Permalänk
Inaktiv

CM Storm Stryker, Värt?

Tjenare! Som titeln så undrar jag om det är värt att köpa en CM Storm Stryker (https://www.komplett.se/cm-storm-stryker-gaming-big-tower/755...) Tänkte byta då mitt chassi som jag har just nu är väldigt lite och har tänkt köra crossfire med ett till 7870/köpa ett nytt 280x senare. Min dator har också börjar bli väldigt varm på senaste och min panel på framsidan börjar lossna. Det jag vill fråga är om detta chassit är värt stålarna och hade gärna velat höra lite pros/cons från såna som har detta chassit Tack på förhand

Permalänk
Medlem

Jag har CM Storm Trooper (Samma chassi som stryker fast svart och utan det fina fönstret?)
Anledningen till att jag köpte det var att jag inte fick plats och köra mina dubbla GFX i mitt gamla chassi, nätagget var ivägen.

Fördelar:
Inbyggd fläktkontroller
OMGWTFH4xxLazerDiodLjuS
Extremt rymlig.
Demonterbara burar
Smidig kabeldragning.
Man får med en låda man kan gömma i botten med skruvar/diverse dret....
Bärhantag.
Löstagbara fläktfilter

Nackdelar:
Top-fläkten coil-whinar så in i helvete (iaf mitt ex)
Väldigt stort chassi....och tungt

är i övrigt mycket nöjd med mitt.

Permalänk
Medlem

Well, jag har det inte men har en kompis som har detta chassi.

För det första: Det är ett VÄLDIGT stort chassi, jag har ett Fractal Design Arc, som är ett relativt stort chassi, men det bleknar i jämförelse. Så om du åker ofta på lan eller flyttar runt datorn är det kanske inte världens bästa val, det har ju förvisso ett handtag men det är ett stort och tungt chassi.

Byggkvaliteten är mycket god, är ett robust och bra chassi. Det har många fläktplatser och är väldigt öppet så det bör inte vara några problem att få till bra ventilation i chassit.

Så om det inte gör något att det är stort, man behöver mycket kylning samt är beredd att lägga 1400 på ett chassi så visst

Visa signatur

Spelburken: Intel Core i5 3570k @ 4,4 Ghz, HD7870 Crossfire, 8GB RAM, Skärmar: 3x Dell U2312HM Eyefinity
Asus Zenbook UX32VD, Nexus 6P
Citera för svar!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av _Skalman:

Well, jag har det inte men har en kompis som har detta chassi.

För det första: Det är ett VÄLDIGT stort chassi, jag har ett Fractal Design Arc, som är ett relativt stort chassi, men det bleknar i jämförelse. Så om du åker ofta på lan eller flyttar runt datorn är det kanske inte världens bästa val, det har ju förvisso ett handtag men det är ett stort och tungt chassi.

Byggkvaliteten är mycket god, är ett robust och bra chassi. Det har många fläktplatser och är väldigt öppet så det bör inte vara några problem att få till bra ventilation i chassit.

Så om det inte gör något att det är stort, man behöver mycket kylning samt är beredd att lägga 1400 på ett chassi så visst

Ah asså mitt nuvarande börjar bli lite för varmt då det inte har jättebra luftflöde, har också tänkt som sagt köpa nytt grafikkort och vattenkylning. Och mitt nuvarande chassi är alldeles för litet för detta. Men det verkar som ett väldigt prisvärt chassi eftersom det enda negativa är oftast småsaker som har hänt i frakt m.m. Men vill gärna höra fler åsikter om chassit <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon225434:

Ah asså mitt nuvarande börjar bli lite för varmt då det inte har jättebra luftflöde, har också tänkt som sagt köpa nytt grafikkort och vattenkylning. Och mitt nuvarande chassi är alldeles för litet för detta. Men det verkar som ett väldigt prisvärt chassi eftersom det enda negativa är oftast småsaker som har hänt i frakt m.m. Men vill gärna höra fler åsikter om chassit <3

Ditt gamla chassi får nog plats i mitt chassi...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av pSYKED:

Ditt gamla chassi får nog plats i mitt chassi...

Hahaha ungefär därför jag vill byta

Permalänk
Avstängd

Har ett sådant i ett av mina galleri med lite radiatorer och annat i bra och snyggt chassi kylning på luft är rätt bra med bra flöde igenom chassit mm
Visst det är stort men inte så stort om man gämnför med 800d mm

Visa signatur

CHASSI: CUSTOM OBSIDIAN 900D CPU: i7 5930K @ 4.5GHz MB: GIGABYTE X99 G7 WIFI RAM: CRUCIAL DDR4 @ 2666MHZ 16GB SSD: ADATA SPD PRO 128GB ,SPD PRO 256GB HD: SEAGATE 2TB ,WD 3TB GREEN GPU: gt210 1gb PSU: EVGA SUPERNOVA G2 1300W SKÄRM: ASUS PB287Q 4K VATTENKYLNING: CUSTOMLOOP 2X 480RAD,240RAD
https://www.youtube.com/watch?v=debByyBcG3A]

Permalänk
Medlem

Corsair Graphite 230T är annars ett nice chassi för sin lilla peng.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon225434:

Tjenare! Som titeln så undrar jag om det är värt att köpa en CM Storm Stryker (https://www.komplett.se/cm-storm-stryker-gaming-big-tower/755...) Tänkte byta då mitt chassi som jag har just nu är väldigt lite och har tänkt köra crossfire med ett till 7870/köpa ett nytt 280x senare. Min dator har också börjar bli väldigt varm på senaste och min panel på framsidan börjar lossna. Det jag vill fråga är om detta chassit är värt stålarna och hade gärna velat höra lite pros/cons från såna som har detta chassit Tack på förhand

Jag kör ett Storm Trooper (som någon annan sade; ett Stryker fast i svart och utan fönster) och det är väldigt rymligt. Om du någon gång skulle vilja köra vattenkylning finns det många platser för 120/240mm radiatorer. Det har även en inbyggd fläktkontroller, och LED:n går att stänga av om du inte vill ha den. Det är dock rätt dyrt, men skulle nog säga att det är en bra kandidat.

Jonas gjorde en recension på Stryker 2013, kanske något att kika på? http://www.sweclockers.com/recension/16414-cm-storm-stryker