Permalänk
Avstängd

Köpa modulära kablar?

Hej
Jag har ett Corsair HX 650W 80+ Bronze nätaggregat.
Tyvärr så vet jag inte vart de modulära kablarna är och kan därför inte driva saker såsom grafikkort och 4 pins fläktar/saker.

Går det att köpa lösa modulära kablar som passar till detta nätaggregat?

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av michael123:

Hej
Jag har ett Corsair HX 650W 80+ Bronze nätaggregat.
Tyvärr så vet jag inte vart de modulära kablarna är och kan därför inte driva saker såsom grafikkort och 4 pins fläktar/saker.

Går det att köpa lösa modulära kablar som passar till detta nätaggregat?

https://www.inet.se/kategori/594/tillbehor

Permalänk

Jag har 2st modulära kablar som går till grafikkortet om jag minns rätt. Kan sälja dom till dig om du vill.

Permalänk
Medlem

Lånar denna tråd lite då jag också letar efter modulära kablar till et HX agg.

Fungerar det med https://www.inet.se/produkt/6901754/silverstone-sleeved-cable-pci-8pin-to-pcie-6-2pin till corsair HX850 silver?
Jag har ingen större lust att köpa en full uppsättning kablar då jag endast behöver 2st PCI-e kablar.
Det fanns ju väldigt fina kabelpaket till caorsair där annars.

Visa signatur

Dator1: Antec P182 • Intel Q9450 • 8800GTS 512 • 4*2GB 6400 DDR2 • Striker II Formula • Logitech G11

Dator 2: Define R3 • I7 2600K • GTX780 DC2 • 2*4GB RAM • Asus P8P67 • Steelseries 6Gv2 • Logitech G400s • Sennheiser G4ME PC360

Permalänk

Hoppas på trådlåneritåget... Jag har ett Fractal Design Newton-nätagg där jag skulle behöva ett par extra sladdar för SATA-ström. Jag har försökt läsa på, men det närmaste jag hittar är "Newton Modular Cable Pack" som inte går att handla någonstans. Vet inte om det är någon form av standardkontakt på nätagget. Man blir ju lite förargad att det inte bara sitter ett knippa Molex-kontakter så man kan använda valfri adapter för fläktar/diskar/grafikkort *suck*...