Reklamation av gammal vara

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Apr 2011

Reklamation av gammal vara

Då min skärm LG IPS 277L totalt lagt av är den nu inskickad via webhallen till LG. När jag nu spanade över läget så insåg jag att den knappt finns att inköpas alls längre. Lg:s sida säger också "product discontinued". Jag blev lite nyfiken hur sånt fungerar då jag tvivlar starkt att de lyckas laga den. Har LG ett gammalt lager med saker som tidigare sålts? Hur stort/gammalt handlar det lagret om då? Vad gör LG om det inte finns i lagret alls?

GA-Z77P-D3 - Intel Core i7 2600 3,4GHz - CM hyper 212 evo
Crucial MX100 128GB SSD/OCZ Trion 480gb SSD + 1TB Western Digital Caviar Black 64MB
GTX 970 STRIX - LG IPS 277L monitor
Corsair 16GB (4x4096MB) 1600 mhz XMS3
Corsair TX 650W 80+Övrigt: Note 8, ideapad 100 15

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hässleholm
Registrerad
Jul 2010

Troligtvis kommer du får annan vara som är "likvärdig" om skadan bedöms vara garantirelaterad.

[ Define R4 Black ] [ CM Hybrid Silent Pro 1050W ] [ Intel i5 4670K@ 4,1 Ghz ] [ASRock Z-87 Professional]
[Sapphire R9-290x BF4 Limited Edition ] [ 8GB Kingston HyperX DDR3 1600Mhz ] [Corsair Force GT 128 gb]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lappland / Kiruna
Registrerad
Feb 2002

Det kommer hem en "refurbished" skärm som ersätter, så var det iaf i mitt fall när min NEC skickades in.

Alltså någons annans skärm som de har fixats till. (gick aldrig genom Dustin där den var köpt min NEC, utan den gick direkt via servicestället från dörr till dörr)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hedemora
Registrerad
Aug 2009

Dom brukar väl ge en "likvärdig" produkt såvitt jag vet.
Sedan om det handlar om pengavärde eller produktspecifikation låter jag vara osagt

Asus ROG Swift PG348Q | Asus TUF Z270 MARK 2 | i7 7700K @ 4.6GHz | Corsair AX 850W Professional Series Gold | Corsair Vengeance 16GB DDR4@3200MHz | MSI GEFORCE® GTX 1080 TI GAMING X 11G | Fractal Design Define R5 | ASUS Xonar Essence STX | Noctua NH-D15 | Samsung SSD 850 PRO 256GB + Samsung 850 EVO 1TB + 4TB HDD

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Apr 2011
Skrivet av TommyTS:

Dom brukar väl ge en "likvärdig" produkt såvitt jag vet.
Sedan om det handlar om pengavärde eller produktspecifikation låter jag vara osagt

Ja, jag hoppas att det inte handlar om specifikationerna. Jag vill inte ha en skitful skärm. Haha! Det finns ju en likvärdig skärm av LG som är efterträdaren, men den kostar en tjuga mer eller något sånt. Fler tillbehör. Antar att de gräver djupt i fickorna för att leta efter de sista av min modell för att spara pengar... hoppas på 277ea-modellen dock;)

GA-Z77P-D3 - Intel Core i7 2600 3,4GHz - CM hyper 212 evo
Crucial MX100 128GB SSD/OCZ Trion 480gb SSD + 1TB Western Digital Caviar Black 64MB
GTX 970 STRIX - LG IPS 277L monitor
Corsair 16GB (4x4096MB) 1600 mhz XMS3
Corsair TX 650W 80+Övrigt: Note 8, ideapad 100 15

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2008
Skrivet av GooGeL:

Det kommer hem en "refurbished" skärm som ersätter, så var det iaf i mitt fall när min NEC skickades in.

Alltså någons annans skärm som de har fixats till. (gick aldrig genom Dustin där den var köpt min NEC, utan den gick direkt via servicestället från dörr till dörr)

Okej, då ska man inte köpa NEC-skärmar alltså.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hedemora
Registrerad
Aug 2009
Skrivet av Larri:

Ja, jag hoppas att det inte handlar om specifikationerna. Jag vill inte ha en skitful skärm. Haha! Det finns ju en likvärdig skärm av LG som är efterträdaren, men den kostar en tjuga mer eller något sånt. Fler tillbehör. Antar att de gräver djupt i fickorna för att leta efter de sista av min modell för att spara pengar... hoppas på 277ea-modellen dock;)

Ja, hoppas kan man

När jag skickade in min telefon jag köpte förr för lagning, inte för den delen inte gick att laga fick jag en ersättningslur.
Men den var absolut inte ny, om det berodde på att den var äldre vet jag inte, det är väl olika policys på olika företag.

Säger iaf lycka till, hoppas du får en NY skärm

Asus ROG Swift PG348Q | Asus TUF Z270 MARK 2 | i7 7700K @ 4.6GHz | Corsair AX 850W Professional Series Gold | Corsair Vengeance 16GB DDR4@3200MHz | MSI GEFORCE® GTX 1080 TI GAMING X 11G | Fractal Design Define R5 | ASUS Xonar Essence STX | Noctua NH-D15 | Samsung SSD 850 PRO 256GB + Samsung 850 EVO 1TB + 4TB HDD