Bf4 hänger sig helt plötsligt?

Permalänk

Okej, nu har jag provat båda Beta-drivers och ett par WHQL, verkar inte göra någon som helst skillnad för frysningarna, dock är det avsevärt längre tid mellan frysningar med SLI avstängt, av någon anledning.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Samma problem här också, spelet crashade var 1-2 timmar innan senaste patchen, nu dyker klienten var 5e minut istället. Men jag hittade just en bra lösning, nämligen kontrollpanelen -> avinstallera ett program.

Visa signatur

Vill du att jag besvarar något så kom ihåg att citera mitt inlägg! :)

Permalänk
Medlem

Dawnbreaker, Parcel Storm, Locker, Siege of Shanghai går ej spela för mig, hänger sig några sekunder in i matchen.

Visa signatur

Dator 1: EVGA SuperNOVA Gold 750W | DELL S2340L 23"" | Sapphire Radeon R9 280X Dual-X OC | Intel i5 4670k@4.4Ghz | Asus Z97-a | Samsung 830 128GB SDD | Corsair DDR3 1600mhz 8GB | Win 8.1 Pro | HAF 912 Plus

Permalänk
Medlem

Känns som att DICE tar en stor jävla skit på ryggen när dom sätter på dubbel xp medans alla dessa problemen finns. Det känns mer provocerande än "appreciation"
Man kan nästan tro att det sitter någon på DICE och skickar ut fel patcher bara för att få företaget i dålig dager hos spelarna. Dom borde nog kolla upp om dom har någon förrädare i företaget.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

Känns som att DICE tar en stor jävla skit på ryggen när dom sätter på dubbel xp medans alla dessa problemen finns. Det känns mer provocerande än "appreciation"
Man kan nästan tro att det sitter någon på DICE och skickar ut fel patcher bara för att få företaget i dålig dager hos spelarna. Dom borde nog kolla upp om dom har någon förrädare i företaget.

Ja jag fattar ingenting ärligt talat. För mig flöt spelet på riktigt hyffsat första 2 veckorna efter lansering, därefter har det blivit värre och värre ju fler patches som kommit ut. Det gäller inte bara krasher utan fan allt. Blev oneshottad 2 gånger när jag försökte spela idag på Silk Road (China Rising maps är de enda jag kan spela på, de andra krashar lite när som), den ena gången med ace23 och sen med en ak5c. Rage-quittade när jag smög upp bakom en sniper och sköt 5 pistolskott i ryggen, inget skott registrerades. Han vände sig om, knivade mig framifrån och jag fick inte göra en counter. För tydligen var han helt plötsligt bakom mig?:S Och detta händer på en server där jag har 4ms ping. Katastrof att ett FPS fungerar så här dåligt 2014... KATASTROF!

Visa signatur

Dator 1: EVGA SuperNOVA Gold 750W | DELL S2340L 23"" | Sapphire Radeon R9 280X Dual-X OC | Intel i5 4670k@4.4Ghz | Asus Z97-a | Samsung 830 128GB SDD | Corsair DDR3 1600mhz 8GB | Win 8.1 Pro | HAF 912 Plus

Permalänk
Medlem

Det är modermodemet som har fel frekvens, den måste vara jämna tal annars blir det osynk.

Permalänk
Medlem

Det är ju så pass många som har samma problem så de lär släppa fix väldigt snabbt. Om inte annat får de väl gå tillbaks till hur det var innan förra patchen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dblood:

Dawnbreaker, Parcel Storm, Locker, Siege of Shanghai går ej spela för mig, hänger sig några sekunder in i matchen.

Hatar alla banor förutom Dawnbreaker... (kör bara scout heli)

Så BF4 är helt ospelbart för mig just nu

Visa signatur

Intel i5 3570K @3.4GHz - ASUS P8Z77-V - Corsair Vengeance 16GB - GTX 670 2GB- TX750W - CM Storm Scout II Gaming

Permalänk
Medlem

Får du DirectX error?
Det händer mig har hänt mig ja låt mig säga det fruktansvärda, sen det släpptes.

JAG LÅNAR TRÅDEN LITE!

För mig så kraschar spelet efter nån minuts spelande bilden fryser det kommer upp ett typiskt Windows 8 fel ljud och det står DirectX Error.
Det har gjort det ända sen jag uppgraderade mig från Sandy Bridge uupp till Haswell samt Windows 7 till Windows 8.1.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X | 64GB RAM | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk

Lite tråkigt när det i change logen stod "sound loop crash fixed" aldrig haft problemet förut och nu fick jag det.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Lian Li pc_A05fn, Corsair H80/NF F12 PNP, Intel 330 180GB, Asus p8p67 WS revolution, Intel i5 2500k, WD green 2TB, 16GB Corsair vengeance 4x4GB CL9 LP, Palit GTX 670 2GB, Corsair AX860

Permalänk

ursäkta nu att jag inte läser tråden nogrannt innan jag svarar men denna frysen kom i den nya patchen. har aldrig haft det innan den och nu kommer det cirka 5-35 min in i spelet och blir så för mina kompisar med. enligt mig så är det typ värdelöst att spela tills nästa patch kommer ut. förhoppningsvis är allt bra då innan nästa expansion kommer som de lovat

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebastian R:

Får du DirectX error?
Det händer mig har hänt mig ja låt mig säga det fruktansvärda, sen det släpptes.

JAG LÅNAR TRÅDEN LITE!

För mig så kraschar spelet efter nån minuts spelande bilden fryser det kommer upp ett typiskt Windows 8 fel ljud och det står DirectX Error.
Det har gjort det ända sen jag uppgraderade mig från Sandy Bridge uupp till Haswell samt Windows 7 till Windows 8.1.

Jag fick det när grafikkortet fick för lite spänning vid överklockningen, fick dra upp några mV. Samma när nya drivarna för ett tag sen kom fick jag dra upp ett snäpp för att inte få directx error på Siege of shanghai. BF4 verkar känsligt..
Men kan jue vara något som buggar ur i spelet också. DICE skrev att det kan finnas många orsaker till samma typ av krash så vem vet. Bara hoppas dom fixar allt nångång.

Permalänk
Skrivet av Dblood:

Ja jag fattar ingenting ärligt talat. För mig flöt spelet på riktigt hyffsat första 2 veckorna efter lansering, därefter har det blivit värre och väravsågs fler patches som kommit ut. Det gäller inte bara krasher utan fan allt. Blev oneshottad 2 gånger när jag försökte spela idag på Silk Road (China Rising maps är de enda jag kan spela på, de andra krashar lite när som), den ena gången med ace23 och sen med en ak5c. Rage-quittade när jag smög upp bakom en sniper och sköt 5 pistolskott i ryggen, inget skott registrerades. Han vände sig om, knivade mig framifrån och jag fick inte göra en counter. För tydligen var han helt plötsligt bakom mig?:S Och detta händer på en server där jag har 4ms ping. Katastrof att ett FPS fungerar så här dåligt 2014... KATASTROF!

Så tycker jag det är hela tiden. Jag kan tömma 3 mag i en fiende o han dör inte och då står jag på knä o siktar genom siktet. För att sedan dö när någon hoppar ner från en avsats i farten o skjuter mig med ett skott från en pistol. Om jag hoppar med gubben o ska skjuta sammtidigt så bommar jag jämt.

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Medlem

Helt ospelbart idag, hängt sig 10-15 gånger och aldrig haft problem med det innan.
Detta kom för mig sedan näst sista uppdateringen.

Horribelt dåligt av dem att inte kunna lösa ett sådant stort problem snabbt!

Visa signatur

| Intel i7 10700K | Gigabyte RTX 3090 Waterforce |
| 32gb Ram | 250gb 970 EVO & 1TB 860 Evo |
| Acer Predator 34" 120hz G-Sync 3440x1440 |

Permalänk
Medlem

Testade precis Second Assault Metro... Gissa vad som händer innan man ens hinner spawna?

SKITEN HÄNGER SIG!!!

Helt otroligt att dom kan släppa en DLC som inte funkar???

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ant3:

Testade precis Second Assault Metro... Gissa vad som händer innan man ens hinner spawna?

SKITEN HÄNGER SIG!!!

Helt otroligt att dom kan släppa en DLC som inte funkar???

Du skojjar? Kom där ingen "patch" när DLC'n släpptes?

Pinsamt...

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem

Får konstant soundloop-crash här. De sista 2 patcharna fuckade upp hela skiten för min del. Återigen ett "fantastiskt" jobb av Dice.

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Medlem
Skrivet av candyraver:

Du skojjar? Kom där ingen "patch" när DLC'n släpptes?

Pinsamt...

Stämmer... Tror faktiskt det är något som är knasigt här. För på vissa kartor kan jag spela 3000 tickets rundor utan problem men andra hänger sig direkt. Så det är inte beroende av vilken server det är heller. Utan det är KARTORNA som har bekymmer.

Har ännu en gång rensat datorn för allt vad BF4 heter och installerar om det. Kan ju inte bli sämre...

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

En heeel drös på bf4 forumet som har samma problem. För mig är det paracel storm, dawnbreaker samt locker som det blir freeze och soundloop på

Jag hade samma problem innan fast nu kan jag lägga till Metro 2014, Firestorm, Caspian borders och Gulf of ohman...

Så 50% av kartorna funkar inte. KUL!

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem

Nån som märkt om de nya nvidiadriverna som kom idag gjort nån skillnad?

Permalänk
Medlem

Installerade om Windows 8.1 idag och det är fortfarande samma sak så att det skulle vara drivrutiner tvivlar jag starkt på faktiskt.
Däremot har jag märkt att det verkar vara server relaterat för jag har en finsk server som jag kan spela timmavis på utan att det hänger sig, har även spelat på någon svensk server där jag kan spela i timmar med.

Visa signatur

| Intel i7 10700K | Gigabyte RTX 3090 Waterforce |
| 32gb Ram | 250gb 970 EVO & 1TB 860 Evo |
| Acer Predator 34" 120hz G-Sync 3440x1440 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Obalaan:

Installerade om Windows 8.1 idag och det är fortfarande samma sak så att det skulle vara drivrutiner tvivlar jag starkt på faktiskt.
Däremot har jag märkt att det verkar vara server relaterat för jag har en finsk server som jag kan spela timmavis på utan att det hänger sig, har även spelat på någon svensk server där jag kan spela i timmar med.

Testat ALLA kartor?

Jag spelar på en Second Assault server där METRO inte är med och då funkar det i timmar.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem

inte nog med att senaste patchen funkar skit och gjorde x antal banor ospelbara, gunner bugg i fordon, har nu också fått hp bugg som är tvärtemot den som stod att motståndaren hade 0, står nu istället 100 även om jag skadade denna och fick säg 50 i kill ass. Metro krashar, när man siktar med snipern så zoomas inte siktet utan ibland, som att man hade FOV buggen som gjorde att allt zoomades in istället. Metro kan jag inte lira för den delen heller och låsa upp ett av mina favoritvapen i bf3 (f2000). Sen känns allt otroligt instabilt, man får väl lira cs istället så länge

Visa signatur

Lenovo y500 |....

Permalänk
Medlem

Det måste vara något i grundkoden som är mycket mycket fel. När de släpper en patch som skall fixa vissa problem vilket den kanske också gör för en del men för andra som kanske inte hade det problemet innan dyker nu problemet upp för dem istället. T.ex Soundloopen. På fyra månader har Dice lyckats förflytta problem mellan spelare. Vissa har säkert haft problemen hela tiden medan andra som inte haft några problem kan vänta sig dem i framtiden. Hur svårt kan det vara att på ett par månader se till att spelmekaniken liknar den i BF3. Gör inget om de stänger av lite skit som ändå bara stör. Jag vill kunna skjuta fienden, kunna ta skydd, spela utan lagg och jag vill kunna spela utan uppleva att det är ett lotteri ibland vem som dödar vem. Egentligen vill jag kunna springa genom en liten kartong också men det kunde man ju inte i BF3 heller. Var det inte mycket problem med loopande ljud och annat ljudrelaterat på Lancang Dam i början?

Visa signatur

X99-A, i7-5820K@4,0, Tri-X R9 290X, Corsair: AX 850, H105, Air 540 White, 16Gb Vengeance. Eizo Foris FG2421,
Ducky + Zowie EC2. Nuforce Icon + Tangent Evo.

Battlefield 3/4

Permalänk
Skrivet av Sambuccashake:

Fy fan vad jag hatar DICE.
Inkompetenta kräk.

TESTA ERT SKIT INNAN DEPLOY!!!

Inte jätte inkompetenta... varför denna rage?

Visa signatur

Corsair 600 T Silver / 4770k / Titan (SLI)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ant3:

Testat ALLA kartor?

Jag spelar på en Second Assault server där METRO inte är med och då funkar det i timmar.

Metro har hängt sig alla gånger jag provat än sålänge så får oxå leta upp en sådan server...

Visa signatur

| Intel i7 10700K | Gigabyte RTX 3090 Waterforce |
| 32gb Ram | 250gb 970 EVO & 1TB 860 Evo |
| Acer Predator 34" 120hz G-Sync 3440x1440 |

Permalänk

Har exakt samma problem! Det kan komma allt från 1 min spelande till 30min spelande, måste tvångsavsluta med Ctrl+alt+del...
Har inte hittat någon lösning mer än att stänga av origin och vänta en stund sedan spela igen då brukar det försvinna!

Visa signatur

CPU: Intel core i7 4790k | RAM: Corsair Vengeance 16gb | GPU: MSI GeForce GTX 980 4GB | MB: MSI Z97I AC | SSD: Samsung 840 EVO 250gb | HDD: Seagate Barracuda 3T

Battlelog: Vanillaenergy

Permalänk
Medlem

Senaste patchen har sabbat allt med bf4 all skit som jag har läst om som jag aldrig upplevt sen dag 1 har nu drabbat mig, är det någon som har en liten lista på vad man kan göra själv för att få det att funka? reparera spelet/installera om/uppdatera PB.......?

Visa signatur

Lenovo y500 |....

Permalänk
Medlem
Skrivet av PapuPapu:

Senaste patchen har sabbat allt med bf4 all skit som jag har läst om som jag aldrig upplevt sen dag 1 har nu drabbat mig, är det någon som har en liten lista på vad man kan göra själv för att få det att funka? reparera spelet/installera om/uppdatera PB.......?

Har testa allt men INGET hjälper...

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Skrivet av Ant3:

Har testa allt men INGET hjälper...

Tror tyvärr det bara är att vänta på att DiCE släpper en rättning. Med deras track-record på patcharna så lagar de väl ett fel och lägger till två nya :-/