Dogecoin (DOGE)

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Evilmonkey:

Btw ser ut att ha svängt för DogeCoin:s. Värdet på dem har halverats på bara en dag. Oroväckande men inget som säger att den inte går upp igen bara att hoppas på det bästa! Ser ut som de flesta av kryptovalutorna har tappat under natten men DogeCoins verkar det gått sämst för med -50% http://coinmarketcap.com/

Är det inflation på marknaden eller? Kommer väll isåfall kanske jämna ut sig sen när det blir svårare att minea DogeCoins?

Tappa inte tron! Själv köpte jag en del DOGE à 0.00000223 BTC. (Jag köper alltid när det är som dyrast, för jag är en smart shibe.) Jag tänker inte sälja av dem nu. Mot månen!

               soon moon
                                                                    beleev in doge
                                not giv up
                                                           spred wurd

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Skrivet av Schackmannen:

Tackar! Nu får jag ingen error men den funkar inte, står stratum connection failed, betyder det att poolen är nere?

Kan bero på det men kanske skrivit fel adress? Vilken pool kör du? Kanske kan vara att porten är stängd med. Nån brandvägg som hindrar eller så?

Skrivet av OskarW90:

Värdet på alla Crypto valutor går antagligen ner fölr julhandel runtom i världen, folk cashar ut för julklappar.

Ah ok ok jo låter logiskt

Skrivet av HurMycket:

Tappa inte tron! Själv köpte jag en del DOGE à 0.00000223 BTC. (Jag köper alltid när det är som dyrast, för jag är en smart shibe.) Jag tänker inte sälja av dem nu. Mot månen!

               soon moon
                                                                              beleev in doge
                                not giv up
                                                           spred wurd

Nej då ska spara mina och hoppas på det bästa men man börjar ju undra!

Visa signatur

Stationär Dator : FD define r3|Corsair RM 750W|i7 4770K +NH-U9B SE2|Z87-DS3H|ASUS R9 290 4GB DirectCuII|A-data 1600 DDR3 8GB|2TB + 1TB + 1 TB + 120Gb SSD
Bärbar dator : Acer Aspire TimelineX 5820TG

BeErNwHiSkY:Beer and Whisky!

Permalänk
Skrivet av Evilmonkey:

Kan bero på det men kanske skrivit fel adress? Vilken pool kör du? Kanske kan vara att porten är stängd med. Nån brandvägg som hindrar eller så?

Ah ok ok jo låter logiskt

Nej då ska spara mina och hoppas på det bästa men man börjar ju undra!

minar hos netcodepool, skrev så här i min miner cudaminer.exe -o stratum+tcp://doge.netcodepool.org:4093 -u användarnamn.workernamn -p lösenord

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 5900X MB: ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero GPU: GIGABYTE Radeon RX 6900 XT AORUS Ultimate Xtreme WaterForce WB RAM: 32GB 3200 MT/s CL 16 Trident Z RGB SSD: WD Black SN750 1 TB PSU: ASUS ROG Loki 1000W SFX-L Skärm: Alienware AW3423DW

Permalänk
Medlem

Ser priser på 1.8USD per 1000
Mot månen?

Permalänk
Skrivet av Schackmannen:

minar hos netcodepool, skrev så här i min miner cudaminer.exe -o stratum+tcp://doge.netcodepool.org:4093 -u användarnamn.workernamn -p lösenord

ah ok ok du använder Cudaminer. Ska vara lite annorlunda än cgminer.exe scriptet.
MineWithNvidiaGPU.bat
cudaminer.exe -o stratum+tcp://POOLADDRESS: PORTNUMBER -O USERNAME.WORKER: PASSWORD

Så i ditt fall:
cudaminer.exe -o stratum+tcp://doge.netcodepool.org:4093 -O användarnamn.workernamn:workerlösenord

Hoppas det ska funka

Visa signatur

Stationär Dator : FD define r3|Corsair RM 750W|i7 4770K +NH-U9B SE2|Z87-DS3H|ASUS R9 290 4GB DirectCuII|A-data 1600 DDR3 8GB|2TB + 1TB + 1 TB + 120Gb SSD
Bärbar dator : Acer Aspire TimelineX 5820TG

BeErNwHiSkY:Beer and Whisky!

Permalänk
Medlem

Dom 10k som jag satte in på Cryptsy är nu 17k efter en trade

Köpläge nu!

Visa signatur

MacBook Pro 15" 2016
-
robin.se

Permalänk
Skrivet av Evilmonkey:

ah ok ok du använder Cudaminer. Ska vara lite annorlunda än cgminer.exe scriptet.
MineWithNvidiaGPU.bat
cudaminer.exe -o stratum+tcp://POOLADDRESS: PORTNUMBER -O USERNAME.WORKER: PASSWORD

Så i ditt fall:
cudaminer.exe -o stratum+tcp://doge.netcodepool.org:4093 -O användarnamn.workernamn:workerlösenord

Hoppas det ska funka

Blir samma sak :/

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 5900X MB: ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero GPU: GIGABYTE Radeon RX 6900 XT AORUS Ultimate Xtreme WaterForce WB RAM: 32GB 3200 MT/s CL 16 Trident Z RGB SSD: WD Black SN750 1 TB PSU: ASUS ROG Loki 1000W SFX-L Skärm: Alienware AW3423DW

Permalänk
Skrivet av Schackmannen:

Blir samma sak :/

Citat:

POOL IS CURRENTLY OFFLINE FOR UPGRADES

Stratum Servers are currently down(the hashrate you see in the dashboard is from a few test miners).

You can still withdraw you coins. There was a pause last night where we disabled payouts to move coins in from cold storage. ** more moved from cold, withdrawals re-enabled.

We are using this downtime to more or less totally gut the pool server. When we relaunch we will have a huge increase in capacity and performance. Thanks for being patient while we make these changes.

Så du får köra på en annan pool

Visa signatur

Stationär Dator : FD define r3|Corsair RM 750W|i7 4770K +NH-U9B SE2|Z87-DS3H|ASUS R9 290 4GB DirectCuII|A-data 1600 DDR3 8GB|2TB + 1TB + 1 TB + 120Gb SSD
Bärbar dator : Acer Aspire TimelineX 5820TG

BeErNwHiSkY:Beer and Whisky!

Permalänk
Skrivet av Evilmonkey:

Så du får köra på en annan pool

Vilken kör du?

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 5900X MB: ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero GPU: GIGABYTE Radeon RX 6900 XT AORUS Ultimate Xtreme WaterForce WB RAM: 32GB 3200 MT/s CL 16 Trident Z RGB SSD: WD Black SN750 1 TB PSU: ASUS ROG Loki 1000W SFX-L Skärm: Alienware AW3423DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schackmannen:

Vilken kör du?

Jag kör http://dogehouse.org/, inte haft några problem där!

Visa signatur

Fractal Design Arc | Fractal Design Newton R2 650W | Asus Maximus Gene V | Asus GTX 680 | i7-2700k @ 4.6GHz w. Kühler 620 | 2133MHz 8GB RAM | A-data S510 SSD 120GB

Permalänk
Skrivet av Schackmannen:

Vilken kör du?

Kör http://doge.pool.webxass.de/ har fungerat bra nu i 3 dagar så har dock haft problem med frontend dvs hemsidan men själva miningen har fungerat utan större problem. Har även http://fast-pool.com som backuppool om den andra skulle gå ner.

Visa signatur

Stationär Dator : FD define r3|Corsair RM 750W|i7 4770K +NH-U9B SE2|Z87-DS3H|ASUS R9 290 4GB DirectCuII|A-data 1600 DDR3 8GB|2TB + 1TB + 1 TB + 120Gb SSD
Bärbar dator : Acer Aspire TimelineX 5820TG

BeErNwHiSkY:Beer and Whisky!

Permalänk
Skrivet av Evilmonkey:

Kör http://doge.pool.webxass.de/ har fungerat bra nu i 3 dagar så har dock haft problem med frontend dvs hemsidan men själva miningen har fungerat utan större problem. Har även http://fast-pool.com som backuppool om den andra skulle gå ner.

Så om jag ska mina i den första poolen ska jag skriva stratum+tcp://doge.pool.webxass.de:3333 -u Weblogin.Worker -p Worker password?

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 5900X MB: ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero GPU: GIGABYTE Radeon RX 6900 XT AORUS Ultimate Xtreme WaterForce WB RAM: 32GB 3200 MT/s CL 16 Trident Z RGB SSD: WD Black SN750 1 TB PSU: ASUS ROG Loki 1000W SFX-L Skärm: Alienware AW3423DW

Permalänk
Medlem

Jag gillar hur den här tråden började som en plojgrej men har utvecklats till en seriös tråd om att mina dogecoins xD asroligt att se hur folks inställning till dogecoins förändras igenom tråden.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 pro
5800H
RTX 3060
16bg

Permalänk
Skrivet av Schackmannen:

Så om jag ska mina i den första poolen ska jag skriva stratum+tcp://doge.pool.webxass.de:3333 -u Weblogin.Worker -p Worker password?

Om det funkar i Cudaminer ja
Här kommer hela mitt script som jag använder men det är ju för AMD och cgminer.

cgminer.exe --scrypt -o stratum+tcp://doge.pool.webxass.de:3333 -u username.worker -p password --thread-concurrency 4096 -I 10 -g 1 -w 256 --failover-only -o stratum+tcp://fast-pool.com:3333 -u username.worker -p password

Skulle gissa att detta funkar i Cudaminer:

cudaminer.exe -o stratum+tcp://doge.pool.webxass.de:3333 -O användarnamn.workernamn:workerlösenord

Visa signatur

Stationär Dator : FD define r3|Corsair RM 750W|i7 4770K +NH-U9B SE2|Z87-DS3H|ASUS R9 290 4GB DirectCuII|A-data 1600 DDR3 8GB|2TB + 1TB + 1 TB + 120Gb SSD
Bärbar dator : Acer Aspire TimelineX 5820TG

BeErNwHiSkY:Beer and Whisky!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Holmfrid:

Jag gillar hur den här tråden började som en plojgrej men har utvecklats till en seriös tråd om att mina dogecoins xD asroligt att se hur folks inställning till dogecoins förändras igenom tråden.

Just därför Dogecoins är populärt. Alla har roligt med det och snubbarna på http://www.reddit.com/r/dogecoin/ är ju bara för härliga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kuumaa:

Just därför Dogecoins är populärt. Alla har roligt med det och snubbarna på http://www.reddit.com/r/dogecoin/ är ju bara för härliga.

Ja, Dogecoin communityn är skitrolig! <33 to you all

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk
Skrivet av Evilmonkey:

Om det funkar i Cudaminer ja
Här kommer hela mitt script som jag använder men det är ju för AMD och cgminer.

cgminer.exe --scrypt -o stratum+tcp://doge.pool.webxass.de:3333 -u username.worker -p password --thread-concurrency 4096 -I 10 -g 1 -w 256 --failover-only -o stratum+tcp://fast-pool.com:3333 -u username.worker -p password

Skulle gissa att detta funkar i Cudaminer:

cudaminer.exe -o stratum+tcp://doge.pool.webxass.de:3333 -O användarnamn.workernamn:workerlösenord

Det typ funkar, det står att den typ börjar minea men min gpu usage går knappt upp och sen börjar allt att lagga och efter 20sekunder så kraschar cudaminer, pls helperino.

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 5900X MB: ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero GPU: GIGABYTE Radeon RX 6900 XT AORUS Ultimate Xtreme WaterForce WB RAM: 32GB 3200 MT/s CL 16 Trident Z RGB SSD: WD Black SN750 1 TB PSU: ASUS ROG Loki 1000W SFX-L Skärm: Alienware AW3423DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kuumaa:

-4000
-9000
-9000
-9000

T_T

-500
-1000
-2000
-4000
-8000
-16000
-32000
-64000

har jag fått två gånger. Snacka om otur! Tur att allt är "gratis" pengar från mining.

Permalänk
Skrivet av Schackmannen:

Det typ funkar, det står att den typ börjar minea men min gpu usage går knappt upp och sen börjar allt att lagga och efter 20sekunder så kraschar cudaminer, pls helperino.

Kan tyvärr inte hjälpa då jag varken har Nvidiakort eller använder Cudaminer. Provat att köra det som administratör?
Här har du iaf senaste releasen av Cudaminer. Cudaminer <-cudaminer-2013-12-18.zip [32+64bit version] (7.2 MB)
Hittade från denna sida: https://bitcointalk.org/index.php?topic=167229.0

Det du måste göra då är att kopiera din .bat fil dvs MineWithNvidiaGPU.bat till den mapp du har cudaminer.exe.

Visa signatur

Stationär Dator : FD define r3|Corsair RM 750W|i7 4770K +NH-U9B SE2|Z87-DS3H|ASUS R9 290 4GB DirectCuII|A-data 1600 DDR3 8GB|2TB + 1TB + 1 TB + 120Gb SSD
Bärbar dator : Acer Aspire TimelineX 5820TG

BeErNwHiSkY:Beer and Whisky!

Permalänk
Moderator
Moderator

*Tråd rensad enl § 9.*

Ingen handel i forumet.

Citat:

§ 9
Marknadsföring och annonsering

Forumet får inte användas för annonsering eller marknadsföring av egen eller andras verksamhet. Privatpersoner ska använda Marknad för all slags handel. Det räknas alltid som marknadsföring att sprida länkar som är utformade så att någon tjänar pengar, får poäng eller liknande när de används. Ett annat exempel är platsannonser. För sådana hänvisar vi till vår särskilda jobbavdelning.

http://www.sweclockers.com/forum/regler

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcusk:

-500
-1000
-2000
-4000
-8000
-16000
-32000
-64000

har jag fått två gånger. Snacka om otur! Tur att allt är "gratis" pengar från mining.

Trösta dig med det här

Rich player bets and loses 34.74 mDoge on Doge-Dice after massive winning spree

Har själv bara gått back från gambling.. Senast var 9 förluster i rad.

Visa signatur

Intel Core i7 7700K 4,2GHz - MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X - Corsair LPX 16GB, DDR4 3000Mhz - ASUS PRIME Z270-A - Fractal Design Define R5 - Cooler Master 212 EVO - Corsair AX860 80+ Platinum - A-DATA SSD Premier Pro SP900 128GB, Samsung 960 EVO 250GB - Kingston v400 120 GB - Windows 10 Pro 64-bit
2x Dell U2515H IPS 1440p - ath-m50x & Mod Mic - Asus STX - Oculus Rift + Touch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcusk:

-500
-1000
-2000
-4000
-8000
-16000
-32000
-64000

har jag fått två gånger. Snacka om otur! Tur att allt är "gratis" pengar från mining.

http://en.wikipedia.org/wiki/Martingale_(betting_system)

Statistiskt kommer du torska på att köra detta system.

Visa signatur

BOX[1] | ASUS TUF GAMING X570-PLUS, AMD 5950X, PowerColor RD 6900XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av SKab:

http://en.wikipedia.org/wiki/Martingale_(betting_system)

Statistiskt kommer du torska på att köra detta system.

Mina 200k i profit säger något annat

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kuumaa:

Mina 200k i profit säger något annat

Nej det gör de inte. Det de säger är att det existerar varians, vilket torde vara självklart. Men om varenda satsning i en serie har negativt förväntat värde så är det omöjligt att slutresultatet är ett positivt förväntat värde och alltså förlorar du de facto pengar för varje satsning du gör. Men alla lotterier värden över går ju runt eftersom folk chansar på variansen.

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk

Hur lång tid brukar det ta innan man kan överföra till sin wallet? Har minat i ca 11 timmar nu. http://i.imgur.com/hFcVQ5C.png

Permalänk
Medlem
Skrivet av HugSeal:

Nej det gör de inte. Det de säger är att det existerar varians, vilket torde vara självklart. Men om varenda satsning i en serie har negativt förväntat värde så är det omöjligt att slutresultatet är ett positivt förväntat värde och alltså förlorar du de facto pengar för varje satsning du gör. Men alla lotterier värden över går ju runt eftersom folk chansar på variansen.

Precis, alltså kommer man inte att torska. Man kan komma att torska. Vissa klara sig bra, andra går det mindre bra för. Men du fick det till att låta som att alla kommer att gå minus, vilket uppenbarligen inte är sant

Permalänk
Medlem

Testa det här precis med ett gtx 680 från KFA2(LTD V4) och jag lyckades får ca 350-380 kh/s men med en temperatur på +-86 grader. Känns lite sådär

Permalänk
Medlem
Skrivet av kinkyboo:

Testa det här precis med ett gtx 680 från KFA2(LTD V4) och jag lyckades får ca 350-380 kh/s men med en temperatur på +-86 grader. Känns lite sådär

Nvidia kort är värdelösa på scrypt mining, inte ens värt att försöka. Skaffa AMD 280x Crossfire istället om du verkligen vill försöka på riktigt.

Sen kan jag även tala om att det är en rogue sell order på coins-e som driver upp profibilityn på dogecoins, i själva verket ligger den på 10 onde plats. Lita inte på alla siffror som står på coinwars.

Permalänk
Medlem

Känns som att Dogecoin kan ta över Litecoin! Växer otroligt fort
Snubblade in på http://enklarebitcoins.com där dom kommer acceptera DOGE

Tråkigt att man har typ 10 LTC som vägrar gå upp i värde...

Visa signatur

MacBook Pro 15" 2016
-
robin.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av SimpaK:

Nvidia kort är värdelösa på scrypt mining, inte ens värt att försöka. Skaffa AMD 280x Crossfire istället om du verkligen vill försöka på riktigt.

Sen kan jag även tala om att det är en rogue sell order på coins-e som driver upp profibilityn på dogecoins, i själva verket ligger den på 10 onde plats. Lita inte på alla siffror som står på coinwars.

Tyvärr stämmer det nog ganska bra men det vore skoj att testa köra några nätter för att se hur mycket man kan skrapa ihop för skojs skull, men bara om det går att begränsa programmet så den inte ligger och pumpar i 86 grader, no gusta.