Trött på Bahnhof, vad ska jag byta till (iTux, GBG)?

Permalänk
Medlem
Skrivet av frostfield:

Jag är också ansluten till iTux och har valt Bahnhof. Personligen är jag rätt så nöjd trots allt, men deras support är verkligen ingen höjdare. Fast är det någon support som är bra? Tycker alltid jag får vänta skitlänge i telefonkö oavsett ISP och det är väl ingen ISP som anställer civilingenjörer till deras support.

Om det är någon annan som sitter på iTux och kan svara på om de kan kolla på twitch.tv med "source" kvalité utan lagg? Funkar inte för mig iaf, men det kan ju lika gärna bero på andra saker än min ISP.

Det är bahnhof. Byt ut skiten de vägrar erkänna att de har problem. Jag har bråkat på dem i månader om det.

Visa signatur

Jag sover bäst under bord

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bloodfeast:

Tjena!

Bahnhof har bara blivit sämre och sämre genom åren. Nu är deras kundtjänst så värdelös att jag har fått nog.
Ni som har fiber via iTux i GBG, var kör ni med för leverantör? Givetvis intresserad av att höra från er som inte har Bahnhof

Comhem och Bredband2 är inte intressant efter allt dåligt man hört. Netatonce har jag tidigare haft och dom var jag inte nöjd med.
Någon med Tele2 100/100 som kan säga hur det fungerar?

[snip...]

Vi har haft BitCom (25/25) sedan vårt område blev uppkopplat och vi då kunde slänga ut ComHem utan att behöva gå tillbaka till ADSL, d.v.s. vi har varit kunder i ett drygt år och visst har det varit små störningar då och då (det längsta knappt åtta timmar) men samtliga tillfällen är dels loggade i servern (i fem minuters intervaller om intresse finns att titta på dito), dels har det varit iTux som tjorvat då störningar påverkat samtliga operatörer och inte BitCom specifikt. *Ringt* till BitCom har jag bara gjort två gånger men båda gångerna kommit fram inom mindre än en minut. Att dom har ett trevligt litet kontor i Mölndal som ligger på väg till/från kontoret gör ju inte direkt ont men det är kanske inte direkt någon konkurrens-parameter att bry sig om men det är faktiskt roligt att kunna svänga vägen om och *hälsa* på människorna som vanligtvis annars gömmer sig bakom en e-post adress/telefonnummer. Riktigt rask & kunniga tekniker gör inte saken sämre i mitt tycke.

Jag skulle kunna gnälla lite över dom störningar som varit men med insikten att iTux/Göteborg faktiskt inte varit slutlevererad (då - så vitt jag vet) kan jag förstå att det hickat till ibland - inte för det gjort mig nöjdare men åtminstone lite tolerant - men hoppas det är slut på dito nu.

Att det blev just BitCom berodde på att dom var en av två som valt att erbjuda fast IP (29:- / mån extra har jag för mig) och hade en bra prisbild.

Visa signatur

WS: ASUS P7P55D/i5-750, Hydro H50, XFX6950/2GB, Intel X25-V/2Tb lagring, Corsair VX-550
Server: ASUS, AMD Athlon64 X2 6000+ Scyte Ninja, NVidia GS8400Silent, 2Gb ram, ~4Tb SATA, 500W, CM Stileo500 (tyst)
"-Sometimes all that is needed is a high five. In the face. With a chair!"

Permalänk

T3 är bra stabilt snabbt norrländskt internet C: på min 100/100 när jag har haft T3 så var det alltid 4ms ping, 93 upp, 85 ner.

Visa signatur

Blegh <3 ^^

Permalänk
Medlem
Permalänk
Skrivet av raw:

Det är bahnhof. Byt ut skiten de vägrar erkänna att de har problem. Jag har bråkat på dem i månader om det.

Kanske var Bahnhofs fel, men nu fungerar det perfekt. Bortsett från deras kundtjänst såklart, men det är väl så de kan pressa priserna.