Geforce GTX 780 Ti prissätts på samma nivå som GTX 780

Permalänk
Avstängd
Skrivet av limaxophobiac:

Men skit också, bokade från webhallen som visst bara tar in Asus. Sa dom hur försenad?

Näe inte mer än att det var försenat. Surt sa räven o bet grisen.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Underbart, ett överklockat Asus GTX 780 Ti DC2 är exakt vad plånkan oroar sig för

Visa signatur

Asus Maximus IV Gene-Z - Intel Core i7 2600K - Corsair Vengeance 1866 MHz 4x4 GB - Asus GTX 670 DirectCU II
BenQ XL2410T - Zowie AM - Zowie Swift - Qpad MK-85

iPhone 5S - iPad Air

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte hur de ens lyckas pressa in ett kort mellan 780 och Titan, det skiljer ju knappt något alls i de flesta spel mellan dessa två kort, i alla fall inte tillräckligt för att det ska vara motiverat att klämma in ett kort däremellan.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fire_Ice:

Jag har bara en anledning att byta och det är att Nvidia inte släpper några nya drivrutiner till mitt GTX570, vilket gör att jag t.ex. inte ens kan starta BF4 betan som jag har installerad.

De har släppt en drös med 320.xx och 330.xx drivrutiner men samtliga innebär en relativt hög risk att mitt grafikkort går i sönder. Därför säger jag att de inte längre släpper kompatibla drivrutiner.

Synd att kortet blev gammalt så snabbt, det har fortfarande gott om kraft om jag bara fick chansen att starta nyare spel...

Jag körde betan med mina två st 560 kort utan några större problem visserligen med beta drivisar

Men det blir nog ett 780 nu för att få ner värmen lite

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Coldfire2143:

Borde nog byta ut mitt 460 snart. Börjar känna mig som en av de som satt på 8800 ända in på 2010. Blir nog ett 290x om pengarna räcker.

Varför skulle man inte sitta med 8800 in på 2010? Det kortet var ju helt fantastiskt:D

Skrivet av Fire_Ice:

Jag hänvisar till:
https://forums.geforce.com/default/topic/546165/geforce-drive...
https://forums.geforce.com/default/topic/544882/geforce-drive...

Främst fall av BSOD och andra frysningar. I en del fall leder det till förstörda kort. Jag tänker då inte ta någon risk förrän de säger rakt ut att problemen är fixade. Tänker för sjutton inte lägga ut 2000-2500kr på ett nytt kort p.g.a. dåliga drivrutiner.

Samma sak längre tillbaka när jag använde min laptop med ett 8600m GT, kom en farlig drivrutin. Har bara haft dålig erfarenhet av Nvidia, så det blir förmodligen ett 280X snart även om jag gillar Nvidias extra-funktioner som FXAA på drivrutinsnivå.

Har inte haft några problem med de nya drivisarna. Det här är faktiskt första gången jag hör om dessa problem. Men tror det ska mycket till innan det förstör ditt kort.

Permalänk

Bättre att vänta till 2057 då kommer det ett super duper ultra titan kryptonit kort. Som spöar allt. HA HA:)

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fire_Ice:

Jag hänvisar till:
https://forums.geforce.com/default/topic/546165/geforce-drive...
https://forums.geforce.com/default/topic/544882/geforce-drive...

Främst fall av BSOD och andra frysningar. I en del fall leder det till förstörda kort. Jag tänker då inte ta någon risk förrän de säger rakt ut att problemen är fixade. Tänker för sjutton inte lägga ut 2000-2500kr på ett nytt kort p.g.a. dåliga drivrutiner.

Samma sak längre tillbaka när jag använde min laptop med ett 8600m GT, kom en farlig drivrutin. Har bara haft dålig erfarenhet av Nvidia, så det blir förmodligen ett 280X snart även om jag gillar Nvidias extra-funktioner som FXAA på drivrutinsnivå.

Skrämmande jag skulle inte heller chansa. Man brukar läsa AMD har dåliga drivrutiner... Man får hoppas det är extremt ovanligt att kortet skulle ge upp.

Visa signatur

Intel Pentium 2 MMX 233 @263 MHz, 192 mb, Nvidia TNT 16mb, 40gb hdd

Permalänk
Medlem
Skrivet av blade80:

Jag förstår inte hur de ens lyckas pressa in ett kort mellan 780 och Titan, det skiljer ju knappt något alls i de flesta spel mellan dessa två kort, i alla fall inte tillräckligt för att det ska vara motiverat att klämma in ett kort däremellan.

NVidia har gått ut med att 780 Ti är deras bästa och snabbaste grafikkort någonsin. Om det stämmer så placerar det sig inte mellan 780 och Titan.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Skrivet av fantomsmurfen:

Aaah, intressant! Hade totalt missat mouse-over uttalandet om du inte sagt det! Får en o tro att spekulationen under verkar logisk!

Skrivet av Nickieponken:

E de inte dags att gissa friskt på vad 780Ti är för något? jag tror det är ett överklockat Titan (alltså 1 låst kluster istället för 3) med 3GB VRAM

Med tanke på uttalandet i länken i ovan citat så tror jag nog med på det faktiskt. Något mindre ostrypt titan med 3-4 gb vram. Så nuvarande titan inte blir helt felplacerat utan fortfarande bästa valet för multiskärm lösningar. Låter otroligt intressant med "Nvidias newest and fastest graphics card ever" faktiskt. Och att dom redan gått ut med att priset ska ligga på 780 gör det väldigt attraktivt!! dock menar dom nog 780's launch priser som landade på 6-6,3k skulle jag tro. Om du hade droppat på 5,5 vore det kanon... för om det är vassare än titan är det vassare än 290x likaså och med så stor o lojal fanbase har dom möjlighet att ligga lite högre i pris.

FAN VA MAN MÅSTE VÄNTA HELA TIDEN! hahaha, ilandsproblem!!

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk

Vill inte höra "AMD är bättre" "Nvidia är bättre" - Vänta på swec tester innan ni börjar flabba. Struntar fullständigt vilket som presterar bäst, bryr mig mest om att priserna ska komma ner i rimliga nivåer så blir jag glad iaf Inte alla som kan gå och köpa ett kort för 5000 kr, lider med er som inte har råd att köpa komponenterna ni önskar att ha.

Donerade bort både mitt 560Ti och 670 till kompisar som inte har det lika gott ställt, istället för att korten ska ligga i en kartong och bli gamla så känns det bättre att någon får användnig av dom.

Visa signatur

Intel 4770K @ 4,2Ghz | Noctua NH-U9B SE2 | Corsair XMS3 16GB | Gigabyte Gigabyte G1.Sniper M5 | Gainward RTX 2070 | Fractal Design Arc Mini R2 | Be Quiet Straight Power E9 680 W | Western Digital Green 1TB | Bowers & Wilkins MM-1 | BenQ XL2411T | Nvidia 3D Vision 2 | Corsair SSD Neutron 256GB | Seagate Barracuda 1TB | ASUS Xonar Essence STX | Sennheiser Momentum - Black | Be-Quiet SilentWings 2 120mm x3 | Blue Snowball |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gedo:

Det har presenterats av säkra källor, jag är 34år och har jobbat med IT i över 18år så har rätt bra koll på saker.

Kommentaren kan uppfattas som stötande och rolig, beror lite på hur pryd man är.

Här har ni fakta på hur kortet presterar direkt från AMDs event.
http://ss.hjelm.pw/20131019181045486.png

Ursäkta mig men du säger att du är 34år och jobbat med IT i över 18år, det skulle innebära att du var 15 eller under när du börja jobba?
Oavsett, anser du en tillverkares egna uppgifter gällande prestanda gentemot en konkurrent vara fakta?

Då är du verkligen naiv..

Permalänk
Skrivet av SwedenVirre:

du!

mitt G210 funkar kanon! och jag har inga planer att byta ut det!

Har båda dem korten. Köp ett Gtx480, helt sjuk vilken prestandad ökning. Rekommenderar att behålla G210 för att köra cs, klarar det lätt på högsta graffik. Sjuk prisvärt!

Visa signatur

Intel i7 8700k @ 5.0GHz | Asus Rog Strix Z370-H | FD R5 | Strix Gtx 1080 ti | 16Gb Corsair Vengeance LPX 3600Mhz | Samsung 850-Series EVO 500GB | WD Caviar Black 500Gb | WD RE4 1TB x2 i Raid 1 | MK-85 <3 Cpu-Z Gamla

Citera, annars kommer jag inte tillbaka!

Permalänk
Skrivet av elajt_1:

Uber mode ger ingen bättre prestanda i sig, utan verkar vara nåt du skall sätta kortet i om du vill övervolta/överklocka.

Exakt.

Visa signatur

NES.

Permalänk

Det här hittade jag vet inte om ni sett det.
http://www.multitronic.se/?prod=R9+290X+4GD5.

Vet inte om det här betyder att 290x kommer att ligga i den prisklassen eller.

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacAllan:

Ursäkta mig men du säger att du är 34år och jobbat med IT i över 18år, det skulle innebära att du var 15 eller under när du börja jobba?
Oavsett, anser du en tillverkares egna uppgifter gällande prestanda gentemot en konkurrent vara fakta?

Då är du verkligen naiv..

Håller med om att det är naivt att lita på siffror från en tillverkare:) men om jag inte kommer ihåg fel så var det öppna testriggar som besökarna fick bencha på? Rätta mig om jag har fel?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Define R3 | Asrock P67 PRO3 Rev B3 | I5 2500K@4,5GHz | Xigmatek Gaia | Corsair Vengeance LP 8GB 1866MHz | EVGA GTX 970 SSC | XFX core edt. 550W| Intel 320 120GB, Crucial MX100 256GB, WD caviar black 750GB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MacAllan:

Ursäkta mig men du säger att du är 34år och jobbat med IT i över 18år, det skulle innebära att du var 15 eller under när du börja jobba?

Grundskolan räcker om man har talang och lär sig själv på fritiden så visst kan han ha börjat vid 14-15 års ålder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ilsk3n:

Varför är det krystat? Det är helt normalt att anpassa prissättningen efter marknaden. Vilka gör inte det?

Visst krystat. Dom har ju inget kort ännu, finns inget mer än några hafsigt hopslängda PPT, och ett löfte om prissättning.
Det handlar om att få oss att fortsätta hålla andan till nån gång Jan/Feb när nvidia äntligen har ett kort som dom snackar om nu..
Det är alltid så här när ena laget är på G. Då gäller det att låta dom tomma tunnorna skramla o få lite uppmärksamhet.

Jag hoppades på en ny 4850/4870-era.. verkar som det blir så!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Heinel:

Håller med om att det är naivt att lita på siffror från en tillverkare:) men om jag inte kommer ihåg fel så var det öppna testriggar som besökarna fick bencha på? Rätta mig om jag har fel?

Skickades från m.sweclockers.com

Mycket möjligt att det var öppna riggar, men det spelar ingen roll finns andra sätt att manipulera den typen av tester.
Oavsett tillverkare hade jag aldrig litat på de siffror dom själva presenterar mot en konkurrent och än mindre kallat det fakta.

Skrivet av Skuggan74:

Grundskolan räcker om man har talang och lär sig själv på fritiden så visst kan han ha börjat vid 14-15 års ålder.

Nja, tror nog dom flesta vill ha certifiering på den anställde också och att jobba med datorer (skruva dator) behöver nödvändigt vis inte vara samma som att jobba med IT.

Permalänk
Medlem

Ahh... bara ja som går in vid jämna klockslag i hopp om att en recension ligger ute på ett amd kort eller kanske tom nya nvidia här

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem

Får hoppas att priset faller även på premium korten som 780 Classified och 780 Lightning. Brukar nästan alltid vara dom redan billiga korten som blir billigare. Hade gärna prövat 3 way sli.

Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MacAllan:

Mycket möjligt att det var öppna riggar, men det spelar ingen roll finns andra sätt att manipulera den typen av tester.
Oavsett tillverkare hade jag aldrig litat på de siffror dom själva presenterar mot en konkurrent och än mindre kallat det fakta.

Nja, tror nog dom flesta vill ha certifiering på den anställde också och att jobba med datorer (skruva dator) behöver nödvändigt vis inte vara samma som att jobba med IT.

Tänkte mer på mjukvara, programmering tex kan man lära sig på egen hand utan att ha certifikat på det, man kan även lära sig hantera olika mjukvaror på egen hand. Det kanske inte är så vanligt numera men i början fanns ju inga certifikat utan generell datorvana hjälpte, sen kanske man gav en intern utbildning på systemet man använde.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mogwaii:

780ti = oc 780?

Bättre att oc själv o spara några kr

Nej inte alls, 780 TI har mer upplåsta Cuda kärnor.

Visa signatur

Chassi: Phanteks Evolv X || Mobo: MSI Z490 EK X || CPU: i9-10900KF || RAM: G.skill Trident 32GB 3600Mhz || GPU: Inno3D 3080 Frostbite || SSD: 2x WD Blue 1TB NVME || PSU: ASUS Rog THOR 1200W || OS: Windows 10 Pro || Radiatorer: Corsair & Barrow 360mm || CPU-kylare: EKxMSI Monoblock || Bildskärm: Lenovo Y27gq-25

Permalänk
Avstängd
Skrivet av fantomsmurfen:

nVidia har ju gått ut med att 780 Ti är deras bästa och snabbaste grafikkort någonsin.

Och det visar sig sedan att 780 TI är 1% snabbare än GTX Titan.

Ska bli intressant att se hur 780 TI presterar och så fall hur 290X står sig mot 780TI. Tyvärr har man inte budgeten för det så för mig spelar det ingen roll. Däremot är det alltid kul med konkurrens.

Skrivet av znorlaxvbg:

Jasså? lust o länka källa? låter ju onekligen intressant om det ska piska titan för en summa som 5-5,5k då!

Tvelander länkade en bild från deras hemsida där om man hovrade över bilden på kortet så dök det upp en remsa text som påstod att det var det snabbaste grafikkortet från Nvidia.

Skrivet av simon253:

Förhoppningsvis. isf skulle det bli SLI för min del

Är det bara jag som tror detta kan vara det så kallade "titan ultra"? Jag har ju inget som säger att det är det men skillnaden mellan titan och 780 är ju ganska liten och titan räknas ju inte riktigt som ett kort ur en serie.

EDIT:

Har du sett någon seriös sida testa ett 290x för jag har inte iaf.

http://www.anandtech.com/show/7424/amd-radeon-r9-290x-perform...

Dessutom hintade en av moderatorerna på Anandtech att 290X stod sig bra både mot GTX 780 och ett kraftigare kort *hint hint*.

Skrivet av Blackbird_CaD_:

"AMDs event".
Med andra ord så är resultaten värda absolut noll.
Undrar varför AMD slösar tid på att testa fram såna resultat när inte en kotte tar resultaten på allvar.

Vad får dig att säga att de är mindre värda? De är iaf mer värda än allt annat som funnits tillgängligt hittills.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Det är ju bara att klicka bort rutan så startar spelet. Jag kör fortfarande med 314.22 den enda drivrutinen som inte får min dator att frysa i Windows miljö.

Två små frågor: Du har väldiga problem med andra drivisar än 314.22, har du då testat att ominstallera ditt OS? Sänka klocken på CPU:n?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

Två små frågor: Du har väldiga problem med andra drivisar än 314.22, har du då testat att ominstallera ditt OS? Sänka klocken på CPU:n?

Nej det har jag inte orkat göra. Jag har kört med 314.22 väldigt länge och aldrig fått en frysning men varje gång jag testat någon nyare har jag fått en frysning inom någon timme till några dagar. Har iofs en överklockning på grafikkortet också men det tycker jag inte borde påverka i Windows miljö.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Ja men det är väl klart dom gör, bara för att man nyss köpt 2st 780 >.<

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Avstängd

Vad får man för ett GTX 680 CU Top? Hertzen på dem ligger som på 780.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av wipen96:

Nej inte alls, 780 TI har mer upplåsta Cuda kärnor.

Du måste ha skrivit fel, för du menar väl "Nej, det tror jag inte"..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Define R3 | Asrock P67 PRO3 Rev B3 | I5 2500K@4,5GHz | Xigmatek Gaia | Corsair Vengeance LP 8GB 1866MHz | EVGA GTX 970 SSC | XFX core edt. 550W| Intel 320 120GB, Crucial MX100 256GB, WD caviar black 750GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Heinel:

Du måste ha skrivit fel, för du menar väl "Nej, det tror jag inte"..

Skickades från m.sweclockers.com

Nja, skulle låta konstigt ifall de skulle släppa en TI modell som bara är en överklock. Så kvarstår med mitt påstående.

Visa signatur

Chassi: Phanteks Evolv X || Mobo: MSI Z490 EK X || CPU: i9-10900KF || RAM: G.skill Trident 32GB 3600Mhz || GPU: Inno3D 3080 Frostbite || SSD: 2x WD Blue 1TB NVME || PSU: ASUS Rog THOR 1200W || OS: Windows 10 Pro || Radiatorer: Corsair & Barrow 360mm || CPU-kylare: EKxMSI Monoblock || Bildskärm: Lenovo Y27gq-25

Permalänk
Medlem
Skrivet av Heinel:

Du måste ha skrivit fel, för du menar väl "Nej, det tror jag inte"..

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av wipen96:

Nja, skulle låta konstigt ifall de skulle släppa en TI modell som bara är en överklock. Så kvarstår med mitt påstående.

Ti modellerna brukar ha fler cuda kärnor upplåsta så varför skulle dom ändra på det nu?