Mappa egen växellåda till G25 lådan?

Permalänk
Medlem

Mappa egen växellåda till G25 lådan?

Det är så att jag funderar på att bygga en egen "växellåda" då min G25 låda börjar ge upp och min tanke är då om det finns någon USB mojäng att koppla sladdarna i för att sedan köra in det som en spelenhet och även något pgm som kan mappa "knapparna" rakt över G25:ans växlar.

Det jag vill uppnå med att kunna mappa över knapparna är att det ska fungera i alla spel med stöd för G25 där man inte kan ställa in växlingsknappar själv.

/Ingemar

Edit: Min design idé på dom "vitala" delarna.
Runt spaken ska det sitta en spiralfjäder som ska centrera den och i nedre änden på spaken ska det sitta antingen en 8mm kula eller en rundad pinne med ställbart fjädertryck som håller spaken i sina olika växellägen där det är fördjupningar med skarp kant.
Bottenplattan fräser jag i stål med det CAD/CAM system jag jobbar med.

Visa signatur

be quiet! Silent Base 601 l Asus ROG strix B450F l Seasonic Focus GX 750W l AMD Ryzen7 5800X3D l Zalman CNPS17X l G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600Mhz 2x16GB CL16 l Gainward RTX 3080 PHOENIX V1 LHR l Kingston A400 240GB M.2 SSD l SSD OCZ ARC 100 240GB | Seagate Barracuda 2000GB l DIY simracing rigg l Oculus Rift l Asus 27" VE278H l