Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem
Skrivet av Sir. Haxalot:

Hur är den nya appen, är den stabil? Senast jag körde Windows Phone (vilket var vid 7.5) så var appen skitkass och hade problem som att den startade om istället för att göra resume from state och det fanns en del problem med krasher (främst när man bytte låt) eller när man gick tillbaka till appen. Finns det fortfarande sådana problem eller är det bara funktionalitet som saknas?

Är sugen på att skaffa en Windows Phone igen men om Spotify appen är så pass dålig som den var då så är det ju tråkigt. Jag vill att den ska fungera stabilt och kunna börja spela direkt när jag kopplar upp den mot bilens bluetooth. Har problem med Android där det inte fungerar och man måste ta upp mobilen och börja spela och det är hyffsat irriterande.

Appen är otroligt mycket bättre mot 7.5-upplagan Den är bättre än den på IOS, om det säger dig något. Nu, efter den sista updaten, som var nyligen, så fick WP äntligen en riktig Spotify-app.

Du kan väl kolla på någons, om det är den appen som är den viktigaste. Jag tror definitivt inte du blir besviken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sir. Haxalot:

Hur är den nya appen, är den stabil? Senast jag körde Windows Phone (vilket var vid 7.5) så var appen skitkass och hade problem som att den startade om istället för att göra resume from state och det fanns en del problem med krasher (främst när man bytte låt) eller när man gick tillbaka till appen. Finns det fortfarande sådana problem eller är det bara funktionalitet som saknas?

Den upplevs klart mer stabil, jämfört med då du körde så är det enorm skillnad. Problemen som du nämner är något som hör till det förgångna. Funktionalitetsmässigt så innebär senaste versionen steg åt rätt håll, b la har man fått tillgång till högsta kvalitetsläget "extreme quality", radio osv.

Saknar för egen del att kunna dra i listan, dvs att man kan dra med fingret och förflytta sig snabbt genom spellistan så att säga.

Står lite mer här:
http://www.wpcentral.com/spotify-releases-massive-update-new-...

Permalänk
Skrivet av Telepati:

Appen är otroligt mycket bättre mot 7.5-upplagan Den är bättre än den på IOS, om det säger dig något. Nu, efter den sista updaten, som var nyligen, så fick WP äntligen en riktig Spotify-app.

Du kan väl kolla på någons, om det är den appen som är den viktigaste. Jag tror definitivt inte du blir besviken.

Kan inte se något som gör att den är bättre än iOS versionen. Men den är iaf inte lika kass som innan fast jag föredrar ändå Nokia Mix Radio på min 1520

Permalänk

Det har nu kommit upp priser på prisjakt! Från 5199kr!

Permalänk
Medlem

Såg priserna jag med. Inga utav dom stora återförsäljarna har listat sina än dock. Hoppas hoppas hoppas den kommer snart!
Att vänta är inte min starka sida...

Visa signatur

Mvh. Robban aka. douzE
Kaffe: Rocket Espresso R Cinquantotto | Niche Zero
Desktop: 12700K. EK-AIO 240. Z690-A Gaming Wifi. 32GB DDR4. RTX 3070 Master. 980 Pro. MF V-Can
Server: HP Microserver G8. Xeon E3-1260L. 16Gb ECC. P222. Hyper-V

Permalänk
Medlem
Skrivet av MattiasAsb:

Kan inte se något som gör att den är bättre än iOS versionen. Men den är iaf inte lika kass som innan fast jag föredrar ändå Nokia Mix Radio på min 1520

Den är på svenska (även om förvisso alla kan engelska, så kan vi svenska bäst) och det är ju trevligare? Och den känns fräschare. Tilesen är levande, nä den känns mer 2014 än IOS-version, helt klart.

Permalänk
Medlem

Finns att förboka på Katshing för 4990kr.

Katshing brukar inte vara billigast, så möjligt att priset kan gå ner ytterligare när fler butiker sätter priser och får in telefonen.

Permalänk
Medlem

Vad jag förstått så är kameran samma som i 1520? Någon som äger en 1520 som kan säga mig hur snabbt/långsamt fokuseringen är jämfört med 920 som jag upplever som långsam.

Visa signatur

- ASUS Zenbook UX32VD -

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Aerious:

Vad jag förstått så är kameran samma som i 1520? Någon som äger en 1520 som kan säga mig hur snabbt/långsamt fokuseringen är jämfört med 920 som jag upplever som långsam.

Jupp, jag äger en 1520 och tyvärr skulle jag definitivt klassa fokuseringen som rätt långsam.
Om du överlever någon sekunds autofokus får du däremot top-notch foton. Just sayin'

Permalänk
Medlem

Tycker denna lur helt klart ser intressant ut, och efter att kollat en del på WP - tänker jag testa det!

Alltid kört Android, har i nuläget en Nexus 4, så när denna kommer ut blir det möjligtvis denna.

Frågan är det där med Glance, ni som haft det - tycker ni det är en funktion som avgör köpet av 930?

Visa signatur

FD Arc | ASRock Z68 Extreme3 Gen3 | I5 2500k | EVGA GTX 780Ti SC | Corsair TX 650W V2 80+ Bronze | Corsair 8GB CL9 1600Mhz | Samsung 830 | QNIX QX2710LED Matte 2560x1440 | Beyer DT770 Pro 80 Ohm + Fiio E10 | Vortex KBC Poker II | Logitech G400 |

Permalänk
Medlem

Läste både på Dustin och Nokias egna hemsida att det inte medföljer ett par hörlurar. Hur kan det komma sig?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ostbiten:

Frågan är det där med Glance, ni som haft det - tycker ni det är en funktion som avgör köpet av 930?

jag tycker glance funktionen är ett av dem bästa,i mitt tycke som har det på 920in så har jag svårt att vara utan den, varför kan som aldrig någonsin lära sig att att inte ta bort avgörande funktioner, lite som (två steg framåt o ett bakåt) det har varit Nokias filosofi ett bra tag nu, inte konstigt att det gick som det gjort..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Corei5 2500k@4.5ghz 1.29v|MSI P67A-GD55|Asus5850@900/1000 1.112volt|8GB Corsair Vengeance DDR3 1600mhz cl9|Crucial m4 64GB|WD2TB+Caviar Green|Corsair HX620
http://3dmark.com/3dmv/2867753

Permalänk
Medlem

Blir kul att uppgradera från L920 till 930 Har totalt älskat WP, enda problemet har ju varit det tråkiga app-utbudet men för egen del har det inte funnits något större behov av appar ändå. Ser mycket fram emot denna nya vackra mobil

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av nVIDIA:

jag tycker glance funktionen är ett av dem bästa,i mitt tycke som har det på 920in så har jag svårt att vara utan den, varför kan som aldrig någonsin lära sig att att inte ta bort avgörande funktioner, lite som (två steg framåt o ett bakåt) det har varit Nokias filosofi ett bra tag nu, inte konstigt att det gick som det gjort..

Skickades från m.sweclockers.com

Vette fan om man kan gnälla så mycket på det, när man vet varför det blev som det blev dock. Intressant läsning http://www.wpcentral.com/nokia-lumia-930-does-not-have-glance...

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ostbiten:

Frågan är det där med Glance, ni som haft det - tycker ni det är en funktion som avgör köpet av 930?

Just Glance är en så förträfflig funktion, som också varit lite av Nokias signum, och det är förvånande och tråkigt att denna grymma, och mycket eleganta telefon inte kommer inneha detta.

Men om du inte är van vid Glance så ser jag inte problemet?

Självklart kan man vänja sig av vid det men jag ser ingen anledning till det. Om nu inte det är så att Nokia sitter på patentet (och MS fick inga patent med sig i affären) och att 930 är en signal om att det framöver kommer saknas. Jag vet inte, det är märkligt då Nokia vet hur populär denna funktion är.

Jag tror jag kommer passa på denna av ovan nämna anledning. Men jag är jäkligt frestad då den verkar vara fantastisk.

Skrivet av Plosky:

Läste både på Dustin och Nokias egna hemsida att det inte medföljer ett par hörlurar. Hur kan det komma sig?

Om detta nu stämmer, så är det ytterst märkligt. Alla andra modeller har detta i kartongen, så om 930 kommer sakna detta så känns det nästan som om de gör detta medvetet. Vill Nokia jävlas med MS eller?

Skrivet av nVIDIA:

jag tycker glance funktionen är ett av dem bästa,i mitt tycke som har det på 920in så har jag svårt att vara utan den, varför kan som aldrig någonsin lära sig att att inte ta bort avgörande funktioner, lite som (två steg framåt o ett bakåt) det har varit Nokias filosofi ett bra tag nu, inte konstigt att det gick som det gjort..

What he said.

Skrivet av Mithras:

Vette fan om man kan gnälla så mycket på det, när man vet varför det blev som det blev dock. Intressant läsning http://www.wpcentral.com/nokia-lumia-930-does-not-have-glance...

Nokia har ju sagt att de ska försöka koda runt detta för att få in Glance, och jag undrar varför man ens säger så om det skulle vara en praktisk omöjlighet.

Sedan kan man ju ställa sig frågan om detta är något som kommer ske med fler modeller, att man tvingas bortse från vissa funktioner pga ny hårdvara och att de ser mer vinst än förlust med detta byte. Hoppas inte 930 är starten på det, utan ett undantag.

Permalänk

Nu finns den att förbeställa på Halebop!
http://shop.halebop.se/mobiler/Nokia/Nokia-Lumia-930-Black

Visa signatur

l CPU: X3 440 @ 3.6GHZ l Grafikkort: XFX 5850 1GB l Ram-minne: Corsair XMS3 4gb 1600MHZ DDR3 l Ljudkort: Creative X-Fi Xtreme Gamer l Moderkort: Gigabyte 880GA-UD3H l Bildskärm: 21,5'' LG FLATRON IPS226 l Ljudsystem: Proson Event 6+ JVC SP-EI + Sherwood förstärkare l Mobil: LG Optimus 7 + Nokia Lumia 920 l Spelkonsoler: l PS1 l NES-WII U l

Permalänk
Medlem
Skrivet av geforcevsati:

Och nu är den borta!? Om man tog rubbet på 18 månader så blev priset för telefonen totalt 3721kr vilket känns som ett bra pris.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fetskaft:

Och nu är den borta!? Om man tog rubbet på 18 månader så blev priset för telefonen totalt 3721kr vilket känns som ett bra pris.

Låter nästan lite för bra? Ingen av 920,925,1020,1520 har väl varit så billig vid lansering? Och denna är bättre än dem? Märkligt.

Permalänk
Medlem

Såg någon sida där de skrev att lanseringen blivit framskjuten till mitten av Juli.

Bara att vänta då!

Visa signatur

FD Arc | ASRock Z68 Extreme3 Gen3 | I5 2500k | EVGA GTX 780Ti SC | Corsair TX 650W V2 80+ Bronze | Corsair 8GB CL9 1600Mhz | Samsung 830 | QNIX QX2710LED Matte 2560x1440 | Beyer DT770 Pro 80 Ohm + Fiio E10 | Vortex KBC Poker II | Logitech G400 |

Permalänk
Medlem

På de finska försäljningssidorna som jag tittat på så ska de börja skickas 10 juli.

Visa signatur

D600 | D7200
8mm Fisheye | 10-24mm | 24-70mm | 35mm | 70-200mm | 150-600mm |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atenza:

På de finska försäljningssidorna som jag tittat på så ska de börja skickas 10 juli.

Finnarna brukar få den bland de första, om inte först av alla. Av förklarliga anledningar. Så det är nog ingen dum idé att kika där.

Permalänk
Medlem

Ska börja säljas här i Sverige den 10:e juli också, enligt Nokia Sverige på twitter: https://twitter.com/NokiaSverige/status/482148567470309377

Visa signatur

Asus X99-A, Intel i7 5820K, 16GB DDR4, GTX 980 SLI, Asus PG278QR + Asus VG274H

Permalänk

Bad en säljare på elgiganten kolla när de får leverans. Centrallagret den 3:e juli visade datorn, i butik "några dagar senare" som han uttryckte sig...

Permalänk
Medlem

Jag har Telenor idag och beställde en 930 med "Rubbet" från Halebop för ett tag sedan. Halebop var på gång att flytta mitt nummer på en gång men jag bad dom vänta tills telefonen kan levereras. Nu ska dom flytta mitt nummer 4:e juli, men misstänker att luren inte kommer komma till dess. 930 försvann dessutom från Halebops sida för lite över en vecka sedan, så frågan är om jag kommer få någon lur alls från dom.

Permalänk
Medlem

Undra om Telia får in den snart.... Kan förlänga mitt abb nu... annars får det bli ett rent köp.
Tycker fler borde kunna få in den för förbeställning nu.

Visa signatur

Mvh. Robban aka. douzE
Kaffe: Rocket Espresso R Cinquantotto | Niche Zero
Desktop: 12700K. EK-AIO 240. Z690-A Gaming Wifi. 32GB DDR4. RTX 3070 Master. 980 Pro. MF V-Can
Server: HP Microserver G8. Xeon E3-1260L. 16Gb ECC. P222. Hyper-V

Permalänk
Inaktiv

Dustin Home verkar ha fått in den nu, priset ligger på 4990kr utan abonnemang.

http://www.dustinhome.se/product/5010791799/nokia-lumia-930-b...

Permalänk
Medlem

Beställde min ifrån min distributör idag som fått in den vita och orange, hoppas få den imorgon om allt går som det skall.
Har en 1020 nu, skall bli intressant och se om kameran matchar någorlunda.
Återkommer med intryck.

/J

Permalänk

Min 920 gick sönder, och jag fick 2600 på försäkringen för den. Men kan inte bestämma mig om jag ska köpa en 925 för drygt 2600 eller om det är värt det dubbla för en 930. Vad tror ni, hur stor skillnad är det på telefonerna förutom storleken på skärmen?

Permalänk
Medlem

930 bättre kamera, plus dubbla prestandan åtminstone i teorin på cpu och gpu. Sen är skärmen bättre också.
Har du råd så skall du satsa på 930...

/

Permalänk
Skrivet av mdeletr:

930 bättre kamera, plus dubbla prestandan åtminstone i teorin på cpu och gpu. Sen är skärmen bättre också.
Har du råd så skall du satsa på 930...

/

Skrev lite snabbt och slarvigt. Förstår att den är snabbare, bättre kamera osv. Men jag har aldrig upplevt min 920 seg, och kameran är jag inte så intresserad av. Men förstår att man borde köpa 930, men vet inte i nuläget jag om är beredd att lägga ut mellanskillnaden då jag var rätt nöjd med 920.