Permalänk
Medlem

Toshiba Satellite P850-30Q bluescreen

Hejsan, min dator började få blåskärmar lite då & då.
Jag har ingen aning om vad det kan vara. Jag gjorde en återställning av datorn igår och idag när jag skulle installera de nyare drivrutinerna genom drivertuner så fick den blåskärm hela tiden så jag inte ens kunde starta datorn.

Känns som att det är drivrutinerna som spökar, kan prova igen men så fort man pillar där så verkar det bli blåskärm.

EDIT: Det händer när jag vill uppdatera USB drivrutinerna

Permalänk
Skrivet av Dragzone:

Hejsan, min dator började få blåskärmar lite då & då.
Jag har ingen aning om vad det kan vara. Jag gjorde en återställning av datorn igår och idag när jag skulle installera de nyare drivrutinerna genom drivertuner så fick den blåskärm hela tiden så jag inte ens kunde starta datorn.

Känns som att det är drivrutinerna som spökar, kan prova igen men så fort man pillar där så verkar det bli blåskärm.

EDIT: Det händer när jag vill uppdatera USB drivrutinerna

http://i.imgur.com/6ZVkxrP.jpg

kör en checkdisk genom cmd eller högerklicka på C:/ och välj kontrollera fel. välj att den ska starta vid uppstart

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonatan80:

kör en checkdisk genom cmd eller högerklicka på C:/ och välj kontrollera fel. välj att den ska starta vid uppstart

Jag måste schemalägga en felkontroll, hur gör man för att köra den vid uppstart då?
Eller ja, om den skulle reparera det automatiskt, men bockade ur rutan nu.

EDIT: Den hittade inga fel.

Permalänk
Skrivet av Dragzone:

Jag måste schemalägga en felkontroll, hur gör man för att köra den vid uppstart då?
Eller ja, om den skulle reparera det automatiskt, men bockade ur rutan nu.

EDIT: Den hittade inga fel.

även om det bara händer vid installation av usb-drivrutiner, kan det vara annat.

gå tillbaka till dom drv som har funkat. ?

ladda ner Memtest bränn till CD. plocka ut så du bara har en minnes sticka i (om det är 2) kör memtest någon timme i varje minnens slots. sen byter du minne & gör om proceduren.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644