Skillnaden mellan PowerColor 7970 och övriga 7970-kort

Permalänk

Skillnaden mellan PowerColor 7970 och övriga 7970-kort

Som titeln säger, vad är skillnaden mellanm PowerColors 7970 som Webbhallen har superpris på och de övriga 7970-korten såsom Asus, Gigabyte och Referenskortet.

Och jag skulle vilja veta om mitt nätagg klarar av det. Jag har ett nätagg med 650W och en Intel i5 2500k på ett P8P67.

Tacksam för hjälp

Visa signatur

Chassi: Antec Three Hundred | CPU: Intel i5 2500K @ 4,5GHz | GPU: PowerColor Radeon HD 7970 | Mobo: Asus P8P67 | Skärm: BenQ GL2450 | Nätagg: Corsair TX650

Permalänk
Skrivet av antonlundin:

Som titeln säger, vad är skillnaden mellanm PowerColors 7970 som Webbhallen har superpris på och de övriga 7970-korten såsom Asus, Gigabyte och Referenskortet.

Och jag skulle vilja veta om mitt nätagg klarar av det. Jag har ett nätagg med 650W och en Intel i5 2500k på ett P8P67.

Tacksam för hjälp

Ditt nät agg klarar det ja.....tro inte du märker nån skillnad på vilket 7970 du än väljer

Visa signatur

ASUS MAXIMUS XI HERO - 9700K -H100i RGB PLATINUM - 32GB - RTX 3080 TI-AOC CU34G2X -
PSU HX 1200I

Permalänk
Skrivet av Jimmy_johansson:

Ditt nät agg klarar det ja.....tro inte du märker nån skillnad på vilket 7970 du än väljer

Av någon anledning tror jag inte det stämmer då jag vet att dom har olika fläktar, men jag undrar om det är några mer skillnader, vilket det bör vara med tanke på prisskillnaden.

Visa signatur

Chassi: Antec Three Hundred | CPU: Intel i5 2500K @ 4,5GHz | GPU: PowerColor Radeon HD 7970 | Mobo: Asus P8P67 | Skärm: BenQ GL2450 | Nätagg: Corsair TX650

Permalänk
Skrivet av antonlundin:

Av någon anledning tror jag inte det stämmer då jag vet att dom har olika fläktar, men jag undrar om det är några mer skillnader, vilket det bör vara med tanke på prisskillnaden.

Ja ja prestanda mässigt skiljer det inget. . Hur de låter är la en annan femma billigt är det i alla fall

Visa signatur

ASUS MAXIMUS XI HERO - 9700K -H100i RGB PLATINUM - 32GB - RTX 3080 TI-AOC CU34G2X -
PSU HX 1200I

Permalänk
Skrivet av Jimmy_johansson:

Ja ja prestanda mässigt skiljer det inget. . Hur de låter är la en annan femma billigt är det i alla fall

Det handlar ju inte bara om ljud, det handlar ju om att få en låg temperatur på kortet, sen är det ju ett stort plus om fläkten är tyst.

Visa signatur

Chassi: Antec Three Hundred | CPU: Intel i5 2500K @ 4,5GHz | GPU: PowerColor Radeon HD 7970 | Mobo: Asus P8P67 | Skärm: BenQ GL2450 | Nätagg: Corsair TX650

Permalänk
Medlem
Skrivet av antonlundin:

Som titeln säger, vad är skillnaden mellanm PowerColors 7970 som Webbhallen har superpris på och de övriga 7970-korten såsom Asus, Gigabyte och Referenskortet.

Och jag skulle vilja veta om mitt nätagg klarar av det. Jag har ett nätagg med 650W och en Intel i5 2500k på ett P8P67.

Tacksam för hjälp

Du kan köra två stycken i CF om du inte ska klocka utan problem.
De lär inte vara sämre än XFX korten iaf, ligger mellan 75-80 grader i full load och låter som en tystare dammsugare.

Köp ett par gaminglurar och investera i billiga och bra grafikkort vetja:)

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D, 32GB 3600Mhz, ASUS TUF GAMING X570-PLUS (Wi-Fi), RTX 3090

Permalänk

Skillnaden är att Webhallen har sagt " Vi köper JÄTTEmånga 7970 från Powercolor, ge oss ett bra pris" till sin distributör. Och så blev det billigt för oss konsumenter också. Men man kan kanske inte förvänta sig att kylaren är lika bra som på kort som kostar 1000 kr mer, men fullt tillräcklig. Det är ju inte referenskylare i alla fall.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Phanteks P600S Grå - Ryzen 9 3900X - Phanteks PH-TC14PE Black - ASUS ROG Strix X570-F Gaming - G.Skill Trident Z Neo 32GB (2x16GB) 3600MHz CL16 - HD7970 - Seasonic Focus+ 650W Platinum

Permalänk
Medlem

Som det mesta icke-referenskort så har den antagligen en något nedskalad PCB, sen är det väl det självklara som inte världens bästa eller tystaste kylning. Det är ett icke-referenskort så tror inte att det finns något vattenblock som passar, mer än universella, om du någonsin tänker pröva.

Vilket nätaggregat ? Så länge den är 80+ certifierad så borde det inte vara något problem med Crossfire ens, dock skulle jag inte förslå överklockning.

Visa signatur

Alltid lättare om du citera.