Permalänk
Medlem

Monitor Arm Tips

Hej.

Funderar starkt på att köpa en dual monitor arm för att få det lite finare, rymligare och lättare att hålla rent.

Skulle gjärna vilja ha lite tips på bra armar eller recensioner på olika armar..

Funderar just nu på [Ergotron LX Dual Side-by-Side] Vet dock inte om x2 24tums skärmar fungerar bra med den =/

Har någon Ergotron LX Dual Side-by-Side eller annan Arm som fungerar klockrent med x2 24Tums Monitorer hör av er, Tillägger att jag vill ha armar som går att dra närma sig.

Tjo!

Permalänk
Medlem

http://www.dustinhome.se/product/5010329226/multibrackets-des...
Kanske vore ngt..har dom själv å är riktigt nöjd!

Permalänk
Skrivet av Gaaara:

Hej.

Funderar starkt på att köpa en dual monitor arm för att få det lite finare, rymligare och lättare att hålla rent.

Skulle gjärna vilja ha lite tips på bra armar eller recensioner på olika armar..

Funderar just nu på [Ergotron LX Dual Side-by-Side] Vet dock inte om x2 24tums skärmar fungerar bra med den =/

Har någon Ergotron LX Dual Side-by-Side eller annan Arm som fungerar klockrent med x2 24Tums Monitorer hör av er, Tillägger att jag vill ha armar som går att dra närma sig.

Tjo!

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1071643&o=inkfrakt

Upp till 27 tum vardera sida. Jag funderar själv på att köpa deras Z1 modell faktiskt, riktigt bra kvalitet iaf och så får man ju usbhubben som bonus med ju.

Visa signatur

ASRock 990FX Extreme9, AMD FX-Series FX-8350 4.0GHz, Kingston HyperX Fury Black DDR3 PC15000/1866MHz CL10 2x8GB, Corsair TX750 750W| Asus Radeon R7 360 OC HDMI DP 2xDVI 2GB| LG BH10LS30| BenQ M2700HD| Samsung HD204UI 32MB 2TB| Western Digital Caviar Black WD1002FAEX 64MB 1TB| Seagate Barracuda ST3000DM001 64MB 3TB| Seagate ST3320833AS 320GB| OCZ Agility2 40GB| Yamaha RX-V365| Corsair Vengeance K90| Steelseries Rival| Bitfenix Colossus| Zalman CNPS9700 LED| Adata USB DashDrive Classic C008 16GB| LG G4 H815 9.0 Havoc-OS 2.9| Linksys WRT1900ACS V2| Ubiquiti Networks EdgeRouter X| Google Chromecast 2nd Gen, 3rd Gen & Audio

Permalänk
Medlem

Fina tipps, har dockl redan dragit en beställning på Ergotron LX Dual Side-by-Side, Hoppas det kommer fungera bra.

Återkommer med lite resultat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gaaara:

Fina tipps, har dockl redan dragit en beställning på Ergotron LX Dual Side-by-Side, Hoppas det kommer fungera bra.

Återkommer med lite resultat.

Länge sedan nu! Men vad tyckte du om armen? Har själv tänkt köpa en arm till min skärm, men har varit inne på Ergotech's Freedom Arm. Men den jäveln finns ju icke att köpa i Europa och vill man frakta hem den kostar frakten lika mycket som armen.

Därför sett mig om efter alternativ och detta verkar vara det enda vettiga som går att få tag på i Sverige?
Ergotron LX:
https://www.dustinhome.se/product/5010380256/lx-desk-mount-lc...

Jag vet att du inte köpte singelarmen, men din är ju från samma företag, så tänkte mest vad du hade att säga om kvalitén osv.

Någon annan som kanske har denna arm och kan yttra sig? Vill kunna rotera skärmen, samt dra den fram och tillbaka i djupled / höjdled / sidled.

Visa signatur

Chassi: Fractal Meshify, Skärm: LG C2 oled, GPU: AMD 6950XT, CPU: Ryzen 5800X3D, M2: 1TB , SSD: 480GB, M2 1TB, PSU: Dark Power Pro 1500W, Mobo: ASUS TUF GAMING X570-PLUS, RAM: 32GB Ripjaws @ 3600MT, Mus: Logitech G502X Matta: Steelseries QcK Heavy, Tbord: Logitech MX Mech Mini, Hörlurar: BD DT1990 Pro, DT770 PRO, Superlux HD-668B, Sennheiser HD599 OS: Win11. AI: Tascam US-20x20, Monitorer: Yamaha HS7 x2.
Citera när ni svarar! :)