Internet stängs ner i 2-4 min när jag stänger ett fönster

Permalänk
Medlem

Internet stängs ner i 2-4 min när jag stänger ett fönster

Ja som sagt mitt internet stängs ner om jag högerklickar ikonen i nedre höger hörn och exit/stäng av.
Händer ofta när jag stänger uTorrent eller går offline i Spotify och går mig på nerverna när jag pratar skype eller spelar.
Eller när någon annan spelar spotify i hemmet måste jag gå offline, stänger inte bara ner min dators internet, utan hela husets.
Tack på förhand.

Nätverk: Thomson TG789vn, Telia givetvis...

(Är något otydligt, bara skriv det ^^)

Permalänk
Medlem

Menar du att modemet tappar förbindelsen med stationen eller menar du att router-delen hänger sig, eller bara det trådlösa nätet?
Tappar modemet synk mot stationen, då är det något väldigt allvarligt och inte alls relaterat till dina program utan bara ett symtom på problemet (överhörning på ledningar och kompensering för fel som slår ut hela förbindelsen när du slutar skicka data?).
Tappar du routerfunktionen, kanske dags att byta routern mot något som fungerar... köp en bra router, be Telia brygga sin.
Försvinner det trådlösa, då vet jag inte riktigt vad som är fel... mer hårdvarufel/bug?

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurk:

Menar du att modemet tappar förbindelsen med stationen eller menar du att router-delen hänger sig, eller bara det trådlösa nätet?
Tappar modemet synk mot stationen, då är det något väldigt allvarligt och inte alls relaterat till dina program utan bara ett symtom på problemet (överhörning på ledningar och kompensering för fel som slår ut hela förbindelsen när du slutar skicka data?).
Tappar du routerfunktionen, kanske dags att byta routern mot något som fungerar... köp en bra router, be Telia brygga sin.
Försvinner det trådlösa, då vet jag inte riktigt vad som är fel... mer hårdvarufel/bug?

jag använder sladd och inte trådlöst. Jag tror jag tappar routerfunktionen.. :<