FPS drops till 0 på tre olika datorer

Permalänk
Medlem

FPS drops till 0 på tre olika datorer

Jag har FPS-dropsen i onlinespelet Tibia, inte testat några andra spel men misstänker att det är samma problem där.

Jag har testat spelet på tre olika datorer(två stycken helt nya) och upplevt samma lagg. Helt random när jag spelar så droppar fpsen från 100~ till 0-2 fps i 2-3 sekunder och grafiken freezar totalt, inte musen eller tangentbordet bara grafiken . Att detta händer på tre olika datorer är ju jävligt knepigt. Det enda datorerna har haft gemensamt är en kylplatta (Logitech N700 Speaker Lapdesk Cooling Pad,som är försedd med spänning från USB-port) och en Microsoft mus som jag använt i alla år utan problem.
Har även provat att köra utan musen och kylplattan utan nån framgång, vet inte om kylplattan kan ha gjort nån skada eller vad som kan va problemet?

Bör tilläggas att min bror sitter jämte på samma internet på en gammal dator utan problem. Han har även testat att spela med kylplattan+ musen utan nån lagg.

Ni får ursäkta om jag är dålig på att förklara men här har ni specifikationer på dom olika datorerna jag testat att spela på.

* Samsung ATIV Book 4 15.6"

Intel Core i5 dual core processor / 2.6 GHz
NVIDIA GeForce 710 M / 2 GB dedikerat minne
8 GB RAM & 1 TB (1000 GB) hårddisk

*Acer Aspire V5 15.6" Bärbar dator

AMD A10-5757M processor / 2.5/3.5 GHz
AMD Radeon HD 8750M / 2 GB dedicated
8 GB RAM / 1 TB (1000GB) hårddisk

* Acer Aspire 5552G 15,6" HD

AMD Phenom II N950 / 2.1 GHz
ATI Mobility Radeon HD 6650 - 1 GB DDR3 VRAM
Max. RAM som stöds 8 GB
Teknik DDR3 SDRAM

Permalänk
Medlem

Jag vet inte hur krävande tibia är men det är ju inga monstermaskiner du sitter på.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Aspirerande Nätverk- och Sysadmin
Ryzen 5 1600|Hd 7950|16 GB RAM|
"Går det att installera Linux på den här brödrosten?"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yooriitzz:

Jag vet inte hur krävande tibia är men det är ju inga monstermaskiner du sitter på.

Skickades från m.sweclockers.com

Tibia brukar fungera på 10 år gamla datorer utan några som helst problem.

"Windows XP (Service Pack 2 or higher)/Vista/7
DirectX version 5.0 or later, or OpenGL
102 MB free space on your hard disk
A connection to the internet"

Min bror spelar på en Sony Vaio som är 5-7 år gammal.