Lås upp din Athlon-processor enklare

Permalänk
Medlem

Tack för dina svar Hardware guy, dom är väldigt informativa och sakliga.

Visa signatur

Shuttle SN95G5v2 | Opteron 175 | G.SKILL 2GBZX 2-3-2-5 | Geforce 7800GS | Raptor 74Gb | SpinPoint F1 1TB | X-Fi Xtrem Gamer | Sennheiser HD-555 | ViewSonic VP191b

Min vattenkylda Shuttle

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

Kanske en del av informationen som finns här skulle passa bra i överklocknings F.AQ:en?

Visa signatur

Shuttle SN95G5v2 | Opteron 175 | G.SKILL 2GBZX 2-3-2-5 | Geforce 7800GS | Raptor 74Gb | SpinPoint F1 1TB | X-Fi Xtrem Gamer | Sennheiser HD-555 | ViewSonic VP191b

Min vattenkylda Shuttle

Permalänk
Medlem

Intressant med AMD. Har de senaste 15 åren kört Intel (Celeron) men det här med AMD verkar ju riktigt kul. Kanske jag får användning av min dammiga och rostiga lödkolv igen?

Till saken: Vilken AMD prolle skall jag köpa svinbilligt för att klocka upp den i överljudsfart?

Har läst att det är skillnad på samma modell av AMD, kan bero på små osynliga men identifierbara detaljer som tex. vilken vecka den är gjord. Hur vet man att man köper rätt version - detta brukar väl inte stå på shoppingsajten eller skall man köpa 100 och prova tills det blir rätt och skicka tillbaka resten?

Hur gör ni som kan AMD?

Vilka prisvärda socket A mobbar är bra till överklockning?

Permalänk
Medlem

Är ni 100% på att det inte fungerar på gammla TB, har inte hittat nånstans där det står att det bara fungerar på T-Bred...

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Medlem

jo jag undrar åxå.. jag har en AMD athlon XP 2000+ palermino..... (stavning kan jag ej)! Det fungerar alltså inte att göra på deta sättet på min? Hur ska jag då göra för att låsa upp min för att kunna ändra multiplayern...?

Tacksam för svar!

Visa signatur

piratkopia?