Permalänk
Medlem

+12v pins smält

Troligen +12v rail overload, cdon samt cooler master sa åt mig att ta den in på undersökning... för att reda ut ifall de var nätaggets fel eller moderkortets.. moderkortet är köpt på ett annat ställe. Men vart ska man lämna in grejerna i stockholn flesta ställen jag hittat pp nätet låter väldigt dåliga.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: H2 | Processor: Ryzen 3950x| 64GB DDR4 | 1tb m.2| Grafikkort: RTX 3070 | Nätaggregat: Corsair, 800W modulär | Tangentbord: ASUS ROG Falchion 65% MX Brown Wireless | Mus: Logitech MX518 | Skärm: 32"

Permalänk
Medlem

Inet? De tar ut en liten undersökningskostnad och ger dig en analys av vad som är kass, sen kan du lämna tillbaka respektive del till där du köpt den eller ta kontakt med moderkort/nätagg-tillverkaren själv och be om att få en ny på garantin.

http://www.inet.se/info/168/serviceprislista

Lycka till.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Arazand:

Inet? De tar ut en liten undersökningskostnad och ger dig en analys av vad som är kass, sen kan du lämna tillbaka respektive del till där du köpt den eller ta kontakt med moderkort/nätagg-tillverkaren själv och be om att få en ny på garantin.

http://www.inet.se/info/168/serviceprislista

Lycka till.

Jag vet vad som är kass moderkortet och nätagget. Men kan dom säga vad som orsaka problemet är frågan

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: H2 | Processor: Ryzen 3950x| 64GB DDR4 | 1tb m.2| Grafikkort: RTX 3070 | Nätaggregat: Corsair, 800W modulär | Tangentbord: ASUS ROG Falchion 65% MX Brown Wireless | Mus: Logitech MX518 | Skärm: 32"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gathor:

Jag vet vad som är kass moderkortet och nätagget. Men kan dom säga vad som orsaka problemet är frågan

Skickades från m.sweclockers.com

Då är det helt upp till dig om du vill skicka tillbaka det till tillverkaren och använda din garanti eller om du hellre vill ta kontakt med den butiken du köpte det och se om de kan hjälpa dig med garantiärendet. Ibland stället butiker upp med sådana ärenden, då går det mycket fortare att få en ersättning för delen än det hade gjort ifrån tillverkaren där du oftast får skicka det till utlandet om de inte finns en sverige kontor där de kan ta emot det.

Jag hade först tagit kontakt med butikerna du köpte det, kanske är en snabb fix och du får nya saker samma dag eller samma vecka. Om butiken nekar det kan du då vända dig till tillverkaren.

Att få datorn kollad av ett service ställe kan därför bara vara nödigt och slöseri på pengar. Om du pratat med inet så kanske de även kan hjälpa dig med garantiärendet, då emot en kostnad så klart.

EDIT: Har Cooler Master begärt en undersökningsanalys eller är det något de bara rekommenderar? För är det rekommenderat så gör dom så för att snabba upp garanti processen om det ens behövs, plus de sparar ju lite pengar på det.

Visa signatur