Dogecoin (DOGE)

Permalänk
Medlem
Skrivet av kinkyboo:

Tyvärr stämmer det nog ganska bra men det vore skoj att testa köra några nätter för att se hur mycket man kan skrapa ihop för skojs skull, men bara om det går att begränsa programmet så den inte ligger och pumpar i 86 grader, no gusta.

Det bör gå att begränsa hur mycket cudaminner ska använda av din GPU då det finns egna inställningar att ta till. Du skulle nog kunna pröva att tex köra med inställningarna för ett GTX 660-670 eftersom du har ett GTX 680. Jag har dock bara kört på auto och är inte helt säker om det går bra att göra detta så någon får gärna rätta mig om jag har fel.

Här finner du en hardware comparison med olika grafikkort och config:

https://litecoin.info/Mining_hardware_comparison

Visa signatur

Intel Core i7 7700K 4,2GHz - MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X - Corsair LPX 16GB, DDR4 3000Mhz - ASUS PRIME Z270-A - Fractal Design Define R5 - Cooler Master 212 EVO - Corsair AX860 80+ Platinum - A-DATA SSD Premier Pro SP900 128GB, Samsung 960 EVO 250GB - Kingston v400 120 GB - Windows 10 Pro 64-bit
2x Dell U2515H IPS 1440p - ath-m50x & Mod Mic - Asus STX - Oculus Rift + Touch

Permalänk
Medlem

Fantastiskt roligt!
Har inte haft mycket över för hittepå valutor tidigare. Men blev intresserad när jag såg tråden för någon dag sedan. Tack "HurMycket".

Så nu minar jag på. Varför? Inte för att bli rik. Utan för att ett memme har blivit valuta Jag konsumerar reddit, ifunny, 9gag i mängder och är fascinerad av drivkraften bakom. Kanske kommer DogeCoin (humorn) bli den stora alternativa valutan i samma grad som "porrindustrin" var avgörande för Betamax.

Håller ca 700 knyck (khash/s) på grafikkortet samt 40 knyck på processorn, se signatur.
Funderar starkt på att skriva en enkel tutorial (Basic Basic Nivå) under mellandagarna hur man minar här på Swec så att alla kan hänga på tåget.
God Jul!

Visa signatur

"Maybe I should code a Tipping bot, instead of these well-known DDos bots. I would tip your wallets until these were overloaded"

CPU: Phenom II 1095T @3.85GHZ - Hyper 212 Plus Cpu Cooler Moderkort: M4A89GTDPRO/USB3 (CPU/NB Frequency: 2814 MHZ) Grafikkort: Sapphire HD 7970 (GPU 1170MHZ - VRAM 1600MHZ)

Permalänk

Får inte http://dogehouse.org att fungera. Får bara server respond is empty

-d 1 -H 2 -i 0,0 -l auto -o stratum+tcp://stratum.dogehouse.org:3333

Lite hälp uppskattas

Visa signatur

P190 * Gigabyte X58-UD5 * i7 920 * Corsair 6Gb 1333Mhz CL-9 * GTX 560 Ti SLI * Velociraptor 150GB * Seagate 500GB 7200.11 * Plextor PX-810SA * Vista 64 * T220 *

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meller127:

Får inte http://dogehouse.org att fungera. Får bara server respond is empty

-d 1 -H 2 -i 0,0 -l auto -o stratum+tcp://stratum.dogehouse.org:3333

Lite hälp uppskattas

Hur ser din .bat fil ut?
Jag har t.ex endast:

cgminer --scrypt -o stratum+tcp://dogehouse.org:3333 -u Flygman.Flygworker -p 1234 -I 13

Dold text

Sedan config:

{
"pools" : [
{
"url" : "stratum+tcp://dogehouse.org:3333",
"user" : "Flygman.Flygworker",
"pass" : "1234"
},
{
"url" : "http://url2:8344",
"user" : "user2",
"pass" : "pass2"
},
{
"url" : "http://url3:8332",
"user" : "user3",
"pass" : "pass3"
}
],

"failover-only" : true,
"no-submit-stale" : true,
"api-listen" : true,
"api-port" : "4028",
"api-allow" : "W:192.168.1.0/24,W:127.0.0.1"
}

Dold text
Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem

Haha. Installerade CPUminer på min VPS server. Får ut sköna 3.45 Khash/s

Tips till er som har riktiga servrar som ni inte betalar el för

Visa signatur

MacBook Pro 15" 2016
-
robin.se

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Daavido:

Trösta dig med det här

Rich player bets and loses 34.74 mDoge on Doge-Dice after massive winning spree

Har själv bara gått back från gambling.. Senast var 9 förluster i rad.

         dat prefiks
                                                                                        feu doge
                                stil rich shibe
                                                          

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk

Nu så löste det sig. stratum+tcp://dogehouse.org:3333 to the moon

Visa signatur

P190 * Gigabyte X58-UD5 * i7 920 * Corsair 6Gb 1333Mhz CL-9 * GTX 560 Ti SLI * Velociraptor 150GB * Seagate 500GB 7200.11 * Plextor PX-810SA * Vista 64 * T220 *

Permalänk

low price, how opportunity, such christmas gift.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daavido:

Det bör gå att begränsa hur mycket cudaminner ska använda av din GPU då det finns egna inställningar att ta till. Du skulle nog kunna pröva att tex köra med inställningarna för ett GTX 660-670 eftersom du har ett GTX 680. Jag har dock bara kört på auto och är inte helt säker om det går bra att göra detta så någon får gärna rätta mig om jag har fel.

Här finner du en hardware comparison med olika grafikkort och config:

https://litecoin.info/Mining_hardware_comparison

Tack! Tog en stund att fatta vad man skulle göra exakt men lyckades skrapa ihop:
cudaminer.exe -H 1 -C 2 -m 1 -l K16x2 -i 1
Ligger runt 70 grader stabilt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pakki:

Känns som att Dogecoin kan ta över Litecoin! Växer otroligt fort
Snubblade in på enklarebitcoins.com där dom kommer acceptera DOGE

Tråkigt att man har typ 10 LTC som vägrar gå upp i värde...

Hehehe jag har också rätt exakt 10 ltc. Väntar en vecka snart på att glansdagarna ska komma tillbaka. Fast nu nöjer jag mig nog med kurs på 20€...

Permalänk
Medlem

Nu är dogecoin nere på $24.33 från 40$ för några timmar sedan. Kommer fortsätta minska.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SimpaK:

Nu är dogecoin nere på $24.33 från 40$ för några timmar sedan. Kommer fortsätta minska.

Ehm. What?

Hur många coins pratar du om?

Visa signatur

MacBook Pro 15" 2016
-
robin.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pakki:

Ehm. What?

Hur många coins pratar du om?

http://www.coinwarz.com/cryptocurrency, sen kollar du på dogecoin

Permalänk
Medlem
Skrivet av SimpaK:

Helt fel sätt att mäta värdet.
Den där sidan visar hur mycket du tjänar om dagen med 1000 Khash/s

Men yeah, sure. Det går väl att tänka så

Visa signatur

MacBook Pro 15" 2016
-
robin.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uhivra:

http://i.imgur.com/IYZha4A.png?1

hehe mitt gtx 780 tuggar ganska bra

Har också ett gtx 780. Men jag kommer bara upp i ca 350khash/s
Vad kör du med för inställningar för att komma upp i så bra khash/s

Permalänk
Medlem
Skrivet av SimpaK:

Nu är dogecoin nere på $24.33 från 40$ för några timmar sedan. Kommer fortsätta minska.

titta inte på Coinwarz... den uppdateras inte ordentligt från Exchange sidorna har jag märkt... Dogecoin föll igår natt och det har börjat hämta sig.

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk

Då passerade jag 1000 Dogecoins wow
Va kul detta

Visa signatur

P190 * Gigabyte X58-UD5 * i7 920 * Corsair 6Gb 1333Mhz CL-9 * GTX 560 Ti SLI * Velociraptor 150GB * Seagate 500GB 7200.11 * Plextor PX-810SA * Vista 64 * T220 *

Permalänk
Medlem

Hur mycket är 1000 doge värt ungefär?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jeppe.-:

Hur mycket är 1000 doge värt ungefär

Ca 0.00081754 BTC = 0.49022 USD just nu.

Visa signatur

Ett flertal datorer (typ 5-6).
Himla nöjd med min BeadaPanel med Aida64.
Om det alltid var bättre förr så kommer det aldrig att bli lika bra igen som det är just nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jeppe.-:

Hur mycket är 1000 doge värt ungefär

Beror på vart du använder det.
På ebay 1-3$
dogecoin forum - ~1$

Permalänk
Medlem
Skrivet av kj3lll3:

Har också ett gtx 780. Men jag kommer bara upp i ca 350khash/s
Vad kör du med för inställningar för att komma upp i så bra khash/s

200 mhz+ på coreclock Byte äevn till inställningarna som någon ovan länka och kan köra i 530khash då med 210+ i clock, men då blir det lite isntabillt och kan inte pilla med annat under tiden så kör 190+ och kan streama från netflix samtidigt (får runt 500 då)

cudaminer.exe -H 1 -C 2 -d 0 -i 0 -l T12x32 -o stratum+tcp://dogehouse.org:3333 -O feldoh.user:password
pause

glöm inte ändra till eran egen pool och worker om ni inte vill köra på åt mig

Dold text
Permalänk
Medlem

Är väldigt ny på det här med mining och har lyckats få igång cgminer men den är nog inte confad rätt. GPU verkar jobba men programmet hittar bara nya block hela tiden?

Stratum from pool 0 detected new block
Stratum from pool 0 detected new block
Stratum from pool 0 detected new block

Visa signatur

FD Define R5 | Corsair RM850x | Asus Prime z370-p | i5 8600k | G.Skill 2x8gb 3600mhz | Palit GTX 1080ti | Samsung 960 Evo 500gb

Citat av en här på swec:
"AMD är sämst. Dessutom är jag AMD fanboy."

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Piinmu:

Är väldigt ny på det här med mining och har lyckats få igång cgminer men den är nog inte confad rätt. GPU verkar jobba men programmet hittar bara nya block hela tiden?

Stratum from pool 0 detected new block
Stratum from pool 0 detected new block
Stratum from pool 0 detected new block

Står det någon hashrate? Vad är din GPU-användning enligt MSI Afterburner? Kan du ta ett screenshot på cgminer?

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av HurMycket:

Står det någon hashrate? Vad är din GPU-användning enligt MSI Afterburner? Kan du ta ett screenshot på cgminer?

GPU användning ligger runt 96-97% så den jobbar ju.

EDIT: Kanske ska se ut så och att jag bara är okunnig men verkar ha 28 khash/s enligt hemsidan på min worker.

Visa signatur

FD Define R5 | Corsair RM850x | Asus Prime z370-p | i5 8600k | G.Skill 2x8gb 3600mhz | Palit GTX 1080ti | Samsung 960 Evo 500gb

Citat av en här på swec:
"AMD är sämst. Dessutom är jag AMD fanboy."

Permalänk
Medlem
Skrivet av kinkyboo:

Testa det här precis med ett gtx 680 från KFA2(LTD V4) och jag lyckades får ca 350-380 kh/s men med en temperatur på +-86 grader. Känns lite sådär

VIlka setting körde du? Jag får ca 180 med mitt 680 :S

Permalänk
Medlem
Skrivet av StigJobs:

Du får mynten i din pool. Gå in på din pool och klicka Edit Account och sen kan du casha ut pengarna till din wallet därifrån.

Problemet är just att account balance är 0 på min pool. Men som HurMycket sade så är det pga att poolen inte har hittat något block.

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Piinmu:

GPU användning ligger runt 96-97% så den jobbar ju.

http://www.bilddump.se/bilder/20131221221101-213.112.68.203.P...

EDIT: Kanske ska se ut så och att jag bara är okunnig men verkar ha 28 khash/s enligt hemsidan på min worker.

Du ska ha någonting över 500 khash/s iallafall. Kan du möjligen sakna någon OpenCL-drivrutin?

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av HurMycket:

Du ska ha någonting över 500 khash/s iallafall. Kan du möjligen sakna någon OpenCL-drivrutin?

Mycket möjligt, vart hittar man det isåfall?
Läste någonstans att nyaste och speciellt beta drivrutiner till GPU inte är att föredra, kan det ha med det att göra också då jag kör senaste beta?

Visa signatur

FD Define R5 | Corsair RM850x | Asus Prime z370-p | i5 8600k | G.Skill 2x8gb 3600mhz | Palit GTX 1080ti | Samsung 960 Evo 500gb

Citat av en här på swec:
"AMD är sämst. Dessutom är jag AMD fanboy."

Permalänk

Denna tråd har blivit underbar. Läser konstant. Riktigt trevligt att se en sådan trevlig community kring Dogecoins. Kom ihåg, vi vill fortsätta på samma spår, inte bli som BTC eller LTC. Men kom även ihåg att vi inte heller ska hata andra valutor eller dess community för att de är annorlunda!

Ch(m)oons for you peeps.

P.S. Skulle vara riktigt fint ifall SweClockersredaktionen började med jämförelse av hashrates i grafikkortsrecensionerna. Kanske även khash/watt etc. Funderar på att skicka iväg ett meddelande till antingen Emil Å. eller Jonas T. Hade varit bra ifall andra också gjorde det så man kan få igenom någonting sådant. Tror att intresset finns där

Visa signatur

« CITERA FÖR SVAR »

CPU: AMD Ryzen 7 3700X ║ MB: ASUS X570-PLUS ║ RAM: 32GB ║ GPU: GeForce GTX 1080 ║ PSU: EVGA SuperNOVA 750 G2 ║ SSD: Samsung 970 EVO+ 500GB ║

Permalänk
Skrivet av HElephant:

Kom ihåg, vi vill fortsätta på samma spår, inte bli som BTC eller LTC.

Vad menar du?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607