Konstiga summor dragna från bankkort

Permalänk
Medlem
Skrivet av sammipk:

Tack! Jag vet att man kan få hjälp via polis osv, tack för svar. Undrar nu, vet du om varför det står nummer? Är det något som händer i systemet som gör detta eller är det någon person som har detta som sitt namn för att vara anonym?

/samme

Informationen du får på kontoutdraget kan vara vad som helst. Ofta inget du kan härleda till. Det kan vara allt från en transaktionskod från mottagaren, arkivreferens (kallar vi det i vår bank) från den andra banken. Det kan faktiskt vara allt från himmel till jord. Och det är inget Handelsbanken kommer kunna lista ut tyvärr. Så snöa dig inte in på meddelandet/siffrorna från kontoutdraget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trackmaster:

Informationen du får på kontoutdraget kan vara vad som helst. Ofta inget du kan härleda till. Det kan vara allt från en transaktionskod från mottagaren, arkivreferens (kallar vi det i vår bank) från den andra banken. Det kan faktiskt vara allt från himmel till jord. Och det är inget Handelsbanken kommer kunna lista ut tyvärr. Så snöa dig inte in på meddelandet/siffrorna från kontoutdraget.

Okej, tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trackmaster:

Informationen du får på kontoutdraget kan vara vad som helst. Ofta inget du kan härleda till. Det kan vara allt från en transaktionskod från mottagaren, arkivreferens (kallar vi det i vår bank) från den andra banken. Det kan faktiskt vara allt från himmel till jord. Och det är inget Handelsbanken kommer kunna lista ut tyvärr. Så snöa dig inte in på meddelandet/siffrorna från kontoutdraget.

men helt ärligt så menar du att det _går_ inte att se vart pengarna tar vägen? Dom landar väl nånstans, ja menar hur tusan spårar ni en banköverföring osv då? nummret måste väl gå att göra nått med?

edit.
Läste det du skrev tidigare på sida 1...

Visa signatur

AMD Phenom2 940BE | Gigabyte MA790X-UD3P | 4850 CrossfireX | Corsair 4 gig pc6400 | 550 gig HDD's | Antec Threehundred | 450 Watt Ace | Win7 <-> Thinkpad R60 + Win7 & 4 gig RAM <-> Asus G53JW-SZ154V + SSD Intel 320 120gb + Win7 <-> Rasberry pi revB

Permalänk
Medlem

Du har blivit blåst.. bara att göra som tidigare har skrivit. spärra kortet, flytta alla dina pengar till ett nytt konto EJ ifrån din dator..
TA i kontakt med en privatrådgivare ifrån din bank ASAP och så löser ni det tillsammans på bästa möjliga sätt med de förutsättning som nu föreligger!

Visa signatur

Sweclockers: "Parti X gör följande chockerande uttalande om vagt datorrelaterad sak Y, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Påminnelse att det är inte tillåtet att diskutera politik :)"

Sweclockers: "Piratkopiering ökar, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Det är förbjudet att diskutera såväl piratkopiering som svenskt laglig privatkopiering :)"

Permalänk
Medlem
Skrivet av atego:

Du har blivit blåst.. bara att göra som tidigare har skrivit. spärra kortet, flytta alla dina pengar till ett nytt konto EJ ifrån din dator..
TA i kontakt med en privatrådgivare ifrån din bank ASAP och så löser ni det tillsammans på bästa möjliga sätt med de förutsättning som nu föreligger!

Hur vet jag att jag blivit blåst? Fick tag på någon som facebook vars farsa hade kollat upp nummren för en släkting till dem som hade samma nummer och det var en statoil räkning.. Tycker det är dåligt att bara lägga in massa nummer av banken, vet dock inte hur det funkar så ska inte klaga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sammipk:

Hur vet jag att jag blivit blåst? Fick tag på någon som facebook vars farsa hade kollat upp nummren för en släkting till dem som hade samma nummer och det var en statoil räkning.. Tycker det är dåligt att bara lägga in massa nummer av banken, vet dock inte hur det funkar så ska inte klaga.

finns det många statoil på malta?

jaja, du gör som du vill, men jag hade inte släppt det här om det gällde mig (:

Visa signatur

AMD Phenom2 940BE | Gigabyte MA790X-UD3P | 4850 CrossfireX | Corsair 4 gig pc6400 | 550 gig HDD's | Antec Threehundred | 450 Watt Ace | Win7 <-> Thinkpad R60 + Win7 & 4 gig RAM <-> Asus G53JW-SZ154V + SSD Intel 320 120gb + Win7 <-> Rasberry pi revB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ramsam:

finns det många statoil på malta?

jaja, du gör som du vill, men jag hade inte släppt det här om det gällde mig (:

Haha, det är ju inte jag som gjort det på statoil men en annan handelsbanken användare hade koder som den och det var statoil vilket säger mig att det kan vara vad som helst. Ska inte släppa detta, ska absolut ringa banken imorgon och göra allt för att fixa det. Tack för all hjälp folk fortfarande tacksom om någon vet mer!

Permalänk

Jag har inte orkat läsa igenom alla inlägg. Jag har tidigare jobbat som banktjänsteman på SEB. Om ni har kollat igenom så det inte är några lån/sparande be er bank att ta fram en lista hos BGC på alla autogiro som är kopplade till detta kontot. Det kan de enkelt fixa.

Om ni inte hittar något där ber du dom kolla upp verifikationsnummerna. De kan aldrig se exakt vart det går men de kan få ut mer information än att det bara försvinner pengar upp i rök.

Dock är det viktigaste att ni ser till att göra en polisanmälan och spärra kortet.
Hädanefter bör ni använda ett Mastercard kreditkort för händer något sådant så är det inte kopplat direkt till ert konto och du kan också bestrida fakturan från kreditbolaget.

Ska tillägga att du behöver inte ha något med detta att göra. Kan lika väl bli skimmat i vilken terminal som helst.

Visa signatur

GAMING: Intel i7 7700K | Gigabyte | Vengeance 16GB DDR4 | MSI GeForce GTX 970 OC 4GB | 128GB Samsung 840 PRO
LAPTOP: Dell Latitude E7470 | Intel i5 | 16GB DDR4 | 256GB SSD
SERVER: Dell PowerEdge R620 | 2x Xeon E5-2630 | 128GB | ESXi 6.7

Permalänk
Medlem
Skrivet av SnowNalle:

Jag har inte orkat läsa igenom alla inlägg. Jag har tidigare jobbat som banktjänsteman på SEB. Om ni har kollat igenom så det inte är några lån/sparande be er bank att ta fram en lista hos BGC på alla autogiro som är kopplade till detta kontot. Det kan de enkelt fixa.

Om ni inte hittar något där ber du dom kolla upp verifikationsnummerna. De kan aldrig se exakt vart det går men de kan få ut mer information än att det bara försvinner pengar upp i rök.

Dock är det viktigaste att ni ser till att göra en polisanmälan och spärra kortet.
Hädanefter bör ni använda ett Mastercard kreditkort för händer något sådant så är det inte kopplat direkt till ert konto och du kan också bestrida fakturan från kreditbolaget.

Ska tillägga att du behöver inte ha något med detta att göra. Kan lika väl bli skimmat i vilken terminal som helst.

Tack så jätte mycket!

Permalänk
Testpilot

Flyttar tråden enligt önskan till konsumentforumet.

Jag tog mig även friheten att lägga in ett förtydligande i titeln, trådtitlar ska tydligt beskriva vad tråden handlar om.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]