Dogecoin (DOGE)

Permalänk
Medlem

Någon snäller som har invite till doge.scryptpools.com?

Visa signatur

WROOOOOOM
Citera så hittar jag tillbaka!

Permalänk
Medlem

Då ligger man back 90k tack vare gambling

Permalänk
Skrivet av Stenull:

CGminer byter automatiskt pool med parametern

--failover only

Many wow and a happy mooo to you all

Hur använder du det kommandot? Ny rad med den nya poolen efter? Kan du lägga upp din cminer conf så jag får se?

Permalänk
Medlem

Äntligen kan man spela poker med doge
http://lulzpoker.com/

Går även att köpa steam spel
http://www.shibesteam.com/

Permalänk
Medlem

Någon mer som har problem med poolen http://doge.hashfaster.com/ ?? Är inte ofta som jag kommer in och kan växla ut mina coins..

Visa signatur

D6XvX4TJiQvnGKQGY9rTvnrJaGsYBAgpZb

Permalänk
Medlem
Skrivet av sander00se:

Äntligen kan man spela poker med doge
http://lulzpoker.com/

Går även att köpa steam spel
http://www.shibesteam.com/

Mäktigt dyrt ju.
Payday 2, 70k Doge = ca. 95$ (Steam original pris: 41$ (Just nu 24$)
Skyrim, 35k Doge = ca. 47$ (Steam original pris: 41$ (Just nu 20$)

Permalänk
Medlem
Skrivet av lanbonden:

Hur använder du det kommandot? Ny rad med den nya poolen efter? Kan du lägga upp din cminer conf så jag får se?

En och samma rad. Ett batch exempel med standardinställning för R9 280x:

setx GPU_MAX_ALLOC_PERCENT 100 setx GPU_USE_SYNC_OBJECTS 1 .\cgminer.exe --scrypt -o ltc-eu.give-me-coins.com:3333 -u stenull.1 -p lösenord -g 2 -w 256 -I 13 --gpu-engine 1080 --gpu-memclock 1500 --gpu-powertune -20 --thread-concurrency 11200 --failover-only -o stratum+tcp://ltc.give-me-coins.com:3333 -u stenull.1 -p lösenord

Permalänk
Medlem

Haha, synd att man inte satsade lite mer DOGE.. Chansen att få 16 vinster i rad måste vara ganska låg

Visa signatur

Intel Core i7 7700K 4,2GHz - MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X - Corsair LPX 16GB, DDR4 3000Mhz - ASUS PRIME Z270-A - Fractal Design Define R5 - Cooler Master 212 EVO - Corsair AX860 80+ Platinum - A-DATA SSD Premier Pro SP900 128GB, Samsung 960 EVO 250GB - Kingston v400 120 GB - Windows 10 Pro 64-bit
2x Dell U2515H IPS 1440p - ath-m50x & Mod Mic - Asus STX - Oculus Rift + Touch

Permalänk
Skrivet av Stenull:

En och samma rad. Ett batch exempel med standardinställning för R9 280x:

setx GPU_MAX_ALLOC_PERCENT 100 setx GPU_USE_SYNC_OBJECTS 1 .\cgminer.exe --scrypt -o ltc-eu.give-me-coins.com:3333 -u stenull.1 -p lösenord -g 2 -w 256 -I 13 --gpu-engine 1080 --gpu-memclock 1500 --gpu-powertune -20 --thread-concurrency 11200 --failover-only -o stratum+tcp://ltc.give-me-coins.com:3333 -u stenull.1 -p lösenord

ok ok, Följdfråga på detta, hur funkar det när den gått över till den andra poolen, går den tillbaka till den första så fort den kommit upp igen eller försöker den gå tillbaka till pool nr1 först när pool nr2 går ner?
Om man lägger till en tredje pool med kommandot försöker den då gå tillbaka till pool1 först innan den går på pool3 om pool2 går ner?

ps, verkar som att du fått ett rätt bra 280x om det stödjer 1080 MHz på -20% power

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickysaer:

En person som skriver i Comic Sans går ej att ta på allvar.

Allt jag någonsin lämnat in i skolväg har mot lärarnas tycke vart i Comic Sans. <3

Visa signatur

"Remember, you’d see movies about the future, and everything was in the sky? Like, it had moved in to the sky? … That’s the internet! That’s what it is! That’s our flying cars!" - Kanye West 2013
Mitt retrobygge:*Projekt Golden Oldie*

Permalänk

Jag är absolut helt ny till mining och har inget,ingen miner,ingen pool kan jag få en tutorial som visar hur man börjar?

Visa signatur

Vi börjar med grunden. -MnM A.K.A Mulle Meck

Permalänk
Medlem
Skrivet av lanbonden:

ok ok, Följdfråga på detta, hur funkar det när den gått över till den andra poolen, går den tillbaka till den första så fort den kommit upp igen eller försöker den gå tillbaka till pool nr1 först när pool nr2 går ner?
Om man lägger till en tredje pool med kommandot försöker den då gå tillbaka till pool1 först innan den går på pool3 om pool2 går ner?

ps, verkar som att du fått ett rätt bra 280x om det stödjer 1080 MHz på -20% power

Undrar jag om den pollar mot pool 1 medans pool 2 kör. Tror inte den statuskollar mot icke körandes men vet ej, står kanske i readme. Vet inte heller om man kan läggs till en tredje.
Jag hade 6 280x som kör alla runt 750 Kh/s med dem parametrarna. Ett brann upp i går *rip*.
Två sapphire dual-X och 4 sapphire Vapor-X.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stenull:

Har sett några styck som haft problem med cryptsy sista två dygnen. En sa 12h och en annan 10h innan mynten hamnade rätt.

Tråkigt att det ska ta sån tid!

Visa signatur

MacBook Pro 15" 2016
-
robin.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av {SWEC}Rool82:

Ligger runt 520 KH/s med mina 780 kort (1100MHz GPU och 6400MHz Minne) med denna config

cudaminer.exe -H 1 -C 2 -d 0 -i 0 -l T12x32 -o stratum+tcp://doge.scryptpools.com:3333 -O Weblogin.Worker:Password

Går säkert optimera mer om man vill, dock orkade inte jag det

Kan jag använda denna till mitt Titan?

Visa signatur

Citera för svar!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pakki:

Tråkigt att det ska ta sån tid!

Här är en som rekommenderar coins-e.com. Lite längre ned några till som gnäller på cryptsy. Har själv inte haft några problem med cryptsy dock.

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av klemze:

Allt jag någonsin lämnat in i skolväg har mot lärarnas tycke vart i Comic Sans. <3

      very resistenze
                                       so font
                                                            heye graids
                     wow

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av vinsent10:

Jag är absolut helt ny till mining och har inget,ingen miner,ingen pool kan jag få en tutorial som visar hur man börjar?

http://cryptojunky.com/blog/2013/12/19/getting-started-with-d...

Permalänk
Permalänk

Helt ny till mining.
Betyder "accepted x/x" att man har fått dogecoinet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av karremanchill:

Helt ny till mining.
Betyder "accepted x/x" att man har fått dogecoinet?

Det betyder att du har en godkänd andel till utdelningen av dom coins som blocket du löst är värt.

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk
Medlem

Äntligen har jag fått igång mineandet och jag har tjänat lite Dogecoins. Men jag har ett till problem: I min pool står det att jag har ca 600 Dogecoins. Men i min wallet har jag inga alls, varför fungerar det inte?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jeppe.-:

Äntligen har jag fått igång mineandet och jag har tjänat lite Dogecoins. Men jag har ett till problem: I min pool står det att jag har ca 600 Dogecoins. Men i min wallet har jag inga alls, varför fungerar det inte?

Du måste antagligen göra en "cash out". Inställningen finns oftast under "Edit account"

Visa signatur

Intel Core i7 7700K 4,2GHz - MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X - Corsair LPX 16GB, DDR4 3000Mhz - ASUS PRIME Z270-A - Fractal Design Define R5 - Cooler Master 212 EVO - Corsair AX860 80+ Platinum - A-DATA SSD Premier Pro SP900 128GB, Samsung 960 EVO 250GB - Kingston v400 120 GB - Windows 10 Pro 64-bit
2x Dell U2515H IPS 1440p - ath-m50x & Mod Mic - Asus STX - Oculus Rift + Touch

Permalänk
Skrivet av Evilmonkey:

Nej, du använder ett externt program. Rekommenderar denna guide då den funkade bra för mig : http://doges.org/index.php/topic,592.0.html

Jag följde guiden men jag får ett error som säger att jag saknar MSVCP100.dll när jag försöker starta minern. Vet du hur man löser det?

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 5900X MB: ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero GPU: GIGABYTE Radeon RX 6900 XT AORUS Ultimate Xtreme WaterForce WB RAM: 32GB 3200 MT/s CL 16 Trident Z RGB SSD: WD Black SN750 1 TB PSU: ASUS ROG Loki 1000W SFX-L Skärm: Alienware AW3423DW

Permalänk
Skrivet av Achronos:

Någon snäller som har invite till doge.scryptpools.com?

Invites är stängt...

Permalänk
Medlem

Min grandis tyckte ej om denna haha Svinsur!

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Universum är 14 miljarder år gammalt.

Och här sitter vi och snackar om Dogecoin, och jag både älskar och hatar det

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

"I'm not completely worthless,I can be used as a bad example!"

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av krigarkungen:

Universum är 14 miljarder år gammalt.

Och här sitter vi och snackar om Dogecoin, och jag både älskar och hatar det

      so olde
                                                                                         almoust like moon
                                       much mad
                                                            still good shibe

         very late
                                          doge slep
                 woof

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Skrivet av Schackmannen:

Jag följde guiden men jag får ett error som säger att jag saknar MSVCP100.dll när jag försöker starta minern. Vet du hur man löser det?

Tror det har och göra med att du saknar nån form av Microsoft Visual C++ 2010 Redistributable Package (x86). Finns att ladda ner här Direktnedladdning

Btw ser ut att ha svängt för DogeCoin:s. Värdet på dem har halverats på bara en dag. Oroväckande men inget som säger att den inte går upp igen bara att hoppas på det bästa! Ser ut som de flesta av kryptovalutorna har tappat under natten men DogeCoins verkar det gått sämst för med -50% http://coinmarketcap.com/

Är det inflation på marknaden eller? Kommer väll isåfall kanske jämna ut sig sen när det blir svårare att minea DogeCoins?

Visa signatur

Stationär Dator : FD define r3|Corsair RM 750W|i7 4770K +NH-U9B SE2|Z87-DS3H|ASUS R9 290 4GB DirectCuII|A-data 1600 DDR3 8GB|2TB + 1TB + 1 TB + 120Gb SSD
Bärbar dator : Acer Aspire TimelineX 5820TG

BeErNwHiSkY:Beer and Whisky!

Permalänk
Skrivet av Evilmonkey:

Tror det har och göra med att du saknar nån form av Microsoft Visual C++ 2010 Redistributable Package (x86). Finns att ladda ner här Direktnedladdning

Btw ser ut att ha svängt för DogeCoin:s. Värdet på dem har halverats på bara en dag. Oroväckande men inget som säger att den inte går upp igen bara att hoppas på det bästa! Ser ut som de flesta av kryptovalutorna har tappat under natten men DogeCoins verkar det gått sämst för med -50% http://coinmarketcap.com/

Är det inflation på marknaden eller? Kommer väll isåfall kanske jämna ut sig sen när det blir svårare att minea DogeCoins?

Tackar! Nu får jag ingen error men den funkar inte, står stratum connection failed, betyder det att poolen är nere?

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 5900X MB: ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero GPU: GIGABYTE Radeon RX 6900 XT AORUS Ultimate Xtreme WaterForce WB RAM: 32GB 3200 MT/s CL 16 Trident Z RGB SSD: WD Black SN750 1 TB PSU: ASUS ROG Loki 1000W SFX-L Skärm: Alienware AW3423DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evilmonkey:

Tror det har och göra med att du saknar nån form av Microsoft Visual C++ 2010 Redistributable Package (x86). Finns att ladda ner här Direktnedladdning

Btw ser ut att ha svängt för DogeCoin:s. Värdet på dem har halverats på bara en dag. Oroväckande men inget som säger att den inte går upp igen bara att hoppas på det bästa! Ser ut som de flesta av kryptovalutorna har tappat under natten men DogeCoins verkar det gått sämst för med -50% http://coinmarketcap.com/

Är det inflation på marknaden eller? Kommer väll isåfall kanske jämna ut sig sen när det blir svårare att minea DogeCoins?

Värdet på alla Crypto valutor går antagligen ner fölr julhandel runtom i världen, folk cashar ut för julklappar.

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."