NetOnNet - Seriösa?
Hallå,
Jag har haft ärenden hos NetOnNet i flertalet månader ang. en BenQ-projektor och Andersson-duk. Det började så att jag ville ha en hemmabio färdig till sommaren så jag råkade svänga över till NetOnNet då de hade den jag letade efter på lager. Beställde projektor för ca 8k kr samt en duk för ca 1.6k kr som dök upp ett tag senare.
Då till problematiken, det visade sig projektorduken (duk nr1) var skadad i plåten och den gick inte heller att rulla upp så efter kontakt med kundservice så åkte den på RMA. Ett tag senare kom duk nr 2 som jag genast monterade upp på betongväggen, återigen så är den bucklig, rostig och går inte att rulla upp så RMA igen. NetOnNet anser naturligtvis att detta är postens fel och kontaktar att posten utreder saken och skall kontakta mig inom kort. Posten har ännu inte hört av sig nu efter månader och nu har jag tre dukar hemma, duk nr 1 på golvet, duk nr 2 på väggen och duk nr 3 på golvet inslagen med extra emballering som jag inte pallat sätta upp, eller verifierat om den är hel. Det är inte heller några smådukar, 135" (3x2m) som väger bly.
Projektorn han jag köra några småstunder över sommaren när pga semester och att jag fick vänta på duk. Tidigt tyckte jag att projektorn lät konstigt men var lite osäker på hur den skulle låta, efter några tiotal minuter så började den surra, eller mer vibrera pga. dålig fläkt och när man väl körde på kvällen så vart man galen. Efter strul med post så fick jag iväg den till NetOnNet och efter en vecka fick jag tillbaka en ny. Självklart så var inte den nya felfri, genast kontaktade jag kundservice ang. pixelfel/spegelfel (DLP) och iväg gick den. Nån vecka senare kom det tillbaka en projektor, på medföljande papper stog det att den blivit testad på verkstad under 18 timmar och enligt specifikationerna var helt felfri.
Efter ihärdig kontakt med kundservice så fick jag svaret att jag skulle få den utbytt (om den var felfri), av anledning att jag inte är nöjd med projektorn pga bildfelet. Öppetköp/ångerrätten hade ju gått ut innan jag fick den här med pixelfelet, hade jag fått denna först så hade jag direkt ångrat köpet men nu hade jag inget val. Så, skickade in den för utbyte, men så var ju inte fallet, de skickade den nämligen till service igen där de nu upptäckt att det sitter ett dammkorn som tydligen bara skall visas i endläge. Då får jag mailet om jag vill betala så att dom putsar den eller om jag vill ha tillbaka den som den är. Jag svarar med att det inte är jag som skall stå för kostnaden då "felet" uppstod innan mottagandet, jag frågade också om de kunde sända vidare uppgifter (mått och monteringsuppgifter från mig) till verkstaden för att bekräfta vart felet sitter då jag är lite tveksam till att det är damm i en ny projektor. Inte bara det, jag frågade också varför dom skickat den på service när den skulle bytas ut (den var ju ändå konstaterad felfri enligt verkstaden från början).
Jag fick inom kort svaret att en viss person jag haft kontakt med skulle letas upp och jag skulle bli kontaktad dagen efter, vilket inte riktigt stämde då jag en vecka senare fick kontakta NetOnNets kundservice om dom hade hittat kollegan. Svaret jag fick av den försvunna kollegan? Teknikerna har inte hittat något fel som går på garanti, du har blivit tillfrågad om du vill stå förför att få problemet åtgärdat.
Jag vet inte hur jag ska uttrycka mig, vilken galenskap.
Varken projektorn eller duken har knappt vart använd sedan köpet, vilket var för flera månader sedan. Första besöket hos verkstaden hittade de inget fel, andra gången gjorde de det och vill dessutom att jag står för kostnaden för ett problem som fanns när jag mottog varan!?
Kan tillägga att jag fått två presentkort värda 400 kr styck, men vad hjälper det?
Man jobbar länge varje dag och man har varken tid eller lust med detta.
Ärenden skickas fram å tillbaks mellan personer, de har noll koll på läget, de ignorerar frågor, de skiter i att återkomma, de upplyser inte vad som pågår och dessutom så säger de emot varandra så hur ska man möjligen veta vad man ska göra?
Jag kan inte mer än tro att de har inkompetent kundservice som varken kan läsa eller skriva.
I senaste mailet begärde jag kontaktuppgifter till chefen, inga stora förhoppningar över att få något svar dock...
Här sitter man flera månader senare med en gammal trasig duk (2) på betongväggen posten inte bryr sig om att hämta då man inte har energin att plocka upp den nya (3) som ligger på golvet. Projektorn vet jag inte om jag får återse igen, men fästet hänger fint på väggen iaf.
Vad skulle ni göra för att få fart på saker?