Permalänk
Medlem

Helt galet stilrent

Visa signatur

The game | Fraktfritt Inet

Ebolaexpressen är under uppbyggnad, sleeve och 240 rad i ett Silverstone SG05B

Permalänk
Medlem

Overall jävligt snyggt. Men en sak, som jag måste klaga på, rent estetiskt, ett fel nästan alla gör med detta chassi. Det är att de sitter 3 fläktar där uppe istället för fyra. Jag har själv detta chassi och jag tycker bara de ser fel ut. Även om det blir en som inte blåser på en radiator så ser det så mycket bättre ut med fyra.

Visa signatur

CaseLabs STH10 | Asus ROG Maximus XI Formula | Intel Core i9 9900K | RTX 2080Ti x2 SLI | 32GB (4x8 GB) G.Skill TridentZ Royal Gold | Samsung EVO PLUS 970 1TB | Samsung EVO 970 2TB | 4x1 TB Samsung 860 EVO | 2x4 TB WD HDD | Corsair AXi1600 Modulär

Permalänk

Väldigt stilrent bygge 5/5p!
Skulle vara kul att se hörnan runtom ett sånt bygge med!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Nästan lite kusligt, igår morse hade jag lite tråkigt så jag "byggde" ihop en dator på inet, och det är tamejfan varenda del som är identisk med den som jag gjorde. 5/5 inga kompromisser här inte

Permalänk
99:e percentilen

När jag ser gallerier i den här klassen känner jag så här: Jag vill också bygga en bra dator en dag. Och jag vill gärna göra den så här snygg. Men framförallt önskar jag att den ska vara bra.

Frågan är, förutom om man överhuvudtaget kommer få chansen, hur ofta den egentligen kommer: Det är inte varje år det släpps ett grafikkort som heter GTX Titan. Och Titan kommer aldrig igen. Och den dag man väl har möjlighet att bygga en riktig dator kanske det inte ens finns datorer på det här sättet längre. Allt kanske bara är surfplattor eller APU:er.

Tills vidare får man nöja sig med att titta på bilder från er som kan bygga datorer, och förstås beundra dem i verkligheten när man får chansen!

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Sjukt snyggt ja, men helt ärligt så tycker jag det är lika dumt som det är snyggt att slösa så mycket pengar och tid på en dator.
Visst om man tjänar 50+ i månaden är det en annan vinkel på det hela, men osannolikt att man håller på och nördar såhär då ju.
Hursomhelst gillar jag projektet och uppskattar att du delar med dig, trevligt med sånt här när man sitter o slösurfar en söndag kväll.

Visa signatur

HP Pavilion 17-e016eo = 17,3" + A10-5750M + 8650G/8670M + 8GB + 1000GB.

Permalänk
Avstängd

snyggt som attan, kan du posta temps i load?

Permalänk
Medlem

Helt galet snyggt bygge! 5/5 poäng!

Visa signatur

Chassi: CM NR200P Kylare: Scythe Fuma 2
CPU
:
R5 5600x@4,6Ghz GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC V2
Moderkort
:
ASUS X570-I Gaming Minne: 32GB 3600Mhz
Lagring
:
2xSamsung 970 EVO 500GB
Nätaggregat: Corsair SF750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av infexis:

Sjukt snyggt ja, men helt ärligt så tycker jag det är lika dumt som det är snyggt att slösa så mycket pengar och tid på en dator.
Visst om man tjänar 50+ i månaden är det en annan vinkel på det hela, men osannolikt att man håller på och nördar såhär då ju.
Hursomhelst gillar jag projektet och uppskattar att du delar med dig, trevligt med sånt här när man sitter o slösurfar en söndag kväll.

50k+ räcker nog inte. Hoppas verkligen att denna rigg har annat ändamål än gaming. Episkt bygge dock!

Visa signatur

Custom Built Chassis|CM Silent 1000W Mod|Asus P6X58D-E|i7 930@4.2ghz ht on| 6Gb Corsair Dominator @1604MHz| Evga & Zotac Gtx 470 SLI @ 800,1600,1674 & Asus 8600gt physX dedicated| WD Green 1Tb+1Tb WD Black sata 3 +1Tb extern|Intel SSD 80Gb X25-M G2|Logitech MX518 & G15| H2O|Shure SRH840
http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2223280

Permalänk
Medlem
Skrivet av FluXeN:

Hur kopplar man nätaggregat för att driv a både systemet och grafikkorten, eller hur du nu löst det?

Mycket snyggt Galleri och stilren dator!

Menar du hur man startar 2 psu:er samtidigt? Man kortsluter jorden till det andra "slav" agget så att de startar samtidigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Franne:

får man fråga vad hela datorn väger? 5p utan tvekan

Måste ha den på hjul. har inte en tillräckligt stor våg tippar på 60-75kg det är iaf 5liter kylvätska i

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klos_:

Hur mycket har det kostat totalt? Sjukt snyggt bygge, men det är ju inget man bygger ihop på en industrilön(Om man inte är 20år och ensamboende och skiter i att köpa bil )

Förstår att folk kan tyckar att man är lätt sinnesstört om man lägger runt 80-100k på en dator Jag tjänar tillräckligt bra för att kunna göra det, men det handlar så klart om prioriteringar också. För mig är det byggandet som är mer än 50% av upplevelsen. Jag kommer troligtvis sälja den för jag inser hur otroligt overkill den här prestandan är för vad jag använder min dator till. (har som tur är redan bil sen innan )

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xeroxd:

Snyggt bygge, får man fråga vad grafikkorten samt processor ligger på för temps vid load? Samt borde inte vattnet gå igenom en rad innan det når processorn/grafikkorten (beroende på vattenflödets riktning) för bästa temps? Jag frågar bara för att jag har dålig koll på custom loopar.

5/5

jag har inte gjort så mkt tester. har mer fokuserat på att jag vill inte att fläktarna går över 50% och om jag minns rätt så blir det en vatten temp på runt 36 grader efter att ha spelat i 7680x1440@120Hz en kväll. Jobbar väldigt mkt nu så får tyvärr inte njuta så mkt av den

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andiders:

Overall jävligt snyggt. Men en sak, som jag måste klaga på, rent estetiskt, ett fel nästan alla gör med detta chassi. Det är att de sitter 3 fläktar där uppe istället för fyra. Jag har själv detta chassi och jag tycker bara de ser fel ut. Även om det blir en som inte blåser på en radiator så ser det så mycket bättre ut med fyra.

Det är sant, men den skulle i mitt fall motarbeta fläkten från Ax1200i.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mackmackan:

Väldigt stilrent bygge 5/5p!
Skulle vara kul att se hörnan runtom ett sånt bygge med!

Skickades från m.sweclockers.com

http://www.sweclockers.com/galleri/11673-min-tillflyktsort

Permalänk
Medlem
Skrivet av infexis:

Sjukt snyggt ja, men helt ärligt så tycker jag det är lika dumt som det är snyggt att slösa så mycket pengar och tid på en dator.
Visst om man tjänar 50+ i månaden är det en annan vinkel på det hela, men osannolikt att man håller på och nördar såhär då ju.
Hursomhelst gillar jag projektet och uppskattar att du delar med dig, trevligt med sånt här när man sitter o slösurfar en söndag kväll.

Vad är det för fördommar om höginkomsttagare? Nörd har inget att göra med vad som står i lönekuvertet, enligt mig iaf

Permalänk
Medlem

Inget att klaga på.
Synd att man inte kan få ljudkontakterna samt ps2 kontakten och startknappen på moderkortet i vitt. Samt USB3 kontakten i vitt i stället.
Det gula plasten i PSUn i svart alt vitt.
Snyggt jobb.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Avstängd

Det går åt att vara höginkomsttagare för att vara riktigt nördig inom vissa områden. Tex Hi-fi. Uj uj vad det kostar att köpa bra saker.

Visa signatur

Cyrix 686 - 166MHz, ASUS P5S-VM, 64MB ram, Matrox Mystique 4mb + Orchid Righteous Voodoo 2 3DFx 12MB 2x SLI, Quantum Fireball 1.28Gb, Quantum Bigfoot 6GB, Creative Soundblaster AWE32 8mb, 3Com 3C509B-TPC 10Mbit, Mitsumi CD-ROM 6x.

Permalänk
Medlem

O.o galet bygge

5p

Visa signatur

Ryzen 5950x | RTX 4090 | 64GB 3600Mhz| WD Black sn850 2TB
NAS: Unraid | 8GB 2133Mhz | ASRock C236 WSI | Intel G4600 | 32TB WD RED
YT:youtube.com/patan77xd IG:instagram.com/patan77 Webwww.patan77.com

Permalänk

Detta är mer en plånboksjämföring, inte ett galleri. Men det är iallafall min åsikt. Däremot kan man inte förneka att det är väldigt snyggt. Den endaste anledningen jag ser att använda en sådan dator är ifall man ska göra spel som kanske mäter sig med t.ex. Battlefield.

Mvh M79

Visa signatur

98-365: MTA: Windows Server Administration Fundamentals
98-366: MTA: Networking Fundamentals
98-367: MTA: Security Fundamentals

Permalänk
Medlem
Skrivet av M79:

Detta är mer en plånboksjämföring, inte ett galleri. Men det är iallafall min åsikt. Däremot kan man inte förneka att det är väldigt snyggt. Den endaste anledningen jag ser att använda en sådan dator är ifall man ska göra spel som kanske mäter sig med t.ex. Battlefield.

Mvh M79

Du får gärna förklara din åsikt lite mer. Vem sker jämföringen med och varför är det inte ett galleri?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edmuff:

Förstår att folk kan tyckar att man är lätt sinnesstört om man lägger runt 80-100k på en dator Jag tjänar tillräckligt bra för att kunna göra det, men det handlar så klart om prioriteringar också. För mig är det byggandet som är mer än 50% av upplevelsen. Jag kommer troligtvis sälja den för jag inser hur otroligt overkill den här prestandan är för vad jag använder min dator till. (har som tur är redan bil sen innan )

Skrivet av infexis:

Sjukt snyggt ja, men helt ärligt så tycker jag det är lika dumt som det är snyggt att slösa så mycket pengar och tid på en dator.
Visst om man tjänar 50+ i månaden är det en annan vinkel på det hela, men osannolikt att man håller på och nördar såhär då ju.
Hursomhelst gillar jag projektet och uppskattar att du delar med dig, trevligt med sånt här när man sitter o slösurfar en söndag kväll.

Jag vet inte varför någon är förvånad eller förfärad, ärligt talat. Alla som tjänar mer än 30k i månaden har råd med det här så länge de sparar en stund... Och ingen skulle väl lyfta på ögonbrynen om någon fabriksarbetare på Garaget.org/forum hade skrivit om sin bil som totalt sett hade kostat det dubbla totalt, inköp och trimning inräknat. Även om en bil kan ses lite mer som en "investering" så är det väl inte vad det handlar om när man har ett brinnande intresse?

Visa signatur

Lyssna till vad jag menar, inte vad jag säger!
|| Win11 x64 -- AMD Ryzen 7 3700x @ 3.6GHz -- Noctua NH-U14S -- Asus ROG Strix B450-F Gaming -- Zotac GeForce RTX 3070 Twin Edge OC -- Kingston HyperX Fury Black DDR4 2x16GB @3600MHz -- Samsung 970 EVO Plus 1TB M.2 SSD -- Corsair RM750x 2021 ||

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av joar:

Jag vet inte varför någon är förvånad eller förfärad, ärligt talat. Alla som tjänar mer än 30k i månaden har råd med det här så länge de sparar en stund... Och ingen skulle väl lyfta på ögonbrynen om någon fabriksarbetare på Garaget.org/forum hade skrivit om sin bil som totalt sett hade kostat det dubbla totalt, inköp och trimning inräknat. Även om en bil kan ses lite mer som en "investering" så är det väl inte vad det handlar om när man har ett brinnande intresse?

Kunde inte sagt det bättre själv.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk

Det handlar inte om inkomst utan prioriteringar och intresse. Är man intresserad, håller sina utgifter låga och sparar mycket kan vem som helst bygga en dator för 50-100k. Spelar ingen roll om man jobbar som vårdbiträde eller enhetschef, prioriteringar, intresse och låga utgifter är nyckeln.
Men om ni nu är så intresserad av vad datorn kostar, så är det inte svårt att göra en prisuppskattning på t ex prisjakt. Galleriet är för mig till för att beskåda detta vackra bygge, inte diskutera priset TS har betalat för datorn, det är dennes ensak och om han hade velat dela med sig av prislappen hade han nog gjort det direkt.
5/5 blir det utan tvekan för denna skapelse! Tummen upp!

Visa signatur

I5 3570K 4,4 Ghz - Corsair H100i - Asus P8Z77-V LK - Corsair CX 750M - 2x Gigabyte GeForce GTX 670 2GB Windforce -Crucial DDR3 BallistiX Elite 1600Mhz 8GB - Chassi IN WIN Dragon Rider Full Tower - 128 Gb SSD - WD 3TB HDD

Permalänk
Medlem

Finns bara ett ord: Mäktigt! sex av fem stjärnor

Permalänk
Medlem
Skrivet av stn1337:

Finns bara ett ord: Mäktigt! sex av fem stjärnor

Det är väl det som kallas överklockning av tillåtna bedömning

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lakanman:

Riktigt trevligt! Rent o fint som jag gillar. Får man fråga vad du gör med en dator i den kalibern?

Jag tar och svarar mig själv här. Såg att du hade ett gäng 120hz skärmar så nu förstår jag =). Vad lirar du för spel? Vore trevligt att testa att köra något bilspel med så många skärmar i 120hz :D.

Visa signatur

Cyrix 686 - 166MHz, ASUS P5S-VM, 64MB ram, Matrox Mystique 4mb + Orchid Righteous Voodoo 2 3DFx 12MB 2x SLI, Quantum Fireball 1.28Gb, Quantum Bigfoot 6GB, Creative Soundblaster AWE32 8mb, 3Com 3C509B-TPC 10Mbit, Mitsumi CD-ROM 6x.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edmuff:

Det är sant, men den skulle i mitt fall motarbeta fläkten från Ax1200i.

Då måste jag ställa en fråga. Varför har du satt nätaggregaten på så vis att båda suger in från varsitt håll? Om båda nätaggregaten suger inåt från samma håll kan du enkelt sätta ut fläktar så att den har insug på ena sidan och utblås på andra. Nätaggregatet med fläkten inåt borde utan tvekan få tillräckligt med luft för att hålla sig sval.

Bara ett estetiskt tips. För övrigt gillar jag ditt val av chassi, själv har jag ett svart

Visa signatur

CaseLabs STH10 | Asus ROG Maximus XI Formula | Intel Core i9 9900K | RTX 2080Ti x2 SLI | 32GB (4x8 GB) G.Skill TridentZ Royal Gold | Samsung EVO PLUS 970 1TB | Samsung EVO 970 2TB | 4x1 TB Samsung 860 EVO | 2x4 TB WD HDD | Corsair AXi1600 Modulär

Permalänk
Medlem

*tummen upp*

Visa signatur

Workstation: i9-13900K @ 6.1 GHz - Asus Z790 ProArt - G.Skill 6400MHz 2x32 GB - Asus TUF 4080 16 GB
Samsung 990 Pro MVMe 1 TB - Kingston Renegade MVMe 4 TB - Asus 990 Pro NVMe 4TB
ASUS ROG Strix Aura 1000W - EK-Nucleus AIO CR360 - LianLi O11 Dynamic EVO
LG 38GL950G - Sound Blaster Katana V2X Soundbar - Corsair RGB Strafe - G-Wolves Sköll
Server: i7-6700K @ 4.2GHz - Asus Maximus VIII - Corsair DDR4 4x16 GB - Samsung 950 MVMe 256GB - Samsung EVO 1 TB

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Andiders:

Då måste jag ställa en fråga. Varför har du satt nätaggregaten på så vis att båda suger in från varsitt håll? Om båda nätaggregaten suger inåt från samma håll kan du enkelt sätta ut fläktar så att den har insug på ena sidan och utblås på andra. Nätaggregatet med fläkten inåt borde utan tvekan få tillräckligt med luft för att hålla sig sval.

Bara ett estetiskt tips. För övrigt gillar jag ditt val av chassi, själv har jag ett svart

Jag tänkte köpa STH10 men skulle bli för dyrt att fylla ut som jag ville

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240