Grand Theft Auto V kan dyka upp på PC tidigt nästa år

Permalänk
Medlem
Skrivet av olog-hai:

Då har du ju med andra ord hoppat att spela GTA 3, Vice City, San Andreas och IV på PC.
Jag hade då 10Mbit fiber när GTA 3 släpptes.

Skickades från m.sweclockers.com

Japp, fick återfall på pc när bf3 släpptes, kan inte spela fps med handkontroll ;D

Visa signatur

CPU: i7 3960X @ 4.6GHz MB: MSI BIG BANG XPOWER II RAM: G-SKILL 32GB SSD: SAMSUNG 840 EVO 250GB GPU: MSI GTX 580 3 WAY SLI PSU: ENERMAX PLATIMAX 1500W CHASSI: LITTLE DEVIL PC V8 SKÄRM: 3x BENQ 24" VATTENKYLNING: PHOBYA 3x480 + 1x120 RAD

Permalänk
Medlem
Skrivet av GladiumMiles:

Jag har skrivit på den och hoppas innerligt att spelet kommer till pc.

Men för att spelet inte ska släppas till pc har någon startat en signering som är uppe i 11 000 underskrifter. http://www.change.org/en-CA/petitions/rockstar-games-dont-mak... Sjukt att någon vill göra något sådant.

Sådant brukar ju funka, om det inte faktiskt handlar om att de kan tjäna mer pengar. Klart det dyker upp, möjligtvis lika knackigt som IV. Men att ett företag inte skulle släppa ett spel för 11000 underskrifter? Tror jag icke.

Visa signatur

LOL! Check this out! :)

Permalänk
Medlem

Som tidigare sagts när det ropades om att GTA IV aldrig skulle släppas på PC. De som sitter som fågelholkar är näthatarna på konsol.

Permalänk
Medlem

Jag är lite konstig och hoppas att spelet inte släpps till PC alltför snart. Om det nu stämmer att det kommer ut tidigt 2014 så lär ju den porten vara...bristfällig, för att uttrycka det milt. Det får gärna dröja till sommaren 2014 för min del om det innebär en bättre portning.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mir0:

show youre face till personen som betalade dom att inte släppa på pc

Tror du dom är dumma? Allt går enligt deras egna planering.
Säljer först så mycket de kan till sämsta enheterna (För de vet att GTA säljer oavsett) för att sedan vänta och släppa till de aktuella enheterna, dvs nya gen konsoler och PC.

Fult spel.

Permalänk
Medlem

Skulle vara helt fantastiskt om nVidias nästa serie kommer tills GTA V släpps.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Inaktiv

Bara jag som har förhandsbokat det? På gamestop så det är inget fejk... dom sa den 29de december

Permalänk
Medlem
Skrivet av €lysian:

Jag är lite konstig och hoppas att spelet inte släpps till PC alltför snart. Om det nu stämmer att det kommer ut tidigt 2014 så lär ju den porten vara...bristfällig, för att uttrycka det milt. Det får gärna dröja till sommaren 2014 för min del om det innebär en bättre portning.

Rykten gör gällande att GTA V utvecklades på PC som skulle ha varit lead platform.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Skulle vara helt fantastiskt om nVidias nästa serie kommer tills GTA V släpps.

Ännu bättre om det säljs med GTA V.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon192309:

Bara jag som har förhandsbokat det? På gamestop så det är inget fejk... dom sa den 29de december

Förhandsbokat till PC sedan första trailern släpptes hösten 2011.

GTA V: Xbox 360

Dold text
Permalänk
Skrivet av Mimematis:

Ibland så önskar man att man skulle kunna leva med auto aim så handkontroll fungerar men ikke =/

Bara bilspel och Assassins Creed som fungerar för mig med handkontroll.

Du ska bara se hur grymt duktiga vissa är med handkontroll på FPS spel (CoD PS3 utan autoaim) även om jag aldrig själv kommer tänka tanken att gå in och lira multiplayer / FPS med en handkontroll på en PC plattform :).

Har 2 stationära här, jag och min pojk äger BL2 Coop med handkontroll utan autoaim. Hur jävla kul som helst!!!!

Nu är ju GTA V framtaget med en handkontroll i beräkningarna så det känns ganska självklart för min del ;).

Permalänk
Avstängd
Skrivet av segafreaks:

Haha helt perfekt! Hoppas bara att tiden går fort nu. xD

Snart kommer du önska att det vore tvärtom.

Permalänk
Entusiast

Låter bra med lansering tidigt 2014. Då har de ett par månader på sig att fixa alla buggar. Är rätt sugen på att slänga mig in i ett GTA igen.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Avstängd

"Kan", troligen inte alltså :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Rykten gör gällande att GTA V utvecklades på PC som skulle ha varit lead platform.

Det påstods samma sak om GTA IV och se hur det blev...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem

Lika bra att ansöka om lång ledigt redan nu

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schackmannen:

Dock så har man redan lyckats cracka det till konsolerna.

Cracka? Man behöver inte cracka ngt till ps3. Den konsollen är sönderhackad sedan ett bra tag. Man behöver bara skapa en iso av originalskivan.

Permalänk
Medlem

efter att jag såg watch dogs på e3 har jag helt slutat bry mig... dessutom ser biljakterna över terräng skittöntiga ut och bilstyrningen verkar vara fördummad jämfört med gta 4

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av krilleoh:

Jo, men skillnaden på hur många som kan göra det på sin konsoll och mängden som kan gå in på tpb/etc för sin PC är enorm.

Har du någon källa på dessa "90%"?

Nej, men kan hålla med dig till viss nivå.
Men i det här fallet kanske Rockstar valde att skjuta på PC, och inte ens uttala sig om det, för att få fler att köpa till konsoll.

Missta mig inte för en sådan som laddar ner etc.
Köpte det till PS3, och kommer köpa det till PC också.

Snarare Microsoft/Sony som betalar för exklusivitet för deras konsoler än att företaget håller tyst. Det är dumheter att det är så stor piratkopiering när det gäller PC. Titta bara hur bra humble bundle går fram med, inte ser vi fåtal personer som köper och direkt sprider det på torrentsidor där tusentals laddar ner.

Tar vi sedan en titt så betyder heller inte piratkopiering förlust i sig utan också kan medföra gratis marknadsföring där exempelvis redan flera stora företag inom filmindustrin kommit ut med.
http://www.businessinsider.com/time-warner-ceo-people-piratin...

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem

Det kommer i mars!

Visa signatur

NZXT H440W||Rog Strix X470-4 Gaming || 2700X+Noctua NHD15-SE-AM4||G.Skill Flare X 16GB 3200Mhz||GTX 1080Ti Strix OC||MX100 512gb||3.5TB HDD||Corsair 750W||Steelseries Arctis Pro Wireless||Samsung 49" NEO||Windows 10 Pro||
Bärbar: Samsung Galaxy Book Pro 13.3" i7 & LTE || Mob: Samsung S22 Ultra||

Permalänk
Inaktiv

Jag ska bojkotta dom släpper det inte samtidigt på PC då får dom inte mina pengar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebastian R:

PC...

Jag förstår aldrig vad som är så svårt att inte vilja släppa det till PC, .

Kan säga att GTA V skulle säkert kamma hem dubbelt så många Guinness Rekord om PC hade fått vart med på 17'e September dagen.

Det har väl säkert att göra med att Rockstar fått betalt av Sony och Microsoft för att hålla det exklusivt så länge som möjligt för att mjölka ur så mycket pengar det bara går ur konsolerna. När all hype lagt sig så kommer det komma till PC. Detta är vad jag tror iaf.

Visa signatur

| FD Arc | ASrock P67 Extreme4 | Corsair HX850W |
| ASUS GTX1070 STRIX | i7 2600k@4.5 |
| 16GB Corsair Vengeance 1600 LP | Samsung 850 500gb | H80 |
Oh, by the way... I'M BATMAN!

Permalänk
Skrivet av krilleoh:

Har du någon källa på dessa "90%"?

Nej, men kan hålla med dig till viss nivå.
Men i det här fallet kanske Rockstar valde att skjuta på PC, och inte ens uttala sig om det, för att få fler att köpa till konsoll.

Missta mig inte för en sådan som laddar ner etc.
Köpte det till PS3, och kommer köpa det till PC också.

haha nej , det va slarvigt av mig och inte skriva att det var en hypotetisk siffra! my bad. Men skulle nog tro att det är så höga siffror.. ja menar visst.. gta är otroligt nice och många vill spela singleplayer storyn.. men på PC är ju multiplayer intresset bra mycket större än singleplayer generellt.. speciellt i gta där online mode:et är underbart för PC och balla ur

Aah precis, så tror jag med! Att dom tar de progressivt, konsoller först.. next gen och PC sedan. Blir ett givet köp för mig på PC.. spelar san andreas online än idag och det klår nästan alla moderna spel med hästlängder i nöjjesvärde... herregud va kul det är haha

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anguzz:

Det har väl säkert att göra med att Rockstar fått betalt av Sony och Microsoft för att hålla det exklusivt så länge som möjligt för att mjölka ur så mycket pengar det bara går ur konsolerna. När all hype lagt sig så kommer det komma till PC. Detta är vad jag tror iaf.

Varför skulle dom få extra betalt? Rockstar tjänar på hela situationen. Säljer till undermåliga gamla konsolerna som har bristande grafik som knappt kan driva GTA V, senare när de mjölkat färdigt där så lanserar de för PC och de nya konsolerna med betydligt bättre grafik osv och alla kommer köpa det om igen bara därför.

Nästan pinsamt om de nu lanserar till PC senare, med tanke på att Rockstar är knäpptyst och tror att konsumenterna är helt blåsta.

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Känns lite udda att vara en av få som inte bryr sig om GTA och inte har gjort sen GTA 2 tiden :/

Måste iofs också vara en av få som inte gillade GTA 3 heller. Klarade första staden fast det var inte skoj.

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem
Skrivet av krilleoh:

Piratkopiering.

Piratkopieras även till xbox och ps3!

Permalänk
Medlem

Får hoppas på en PC version. Visserligen så har jag redan kört det på ps3an men det är lite tråkigt att det är så lite minne i ps3an. Det märks verkligen när man tar en bil, åker nånstans och går ur bilen, tittar bort lite sen är den borta. Samma är det med om man häller bensin lite överallt och sedan ska tända på detta när man har hällt runt lite överallt så är det borta.. Sen att det inte är den bästa fpsen heller.

Jag hoppas verkligen att det kommer en pc verison som funkar riktigt bra.

Visa signatur

Imac 27" Retina 5k | 3x Dell P2715Q | Intel i7- 3820 @ 4.3 Ghz | Asus P9X79 DELUXE| G.Skill 24GB | Corsair HX 850W | EVGA GTX 1080 TI SLI | EVGA GTX 460 | Fractal Design Define R4 | Vortex POK3R RGB MX Nature White | W 10 Pro 64-bit | Arch Linux

Permalänk
Medlem
Skrivet av krilleoh:

Piratkopiering.

Steam sale säljer lika mycket på 1 vecka som xbox live säljer på 1 år..
Piratkopiering = 0kr till tillverkaren
Köp ett begagnat xbox/ps spel = 0kr till tillverkaren..

Piratkopiering är större på pc kanske, men de förekommer också på konsole..

Jag har alltid trott att GTA V kommer till PC.. Och de tror jag fortfarande.. GTA serien säljer alltid bra!

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lezer:

Piratkopieras även till xbox och ps3!

Skrivet av GaMeR2K5:

Bullshit... seriöst.

Piratkopieringen är stor till konsolerna. För många spel även större gentemot PC idag.

Nej piratkopieringen kan inte vara stor om man jämför mot PC och det kan definitivt inte vara prisvärt med tanke på att du måste chippa konsolen för dyra pengar när konsolen bara kostar nu strax över 1000 lappen.

Konsolen kan bli bannad? Online möjligheter? ...Nej det är betydligt enklare att köra pirat på datorn om man nu måste.

Permalänk
Medlem

Trevligt, har spelet till Ps3 men kommer köpa det igen om det kommer till PC