Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Jan 2014

O/C Hjälp!!

Hej!

När jag försöker O/C mitt 7950 3GB så bara crashar mina drivers. Jag har 750W PSU så det är inte det som är felet.

Snälla hjälp mig!!

-Ozzy

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gävle
Registrerad
Feb 2004

Inte lätt att veta av din knapphändiga beskrivning där du låter oss gissa dina komponeneter och vad du egentligen klockade med!, det som däremot är lätt är, att om man inte vet vad man håller på med...låt bli!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Långshyttan
Registrerad
Nov 2010
Skrivet av MrOzzy99:

Hej!

När jag försöker O/C mitt 7950 3GB så bara crashar mina drivers. Jag har 750W PSU så det är inte det som är felet.

Snälla hjälp mig!!

-Ozzy

Öka bara lite i taget och belasta med msi kombustor eller furmark.

överklockar du via catalyst center eller ?
testa gör detta via msi afterburner så ska det nog funka lite bättre. då du antagligen kommer kunna öka max power target och öka spänningen på kortet så du kan nå högre frekvenser...

Tror dock du får mer fps av att överklocka din processor (om du har typ 2500k eller liknande intel med K i namnet så är det väldigt enkelt.)

Intel I5 2500 max turbo inställt så 3.9 ghz på 4 cores o 4.1 på 1. blandat 16 gb @ 1333 mhz moderkort P8z77-V-LX, gtx 780 msi gaming och nätagg plexgear 600w SSD: 60 gb intel 330

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Jan 2014

Jag testade att överklocka med catalyst.

Min processor: Intel Core i5-2320 CPU 3.00 GHz

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrland
Registrerad
Jul 2012

Exakta namnet på grafikkortet du har ? Vad du försöker att överklocka till ? Exakta inställningar ?

Ge så mycket information som möjligt, så blir det mycket enklare att hjälpa dig.

Alltid lättare om du citera.