Permalänk
Medlem
Skrivet av OhFreDDe:

okej, OC:n är 100kr billigare på inet just nu. så då äre ju värt att köpa den vilket som? för ja kan ju klocka mer själv om de behövs?

hmm.. kylaren som följer med procesorn är den för dålig om ja ska klocka upp procesorn lite?

Jag hade hellre lagt pengarna på att köpa ett kraftigare singlekort istället för att köra SLI. Skall du spela t.ex BF4 i 1920x1080 på Ultra så räcker det gött med t.ex ett 780. Du kan ju alltid uppgradera i efterhand. Hade heller inte idag lagt pengar på ett kort med mindre än 3gig grafikminne för att vara framtidssäker.

Skall du överklocka processorn är det bra med eftermarknadskylare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ngulbrandsen:

Jag hade hellre lagt pengarna på att köpa ett kraftigare singlekort istället för att köra SLI. Skall du spela t.ex BF4 i 1920x1080 på Ultra så räcker det gött med t.ex ett 780. Du kan ju alltid uppgradera i efterhand. Hade heller inte idag lagt pengar på ett kort med mindre än 3gig grafikminne för att vara framtidssäker.

Skall du överklocka processorn är det bra med eftermarknadskylare.

så om ja kör på två gtx770 2gb blir de inte fyra gb? jag har sett att man skulle ligga på 99 fps med dubbla 770. och enkel 780 på 79 fps. så de kanske är värt att köpa en 780 nu och uppgradera sen

Permalänk
Medlem
Skrivet av OhFreDDe:

så om ja kör på två gtx770 2gb blir de inte fyra gb? jag har sett att man skulle ligga på 99 fps med dubbla 770. och enkel 780 på 79 fps. så de kanske är värt att köpa en 780 nu och uppgradera sen

Visst rent matematiskt så är 2+2=4 men det funkar tyvärr inte riktigt så:/

Om du inte har en skärm med 120hz så spelar det ingen roll om du har 60 eller 120fps då skärmen ändå inte kan uppdatera bilden så snabbt. För en vanlig gamer som t.ex mig själv så ser jag ändå ingen skillnad vid stabila 60 fps eller 120fps.

Permalänk
Hedersmedlem

*** 2 trådar sammanfogade ***

Jag har sammanfogat två trådar som handlar om samma köpråd. Notera forumreglerna:

Citat:

§ 3.3 Det är inte tillåtet att skapa flera trådar om samma ämne (så kallad korspostning). Detta gäller oavsett om trådarna placeras i samma forumdel eller i olika forumdelar. Om en moderator har låst en tråd är det inte tillåtet att skapa en ny tråd om samma ämne. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.

Tanken är därför inte att skapa en tråd för varje förändring eller som här för "en sista koll", utan ursprungstråden uppdateras allteftersom med ny information. På så sätt bibehålls ett lite mer trimmat forum och det blir också enklare för alla deltagare att veta vad som skrivits om saken.

/KimTjik

Permalänk
Medlem
Skrivet av ngulbrandsen:

Visst rent matematiskt så är 2+2=4 men det funkar tyvärr inte riktigt så:/

Om du inte har en skärm med 120hz så spelar det ingen roll om du har 60 eller 120fps då skärmen ändå inte kan uppdatera bilden så snabbt. För en vanlig gamer som t.ex mig själv så ser jag ändå ingen skillnad vid stabila 60 fps eller 120fps.

okej, så ja hamnar bara på 2gb ändå?.. :/

Permalänk
Medlem

är det värt att köpa i7 Processor istället för i5?

och tycker ni ja ska köpa windows 8 eller 7?

vill gärna klara mig i nåt år på de ja köper nu. men ja vill inte att de blir allt för dyrt.

märkbar skillnad mellan gtx770 sli och gtx 780?