kommer köra Linux på datorerna (för programmering), men då det fungerar så pass bra med virtualisering även på laptops idag så fungerar det ypperligt att köra OSX/Windows som "host" och t.ex. Ubuntu-server som "gäst". Kör man sedan en X11-klient under OSX/Windows så fungerar även grafiska program finfint.

Att köpa MBA/MBP med målet att köra Windows på den är nog ett recept för besvikelse, t.ex. så får man inte alls samma batteritid som du redan påpekat, AnandTech har tester som visar detta och har även egen erfarenhet av Win7 på MBP. Den kanske största besvikelsen är nog touch-pad:en då MBA/MBP har en touch-pad som står i en klass för sig men bara om man kör OSX, kör man Windows blir den inte bättre än vilken annan ultrabook som helst.

Har testat Sony Vaio Pro 13 en del och har den på min korta lista över alternativ, skulle dock vilja se denna med högupplöst skärm och vill helst se en 15" modell där man ändå fokuserat på låg vikt och hög kvalité. Jag väger stark mot 2013 års 15" rMBP, men om den inte lever upp till förväntningarna när den kommer (oktober?) vilka är rätt högt ställda då den kommer kosta ~20-20k så blir det ultrabook+Win8.1 för min del.

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Skrivet av Jacob:

Personligen ser jag däremot inte individen framför mig som velar mellan en dator med OS X eller Windows.

Riktigt bra recension, har själv kikat på den.

Ingen har väll rätt eller fel, men en tanke är ju steget som för många "icke spel/entusiaster alldagliga utanför SweC" från Win 7 och Win XP (t.o.m) känns större till Win 8 än OS X.

OS X har väll de flesta tvingats in till att gilla genom iPhone iPad osv, många likheter där faktiskt.

Så jag ser varför inte individen velar mellan de två, både för designen och OS:et. (onekligen många som går från Win till OS X)

Visa signatur

Fractal Design R3 Fractal Design Newton R2 1000w Intel 3770K ASUS P8Z77 -V Pro Corsair Force GT 120gb Kingston Hyperx Genesis

Permalänk
Administrativ avgift

Samsung,Sony eller Apple är det som gäller! Äger själv en ur 900 serien gud vad tyst den är !

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Svaret är enkelt och det är av exakt samma anledning varför flera andra intressanta modeller är utelämnade: Vi har helt enkelt inte testat Macbook Air.

Vi har faktiskt både Macbook Air 11" och 13" inne och kommer göra en kortare artikel om datorerna där vi fokuserar på batteritiden. Det här är just då frågan dykt upp vid ett flertal tillfällen och folk tydligen vill se den jämförelse. Personligen ser jag däremot inte individen framför mig som velar mellan en dator med OS X eller Windows.

Där slog du huvudet på spiken! Jag själv har heller aldrig förstått varför folk jämnför äpplen och päron.

Visa signatur

Sony VAIO PRO 13 SVP1321C5E; 13.3 IPS fullHD Triluminos, i5-4200U, Intel HD 4400, 256 GB SSD, 8 GB RAM.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Garumental:

Det står att man får 256 utan extra kostnad men den lägger fortfarande till 1070 extra vid det valet.

Dra iväg ett mail till supporten så fixar dom säkerligen det.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nilber:

Där slog du huvudet på spiken! Jag själv har heller aldrig förstått varför folk jämnför äpplen och päron.

Datorn i sig är väl intressant att jämföra. Det är ju en vanlig PC i grund och botten som går precis lika bra att köra Windows på som andra datorer. Sen att den dessutom tar OS X är ju bara en fördel.

Visa signatur

ASUS K7M, AMD Athlon 1000 MHz Slot A, 3dfx Voodoo5 5500 64 MB AGP, 512 MB SDRAM @ CL 2-2-2-5, Cooler Master ATC-100-SX Aluminum Mid Tower.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Garumental:

Det står att man får 256 utan extra kostnad men den lägger fortfarande till 1070 extra vid det valet.

Nu fungerar det. Kan även tipsa om att rabatten just nu fungerar så pass bra att både SSD-uppgraderingen och batteriuppgraderingen är gratis. Bugg troligtvis men jag har precis tryckt på BUY och fått en bekräftelse.

Min konfiguration
Pekskärm
8 GB 1600 MT/s DDR3L-SDRAM
256 GB SATA Flash SSD
Intel® HD Graphics 4400
Batteritid upp till 18 timmar
Bakupplyst tangentbord
Integrerad NFC teknik
2x USB 3.0
Trådlöst LAN (IEEE 802.11abgn)
Intel® Core™ i5-4200U 1,6 GHz
33,7cm LED 1920x1080
Svart (Carbon Black)
Bluetooth® 4.0
Utan säkerhetsfunktioner
2 års garanti
Inget skydd
1 AC-adapter
Utan Adobe Creation
HDMI™-utgång
Ej Ethernet Wi-Fi®, VGA-dongel
Inget Adobe Lightroom 4
Office 365 Home Premium Trial
Windows 8
Nordisk

9.736,55 SEK

Dold text
Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk

Yes tog och beställde en jag med! Prioriterade dock i7 istället för pekskärm vilket jag tycker är onödigt. Bra pris! Återstår att se om man blir nöjd

SVP1321C5E
Din konfiguration
Utan pekskärm
8 GB 1600 MT/s DDR3L-SDRAM
256 GB SATA Flash SSD
Intel® HD Graphics 4400
Batteritid upp till 7 timmar
Bakupplyst tangentbord
Integrerad NFC teknik
2x USB 3.0
Trådlöst LAN (IEEE 802.11abgn)
Intel® Core™ i7-4500U 1,8 GHz
33,7cm LED 1920x1080
Svart
Bluetooth® 4.0
Utan säkerhetsfunktioner
2 års garanti
Inget skydd
1 AC-adapter
Utan Adobe Creation
HDMI™-utgång
Ej Ethernet Wi-Fi®, VGA-dongel
Inget Adobe Lightroom 4
Office 365 Home Premium Trial
Windows 8
Nordisk
10.849 kr

Dold text
Visa signatur

Intel® Core™ i5-2500K CPU @ 4,5 GHz : GIGABYTE Geforce 680 : Asus P8P67 Pro B3 : 8GB Vengeance @ 1600 MHz : NZXT H2 Vit Classic Chassi : Intel 320 SSD 120GB (Spel) + OCZ Vertex 4 120GB (System) : NZXT Hale90 850w : Antec kühler 620 x 2 Scythe Gentle Typhoon 1850 RPM.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Überklass:

Nu fungerar det. Kan även tipsa om att rabatten just nu fungerar så pass bra att både SSD-uppgraderingen och batteriuppgraderingen är gratis. Bugg troligtvis men jag har precis tryckt på BUY och fått en bekräftelse.

Min konfiguration
Pekskärm
8 GB 1600 MT/s DDR3L-SDRAM
256 GB SATA Flash SSD
Intel® HD Graphics 4400
Batteritid upp till 18 timmar
Bakupplyst tangentbord
Integrerad NFC teknik
2x USB 3.0
Trådlöst LAN (IEEE 802.11abgn)
Intel® Core™ i5-4200U 1,6 GHz
33,7cm LED 1920x1080
Svart (Carbon Black)
Bluetooth® 4.0
Utan säkerhetsfunktioner
2 års garanti
Inget skydd
1 AC-adapter
Utan Adobe Creation
HDMI™-utgång
Ej Ethernet Wi-Fi®, VGA-dongel
Inget Adobe Lightroom 4
Office 365 Home Premium Trial
Windows 8
Nordisk

9.736,55 SEK

Dold text

Yes! Tack för tipset!
Tog precis samma config som dig, dock utan pekskärm.

Visa signatur

Technörd

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Überklass:

Nu fungerar det. Kan även tipsa om att rabatten just nu fungerar så pass bra att både SSD-uppgraderingen och batteriuppgraderingen är gratis. Bugg troligtvis men jag har precis tryckt på BUY och fått en bekräftelse.

Min konfiguration
Pekskärm
8 GB 1600 MT/s DDR3L-SDRAM
256 GB SATA Flash SSD
Intel® HD Graphics 4400
Batteritid upp till 18 timmar
Bakupplyst tangentbord
Integrerad NFC teknik
2x USB 3.0
Trådlöst LAN (IEEE 802.11abgn)
Intel® Core™ i5-4200U 1,6 GHz
33,7cm LED 1920x1080
Svart (Carbon Black)
Bluetooth® 4.0
Utan säkerhetsfunktioner
2 års garanti
Inget skydd
1 AC-adapter
Utan Adobe Creation
HDMI™-utgång
Ej Ethernet Wi-Fi®, VGA-dongel
Inget Adobe Lightroom 4
Office 365 Home Premium Trial
Windows 8
Nordisk

9.736,55 SEK

Dold text
Skrivet av Sampabowie:

Yes tog och beställde en jag med! Prioriterade dock i7 istället för pekskärm vilket jag tycker är onödigt. Bra pris! Återstår att se om man blir nöjd

SVP1321C5E
Din konfiguration
Utan pekskärm
8 GB 1600 MT/s DDR3L-SDRAM
256 GB SATA Flash SSD
Intel® HD Graphics 4400
Batteritid upp till 7 timmar
Bakupplyst tangentbord
Integrerad NFC teknik
2x USB 3.0
Trådlöst LAN (IEEE 802.11abgn)
Intel® Core™ i7-4500U 1,8 GHz
33,7cm LED 1920x1080
Svart
Bluetooth® 4.0
Utan säkerhetsfunktioner
2 års garanti
Inget skydd
1 AC-adapter
Utan Adobe Creation
HDMI™-utgång
Ej Ethernet Wi-Fi®, VGA-dongel
Inget Adobe Lightroom 4
Office 365 Home Premium Trial
Windows 8
Nordisk
10.849 kr

Dold text
Skrivet av Bas Rutten:

Yes! Tack för tipset!
Tog precis samma config som dig, dock utan pekskärm.

Härligt, återkom gärna i den här i tråden om vad ni tycker!

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Jacob:

Härligt, återkom gärna i den här i tråden om vad ni tycker!

Skall absolut göras. Blev även lite sugen på Logitechs nya T630-mus (http://www.logitech.com/en-us/product/ultrathin-touch-mouse-t630) som anpassad för Windows 8. Har du känt och klämt på den Jacob? Kanske lite långsökt, men med tanke på att du lagt upp nyheten om den här på Sweclockers (http://www.sweclockers.com/nyhet/17495-logitech-introducerar-ultrathin-touch-mouse-for-windows-8)

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Überklass:

Skall absolut göras. Blev även lite sugen på Logitechs nya T630-mus (http://www.logitech.com/en-us/product/ultrathin-touch-mouse-t630) som anpassad för Windows 8. Har du känt och klämt på den Jacob? Kanske lite långsökt, men med tanke på att du lagt upp nyheten om den här på Sweclockers (http://www.sweclockers.com/nyhet/17495-logitech-introducerar-ultrathin-touch-mouse-for-windows-8)

Långsökt var det, men jag råkar faktiskt ha fått hem musen som jag ska göra en kortare artikel om Det ligger dock annat i pipen som måste prioriteras så kan inte svara på när den artikeln kommer.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Är det en väldigt märkbar skillnad mellan i5 och i7 på denna, är ändå 1500kr skillnad!

Permalänk
Skrivet av s4ffran:

Är det en väldigt märkbar skillnad mellan i5 och i7 på denna, är ändå 1500kr skillnad!

i5 dualcore med HT, i7 oftast quadcore, beroende på vilken laptop det är.
för en del som är ovan vid laptop marknaden tar man för givet att i5 är quad core men så är ju inte fallet

Visa signatur

ROG Strix SCAR 17 | 12th gen i9H | 3070Ti 8GB (såld)
Ryzen 7600 | RTX 4080S FE | 32GB ram 6800 Mhz
Ljudprylar: M-Audio Studiophile Q40, Blue Yeti mick, JBL Quantum 810, V-moda Crossfade 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av truedesire:

i5 dualcore med HT, i7 oftast quadcore, beroende på vilken laptop det är.
för en del som är ovan vid laptop marknaden tar man för givet att i5 är quad core men så är ju inte fallet

både 4200U och 4500U är dual cores. Det som skiljer dessa processorer åt är klockfrekvensen och cacheminnet.

Visa signatur

Technörd

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Jacob:

Långsökt var det, men jag råkar faktiskt ha fått hem musen som jag ska göra en kortare artikel om Det ligger dock annat i pipen som måste prioriteras så kan inte svara på när den artikeln kommer.

Dåså, innan artikeln kommer. Är den så revolutionerande som andra skrivit och fungerar den smidigt med Modern UI? En liten förhandshint har du nog råd att dela med dig av Bra eller anus?

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Skrivet av Bas Rutten:

både 4200U och 4500U är dual cores. Det som skiljer dessa processorer åt är klockfrekvensen och cacheminnet.

talade om den generella skillnaden, inte specifikt för denna laptop modell

Visa signatur

ROG Strix SCAR 17 | 12th gen i9H | 3070Ti 8GB (såld)
Ryzen 7600 | RTX 4080S FE | 32GB ram 6800 Mhz
Ljudprylar: M-Audio Studiophile Q40, Blue Yeti mick, JBL Quantum 810, V-moda Crossfade 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Überklass:

Just nu får man gratis uppgradering av SSD från 120 till 256 GB. Sen får du även 5% rabatt med följande kod: GENVCHSAFF913

Beställde en jag med, fast priset blev billigare utan koden för mig som student.

SVP1321C5E
Din konfiguration
Utan pekskärm
8 GB 1600 MT/s DDR3L-SDRAM
256 GB SATA Flash SSD

Intel® HD Graphics 4400
Batteritid upp till 18 timmar
Bakupplyst tangentbord
Integrerad NFC teknik
2x USB 3.0
Trådlöst LAN (IEEE 802.11abgn)
Intel® Core™ i7-4500U 1,8 GHz
33,7cm LED 1920x1080
Svart
Bluetooth® 4.0
Utan säkerhetsfunktioner
2 års garanti
Inget skydd
1 AC-adapter
Utan Adobe Creation
HDMI™-utgång
Ej Ethernet Wi-Fi®, VGA-dongel
Inget Adobe Lightroom 4
Office 365 Home Premium Trial
Windows 8
Nordisk

10089,58 kr

Dold text
Permalänk
Medlem

Nätverksstrul

Hej!

Köpte en i augusti men skickade tillbaka den, WiFi fungerade dåligt vilket är extra problematiskt med en burk som saknar kabelanslutning till nätverk.

Hittade flera länkar på webben om det problemet. Det verkar känt sedan Vaio Pro släpptes men inget har hänt. Supporten gav samma svar, känt problem som de jobbar med. Fick länk med nya drivrutiner men de ställde till andra problem så då tröttnade jag.

Jag köper den gärna igen om de får en lösning på problemet. Det var en trevlig burk, enda lilla nackdelen var att skärmen bara kan fällas upp i ett läge och det är inte så långt upp. Blir obekvämt när man har den i knät.

Tyvärr verkar säljavdelningen inte känna till, eller vilja nämna problemet med WiFi så man får inget svar om när det kan bara löst.

Returen fungerade klockrent, de kom hem och hämtade den omgående och betala tillbaka pengarna snabbt, bra reklam för Sony där!

L

Permalänk

Jag köpte denna men vart inte nöjd med den! och skickade tillbaka den väldigt fort, Har nu dock ändrat mig och beställt en till igen för att testa igen efter att jag gått igenom 5 andra laptops som inte höll kvalitén.

Jag jämför mot mina MACs dock skall dennas användas som jobbdator!

Visa signatur

Define XL R2 ||Core I7 3930K @ 4,0 || 32GB DDR3 1600Mhz ||GTX 780 Ti SLI || 2st 480GB SSD ||
Fractal Design R5 || XEON X5650 X2 || 48GB DDR3 ECC 1600Mhz || SUPERMICRO || 2st 250GB SSD || 8 x 3 TB HDD ||
MacBook Pro 15 Retina 2018 || 16GB RAM || 512 SSD || 555X || I7 2,2 Ghz ||

Permalänk
Skrivet av Yellowtown:

Jag köpte denna men vart inte nöjd med den! och skickade tillbaka den väldigt fort, Har nu dock ändrat mig och beställt en till igen för att testa igen efter att jag gått igenom 5 andra laptops som inte höll kvalitén.

Jag jämför mot mina MACs dock skall dennas användas som jobbdator!

Vad var det du inte gillade med den och hur kommer det sig att du bestämmer dig för att ge den ett nytt försök?

/S

Visa signatur

Intel® Core™ i5-2500K CPU @ 4,5 GHz : GIGABYTE Geforce 680 : Asus P8P67 Pro B3 : 8GB Vengeance @ 1600 MHz : NZXT H2 Vit Classic Chassi : Intel 320 SSD 120GB (Spel) + OCZ Vertex 4 120GB (System) : NZXT Hale90 850w : Antec kühler 620 x 2 Scythe Gentle Typhoon 1850 RPM.

Permalänk
Skrivet av Sampabowie:

Vad var det du inte gillade med den och hur kommer det sig att du bestämmer dig för att ge den ett nytt försök?

/S

Jag har nu testat 6 andra ultrabooks som inte föll mig i smaken närmare så denna ger jag ett nytt försök efter dessa tester!

Jag har testat:
ASUS U500
Lenovo 2 olika (ej ultrabooks dock) (ena packade jag inte ens upp ska tilläggas)
SAMSUNG 700 - 900 serie
ASUS UX31A
ASUS UX32VD

Men ingen fick mig att gilla dom (mest för avsaknaden av HASWELL)

Men igentligen kvalitén genom lag!
Visst ASUS känns riktigt bra dock så hade jag även lite problem med dem, DOA osv. Samma med lenovo.
Samsungen hade jag igentligen inget emot dock tyckte jag inte riktigt om designen på dom.
Så därför ger jag denna en ny chans dock med ganska låga förväntningar, men tillägga så ska jag även testa denna längre än vad jag gjorde med den första! inte bara 2 timmar, jag hade lite förufattade meningar om den.
Så denna ska minst vara med i 2-3 dagar!

Sedan igentligen det stora minuset var Windows 8 men har nu lärt mig kunna det lite. Dock är startmeny ett måste i min mening!

Visa signatur

Define XL R2 ||Core I7 3930K @ 4,0 || 32GB DDR3 1600Mhz ||GTX 780 Ti SLI || 2st 480GB SSD ||
Fractal Design R5 || XEON X5650 X2 || 48GB DDR3 ECC 1600Mhz || SUPERMICRO || 2st 250GB SSD || 8 x 3 TB HDD ||
MacBook Pro 15 Retina 2018 || 16GB RAM || 512 SSD || 555X || I7 2,2 Ghz ||

Permalänk
Skrivet av Yellowtown:

Jag har nu testat 6 andra ultrabooks som inte föll mig i smaken närmare så denna ger jag ett nytt försök efter dessa tester!

Jag har testat:
ASUS U500
Lenovo 2 olika (ej ultrabooks dock) (ena packade jag inte ens upp ska tilläggas)
SAMSUNG 700 - 900 serie
ASUS UX31A
ASUS UX32VD

Men ingen fick mig att gilla dom (mest för avsaknaden av HASWELL)

Men igentligen kvalitén genom lag!
Visst ASUS känns riktigt bra dock så hade jag även lite problem med dem, DOA osv. Samma med lenovo.
Samsungen hade jag igentligen inget emot dock tyckte jag inte riktigt om designen på dom.
Så därför ger jag denna en ny chans dock med ganska låga förväntningar, men tillägga så ska jag även testa denna längre än vad jag gjorde med den första! inte bara 2 timmar, jag hade lite förufattade meningar om den.
Så denna ska minst vara med i 2-3 dagar!

Sedan igentligen det stora minuset var Windows 8 men har nu lärt mig kunna det lite. Dock är startmeny ett måste i min mening!

Ok du verkar ha bra koll i alla fall! Låter ju lovande att du tänker ge den en ny chans.
Jag är den som är rätt tolerant med "små fel" på produkter.

Återkom gärna när du testat lite till.

/S

Visa signatur

Intel® Core™ i5-2500K CPU @ 4,5 GHz : GIGABYTE Geforce 680 : Asus P8P67 Pro B3 : 8GB Vengeance @ 1600 MHz : NZXT H2 Vit Classic Chassi : Intel 320 SSD 120GB (Spel) + OCZ Vertex 4 120GB (System) : NZXT Hale90 850w : Antec kühler 620 x 2 Scythe Gentle Typhoon 1850 RPM.

Permalänk
Skrivet av Sampabowie:

Ok du verkar ha bra koll i alla fall! Låter ju lovande att du tänker ge den en ny chans.
Jag är den som är rätt tolerant med "små fel" på produkter.

Återkom gärna när du testat lite till.

/S

Jag har som sagt en Macbook och det är den jag jämför mot, dock så är det att ingen riktigt kommer upp i styvheten i den! dvs flex osv. sånt tål jag inte men ska ge sonyn en chans till för det kan även vara så att flexet kan ge en skön känsla när man t.ex. skriver osv.

Vi får se bör få den i morgon eller torsdag!

Återkommer....

Visa signatur

Define XL R2 ||Core I7 3930K @ 4,0 || 32GB DDR3 1600Mhz ||GTX 780 Ti SLI || 2st 480GB SSD ||
Fractal Design R5 || XEON X5650 X2 || 48GB DDR3 ECC 1600Mhz || SUPERMICRO || 2st 250GB SSD || 8 x 3 TB HDD ||
MacBook Pro 15 Retina 2018 || 16GB RAM || 512 SSD || 555X || I7 2,2 Ghz ||

Permalänk
Skrivet av Sampabowie:

Ok du verkar ha bra koll i alla fall! Låter ju lovande att du tänker ge den en ny chans.
Jag är den som är rätt tolerant med "små fel" på produkter.

Återkom gärna när du testat lite till.

/S

Sådär nu har jag fått datorn.
Låt mig säga såhär, den flexar ja men inget som stör och jag börjar faktiskt att gilla den!
Som sagt det finns alltid missar, men denna är riktigt bra!

Inte som min AIR men vad kan man räkna med? så detta är fram tills nu den bästa ultrabooken jag testat och som jag skrev tidigare så har jag testat ett par!
Men som jag återkommer till så är det ingen dator som tar min AIR eller PRO i känsla dvs, chassi kvalité osv. tyvärr men det är sant!

Visa signatur

Define XL R2 ||Core I7 3930K @ 4,0 || 32GB DDR3 1600Mhz ||GTX 780 Ti SLI || 2st 480GB SSD ||
Fractal Design R5 || XEON X5650 X2 || 48GB DDR3 ECC 1600Mhz || SUPERMICRO || 2st 250GB SSD || 8 x 3 TB HDD ||
MacBook Pro 15 Retina 2018 || 16GB RAM || 512 SSD || 555X || I7 2,2 Ghz ||

Permalänk
Skrivet av Yellowtown:

Sådär nu har jag fått datorn.
Låt mig säga såhär, den flexar ja men inget som stör och jag börjar faktiskt att gilla den!
Som sagt det finns alltid missar, men denna är riktigt bra!

Inte som min AIR men vad kan man räkna med? så detta är fram tills nu den bästa ultrabooken jag testat och som jag skrev tidigare så har jag testat ett par!
Men som jag återkommer till så är det ingen dator som tar min AIR eller PRO i känsla dvs, chassi kvalité osv. tyvärr men det är sant!

Ok låter lovande, min Sony Vaio Pro kommer imorgon eller i nästa vecka. Får klämma och känna då!

Tack för att du tog dig tid och testa lite och svara.

/S

Visa signatur

Intel® Core™ i5-2500K CPU @ 4,5 GHz : GIGABYTE Geforce 680 : Asus P8P67 Pro B3 : 8GB Vengeance @ 1600 MHz : NZXT H2 Vit Classic Chassi : Intel 320 SSD 120GB (Spel) + OCZ Vertex 4 120GB (System) : NZXT Hale90 850w : Antec kühler 620 x 2 Scythe Gentle Typhoon 1850 RPM.

Permalänk
Medlem

Fick min pro 13 idag, och är hittills nöjd! Byggkvalitén är mycket bättre än vad jag trodde att den skulle vara. Och satan vad lätt den är! Något annat som är väldigt trevligt är skärmen, bra färger och 1080p.

Något som jag inte gillar är att fläkten flåsar väldigt mycket, men det löser sig förhoppningsvis med en firmwareupdate. Det blir dock lite bättre om man drar ner alla performancelägen till lågenergi/silent, dock med mindre prestanda som följd. Som folk nämnt varvar fläkten ner lite efter första timmarna också, då den verkar göra mycket bakgrundsprylar i början.

Har under de timmarna jag pillat på den inte heller upplevt några problem med wifi.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 3600 XT | RAM: 16GB 3200MHz | MB: Asus Prime B350-Plus | GPU: Sapphire Radeon RX 5600 XT Pulse | PSU: EVGA 650 GQ | Chassi: Fractal Design Define C | SSD: Intel 600p 512 GB

Permalänk

Fick min Sony Vaio Pro 13 igår, satt då en liten stund med den, helhetsintrycket var bra. Fläkten rusade upp mycket under det första användandet vilket oroade mig. Nu så låter inte fläkten mycket alls, men som tidigare skrivit så har jag dragit ner den på silent i energischemat vilket då påverkar prestandan.

Inga problem än så länge med att den ska koppla ifrån sig från wifi vilket många haft problem med innan. Storleken och tyngden är fantastisk då den inte väger mycket alls.

/S

Visa signatur

Intel® Core™ i5-2500K CPU @ 4,5 GHz : GIGABYTE Geforce 680 : Asus P8P67 Pro B3 : 8GB Vengeance @ 1600 MHz : NZXT H2 Vit Classic Chassi : Intel 320 SSD 120GB (Spel) + OCZ Vertex 4 120GB (System) : NZXT Hale90 850w : Antec kühler 620 x 2 Scythe Gentle Typhoon 1850 RPM.

Permalänk
Medlem

Jag fick också min igår och känner mig nöjd hitintills, virus programmet verkar ju dock mer eller mindre vara som ett virus, iallafall på det sätt som den snor system resurser och den verkar vara en stor anledning till att fläkten går så hårt nu i början, ja detta kommer avinstalleras snarast.
Ni som avinstallerar McAffee, ersätter ni detta program med något annat liknande program eller litar ni på de inbyggda skydd som Windows har nu i Windows 8?

En annan fråga, om man köra uppdateringarna i Vaio Care, får man då de senaste Wifi drivarna och annat nytt som kommit eller måste man uppdatera något manuellt så att säga?

En annan reflektion är hur Windows 8 med touch fungerar, jag köpte med touch skärm och testade lite modern UI men oj vad det kändes kupigt och svårt, ja kanske handlar det om vana man första intrycket var väl sådär.

MVH
/Fredrik