Permalänk
Avstängd

r

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Jag tänkte köpa STH10 men skulle bli för dyrt att fylla ut som jag ville

samma här men jag gillar verkligen dina hörlurar och mikrofon, nästa lön har jag likadana

Visa signatur

/// Vattenkyld 750D \\\

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av wrogad:

samma här men jag gillar verkligen dina hörlurar och mikrofon, nästa lön har jag likadana

Yes jag älskar dom, dock har jag manufaktur kostar lite extra.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Perfektion, behöver ej förklara mer.

Visa signatur

i7 3820 utan k @ 4.7 GHz | NH-D14 SE2011 | Asrock extreme 4 | 2xSLI N580 XE 3GB | 810 switch | Corsair AX1200 | Vengeance 1600 8gb

(Har läs/skrivsvårigheter)

Permalänk

Helig - skit .

Visa signatur

Bygglogg: BitFenix Phenom M| Phantom Project
Chassi: Bitfenix Phenom M | Moderkort: Asus Z87 Gryphon | CPU: Intel i5 4670K | GPU: MSI GTX770 2Gb OC | RAM: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 2x8GB | SSD: Samsung 840 EVO 256Gb | PSU: Corsair CX750W |

Permalänk
Medlem

För mig blir det nog en 3/5, mycket snyggt byggt och mycket arbete men tycker att du skulle kört men andra block. Ser väldigt mörkt bland komponenterna men det kanske bara är kamera kontrasten som strular.

Hur gjorde du med dina lightboxar? Ska själv börja bygga i mitt STH10 snart nu när allt kommer velar lite på dem, å ena sidan vill jag gärna ha dem i för att lysa upp och få det att se renare ut men vill inte att de skall bli ojämna. När jag tittar på dina så ser man källorna men detta har jag sätt på andras också så jag antar att de inte ses utanför kort. Byggde du dem själv och i så fall vad använde du?

Permalänk

Oj... sjukt!

Allt är fint, vet inte vad jag ska skriva...

Visa signatur

Citera vänligen

Permalänk
Avstängd

Mäktigt som chokladtårta efter maten! 5/5

Permalänk
Avstängd

Har du lust att posta temperaturer i load? Vore kul och se hur vattenkylningen presterar.

Permalänk
Medlem

Ganska snygg... men ser ju fruktansvärt billig och budget ut :/ Gör om, gör rätt.
^^

Visa signatur

Moderkort: MSI Z77A-G45 | Proccesor: i5 3570K @4,5Ghz | Kylare: Corsair H80i | Ram: Corsair 8gb Vengeance LP | Chassi: BitFenix Shinobi Window | Grafikkort: 2x EVGA 780 SC ACX SLI @ 1250Mhz | Nätagg: Corsair AX860 | Lagring: Crucial m4 128GB SSD | Skärm: AOC Q2963PM 21:9 2560x1080 29" @ 73hz

Permalänk
Avstängd

Ja, om jag skall ge litet konstruktiv kritik så tycker jag möjligen detaljer som smaken vad gäller strömförsörjningen till grafik korten (Personligen hade jag nog gjort stela eller halvflex bryggor), men jag gillar också att prova olika designidéer man har i huvudet.
Sedan hade jag personligen så klart också petat dit ett vattenblock med anslutningar helt i metall till flöktkylningen så att nördfaktorn blir komplett...

(Visst, prylarna kostar en slant, men det är enormt hög byggkvalitet på dedär chassina och egentligen så skiljer det ju inte mer än en tusenlapp mot ett stockchassi av bra kvalitet av de mer vanliga märkena men plåten är mer än dubbelt så tjock på dedär och hela stommen är fribärande och i aluminium.)

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem

Redan dags och göra sig av med bygget?

Visa signatur

4790K - Asus Gene Z97 - Gigabyte G1 980 - 16GB Vengeance PRO 1866MHz - Crucial MX100 512GB - EVGA G2 850W
Sony Vaio Pro 13 - i5 - 8GB - 256GB

Permalänk
Medlem

Varför säljer du den? :'(

Visa signatur

The game | Fraktfritt Inet

Ebolaexpressen är under uppbyggnad, sleeve och 240 rad i ett Silverstone SG05B

Permalänk
Medlem

Har inte tid att använda den. Småbarnsfarsa :).

Sen tycker jag nog faktiskt mest om att bygga saker.

Permalänk
Medlem

Meanwhile in Africa...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fridlyst:

Meanwhile in Africa...

men stick..

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Skrivet av Fridlyst:

Meanwhile in Africa...

haha

Visa signatur

AMD och vänsterpolitik är för fattilappar

13700k@stock msi z690 pro 32gb dominator platinum rtx2080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fridlyst:

Meanwhile in Africa...

Jantetrollet har talat!

Permalänk
Medlem

hur mycket kostade chassit (utan mod)?

Visa signatur

cpu:i5 4670k @ 4ghz gpu:gtx 760 gigabyte 2gb rev.2 hdd:1tb western digital mb:asus z87-a ram corsair vengeance LP 8 gb 2133MHZ psu:500w case:fractal design r3 Gear:logitech g500, logitech g35, logitech g19, logitech z906, logitech c920

Permalänk
Avstängd

$589.95 i basutförande + frakt och svensk moms samt tullvagiften.
Kostar det.
Men då får du top of the line.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem

hur fick du slangarna att vara böjda på det viset??

Permalänk
Medlem
Skrivet av dav123x:

hur fick du slangarna att vara böjda på det viset??

Det är akryl.

Visa signatur

4790K - Asus Gene Z97 - Gigabyte G1 980 - 16GB Vengeance PRO 1866MHz - Crucial MX100 512GB - EVGA G2 850W
Sony Vaio Pro 13 - i5 - 8GB - 256GB

Permalänk
Medlem

Jävlar vilket fint bygge. Sjukt välgjort och man märker ju att du brinner för detta intresse!

Angående detta eviga tjat om slöseri med pengar så beror det helt på vad man prioriterar. Själv har jag jobbat i några år nu och sparat ihop pengar till 3st 3-4 månaders långresor ute i världen, vilket har varit ett annat sett att "bränna" upp pengarna på. Det tycker jag personligen ger mer upplevelse och livserfarenhet, men vilka fan är vi som sitter o bestämmer vad andra människor ska bränna sina pengar på? Och vi har ju inte en aning om den här snubben redan rest jorden runt och har familj och ett bra jobb. Intresse som intresse! Om en dator är det man känner att man vill lägga sina senast sparade 50k+ på så ska man göra det. Som sagt, alla människors prioriteringar är helt olika.

GG dator. Många avundsjuka blickar här inne!

Visa signatur

MB Asus Z87-A CPU i5 4670k [I](Noctua NH-U12S)[/I] GPU MSI GTX 780 Twin Frozr IV PSU be quiet! L8 630W RAM 8GB 1600MHz

Permalänk
Avstängd

Ja, vad fanken, är väl slöseri att dricka öl och käka pizza, köpa nya jeans eller vad man nu gör också, men det är ju inte speciellt spännande för oss andra att se bilder på.
Detta bygget har varit till stior inspiration för mig till kommande projekt trots att jag vet att jag inte kan bygga en burk för 80 k, men där finns ju väldigt många fina godbitar jag kan använda för egna byggen ändå, för det mesta vill man ju inte kopiera ett bygga rakt av utan göra egna lösningar och ideer om hur man själv vill ha det menar jag.

Tänker man efter så förlorar man ju mycket mer pengar om man tex köper en ny bil sett till värdeminskningen de första åren, lånar pengar på banken till en trist lägenhet, lägger avgjort hellre mina surt förvärvade slantar på roliga saker än sådant kan jag lätt säga! Har snart både bil, båt och en fin dator som passar mina behov mycket bättre än dedär lyxbåtarna för 13 mille, de skulle inte fungera alls för det jag vill använda min båt till, jag är helt ärlig med att jag inte vill byta... Min lägenhet är dessutom mycket finare än någon av insatslägenheterna jag sett här i stan, hyran är dessutom bara hälften av bankavgifterna skulle ha blivit och jag bor mitt i stan, tänker inte byta fören jag får råd med ett hus! Nu har jag, som är fattig sjukpensionär med deltidslön plötsligt tre pale titan gratis och bor bättre! Tänkvärt tycker jag att man inte nödvändigt måste följa strömmen bara för att alla andra gör det.:)

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem

Bra jobbat

Visa signatur

NZXT 810 Switch, Corsair AX860i, Maximus V Formula, I7 3770K ,Asus GTX 680, Corsair vengance 1866Mhz 32gb Ram, Samsung 850 Pro 256Gb, Samsung 840 basic 500Gb, WD 2Tb Caviar Green,120GB, Komplett vattenkylning

Permalänk
Medlem

Ögongodis när det blir som bäst, tackar för du delar med dig av bilderna!

Ni som klagar, visst ni har rätt till er åsikt men ni kanske ska välja att inte titta om ni nu stör er så.

Visa signatur

CPU: 1700x Kylning: Custom loop CPU MB: Asus Prime B350M-A GPU: EVGA 1080 Ti SC Black RAM: 16GB av något SSD: Samsung 850 EVO 500GB Samsung 840 EVO 250GB + EVO 850 500GBPSU: Bitfenix M750 Chassi: Fractal Design Mini C OS: Windows 10 64-bit Skärm: Acer X34A

Permalänk

snyggt å rent

Visa signatur

| Thermaltake P3 | i5 13500 3,5GHz | EKWB Water cooling |
| MSI pro B760M-p | gigabyte vision 8GB RTX3070 OC |
| 32Gb Corsair Vengence 3000MHz |
| Msi spatium 390M | Thermaltake RGB 750W |

Permalänk
Medlem

Otroligt snyggt och rent. Bra gjort eller grattis eller vad säger man. Önskar jag hade tålamod,tid,pengar att göra lika snyggt i min burk men tror mitt tålamod är på tok för kort. Vill dock fixa vatten till mitt 780 classy i mitt Prodigy chassi men jag orkar inte, fan va lat jag är

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:
Skrivet av Edmuff:

Tvelander VS Edmuff, let the battle begin.:D

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem

Efter att ha kollat i gallerier så är helt klart denna snyggaste bygget utav alla som visat bilder på sina custom datorer.
Edmuff är helt förälskad i din dator.