Den stora Xbox One-tråden

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Oggmeiler:

Hade för mig att det gick bra för Halo Wars. Om jag inte har missat något.

Precis, det fick inte så bra för Halo Wars.
Year Platform Title Sales
2001 Xbox Halo: Combat Evolved 6.43 million
2004 Xbox Halo 2 8.49 million
2007 Xbox 360 Halo 3 11.87 million
2009 Xbox 360 Halo Wars 2.34 million
2009 Xbox 360 Halo 3: ODST 6.22 million
2010 Xbox 360 Halo: Reach 9.52 million
2011 Xbox 360 Halo: Combat Evolved Anniversary 2.21 million
2012 Xbox 360 Halo 4 8.94 million
http://vgsales.wikia.com/wiki/Halo

Skrivet av Doktor_Krall:

Det gick mer än bra....
Den 19 mars 2009 hade spelet sålt 1.000.000 exemplar vilket gjorde det till världens mest sålda RTS för TV-spel
1.300.000 sålda i US 700.000 i EU blev totalen, samt ett par hundra tusen sålda i Japan

Eh, nej, det gick ärligt talat "uruselt" och var det sämsta säljande Halo genom tidern, de övriga har legat på 6miljoner+ i exemplar, för sämst säljande, ser man till huvudserien i sig så är det 8.5miljoner + exemplar som är "sämst".

Och Halo: Combat Evolved Anniversary räknar jag inte med i spelen, då det var en förfinad version av Xbox spelets, och därav inte ett nytt spel och således inte sålde så mycket.

Så man kan säga att Halo Wars totalt floppade om man ser till de övriga i serien, och Halo Wars borde inte ens bära "Halo" varumärket, då det inte har med Halo´s grundidé/utformning alls att göra.

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Skrivet av PowerNet:

http://vgsales.wikia.com/wiki/Halo
Eh, nej, det gick ärligt talat "uruselt" och var det sämsta säljande Halo genom tidern, de övriga har legat på 6miljoner+ i exemplar, för sämst säljande, ser man till huvudserien i sig så är det 8.5miljoner + exemplar som är "sämst".

Och Halo: Combat Evolved Anniversary räknar jag inte med i spelen, då det var en förfinad version av Xbox spelets, och därav inte ett nytt spel och således inte sålde så mycket.

Så man kan säga att Halo Wars totalt floppade om man ser till de övriga i serien, och Halo Wars borde inte ens bära "Halo" varumärket, då det inte har med Halo´s grundidé/utformning alls att göra.

"On March 19, 2009, Microsoft announced that Halo Wars had sold over 1 million copies, making it the best-selling console real-time-strategy game to date."

Detta tolkar inte jag som att säga att det gick uruselt eller totalt floppade. Är bara att RTS inte är en grupp som säljer så bra på konsoll. Men att få titeln "best-selling console real-time-strategt game to date" är allt annat än flopp enligt mig.

Sen, ja, det är inte det vanliga Halo. Men det är ett försök på något nytt. Utan nytt = samma gamla spel. Dvs skulle vi bara haft Halo1 med snyggare grafik. Inget nytt om ingen våga testa.

Låter mer som du är missnöjd med att dom försökte sig på någon "rolig" spin-off och testade lite nya gränser. Är ju inte så att Halo serien i sig blev förstörd pga Halo Wars

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Christoffer1989:

"On March 19, 2009, Microsoft announced that Halo Wars had sold over 1 million copies, making it the best-selling console real-time-strategy game to date."

Detta tolkar inte jag som att säga att det gick uruselt eller totalt floppade. Är bara att RTS inte är en grupp som säljer så bra på konsoll. Men att få titeln "best-selling console real-time-strategt game to date" är allt annat än flopp enligt mig.

Sen, ja, det är inte det vanliga Halo. Men det är ett försök på något nytt. Utan nytt = samma gamla spel. Dvs skulle vi bara haft Halo1 med snyggare grafik. Inget nytt om ingen våga testa.

Låter mer som du är missnöjd med att dom försökte sig på någon "rolig" spin-off och testade lite nya gränser. Är ju inte så att Halo serien i sig blev förstörd pga Halo Wars

Är ju inte så svårt att vinna en tävling utan motståndare

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Christoffer1989:

Låter mer som du är missnöjd med att dom försökte sig på någon "rolig" spin-off och testade lite nya gränser. Är ju inte så att Halo serien i sig blev förstörd pga Halo Wars

Det är katastrof i försäljning.

Och jo, Halo varumärket skadas av "Halo Wars" delarna, Halo Wars har inget med Halo att göra alls, inte samma typ av spel, inte samma "gubbar" etc, Halo Wars är ett dåligt försök att ge sig på Red Alert / Generals spelen från Microsofts sida, och sätta "Halo" varumärket på det för att tro att det ska sälja.

Halo Wars är mer likt Red Alert / Generals än vad det är förknippat med Halo.
Så de hade kunnat hetat "Red alert: Halo Edition" istället, då hade det varit ett bättre namn, då det i grunden är i det närmst en kopia av Red Alert / Generals.

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Skrivet av PowerNet:

Det är katastrof i försäljning.

Och jo, Halo varumärket skadas av "Halo Wars" delarna, Halo Wars har inget med Halo att göra alls, inte samma typ av spel, inte samma "gubbar" etc, Halo Wars är ett dåligt försök att ge sig på Red Alert / Generals spelen från Microsofts sida, och sätta "Halo" varumärket på det för att tro att det ska sälja.

Halo Wars är mer likt Red Alert / Generals än vad det är förknippat med Halo.
Så de hade kunnat hetat "Red alert: Halo Edition" istället, då hade det varit ett bättre namn, då det i grunden är i det närmst en kopia av Red Alert / Generals.

Hur skadades Halo av Halo Wars mer än att folk som du blir missnöjd?
Hur har inte Halo Wars inte med halo att göra? Inte samma typ av spel, nej. Men det var ju inte tanken. Inte samma gubbar? Öhh... Tycker jag känner igen väldigt mkt ifrån Halo serien i Halo Wars.

Dåligt försök, är ju din åsikt. Finns folk som gillade Halo Wars.
Gör dom enbart spelet för att tjäna pengar? Ja, det gör väl alla företag?
Ja det är ett RTS, men nej det är inte en kopia av Red Alert... Eller ska ALLA rts spel heta typ Red Alert: XXX Edition. Då kan ju dom byta namn på Halo till tex Half Life: Halo Edition?

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av PowerNet:

Det är katastrof i försäljning.

Och jo, Halo varumärket skadas av "Halo Wars" delarna, Halo Wars har inget med Halo att göra alls, inte samma typ av spel, inte samma "gubbar" etc, Halo Wars är ett dåligt försök att ge sig på Red Alert / Generals spelen från Microsofts sida, och sätta "Halo" varumärket på det för att tro att det ska sälja.

Halo Wars är mer likt Red Alert / Generals än vad det är förknippat med Halo.
Så de hade kunnat hetat "Red alert: Halo Edition" istället, då hade det varit ett bättre namn, då det i grunden är i det närmst en kopia av Red Alert / Generals.

Det är ingen katastrof i försäljning direkt. Det är en ganska smal genre, speciellt på konsoll där RTS varit ganska ovanliga. Under 90-talet kom det en hel del titlar iofs, C&C men även Warcraft-serien, Diablo (i en horribel svensk utgåva till och med) och StarCraft. Sedan dess har det varit riktigt glest. RTS-liknande titlar finns det en del av men inte mycket som är alltför likt klassiska RTS från 90-talet. Pikmin är en form av RTS exempelvis. Anniversary Edition räknas visst och sedan har vi det faktum att de flesta spel inte säljer så bra som många verkar tro. Inte alla titlar som säljer ens en miljon spel.

C&C-serien borde väl vara någon form av Dune: C&C edition med tanke på hur du verkar gruppera in spel då?
Nej, det fungerar inte så. Och man namnsätter definitivt inte spel så.

Halo Wars är helt klart ett Halo-spel då det bygger på varumärket Halo och den värld och varelser som själva IP't gäller.

Permalänk
Skrivet av PowerNet:

Precis, det fick inte så bra för Halo Wars.
.........

Vi kan vara överens om att vi inte är överens.

Visa signatur

| PC : i5 4690K 3,5 GHz @ 4,4 GHz/Argon AR01, MSI Z97 GAMING 5, ADATA 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG, MSI GTX 970 Gaming 4G, 1TB Toshiba 7200rpm, SSD EVO 850 120GB, NZXT H440W Silent | Mac Pro, 2.66 GHz Quad | Xbox live : DoktorKrall | Bitter gammal gubbjävel på vintern |
Vilken var din första? - Fyndtråden - Inet Fraktfritt

Permalänk
Avstängd
Skrivet av GaMeR2K5:

Du har inte spelat Halo Wars och Halo va?

Och om du har det så har du uppenbarligen missat handlingen totalt. xD

Halo spelen har jag spelat, men Halo Wars går bort då det drar ner Halo varumärket i kvicksanden genom att vara en närmst en ren kopia på Red Alert / Generals, och har inget att göra med Halo serien i övrigt, utom just att det bär "Halo" som namn.

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem

Ursäkta en n00b ;), men som jag förstår det så kan man köpa digitala versioner av spelen även på andra ställen än via storen, har ni tips om vart man kan göra det?

/f

Visa signatur

meep meep

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av fring:

Ursäkta en n00b ;), men som jag förstår det så kan man köpa digitala versioner av spelen även på andra ställen än via storen, har ni tips om vart man kan göra det?

/f

CDON. CJS-CDkeys. http://lmgtfy.com/?q=xbox+one+buy+digital+games

Permalänk
Medlem

Jo men det säger ju inget om mina träffar är bra eller ens tillförlitlig, men tack för svaret

Visa signatur

meep meep

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av fring:

Jo men det säger ju inget om mina träffar är bra eller ens tillförlitlig, men tack för svaret

Det var därför jag gav dig 2 tillförlitliga tips

Permalänk

Hej har skaffat Xbox one såg att man kan få Xbox One bakåtkompatibilitet redan nu om man är Xbox Preview-medlem. Hur blir man det?. Går det ordna på annat sätt..

Permalänk
Skrivet av DataGnutten:

Hej har skaffat Xbox one såg att man kan få Xbox One bakåtkompatibilitet redan nu om man är Xbox Preview-medlem. Hur blir man det?. Går det ordna på annat sätt..

Bara säg till om och när du vill ha en invite så hjälper vi dig här på forumet. Tar cirka 48 timmar efter invite så kan man börja.

Visa signatur

| PC : i5 4690K 3,5 GHz @ 4,4 GHz/Argon AR01, MSI Z97 GAMING 5, ADATA 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG, MSI GTX 970 Gaming 4G, 1TB Toshiba 7200rpm, SSD EVO 850 120GB, NZXT H440W Silent | Mac Pro, 2.66 GHz Quad | Xbox live : DoktorKrall | Bitter gammal gubbjävel på vintern |
Vilken var din första? - Fyndtråden - Inet Fraktfritt

Permalänk
Medlem

Angående microsofts "preview" grejer, se det som ren beta test, har deltagit på WP preview, windows 10 preview och xbox one preview, alla är vad man skulle kalla öppen beta. Med andra ord om du ogillar buggar låt då bli "preview"

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5950x | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Permalänk

Tackar..

Klart jag vill jättegärna ha en invite. Heter silverchrille på xboxen Det vore jättesnällt. Dyker det upp en notis i xboxen då?. Är helt ny på detta

Permalänk

Okej då avaktar jag Tack ändå.

Permalänk
Skrivet av Doktor_Krall:

Bara säg till om och när du vill ha en invite så hjälper vi dig här på forumet. Tar cirka 48 timmar efter invite så kan man börja.

Skulle jätte gärna vilja få en invite till Xbox One Preview Program, mitt gamertag är Virrcopski.

Mvh Viktor.

Visa signatur

Whazzaaaaah

Permalänk
Medlem

Vad lirar folk på sina boxar?
Jag har svårt att hitta något som jag fastnar för

Det enda jag orkat lira ut är Diablo 3, men det var på håret det med. Väldigt repetitivt.
Hade höga förväntningar för MGS 5: Phantom Pain, men efter att ha lirat Ground Zeroes så är jag rätt besviken.
CoD: AW var kul ett litet tag, men känns mest stissigt och ointressant nu.
State of Decay var en bra idé, men väldigt buggigt, segt och med irriterande låg FPS.

Började lira Assassins Creed: Black Flag idag, men även detta känns rätt så oinspirerande.

Jag saknar en riktigt gripande story och utmanande gameplay! Som det första MGS till första Playstation var!

Jag kanske börjar bli gammal och gaggig...

//Gorian

Visa signatur

---

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Gorian:

Vad lirar folk på sina boxar?
*klipp*

//Gorian

Själv har jag mest spelat Rare Replay mest på senare tid. Både vid TVn men ungefär lika mycket via Windows 10s strömningsfunktion.

Lyckades för övrigt plocka Swananan i Viva Pinata idag. Den och Quackberryn har jag alltid haft svårt att få tag i.

En minut efter bilden togs hade fanskapet tillslut ätit båda mackorna och bosatt sig.

Bortsett från Rare Replay så har lite andra spel som jag kommit av mig, Halo: MCC och Forza Horison 2 specifikt. Samt lite Games with Gold-titlar jag gärna satt igång med men inte blir av.

EDIT: Black Flag är värd lite mer tid så ge inte upp alltför tidigt. Av alla Assassins Creed-titlar är det nog denna som är mest nyskapande. Ett av mina favoritspel och det faktum att vi faktiskt fick denna via GwG var riktigt nice. Inte haft möjlighet att spela igenom spelet på Xbox One ännu (spelat igenom PC-utgåvan, tror jag kom 30% in i PS4-utgåvan men kom av mig) men ser fram emot när jag får möjlighet.

Själv ser jag fram emot MGS V: Phantom Pain mycket men kommer få svårt att välja plattform. Lutar mot PC eller PS4 då jag misstänker att Konami förmodligen lagt ner mindre jobb på Xbox One-utgåvan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorian:

Vad lirar folk på sina boxar?
Jag har svårt att hitta något som jag fastnar för

//Gorian

Efter att ha haft en xbone i 3dagar så jag inte hunnit med att sondera marknaden så hårt, men forsa horizon2 gillar jag skarpt, det finns ett demo att tanka ner om man vill testa det.

/f

Visa signatur

meep meep

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorian:

Vad lirar folk på sina boxar?
Jag har svårt att hitta något som jag fastnar för

Det enda jag orkat lira ut är Diablo 3, men det var på håret det med. Väldigt repetitivt.
Hade höga förväntningar för MGS 5: Phantom Pain, men efter att ha lirat Ground Zeroes så är jag rätt besviken.
CoD: AW var kul ett litet tag, men känns mest stissigt och ointressant nu.
State of Decay var en bra idé, men väldigt buggigt, segt och med irriterande låg FPS.

Började lira Assassins Creed: Black Flag idag, men även detta känns rätt så oinspirerande.

Jag saknar en riktigt gripande story och utmanande gameplay! Som det första MGS till första Playstation var!

Jag kanske börjar bli gammal och gaggig...

//Gorian

Witcher 3, mer story får du leta efter, ett sidouppdrag innehåller mer story än hela destiny...

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5950x | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Permalänk
Skrivet av Virrcopski:

Skulle jätte gärna vilja få en invite till Xbox One Preview Program, mitt gamertag är Virrcopski.

Mvh Viktor.

Invite skickad

Skrivet av DataGnutten:

Klart jag vill jättegärna ha en invite. Heter silverchrille på xboxen Det vore jättesnällt. Dyker det upp en notis i xboxen då?. Är helt ny på detta

Någon silverchrille gick det inte att hitta

Visa signatur

| PC : i5 4690K 3,5 GHz @ 4,4 GHz/Argon AR01, MSI Z97 GAMING 5, ADATA 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG, MSI GTX 970 Gaming 4G, 1TB Toshiba 7200rpm, SSD EVO 850 120GB, NZXT H440W Silent | Mac Pro, 2.66 GHz Quad | Xbox live : DoktorKrall | Bitter gammal gubbjävel på vintern |
Vilken var din första? - Fyndtråden - Inet Fraktfritt

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Oneone:

Undrar om alla gears kommer till windows 10? hmmm kan alltid hoppas det

Ja så blev det ju

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av toxicwaste2014:

Hej , är det någon som vet hur man för upp kanallistan för Xbox one tv tunern? den hittar kanaler inkl hd kanaler i det marksända nätet ,men hakar på nåt sätt upp sig när man ska konfigurera oneguide , får bara en svart skärm därefter , någon som fått det att fungera som vet hur man ska göra?

Edit : bör man ange nåt speciellt postnummer /region för få det att fungera?
läst att vissa fått det att fungera genom att ange postnummer för UK etc? så man slipper fastna på oneguide setupen?

Edit2: region UK och postkod g11 samt val av tjänsteprovider - Freeview löste problemet. med Sverige som region går tv tunern ej att använda. fungerar finfint med uk dock

Med vänlig hälsning
Toxicwaste

Toxicwaste, kör du då med det marksända? Det som "ingår" i det du har i antennkabeln? Har ingen box själv men har 1. 2. 3. 4. 5. 6, 7 osv. via antennkabeln och försökte mig på med Digital TV Tunern. Den "hittade" 188" kanaler, men endast 1, 2 och 4 gick att få in. Har du fått in de andra (3, 5, 6 osv.) genom att ställa in din maskin på UK i inställningar och skriva in "g11" som postadress?
Vore rent guld om det gick att få all TV jag har tillgång till nu, via Xboxen =O =D

Skrivet av anon5930:

Själv har jag mest spelat Rare Replay mest på senare tid. Både vid TVn men ungefär lika mycket via Windows 10s strömningsfunktion.

Lyckades för övrigt plocka Swananan i Viva Pinata idag. Den och Quackberryn har jag alltid haft svårt att få tag i.

http://i.imgur.com/eTX2dbN.png
En minut efter bilden togs hade fanskapet tillslut ätit båda mackorna och bosatt sig.

Bortsett från Rare Replay så har lite andra spel som jag kommit av mig, Halo: MCC och Forza Horison 2 specifikt. Samt lite Games with Gold-titlar jag gärna satt igång med men inte blir av.

EDIT: Black Flag är värd lite mer tid så ge inte upp alltför tidigt. Av alla Assassins Creed-titlar är det nog denna som är mest nyskapande. Ett av mina favoritspel och det faktum att vi faktiskt fick denna via GwG var riktigt nice. Inte haft möjlighet att spela igenom spelet på Xbox One ännu (spelat igenom PC-utgåvan, tror jag kom 30% in i PS4-utgåvan men kom av mig) men ser fram emot när jag får möjlighet.

Själv ser jag fram emot MGS V: Phantom Pain mycket men kommer få svårt att välja plattform. Lutar mot PC eller PS4 då jag misstänker att Konami förmodligen lagt ner mindre jobb på Xbox One-utgåvan.

Alltid kul att läsa dina inlägg Anders
1. Är bilden tagen via Windows 10? Känner inte igen fönstret bilden den är skärmdumpad i...
2. Vad tycker du om Viva Pinata? Funderar på att köpa Rare-paketet om det är tillräckligt underhållande för min flickvän. Hon älskar Sims-serien vilket verkar vara något i den stilen (men även nästan alla alster från franska Quantic Dreams, Heavy Rain, Indigo Prophecy men inte "Ellen Pages" Beyond: Two Souls).
3. AC: Black Flag är ett av de bästa i serien. Brotherhood har en edge då jag har en mancrash på Ezio Auditorie och la Volpe
4. MGS V: Phantom Pain verkar bli helt underbart. Öppna ytor med - det som många/alla spel saknar - variation på sätt att interagera med miljön och dess innehåll. Humorn, den komplexa storyn och givetvis Naked Snake gör det till mitt absoluta mest efterlängtade spel i år.
Kan säga att jag älskar Ground Zeroes. Är så varierande, trots att den saknar flertalet funktioner som ska finns/ska finnas i Phantom Pain (box-Snake anyone?).

Skrivet av tellus82:

Witcher 3, mer story får du leta efter, ett sidouppdrag innehåller mer story än hela destiny...

Men det är så förbannat låg framerate, trots att jag är ett megafan av serien (http://imgur.com/c4kRNne) och inventory-systemet är helt uppåt väggarna fel - så föredrar jag Batman: Arkham Knight. Fruktansvärt härliga twist på Batman storyn och med en spelmekanik som är underbar och ett nöje att spela varje gång. Spelade det från start till slut med extremt få avbrott. Kan säga att det inte händer ofta

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Swe.Stars:

Alltid kul att läsa dina inlägg Anders
1. Är bilden tagen via Windows 10? Känner inte igen fönstret bilden den är skärmdumpad i...
2. Vad tycker du om Viva Pinata? Funderar på att köpa Rare-paketet om det är tillräckligt underhållande för min flickvän. Hon älskar Sims-serien vilket verkar vara något i den stilen (men även nästan alla alster från franska Quantic Dreams, Heavy Rain, Indigo Prophecy men inte "Ellen Pages" Beyond: Two Souls).
3. AC: Black Flag är ett av de bästa i serien. Brotherhood har en edge då jag har en mancrash på Ezio Auditorie och la Volpe
4. MGS V: Phantom Pain verkar bli helt underbart. Öppna ytor med - det som många/alla spel saknar - variation på sätt att interagera med miljön och dess innehåll. Humorn, den komplexa storyn och givetvis Naked Snake gör det till mitt absoluta mest efterlängtade spel i år.
Kan säga att jag älskar Ground Zeroes. Är så varierande, trots att den saknar flertalet funktioner som ska finns/ska finnas i Phantom Pain (box-Snake anyone?).

Hehe, tackar antar jag.

1. Jo, normalt sett använder jag MSI Afterburner för screenshots och videodumpning men den verkar inte klara av att fånga Xbox-appen (ännu?) så fick bli en extremt simpel ALT Gr+Print Screen hehe. Jag har inte satt mig in tillräckligt i Xboxens funktioner heller nu när jag tänker efter, antar att det hade varit enklare och bättre så.

2. Jag gillar spelet rätt skarpt. Jag köpte det via Games for Windows-butiken för flera år sedan och spelade igenom spelet och plockade alla achievements. Blev en till runda nu i och med att spelet ingår i Rare Replay men kommer nog inte orka med 50 timmars cheevon. Dock kommer jag återvända till spelet mer troligen, har ett par pinator kvar jag gärna skulle vilja ha, bortsett från alla de som krävs för diverse achievements då.

Vad gäller vad spelet ska jämföras med så är nog inte The Sims helt fel. Det är lite simulator/managment-stuk men inte alltför mycket micro managment. Pinatorna klarar sig överlag bra själva men som spelare får man göra diverse saker för att locka till sig nya. Det går inte direkt att misslyckas då spelet i värsta fall ändå bara fortsätter och man får vänta in att de svårare och högre rankade pinatorna dyker upp igen. Härligt spel att koppla av med iallafall.

Spelet använder Svenska som språk (både text och röster) om man har Svenskt språk i Xbox aktiverat bör tilläggas, har man Engelskt språk så får man Engelska istället:
En video kan nog visa upp spelet, exempelvis denna visar upp början av spelet och det mesta om hur gameplayet är:

3. Hehe. AC 2, Brotherhood och även Revelations (även om jag var besivken på hur lite revelations det faktiskt var i spelet) gillades skarpt här med. 3an var rätt okej med, jag gillade storyn men hade lite svårt för gameplayet. AC 1 (förvisso rätt bra när den kom men rejält ifrånsprungen 2an och övriga spel) och Unity är de klart svagaste titlarna i mitt tycke, även om jag uppskattade dessa till och från.

4. Jo, jag är också rätt hoppfull även om det är lite oroande med utvecklingen inom Konami på senare tid samt att Kojima lämnat serien. Underbar spelserie dock, jag hoppas att vi får se mer (bra) spel i serien, med eller utan Kojima. Ground Zeroes var, som du säger, riktigt underbart trots att det ändå kan ses som ett demo. Samtidigt har spelet gått att köpa billigt på exempelvis Steam samt varit med i PSN+ i våras och nu med GwG till Xbox One.

Big Boss är min favoritorm så ska bli riktigt trevligt att spela vad som bör vara spelet som sammanbryggar spelserien och täcker upp den förmodligen största luckan i dagsläget. Nästa spelet i på tidslinjen blir trots allt Metal Gear, mycket intressanta saker lär ske i Phantom Pain.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

1. Jo, normalt sett använder jag MSI Afterburner för screenshots och videodumpning men den verkar inte klara av att fånga Xbox-appen (ännu?) så fick bli en extremt simpel ALT Gr+Print Screen hehe. Jag har inte satt mig in tillräckligt i Xboxens funktioner heller nu när jag tänker efter, antar att det hade varit enklare och bättre så.

Man kan ta ett screenshot genom att dubbelklicka på Xbox-knappen och sedan trycka på Y. Sen kan man logga in på Xbox.se så ligger alla dina screenshots och videos under Profile. Kvaliteten blir också rätt så bra.

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Skrivet av Gorian:

Vad lirar folk på sina boxar?
Jag har svårt att hitta något som jag fastnar för

Det enda jag orkat lira ut är Diablo 3, men det var på håret det med. Väldigt repetitivt.
Hade höga förväntningar för MGS 5: Phantom Pain, men efter att ha lirat Ground Zeroes så är jag rätt besviken.
CoD: AW var kul ett litet tag, men känns mest stissigt och ointressant nu.
State of Decay var en bra idé, men väldigt buggigt, segt och med irriterande låg FPS.

Började lira Assassins Creed: Black Flag idag, men även detta känns rätt så oinspirerande.

Jag saknar en riktigt gripande story och utmanande gameplay! Som det första MGS till första Playstation var!

Jag kanske börjar bli gammal och gaggig...

//Gorian

Skaffa EA Access finns en del bra spel där för ett väldigt bra pris.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
Ram: Kingston 32GB DDR5 6000MHz
GPU: XFX Radeon RX 6800 XT MERC 319
Operativsystem: Windows 11
Skärm: Acer 27" Nitro XV272UP QHD IPS 144 Hz

Permalänk
Inaktiv

Någon som märker av lagg?

Har haft ps4 innan. Har nu skaffat mig ett xbox-one. Tar jag tex spelet Tomb Raider som finns för både Ps4 och xbox-one, så laggar det lite då å då när man spelar på krysslådan. Men laggade inte på ps4. Någon mer som märker av viss störande lagg när det gäller krysslådan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Ja så blev det ju

Vart har du läst det? jag ser bara att första kommer till 10an? kan du länka?

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200