Com Hem rullar ut 1 000 Mbps bredband

Permalänk
Melding Plague

Com Hem rullar ut 1 000 Mbps bredband

Allt fler vill ha snabbare bredband och nu inleder Com Hem en satsning för att erbjuda gigabithastighet till kunder med fiberanslutning.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Snabbare än vinden!

Visa signatur

i9-10900ks 5.2 Ghz @ 1.4Vcore, Nvidia RTX 3090, 32GB DDR4 4100Mhz CL15

Permalänk
Medlem

Svenskt internet är i världsklass. Är det bara Korea som har bättre?
USA har däremot fullständigt värdelöst internet.

Permalänk
Medlem

Com Hem är ju värdelöst!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Specter:

Com Hem är ju värdelöst!

Har haft ComHem i snart 3 år och har runt 30% snabbare hastighet än jag betalar samt att det aldrig har strulat.

Permalänk
Medlem

Då ska dom bara lösa så att dom kan leverera mer än 20-30% av utlovad hastighet då...

ALLA jag känner av vänner och bekanta har problem med att de inte får ut i närheten av vad dom betalar för oberoende om dom bor inom stadsnät eller på landet.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk

1000 ner och upp eller bara ner?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Umbrellas:

Har haft ComHem i snart 3 år och har runt 30% snabbare hastighet än jag betalar samt att det aldrig har strulat.

Problemet med Com Hem är att dem har sjukt dåliga svarstider(MS).

På comhem hade jag ca 25.
På telia har jag ca 10.

Visst du får ut din hastighet med dem men det gör du med alla andra med, betalar för 250/50-100 detta får jag ut idag av telia http://i.imgur.com/g3WyNa0.jpg

Permalänk
Medlem

Detta är knappast 1000 upp och ner ! utan bara ner ! tror dom kommer skriva som alla andra 1000 ner och 10 up ! vilket suger !

Permalänk
Medlem

Bodde förut i ett område med stadsnät som hade allt, flyttade till ett comhemhus och det är det sämsta som finns! Totalt värdelöst när man vet vad man kan få. Höga priser och struligt nät. När det funkar.. .visst då kan man ligga lite över de 100 mbit man betalar för.

Visa signatur

It is impossible to defeat an ignorant man in an argument.
William G. McAdoo
My definition of an expert in any field is a person who knows enough about what's really going on to be scared.
P. J. Plauger, Computer Language, March 1983

Permalänk
Permalänk
Medlem

Trodde redan alla isper hade gbit?
Fast jag klarar mig gott på 100mbit ett tag till

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk

Och här sitter jag med UpUnet och gråter.

Permalänk
Medlem

ska ni ha riktigt bra internet kör med detta bolag ! http://www.ownit.se/.... Dom har symmetrisk hastighet !

Permalänk
Medlem
Skrivet av Specter:

Problemet med Com Hem är att dem har sjukt dåliga svarstider(MS).

På comhem hade jag ca 25.
På telia har jag ca 10.

Visst du får ut din hastighet med dem men det gör du med alla andra med, betalar för 250/50-100 detta får jag ut idag av telia http://i.imgur.com/g3WyNa0.jpg

Dåliga svarstider?

Permalänk
Medlem

Och här sitter man med valet mellan kasst, begränsat 4G nät eller upp till 8/1 ADSL. Bygg ut fibern någon gång!

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Bara jag som tycker 1000/100 är helt meningslöst. Det är väl upload man viill åt iaf jag för server drift, vpn och div.

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Medlem

Var extremt emot att binda oss till comhem men det har faktiskt fungerat till 100%. Betalar för att få upp till 100/50mbit och får ut typ 110-115/55mbit, det har aldrig gått ner och har stabil 5-10 ping. Det enda jag kan klaga över är modemet man får med, värdelöst.

Visa signatur

AW3423DW QD-OLED - Ryzen 5800x - MSI Gaming Trio X 3090 - 64GB 3600@cl16 - Samsung 980 Pro 2TB/WD Black SN850 2TB

Permalänk
Medlem

http://www.bredbandsbolaget.se/bredband/hastigheter/bredband-...

Det här har jag, bbb 1gbits 479:- i 12 månader, med endast 12 månaders bindingstid. Rekommenderas Får cirka 800/100

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gustawsson:

Nej, det är 100 Mbps uppströms.

aa jag såg det på deras hemsida. men varför kan man inte köra på 1000/1000 som ownit?

Permalänk
Inaktiv

Helt onödigt om du enbart spelar, kollar på Youtube-videos och chattar med främlingar.

Permalänk

hur ska comhem få den hastigheten genom 3hål i väggen typen ?
var inte så längesen dom skickade reklam för 200MB och vi har bara 3hål i väggen typen medenas telia har övertaget i min stad med Fiber LAN .

Visa signatur

Game : Asus P8Z77-V Pro | Intel i7 3770k 4,3ghz OC | EVGA 1070 Founders | 16GB 2133mhz Corsair
Esxi 6.0 : ASRock 970 Extreeme 4 | AMD FX-8120 | 24GB RAM |NetXtreme II 1GB Dual Nic | Intel sasuc8i Raid 8P

Permalänk
Medlem

Vi hade ComHem en gång i tiden, men vi bytte från dom till BBB vilket jag minns att jag var riktigt nöljd över. Vi hade stora problem med ComHem men jag kan verkligen inte minnas vad för problem... blir inget ComHem för min del i någon närliggande framtid dock.

Permalänk
Skrivet av Palme_570:

Bara jag som tycker 1000/100 är helt meningslöst. Det är väl upload man viill åt iaf jag för server drift, vpn och div.

nej, håller helt med, ge mig 1000/1000 som alternativ sen kan vi snacka, 1000/100? då tar jag hellre 250/250 som erbjuds i vårt stadsnät till betydligt vettigare pris.

Permalänk
Permalänk
Medlem

har aldrig problem med mitt Comhem kör 250/10 fungerar utmärkt.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk

Har 1000/1000 och kan säga såhär. Det är helt meningslöst att ha något över 250 Mbit för de flesta, det brukar vara någonstans där de flesta servrar flaskhalsar (det är en utmaning att faktiskt mäta upp 1000/1000 megabit på t.ex. Bredbandskollen, deras servrar klarade inte ens av det innan men jag tror de gör det nu). Den enda gången man har nytta av mer är när man laddar ner spel med Origin och Steam, de har duktigt snabba servrar. Laddade ner BF4 på 8 minuter men tror inte det hade gått om jag inte laddade ner till en SSD, tror en mekanisk hade flaskhalsat.

Visa signatur

Intel 7700K 4,2 GHz | ASUS ROG Stric GTX 1080 | 16 GB DDR4 | ASUS ROG STRIX Z270H GAMING | Samsung 850 EVO

Permalänk
Medlem

Bra att utvecklingen går framåt. Synd bara att priset var högt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5-12600KF | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI MAG B660M | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN750 | Asus TUF OC RTX 3080 | Fractal Design Torrent | Corsair RM750W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skynet-IRC:

hur ska comhem få den hastigheten genom 3hål i väggen typen ?
var inte så längesen dom skickade reklam för 200MB och vi har bara 3hål i väggen typen medenas telia har övertaget i min stad med Fiber LAN .

Det finns i Docsis 3.0 standarden, pewpew. Men just detta är ju för FTTH kunder och inte för Cable kunderna.

Visa signatur

Cisco - Linux - VMWare
-- Citera mig om ni vill få återkoppling --

Permalänk
Medlem
Skrivet av Specter:

Problemet med Com Hem är att dem har sjukt dåliga svarstider(MS).

På comhem hade jag ca 25.
På telia har jag ca 10.

Visst du får ut din hastighet med dem men det gör du med alla andra med, betalar för 250/50-100 detta får jag ut idag av telia http://i.imgur.com/g3WyNa0.jpg

>sjukt dåliga svarstider
>25 ms
>wat
Du har aldrig haft ADSL va? Och 25ms är inte dåligt oavsett vad man jämför med.