Grand Theft Auto V kan dyka upp på PC tidigt nästa år

Permalänk
Medlem

Bara det att det portas från Xbox360 och PlayStation 3 gör mig mörkrädd. Jag lägger pengarna på det något överdrivna Saints Row istället.

Visa signatur

8700K 5GHz | GeForce GTX960 4GB WFOC | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz | Windows 11

Permalänk
Medlem

Jag har inte kört gta sen gta 2, riktigt kul i mp måste jag säga.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Jävligt mycket GG!
Längtar

Permalänk
Skrivet av leafbranch:

Nej piratkopieringen kan inte vara stor om man jämför mot PC och det kan definitivt inte vara prisvärt med tanke på att du måste chippa konsolen för dyra pengar när konsolen bara kostar nu strax över 1000 lappen.

Konsolen kan bli bannad? Online möjligheter? ...Nej det är betydligt enklare att köra pirat på datorn om man nu måste.

När såg du senaste ett PC-spel som fungerade online då det var piratkopierat?

Och vad kostar det att chippa en konsol? Med 600kr nypris på konsolspel tar man igen det ganska snabbt, en chippat konsol är fortfarande betydligt billigare än en speldator.

Kul för Rockstar med lite extrainkomster. Mutor från både Sony, Microsoft och Apple.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Snusfri

Det är ganska självklart att GTA V kommer till PC.

De släpper det först till konsolerna för att maximera sina vinster och släpper det senare med kraftigt förbättrade texture och FPS till PC och Next Gen.

Vore de riktigt smarta så skulle de släppa spelet någon/några veckor före jul för att hoppa på den abnormt stora julhandeln.
Sedan så skulle de kunna bundla spelet med Next Gen för att sälja ytterligare spel och maximera intäkterna ännu mer.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk

De kanske kan ta o laga sin nuvarande skit innan de pushar ut ytterligare en skev pc port bara för att tysta alla galna pc fanatiker... Har redan börjat tappa intresset Rockstar...

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem
Skrivet av n_sandstrom:

När såg du senaste ett PC-spel som fungerade online då det var piratkopierat?

Och vad kostar det att chippa en konsol? Med 600kr nypris på konsolspel tar man igen det ganska snabbt, en chippat konsol är fortfarande betydligt billigare än en speldator.

Kul för Rockstar med lite extrainkomster. Mutor från både Sony, Microsoft och Apple.

*Det kostar pengar för att kunna köra pirat på konsol + att man kan bli bannad.
*Det är helt gratis och med enkla klicka så laddar man ner och crackar spelet via en dator.

Det finns spel än idag som fungerar online, tex WRC. Och när blir din dator bannad från internet?

Varför använder man och handlar på steam?
Varför laddar man ner pirat?
Varför chippar inte vanligt folk konsoler och förstör garantin och andra handvärdet? Istället köper man spelet.

Jo, för att det är enkelt, bekvämt och smidigt.

Notera att jag inte säger att många piratkopiering på datorn, utan bara att det är skillnad mellan dator och konsol.

Permalänk
Avstängd

Fy fan vad tragiskt att 600.000 pc spelare måste skriva på en lista innan vi ens får nån info...
Vilket jävla skit företag Rockstar är. Varför ger vi dom våra pengar? Dom tycker ju inte om oss.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Varför skulle dom få extra betalt? Rockstar tjänar på hela situationen. Säljer till undermåliga gamla konsolerna som har bristande grafik som knappt kan driva GTA V, senare när de mjölkat färdigt där så lanserar de för PC och de nya konsolerna med betydligt bättre grafik osv och alla kommer köpa det om igen bara därför.

Nästan pinsamt om de nu lanserar till PC senare, med tanke på att Rockstar är knäpptyst och tror att konsumenterna är helt blåsta.

Det du skrev här är ju precis det jag menar. Om Sony och Microsoft har betalat extra vet jag ju givetvis inte, men det är ju ett ypperligt tillfälle för Rockstar att lura till sig mer pengar från kosoltillverkarna för att hålla titeln exklusiv ett tag, då båda parter tjänar på det.
Konsumenterna är "hypade" på spelet och vill inte vänta ett halvår och rentav köper en konsol endast för att kunna spela GTA V.

Jag håller med dig, det är väldigt tråkigt att det är som det är, men jag är glad bara det kommer en optimerad PC-version så småningom.
Man får väl iaf hoppas att ju mer pengar Rockstar drar in, desto bättre spel kommer i framtiden

Visa signatur

| FD Arc | ASrock P67 Extreme4 | Corsair HX850W |
| ASUS GTX1070 STRIX | i7 2600k@4.5 |
| 16GB Corsair Vengeance 1600 LP | Samsung 850 500gb | H80 |
Oh, by the way... I'M BATMAN!

Permalänk
Skrivet av leafbranch:

*Det kostar pengar för att kunna köra pirat på konsol + att man kan bli bannad.
*Det är helt gratis och med enkla klicka så laddar man ner och crackar spelet via en dator.

Det finns spel än idag som fungerar online, tex WRC. Och när blir din dator bannad från internet?

Varför använder man och handlar på steam?
Varför laddar man ner pirat?
Varför chippar inte vanligt folk konsoler och förstör garantin och andra handvärdet? Istället köper man spelet.

Jo, för att det är enkelt, bekvämt och smidigt.

Notera att jag inte säger att många piratkopiering på datorn, utan bara att det är skillnad mellan dator och konsol.

Det kostar pengar att köra piratkopierade spel oavsett plattform. Antingen runt 3-4000 för en chipad konsol, eller runt 8-20 000 för en speldator.

Det må vara enklare att piratkopiera till dator.
Det är dock säkrare till konsol, då man slipper risken för malware.

Enkelt, bekvämt och smidigt, det är precis vad det är att låta bli att pirata, både på PC och konsol.

En PC kan inte bli bannad från internet. En konsol kan inte heller bli bannad från internet.
Ett användarkonto på PC kan däremot bannas, precis som på konsol.

Det är skillnad på dator och konsol ja. Skillnaden är att man piratkopierar på olika vis, med olika för och nackdelar. Slutresultatet är ungefär detsamma.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem

nah men det är ganska uppenbart att de vill att folk ska köpa spelet 2 ggr, först lodef konsollversionen för 600 spänn och sen den upphottade pc, xbone eller ps4 versionen.

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2

Permalänk
Skrivet av bullen181:

Bara det att det portas från Xbox360 och PlayStation 3 gör mig mörkrädd. Jag lägger pengarna på det något överdrivna Saints Row istället.

Något säger mig att det inte blir en sådan portning denna gången utan det snarare blir eget till next gen konsollerna och PC (då de nya konsollerna har x86 architecture). Har för mig jag läste det någonstans med.

låter skumt om dom skulle göra samma misstag som gta 4 med gta 5 på både framtidens konsoller och PC (igen).

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Sötast
Skrivet av krilleoh:

Jo, men skillnaden på hur många som kan göra det på sin konsoll och mängden som kan gå in på tpb/etc för sin PC är enorm.

Tror att du sväljer utgivarnas skitsnack med alldeles för mycket hull och hår

Piratkopian var ute till båda konsollerna 2 dagar innan det ens släpptes i butik, med flera hundra tusen nerladdningar vardera innan ens release.

Däremot kollar du på PC så är "gamers" med riktigt grymma datorer som ens kan köra spelet en väldigt liten minoritet, lägger man till faktumet att en stor del av dessa inte ens vet hur man crackar spelet efter att man lyckats ladda ner det så är siffran plötsligt inte så stor längre.

Verkar för den delen bara vara urusla utgivare som ubishit och ea som klagar på pirater ändå.

Chippade konsoller är inte så speciellt ovanligt som folk verkar vilja tro att det är, skulle vilja påstå att en stor del av konsollspelare har chippade maskiner och de som även gillar onlinespel har en sekundärmaskin dedikerad till just orginalkopior.

Antingen chippar/softmoddar man konsollerna själva, får det utfört av en vän, eller butik eller inte helt ovanligt av butik.

Sedan efter det så är det bara att bränna skivor, det är till och med enklare än till pc

PS, ett billigt chip kostar ungefär som 1 spel, en färdigchippad konsoll kostar som 2 spel, valet är knappast svårt för de flesta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GladiumMiles:

Jag har skrivit på den och hoppas innerligt att spelet kommer till pc.

Men för att spelet inte ska släppas till pc har någon startat en signering som är uppe i 11 000 underskrifter. http://www.change.org/en-CA/petitions/rockstar-games-dont-mak... Sjukt att någon vill göra något sådant.

Tack för tipset

Sen förstår jag inte varför alla tror att MS och Sony betalat för att få det konsolexklusivt. Om de skulle betalat, skulle de gjort så att det fick GTA V exklusivt på en av konsolerna ett litet tag. Detta.

Skrivet av leafbranch:

Varför skulle dom få extra betalt? Rockstar tjänar på hela situationen. Säljer till undermåliga gamla konsolerna som har bristande grafik som knappt kan driva GTA V, senare när de mjölkat färdigt där så lanserar de för PC och de nya konsolerna med betydligt bättre grafik osv och alla kommer köpa det om igen bara därför.
...

Det är en affärsstrategi. Släppa till de sämsta och utdöende plattformarna först. Sen när PS4 och X1 kommer släpps spelet där. Och ett tag efter det blir det PC.

Skrivet av Campaigner:

Känns lite udda att vara en av få som inte bryr sig om GTA och inte har gjort sen GTA 2 tiden :/

Måste iofs också vara en av få som inte gillade GTA 3 heller. Klarade första staden fast det var inte skoj.

Du är inte ensam.

Skrivet av Allexz:

*konsolägare chippar mycket*

Håller inte riktigt med dig. Vet nog bara en handfull av alla dussin konsolspelare jag känner som har chippat sin konsol. De flesta konsolägare använder just konsol för att de är väldigt otekniska av sig. Jag håller inte med din bild, utan hävdar att det ligger mycket närmare till hands för PC-spelare att ladda ner spel, både för att PC-spelare överlag är mer tekniska och vet hur man gör, och för att det är inte lika hög tröskel med att modda sin maskin, och onlinekonton är förhållandevis ofta fortfarande bara knutet till ett spel.

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Medlem

Kan inte förstå att detta har blivit en så stor grej. Det är självklart att det ska komma till PC.
Alla vet väl att spelet har släppts till PC några månader efter releasen till konsolerna, så har det i princip
alltid varit med GTA sedan tredje installationen i serien.

Men Rockstar klagar väl inte på folk håller igång tjatet om spelet nonstop, spelet säljer sig själv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av n_sandstrom:

När såg du senaste ett PC-spel som fungerade online då det var piratkopierat?

Och vad kostar det att chippa en konsol? Med 600kr nypris på konsolspel tar man igen det ganska snabbt, en chippat konsol är fortfarande betydligt billigare än en speldator.

Kul för Rockstar med lite extrainkomster. Mutor från både Sony, Microsoft och Apple.

Farcry 3 gick att spela online på även fast det var piratkopierat (men antar att det har blivit patchat nu?)

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem
Skrivet av GaMeR2K5:

Inte prisvärt? Har du inte sett vad nya konsolspel kostar? Genom att köra pirat på konsol så sparar du enormt mycket.

Medans det inte alls är samma på PC längre med STEAM-reorna, Humble Bundle och GOG t.ex.
PC-spelen är billigare och mer lättillgängliga.

Är inte speciellt farliga priser.
Du lär inte kunna få gta v under 499 på steam på ett tag och det betalade jag för mitt ps3 ex

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Själv väntar jag på att online läget fixas, visst många säger att dom inte har problem..
Men det betyder fan inte att det inte finns problem.
Första gången jag testar fungerar free mode, men kan inte spara, sen 9 gånger skickas jag ut utan att kunna spela.
Sen när jag väl kommer in så är jag tvingad till race mode vad jag än väljer.. Vad fan är det frågan om?
Kan inte göra ett skit när tvingade skitläget är igång förutom rycka ut sladden.
Jävla runkstar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebastian R:

PC...

Jag förstår aldrig vad som är så svårt att inte vilja släppa det till PC, .

Kan säga att GTA V skulle säkert kamma hem dubbelt så många Guinness Rekord om PC hade fått vart med på 17'e September dagen.

De vill släppa det till PC, men när ett stort saftigt erbjudande presenteras om att låta konsolerna gå först - då blir Rockstar giriga och väntar därmed in checkarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mir0:

show youre face till personen som betalade dom att inte släppa på pc

Microsoft

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweSparky:

Steam sale säljer lika mycket på 1 vecka som xbox live säljer på 1 år..
Piratkopiering = 0kr till tillverkaren
Köp ett begagnat xbox/ps spel = 0kr till tillverkaren..

Piratkopiering är större på pc kanske, men de förekommer också på konsole..

Att du köper ett beg spel så är det ju redan betalt ,. det har ju gett tex 500kr för det spelet när första snubben köpte det..är ju bara EN upplaga som redan är betald,och som sen går runt till andra. dvs det är ju bara en som spelar den kopian hela tiden. men vid piratkopiering så kommer det ut flera kopior som dom inte släppt o då ger det inget till tillverkaren..

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk

Hoppas att de faktiskt lärt sig hur man portar spel sedan GTA3...

Permalänk

Ska vi sammanfatta tråden?

Rockstar är horor. Microsoft, Sony och Apple (!?) är ansvariga för att det inte finns på PC i dagsläget, ansvariga ska dö och problemen med piratkopiering är lika stor på konsol som på pc.

Lysande.

Visa signatur

Out on the streets and ragin tonight
full blast adrenaline and ready to fight
everywhere we go the record fuckin skip
low life bastards and we don't give a shit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andyah:

Att du köper ett beg spel så är det ju redan betalt ,. det har ju gett tex 500kr för det spelet när första snubben köpte det..är ju bara EN upplaga som redan är betald,och som sen går runt till andra. dvs det är ju bara en som spelar den kopian hela tiden. men vid piratkopiering så kommer det ut flera kopior som dom inte släppt o då ger det inget till tillverkaren..

How does that make any sense? Tillverkaren får ju lika lite pengar i slutändan?
Om en person köper spelet, sälljer det vidare till nästa och till nästa så har 3 klarat det, men ändå bara en betalat.
Om en person köper det och delar det med två andra på PC så har alla spelet, men det går ju lika lite pengar till tillverkarna?

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | Red Devil AMD Radeon™ RX 7900 XTX | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Medlem

Hoppas nu verkligen att det släpps. Har lyckats låta bli att köpa det till konsol för jag tycker verkligen att GTA är ett spel som ska spelas på datorn. Får ett alldeles för stelt intryck på GTA spel på konsol. I mina ögon stela och tråkiga rörelser.

Ser verkligen fram emot detta och hoppas att det stämmer att det är på gång till PC.

Permalänk
Medlem

tråden?

Rockstar är horor. Microsoft, Sony och Apple (!?) är ansvariga för att det inte finns på PC i dagsläget, ansvariga ska dö och problemen med piratkopiering är lika stor på konsol som på pc.

Lysande.[/quote]

Smart att döda företag som ger oss konsumenter produkterna som behövs för att spela dagens spel och vad har apple med det hela att göra?
Varför skulle sony och microsoft bära ansvaret till detta?
Du får gärna visa en pålitlig källa om att piratkopiering på pc och konsoll är lika stor, tror knappast det...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av WoG:

How does that make any sense? Tillverkaren får ju lika lite pengar i slutändan?
Om en person köper spelet, sälljer det vidare till nästa och till nästa så har 3 klarat det, men ändå bara en betalat.
Om en person köper det och delar det med två andra på PC så har alla spelet, men det går ju lika lite pengar till tillverkarna?

Du kan ju inte jämföra EN kopia som säljs beg mellan en obetydligt lite del personer med EN kopia som fildelas mellan miljoner av människor.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av kozmos:

Du kan ju inte jämföra EN kopia som säljs beg mellan en obetydligt lite del personer med EN kopia som fildelas mellan miljoner av människor.

Skickades från m.sweclockers.com

Visst, men tillverkarna får lika mycket pengar Men jo jag förstår vad du menar.

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | Red Devil AMD Radeon™ RX 7900 XTX | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Medlem
Skrivet av WoG:

Visst, men tillverkarna får lika mycket pengar Men jo jag förstår vad du menar.

Jo absolut

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av WoG:

How does that make any sense? Tillverkaren får ju lika lite pengar i slutändan?
Om en person köper spelet, sälljer det vidare till nästa och till nästa så har 3 klarat det, men ändå bara en betalat.
Om en person köper det och delar det med två andra på PC så har alla spelet, men det går ju lika lite pengar till tillverkarna?

tillverkaren tar betalt per kopia dom bygger.. om du köper EN kopia så du ju betalt deras jobb för den kopian.. sen att du säljer den vidare dvs privatmarkanden dvs begagnad, så är det ju bara EN kopia fortfarande som dom fått betalt för, du behåller ju inte den kopian då...men kopierar du upp den o behåller spelet sen låter hundratals ta del av spelet så har du ju hundratals kopior dom INTE byggt, det ger inga pengar till tilverkaren.

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...