Ny Router/accespunkt till stuga(LAN från huset)

Permalänk
Medlem

Ny Router/accespunkt till stuga(LAN från huset)

Hej Sweclockers!

Nu är det dax att fixa WiFi och LAN till en stuga och jag frågar er om hjälp.

Det finns redan en kabel dragen från en vanlig hemma router(med DHCP) till stugan som har använts i ett PS3 innan men nu behövs WiFi och fler enheter via LAN kopplas upp och jag vet inte riktigt det smidigaste/billigaste att få till det på ett bra sätt. Det är inget måste att det blir 2 olika nätverk men det hade varit skönt att kunna dela vad man vill så att inte huset ser det och vice versa.
Det är ADSL så behöver inte vara någon super prestanda Wierless N räcker och det är inte en stor stuga så räckvidden bör inte vara några problem.

Så nu är frågan hur sätter man upp detta på bästa sätt och vilka routrar eller accespunkter/switchar är bra/billiga?
Är själv glad för min Asus RT-N56U men känns tråkigt att betala 700kr för den när jag köpte min för 350 och den brukar vara på rea ganska ofta, men den behövs så snart som möjligt så kan inte vänta på nästa rea.

Mvh

Visa signatur

P8P67 Deluxe | i5 2500K @ 4,4 GHz (H70) | 4x4GB Corsair PC12800 | 2x 6950 @ (1536 Shaders) 880 MHz/1375Mhz | 480GB Intel 520 | OCZ Silencer MKIII 750W | 800D
Det heter effekten och spänningen, inte watten och volten.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av seskima:

Hej Sweclockers!

Nu är det dax att fixa WiFi och LAN till en stuga och jag frågar er om hjälp.

Det finns redan en kabel dragen från en vanlig hemma router(med DHCP) till stugan som har använts i ett PS3 innan men nu behövs WiFi och fler enheter via LAN kopplas upp och jag vet inte riktigt det smidigaste/billigaste att få till det på ett bra sätt. Det är inget måste att det blir 2 olika nätverk men det hade varit skönt att kunna dela vad man vill så att inte huset ser det och vice versa.
Det är ADSL så behöver inte vara någon super prestanda Wierless N räcker och det är inte en stor stuga så räckvidden bör inte vara några problem.

Så nu är frågan hur sätter man upp detta på bästa sätt och vilka routrar eller accespunkter/switchar är bra/billiga?
Är själv glad för min Asus RT-N56U men känns tråkigt att betala 700kr för den när jag köpte min för 350 och den brukar vara på rea ganska ofta, men den behövs så snart som möjligt så kan inte vänta på nästa rea.

Mvh

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1672553

Visa signatur

Sojid

Permalänk
Medlem

Duger väll egentligen med vilken trådlös router som hellst.

Vill du ha båda på samma nätverk så ansluter du router 1s kabel till något lanuttag på router två och slår av dhcp server.

Vill du ha skilda nätverk ansluter du router 1 till wan uttaget på router 2.