Installera SSD iMac - senaste OS X som default?

Permalänk
Medlem

Installera SSD iMac - senaste OS X som default?

Tjo,

Ska installera en SSD i syrrans iMac modell 2011/2012 nåt. Har gjort det en gång förut men nu vill hon ha ny större SSD.

Om jag inte minns fel installerar man sen OS X över internet? Om jag gör detta nu efter installation av ny (tom) SSD, får hon då Mavericks automagiskt?

Visa signatur

5900X | CH8 | 64GB/3600MHz | RTX4080 | SN850 | H2O 2*360 Rad | LG CX48 | Ananda Nano, D30Pro & rHead

Permalänk
Medlem

Jag tror hon får den senaste versionen som aktiverad på hennes apple-id.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Jag tror hon får den senaste versionen som aktiverad på hennes apple-id.

Okej, och vad innebär detta? Ska hon uppgradera till Mavericks innan (går det? Hon har 10.7 nu tror jag) och därefter switchar vi disk?

Visa signatur

5900X | CH8 | 64GB/3600MHz | RTX4080 | SN850 | H2O 2*360 Rad | LG CX48 | Ananda Nano, D30Pro & rHead

Permalänk
Skrivet av bran:

Okej, och vad innebär detta? Ska hon uppgradera till Mavericks innan (går det? Hon har 10.7 nu tror jag) och därefter switchar vi disk?

Uppdatera nu innan. Med Apple så är det alltid att föredra. Ja, det går, men om jag inte tänker helt fel måste hon betala för den då gratis uppdatering gäller från 10.8->10.9. Men hoppas jag har fel där.

Visa signatur

ASUS P6T | Intel i7@4ghz | MSI 680GTX | 3x4gb+3x2gb DDR3 BCLK 195 |Intel X25M 160GB G2 x2 | WD Raptor X Gamer 150gb | SpinPoint F1 1TB | WD Green 1TB |

Permalänk
Medlem

Jag TROR att Mavericks är gratis för alla som har en version modern nog att ha App Store.

Permalänk
Medlem

Mavericks är gratis om man har 10.6 eller nyare (dvs som Perc säger, har App Store).

Ja, säkrast är nog att uppgradera först.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."