Permalänk
Medlem

Grafikkort

Heej :>
Vad jag har hört gör inte AMD och Navidia samma sak som Asus, Gigabyte och Sapphire. så min fråga är vad som är skillnaden?

Permalänk
Avstängd

Nvidia/AMD gör grafikkorten, Asus gigabyte sapphire etc gör sedan kylare och sätter på, ungefär så..

Permalänk
Skrivet av kaninallek:

Heej :>
Vad jag har hört gör inte AMD och Navidia samma sak som Asus, Gigabyte och Sapphire. så min fråga är vad som är skillnaden?

AMD och Nvidia är de två stora tillverkarna av GPUer. De tillverkar grafikkort baserade på dessa. Övriga är så kallade partnertillverkare som använder deras GPUer för att tillverka egna grafikkort. En del partnertillverkare gör grafikkort både på AMD och Nvidia GPUer, medans en del håller sig till bara enleverantör.

Visa signatur

MB Asus Z-97-A CPU i5-4690K GPU Sapphire R9 290X RAM 2*4GB Corsair Vengence i 2133MHz PSU OCZ ZT 750W Lagring 2*240GB Intel 330 SSD Kylning CPU Corsair H100i Chassie FD R4 Skärmar 2*AOC I2757Fm Router Asus RT-AC68U Bredband Bahnhof 100/100 fiberlina på stadsnät

"If it aint broken, dont fix it...or?"

Permalänk
Medlem
Skrivet av oouhdawg:

Nvidia/AMD gör grafikkorten, Asus gigabyte sapphire etc gör sedan kylare och sätter på, ungefär så..

Nja, De gör oftast bara GPU:n sen gör tillverkarna PCB:n och allt annat utom när det gäller referens designade kort så som tex titan.

Visa signatur

Citera för svar!